|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Iun 2024, 22:39 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Nu contează ce vrea minoritatea, doar ce vrea majoritatea cetățenilor! Sper să vrea o majoritate și acolo la ei, exclusiv Transnistria!
Normal, capitala va fi la București, iar Chișinău poate primi autonomie. Posibil fără Transnistria, unită cu Ucraina. Sau rusia va face al doilea Kaliningrad, dar nu este de dorit. Dacă vor fi de acord și SUA, țările din NATO și UE. Unele țări din Occident ar putea fi de acord. Pro rușii scad ca și număr la ei în țară. Te-ai gândit cât ar costa doar pregătirea tuturor instanţelor, funcţionarilor şi poliţiştilor din R. Moldova după legile româneşti? Armonizarea programelor şcolare? Ce zici de armonizarea salariilor? Salariul minim în Republica Moldova e 5000 lei moldoveneşti, adică 1300 lei de-ai noştrii. Al nostru se face 3700 lei în curând, deci aproape de 3 ori mai mare. Apoi trecem la standardizare... tot ce este în Republica Moldova, de la bomboane la cale ferată, e făcut pe standarde GOST. Ai idee ce înseamnă trecerea pe EN ISO? Îţi spun eu că România, care aplică sistemul ISO de mulţi ani, încă mai are în uz STAS-uri ("standarde de stat", elaborate înainte de 1989), nu mai zic că neconformităţile dintre STAS-uri şi noile standarde SR/EN ISO pun mari probleme la modernizarea unor produse (inclusiv locomotive). Trecem şi la infrastructură? Ţările Baltice sunt în UE din 2004 şi încă au ecartament larg. Să vorbim şi de infrastructura energetică? URSS avea linii electrice de 750 kV c.a., Europa are de 400 kV şi 220 kV (România, fiind vecină cu URSS, a trebuit să îşi realizeze cca. 150 km linie aeriană de 750 kV şi un transformator). Nu mai vorbesc de designul prizelor şi aparaturii electrice; în Europa toate prizele noi se fac cu împământare şi orice ştecher e ori Schuko (dacă trebuie împământare) ori europlug (dacă nu trebuie), pe când ruşii au o varietate de prize şi ştechere, iar împământarea nu e obligatorie în mediul casnic (în Europa e, chiar dacă prin blocurile comuniste mai ai prize fără împământare în sufragerie şi dormitor, că standardul vechi cerea împământare doar în bucătărie şi pe peretele comun cu baia - care standard impunea nişte prize sovietice în care ştecherul Schuko nu încăpea). A, da, ei au 220V la priză, noi avem 230V. Medicamente? Multe pastile de pe piaţa moldavă nu-s autorizate în Europa. Ce facem la unire, schimbăm tratamentul la 3 milioane de oameni peste noapte? Educaţie? Păi toate programele de învăţământ, de la grădiniţă până la doctorat, sunt bazate pe cele moştenite de la URSS în 1991. Astea nu vor fi conforme în veci cu cele europene. Ce facem cu persoanele care au obţinut calificări în Republica Moldova pe baza acestor programe? Îi trimitem iar la studii? Că de recunoscut în UE e cam greu. Chiar şi în România, diplomele universitare/de master/de doctorat obţinute înaintea introducerii sistemului Bologna nu sunt recunoscute automat în UE şi trebuie echivalate. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Iun 2024, 22:48 | |
| Haideți totuși să revenim la subiectul topicului! Desigur că sunt multe de spus despre unirea Republicii Moldova cu România (eu as vota categoric pentru unire, la un eventual referendum ) dar toate aceste aspecte cred că ar trebui discutate la un topic separat, eventual la un topic dedicat acestui subiect , despre unire! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 08:28 | |
| A fost o perioada de acalmie pe aici privind unirea. Pentru ce sa ne unim cu Moldova, ca sa ne aducem problemele in curte? nu doar Transnistria ci și Găgăuzia. Plus ca ei sint puternic rusificati nu doar în vorbire ci si in conceptii și în gîndire.
