|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 12 Sept 2024, 15:24 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 12 Sept 2024, 21:56 | |
| Ce vor transporta la viteza asta?
s-a intors cineva din Moldova si intr-o discutie scurta mi-a spus ca oamenii sint impotriva actualei conduceri fiind nostalgici dupa Rasia. A venit foarte confuz, era convins ca ei sint pro europeni. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 12 Sept 2024, 22:52 | |
| - dan tm a scris:
- Ce vor transporta la viteza asta?
s-a intors cineva din Moldova si intr-o discutie scurta mi-a spus ca oamenii sint impotriva actualei conduceri fiind nostalgici dupa Rasia. A venit foarte confuz, era convins ca ei sint pro europeni. Pe linia aia de la Tighina la Giurgiulesti se transporta minereu de fier din Ucraina pentru combinatul de la Galati , poate cereale spre portul Giurgiulesti si probabil benzina si motorina importata din Romania. Acuma nu cred ca majoritatea oamenilor (ma refer la cei care au cetatenia Republicii Moldova si deci au drept de vot) sunt impotriva actualei conduceri de la Chisinau! Problema este ca multi tineri si oameni activi care au cetatenia Republicii Moldova s-au stabilit si lucreaza in vestul Europei si acestia nu cred ca sunt nostalgici dupa Rusia! Cei care sunt nostalgici dupa Rusia sunt in general persoanele in varsta, care in anul 1991 aveau 30 sau 40 de ani si care mai locuiesc in Republica Moldova! De ce aceste persoane in varsta sunt nostalgici dupa Rusia e mult de explicat si am depasi cadrul acestui topic. Sunt foarte multe de spus si de povestit despre ce s-a intamplat in fosta RSS Moldoveneasca inainte de 1991 si in Republica Moldova dupa 1991 dar nu cred ca este locul aici! |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 848 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 12:34 | |
| Ar fi frumos odata cu aderarea la UE schimbarea ecartamentului de pe intregul teritoriu al Moldovei la 1435mm. Intr-adevar asta ar presupune eforturi enorme si din cauza materialului rulant ce este facut sa ruleze pe cel de 1524. Sa apara coridoare gen Chisnau - Iasi. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6766 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 14:23 | |
| Dar Valcele - Ramnicu Valcea nu era ceva frumos la noi in Romania pentru ca era inutila si facuta in comunism. Mai bine murim de focul Moldovei si Ucrainei, de altfel asta se si specifica ca se incearca prin aceasta noua "TEN-T Regulation" din 2024. Si asta inainte ca Republica Moldova sa fie de fapt membra UE. Ca si Ucraina de altfel. Si cum ca ar fi frumos coridor cu ecartament 1435mm prin Iasi e de inteles, dar cu Botosaniul pe TEN-T chiar n-are sens. Acolo mai mult de un RK n-ai ce sa faci. Similar si pe Tulcea. Bleah, ce uniune europeana fara directie, decat una emotionala, vicleana si corupta! Nu credeam ca se va ajunge la acest nivel atat de scazut. Sa avem grija unor state non-UE si ignorand prioritatile noastre. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 15:07 | |
| - AeroX a scris:
- Dar Valcele - Ramnicu Valcea nu era ceva frumos la noi in Romania pentru ca era inutila si facuta in comunism.
Mai bine murim de focul Moldovei si Ucrainei, de altfel asta se si specifica ca se incearca prin aceasta noua "TEN-T Regulation" din 2024. Si asta inainte ca Republica Moldova sa fie de fapt membra UE. Ca si Ucraina de altfel. Si cum ca ar fi frumos coridor cu ecartament 1435mm prin Iasi e de inteles, dar cu Botosaniul pe TEN-T chiar n-are sens. Acolo mai mult de un RK n-ai ce sa faci. Similar si pe Tulcea. Bleah, ce uniune europeana fara directie, decat una emotionala, vicleana si corupta! Nu credeam ca se va ajunge la acest nivel atat de scazut. Sa avem grija unor state non-UE si ignorand prioritatile noastre. 1. Tu iti dai seama ca agenda pentru Romania mai este impusa si la Bruxelles, nu fac mereu autoritatile romane ceea ce vor. 2. Ar fi utila o cale ferata intre municipiile Botosani si Soroca prin Balti, la nordul Moldovei, doar cu ecartament romanesc! Cu prelungire in Ucraina. Dar nu sunt bani in prezent. 3. Daca, totusi, Republica Moldova va adera la UE, nu mai spun de Unire, trebuie facute cateva linii cu ecartament ca in Romania, cu fonduri de la UE sau de la bugetul national: Iasi - Tighina, Iasi - Balti - Mamaliga (frontiera cu Ucraina), Chisinau - Husi - Barlad, eventual si Galati - Tighina prin Cahul (sa ocoleasca Ucraina). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 17:34 | |
| Ce linii cu ecartament romanesc?
pai nu se vede ca Rail Baltica este destul de intepenita.
cine o sa bage bani sa ridice Moldova?
ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 18:05 | |
| - dan tm a scris:
- Ce linii cu ecartament romanesc?
pai nu se vede ca Rail Baltica este destul de intepenita.
cine o sa bage bani sa ridice Moldova?
ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra. EEE, Uniunea Europeana va da in continuare bani si pentru Moldova din Romania si pentru Republica Moldova. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 19:08 | |
| Cred că UE e cam.pe pwla on forma actuală.de.organizare și programele pe care le Implementează.Germania e cam in picaj VW s-ar putea sa se închidă bula cu mașinile.electrice s-au cam dezumflat ,industria chimica e in pom fara gaz rusesc deci probabil o sa urmeze o devalorizare a euro prin scăderea dobânzii de politica monetară BCE și probabil urmează și investitii sau un plan Marshall de salvare a UE |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Sept 2024, 22:53 | |
| - dan tm a scris:
- cine o sa bage bani sa ridice Moldova?
Păi... probabil şi noi. Pentru că atunci când o ţară ajunge relativ aproape de nivelul restului UE sau când nu reuşeste să o facă după un număr de ani, nu mai primeşte fonduri europene mai multe decât contribuţia ei la bugetul UE. Tare îmi e că România e în ultimul exerciţiu financiar european în care primeşte fonduri mai multe decât contribuţia. - dan tm a scris:
- ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra.
Ultima dată când am verificat, M500 era în Moldova noastră. 606 la fel. Ba chiar şi Botoşaniul e în Moldova noastră. Se construiesc şi 2 autostrăzi spre Moldova. Dar, na, atâta au gândit răii ăia de la Bucureşti. Mai trebuie şi Flutur şi Oprişan să facă ceva. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Sept 2024, 00:26 | |
| Eu daca as fi prim-ministru in guvernul de la Chisinau as proceda astfel: as organiza o licitatie internationala prin care sa desemnez o firma care sa faca toate studiile necesare si sa intocmeasca un proiect tehnic, pentru a vedea cat ar costa reconstructia tuturor liniilor de cale ferata, aflate pe teritoriul controlat de guvernul de la Chisinau, pe ecartament normal, cu viteza de 160 km/h, ca linii duble electrificate, echipate cu BLA si statiile cu instalatii CE.
Cu suma data de un astfel de proiect tehnic (cred ca ar fi undeva la 10 sau 20 miliarde euro) m-as duce la UE si as solicita acesti bani de la UE! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Sept 2024, 15:14 | |
| Problema la actuala retea feroviara din Republica Moldova este faptul ca are trasee cu multe curbe stranse si cu rampe mari.
Ca sa faci linii noi pentru 160 km/h, cu o declivitate de maxim sa zicem 10 la mie, ar trebui reconstruite toate liniile din Republica Moldova (Ungheni- Balti- Mateuti, Balti- Ocnita- Valcineti, Ungheni- Chisinau- Revaca- Tighina, Tighina- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Giurgiulesti, Abaclia- Prut II- Cahul, Revaca- Cainari) pe alte trasee de multe ori, ceea ce ar presupune constructia de tunele si viaducte.
In plus compozitia si structura solului din Republica Moldova nu stiu cat ar permite reconstructia liniilor de cale ferata pe alte trasee si amplasamente- mai drepte si fara rampe mari- daca nu exista pericolul aluncarilor de teren si al instabilitatii solului.
Sa luam numai exemplul liniei dintre statiile Floresti si Soldanesti: sigur ca ar fi mai bine sa faci o linie dreapta intre aceste doua statii (ca sa elimini curbele stranse si ocolurile pe care le face linia pe actualul amplasament, in zona statiilor Ghindesti, Tara si Rugojeni) dar intrebarea este: compozitia si stabilitatea solului ar permite constructia unei linii drepte, pe alt amplasament, intre statiile Floresti si Soldanesti ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Sept 2024, 19:04 | |
| In forma actuala, rep. Moldova are o populatie prea mica (3-4 milioane de locuitori, cine stie cati mai locuiesc efectiv, ca nu degeaba 1 milion si-au luat cetatenia romana) pentru ca transportul feroviar de calatori sa renteze, prin urmare nu cred ca va vedea linii de 160 in urmatorii 30 de ani. Cel mult Chisinau-Ungheni si Chisinau-Rozdilna (spre Odesa) sa le faca de 120, pe restul liniilor calatorii incap intr-un microbuz pe fiecare linie, nici in perioada sovietica nu aveau trenuri interne prea lungi. N-o sa faca nimeni o noapte intreaga cu trenul de la Galati la Chisinau cand pe sosea sunt doar 240 de km, ajungi in 6 ore cu masina cu tot cu control vamal.
Asa ca vor vedea investii doar pe partea de marfa, unde, daca ai linie simpla, nu se justifica viteze prea mari daca trebuie sa astepte apoi la incrucisari. Iar ca sa ai viteze mai mari de 60 de km/h pe toate liniile alea ce ocolesc dealurile, trebuie sa faci tuneluri si viaducte foarte costisitoare; iar la tuneluri si viaducte cam ai solul asemanator Ramnicu Valcea-Valcele pe acolo, nu ai stanca deloc. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Sept 2024, 21:35 | |
| Pai Rep Moldova are 14 MLD de dolari PIB deci e imposibil sa investească atâția bani și nu cred că ar avea călători și marfa de transportat și plus că CFM