ldh80, tu cînd faci schtele astea le completezi cu liniile propuse, dar de cine sînt propuse, de tine? Ma îndoiesc că Moldova are în plan sa construiasca vreo cale ferata.
la ei toate statiile sînt cu CED daca nu ma insel. Ti-am mai spus ca am vorbit in Bucuresti Nord cu un insotitor de vagon CFM care mi-a zis ca la noi caile ferate sînt înapoiate că mai sînt semnale mecanice, ca în Rusia erau viteze mari si puteau recupera intîrzierile de prin ucraina. Că oricînd s-ar duce la lucru în Rusia. las-o mai moale cu unirea. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 09:45 | |
| Aceste diferente la standarde se pot modifica si egaliza in cativa ani, totul se poate schimba, in educatie, sanatate, infrastructura, alte domenii, cu bani si vointa din partea UE si romanilor. Rusii si pro rusii vor fi reticenti, se vor opune!
Angajatii de la CFM sunt majoritari rusi sau pro rusi, nu s-au facut reforme la institutie, este si acesta un motiv pentru care legaturile cu Romania sunt deficitare, iar multi moldoveni pro romani lucreaza la transporturile aerian si rutier.
Dar, nu vreau sa mai discut acum despre UNIRE cu Republica Moldova, aici este forum de transport feroviar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 10:37 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Aceste diferente la standarde se pot modifica si egaliza in cativa ani, totul se poate schimba, in educatie, sanatate, infrastructura, alte domenii, cu bani si vointa din partea UE si romanilor. Rusii si pro rusii vor fi reticenti, se vor opune!
Nu, întreg modul de lucru şi de viaţă al unei ţări nu se poate modifica şi egaliza în câţiva ani! Uită-te la România, care încă nu e complet aliniată la tot ce înseamnă UE. - razvan - trenuri a scris:
- Angajatii de la CFM sunt majoritari rusi sau pro rusi, nu s-au facut reforme la institutie, este si acesta un motiv pentru care legaturile cu Romania sunt deficitare, iar multi moldoveni pro romani lucreaza la transporturile aerian si rutier.
La transportul aerian, au trebuit să adopte regulile IATA (toată comunicarea se face în engleză, toate vitezele se dau în noduri, toate altitudinile se dau în picioare; ruşii, în schimb, vorbesc pe limba lor, dau vitezele în km/h şi altitudinea în metri) pentru a putea zbura spre Europa şi pentru a putea primi avioane europene. Dar mă îndoiesc că piloţii moldoveni care zburau spre Rusia şi Ucraina înainte de război comunicau în engleză cu turnurile de control de pe traseu. La feroviar, însă, CFM a moştenit instrucţiile de la Căile Ferate Sovietice. Nici nu sunt toate traduse în română, abia în 2018 s-a început traducerea lor. Toate documentele interne (ordine de circulaţie, foi de parcurs, carnete de bord ş.a.), precum şi biletele emise în tren şi gări sunt în limba rusă, că doar se emit cu softul rusesc şi sistemul specific de rezervări. S-ar putea pentru România să se emită bilete CIV, asta pentru că s-a semnat un acord cu CFR Călători pentru acces la serverele de rezervări internaţionale. Cea mai bună "unire" ar fi ca Moldova să intre în UE şi, eventual, în Schnegen. Atunci ar rămâne ţară separată, dar ar beneficia de libera circulaţie a persoanelor, bunurilor şi capitalurilor. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 10:52 | |
| Asa e, este dificil si pentru noi dar ei nu au facut nimic 30 de ani pentru schimbare. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 11:31 | |
| Rusii inca considera limba rusa, desi este o limba urata = cu limba engleza si nu vor sa se adapteze, sunt nationalisti, desi limba rusa este cunoscuta in lume de doar 200 de milioane de oameni. Indienii, chinezii nu cred ca procedeaza la fel.
In fine, este treaba rusilor sa fie nationalisti. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 15:28 | |
| -Schita statiei Chisinau: Statia are cca 9 linii (din care 3 cu peroane pentru calatori). In afara de aceste 9 linii ar mai exista cca 4 linii, in zona magaziilor de marfuri (la iesirea din statie spre Revaca, pe partea dreapta). Statia a fost echipata cu instalatie CED in anul 1980, dupa anul inscris pe cladirea CED (cladirea care deserveste instalatia CED a statiei si triajului Chisinau). Actuala cladire de calatori a statiei Chisinau a fost inaugurata in anul 1948, fiind construita dupa planurile arhitectului L. Ciuprin si a consultantului A.V. Şciusev. In anul 2003 cladirea si peroanele au fost modernizate si renovate. Statia Chisinau deserveste si cateva unitati de exploatare feroviara: Sectia Linii, Sectia de semnalizare (CT) si telecomunicatii , Sectia de alimentare cu energie electrica a caii ferate, Sectia de intretinere a edificiilor civile a caii ferate, Serviciul de aprovizionare tehnico-materiala a caii ferate, depoul de locomotive si automotoare Chisinau. De asemenea exista si triajul Chisinau, cu cca 18 linii si terminal transcontainere. La iesirea spre Visterniceni exista 3 linii cu peroane pentru trenuri "suburbane" iar la iesirea spre Revaca exista asa-numita "statie turistica feroviara", astazi neutilizata. Prin linii industriale statia Chisinau deserveste/deservea: SRL Mesterul Manole RBE, zona industriala "Otovasca", CET 1. In apropierea statiei Chisinau exista si "Palatul de cultura a feroviarilor", in incinta caruia se afla si Muzeul CFM. -Ram. Chisinau Triaj: Macazurile si semnalele de aici sunt controlate din instalatia CED a statiei si triajului Chisinau. De aici seramifica linia industriala spre zonele industriale "Otovasca" si "Ciocana". -Ram. Revizia de vagoane calatori Chisinau: Macazurile si semnalele de aici sunt controlate din instalatia CED a statiei si triajului Chisinau. Reprezinta locul de unde se ramifica liniile pentru revizia de vagoane calatori Chisinau. Aceasta are 12 linii, pentru gararea si revizia vagoanelor de calatori. -Schita statiei Revaca: Statia are cca 11 linii si instalatie CED. Prin linii industriale deserveste: un terminal transcontainere, un depozit "Lukoil", ICAM, Fabrica de mobila "Codru", IM Zernoff, centrala termica de est, Autohof Srl. Deoarece statia Revaca este cea mai apropiata statie de cale ferata de aeroportul Chisinau ar fi utila constructia unei cai ferate noi care sa lege statia Revaca de aeroportul Chisinau. O astfel de linie noua ar aveea cca 1,5 km si ar traversa: soseaua Muncesti, parcul Muncesti si Bdul. Dacia. -Ram. 1 Codru: -Ram. 2 Codru: *Reprezinta punctele de ramificatie din linia curenta Revaca- Sangera, de unde se ramifica linia industriala care deserveste: SA Piese Agro Prim (1978), Expo Business Chisinau, Chimistul SA, Forestcom. -Ram. Polistar: *Reprezinta punctul din linia curenta Revaca- Sangera, de unde se ramifica linia industriala pentru uzina "Polistar". Macazurile si semnalele din aceste 3 puncte de ramificatie din linia curenta Revaca- Sangera sunt controlate cred din instalatia CED a statiei Revaca. -Schita statiei Sangera: Statia are doar doua linii, macazuri manuale si semnale de intrare luminoase. Deserveste zona industriala "Sangera". Astea sunt toate statiile de cale ferata, din cadrul complexului feroviar Chisinau (Ghidighici, Visterniceni, Chisinau, Revaca, Sangera si triajul Chisinau). O fotografie de pe wikipedia, cu o vedere de ansamblul asupra statiei Giurgiulesti: Nu toate statiile de pe reteaua CFM au instalatii CED! Daca va uitati pe filmarile mai vechi postate de colegul de forum "Veaceslav_MD" se poate observa ca exista si unele statii care au macazuri manuale (mecanice)! Insa nu am vazut nici o statie de pe reteaua CFM cu semnale mecanice ("semafoare")- nu stiu cum ar arata astfel de semnale mecanice ("semafoare") la CFM! Pe aceasta cale i multumesc si colegului de forum "Veaceslav_MD", pentru filmarile tip "Cab View" postate pe acest forum si pentru informatiile oferite despre calea ferata din Republica Moldova! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 20 Iun 2024, 15:48 | |
| In privinta instructiilor si documentelor de la CFM acestea teoretic ar putea fi rapid modificate din limba rusa in limba romana- daca pui sa zicem 10 oameni sa lucreze la asta in cateva luni ai tradus si modificat toate instructiile, documentele, etc de la CFM in limba romana! Acuma cu ajutorul calculatorului traduci foarte rapid orice document, instructie, etc. din orice limba in orice limba.
Problema se pune cum instruiesti rapid personalul de exploatare (IDM, mecanici, SCB-isti, etc) sa foloseasca numai limba romana! Mare parte din acest personal este imbatranit si daca-i dai un termen de sa zicem cateva luni sa invete limba romana , probabil va prefera sa-si dea demisia (ca oricum salariu este foarte mic si nici nu-l primeste la timp) decat sa invete rapid limba romana!
Iar ca sa angajezi masiv tineri la CFM (care stiu limba romana) este dificil- din cauza salariilor foarte mici si care de multe ori nu vin nici macar la timp, nu cred ca multi tineri din Republica Moldova s-ar angaja la CFM, pe posturi de IDM, electromecanici SCB, revizori de cale, picheri, mecanici, etc!
Aici ar trebui marite salariile personalului de exploatare de la CFM, ca sa fie acceleasi cu salariile personalului de exploatare feroviar din Romania si evident sa fie platite si la timp! De exemplul ce salar are un impiegat de miscare de la CFM ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 09:33 | |
| Cum adica nu stiu limba româna? pai e chiar limba tarii lor.
Ar trebui sa fie tratati ca rusii din Estonia, daca-s caposi.
ne pierdem vremea cu discutii despre unire. Păi noi sîntem RFG să-i timnem in spate cum au tinut ei pe RDG?
de bine de rau in anumite aspecte noi nu am fost asa de apropiati de rusi chiar si sub comunism, dar sînt o gramada de domenii în care ei merg tot pe sistem sovietic asa cum arata doctoru.
cum am mai scris de multe ori, ei nu au fost in stare sa adapteze nici macar calendarul religios (care nu implica nici o cheltuiala) decit acuma , repede după Ucraina, care la fel doar în razboi a facut-o.
Păi trebuiau ca sistemul de invatamînt să-l modifice deja. Nu mai spun de limbă ca trebuiau sa o adapteze.
Ce mi se pare ciudat e că ei în Moldova vorbesc o română mult mai pocită, mai rusificată (nu mai spun de accentul moldovenesc) fata de românii din Ucraina care vorbesc mult mai corect limba româna si adeseori fără accent moldovenesc. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 11:04 | |
| Rusii si minoritatile etnice din Republica Moldova, exceptand Transnistria, nu cunosc deloc sau putin limba romana (ei o numesc moldoveneasca). Sunt tratati mai bine decat rusii din tarile Baltice, din nefericire. Nu cred ca moldovenii din regiunea Odesa vorbesc mai bine romaneste decat moldovenii de peste Prut, poate cei din Cernauti si Transcarpatia.
Eu daca calatoresc in Republica Moldova nu voi discuta in rusa, nu voi cumpara de la magazine unde vanzatorii nu cunosc romana sau cel putin engleza! Rusa nu imi place si este urata. Moldovenii dar si noi romanii suntem luati de fraieri de catre rusi ceea ce nu se intampla cu ucrainienii. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 12:08 | |
| La mine e simplu: mi se falfaie de ce limba vorbesc cei de acolo; daca nu stiu engleza, stiu eu sa arat cu degetul la tejghea cu ce vreau sa cumpar.
Mie imi place cum suna orice limba, insa e in sarcina fiecarui cetatean pe lumea asta sa stie si engleza (sau spaniola pentru anglo-saxoni) ca sa se poata descurca cand pleaca din tara. Si nu-i doar de moldovenii care nu stiu decat rusa, e o problema si la francezii sau germanii care nu stiu engleza si care nu sunt putini. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 12:30 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Eu daca calatoresc in Republica Moldova nu voi discuta in rusa, nu voi cumpara de la magazine unde vanzatorii nu cunosc romana sau cel putin engleza! Rusa nu imi place si este urata. Moldovenii dar si noi romanii suntem luati de fraieri de catre rusi ceea ce nu se intampla cu ucrainienii.
Stai... deci tu te duci într-o ţară străină, în care, culmea, rusa chiar are statut de limbă oficială în unele zone (Găgăuzia, Transnistria), dar te simţi jugnit că ăia îţi vorbesc în limba rusă? - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mie imi place cum suna orice limba, insa e in sarcina fiecarui cetatean pe lumea asta sa stie si engleza (sau spaniola pentru anglo-saxoni) ca sa se poata descurca cand pleaca din tara. Si nu-i doar de moldovenii care nu stiu decat rusa, e o problema si la francezii sau germanii care nu stiu engleza si care nu sunt putini.
Cum sună o limbă e o chestiune de gust... sunt convins că japonezilor li se pare oribilă limba franceză, de pildă. Ca fapt divers, limba rusă are multe în comun cu limba română, inclusiv prezenţa literelor ă, î, ş şi ţ, litere pe care şi noi le-am "moştenit" din sute de ani de scris în afabet chirilic şi ţinut slujbe la biserică în slavonă (care e o limbă de la sud de Dunăre). Aceeaşi slavonă a ajuns şi la ruşi, tot pe filieră bisericească, de aici asemănările între bulgară şi rusă. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 14:49 | |
| Cum adica e in sarcina fiecarui cetatean pe lumea asta sa stie engleza?
cum ai ajuns la absurditatea asta? de ce nu franceza sau germana?
sau chineza?
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Iun 2024, 14:58 | |
| Pentru ca peste tot in lumea asta gasesti pana la urma pe cineva sa stie engleza in caz ca ai neaparata nevoie.
Cu franceza si germana... cam nu prea, is cateva teritorii mici unde se vorbeste franceza (si zic asta ca om care isi desfasoara munca integral in franceza, ii cunosc bine), iar cu germana cam la fel, plus ca multi vorbitori de germana stiu si engleza. Nu mai vorbim de zona scandinava unde toata lumea stie engleza, nu au pretentii sa le stie cineva limbile. Macar limbile suedeza, norvegiana si daneza sunt limbi germanice si tot mai intelegi ceva, dar la finlandeza, estoniana si ce se mai vorbeste prin tarile baltice intelegi la fel ca si maghiara.
Mai degraba cu spaniola, ca asta e baza la sud de San Diego pana la Ushuaia, adica un continent intreg.
Si chineza e utila, doar ca are tspe mii de dialecte si nu e la indemana oricui sa invete hieroglifele alea, practic nu merita daca nu ai neaparata nevoie. Pe acelasi stil mai ai o groaza de limbi in zona, thailandeza, vietnameza, hindi, dracu' poa' sa le invete pe toate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |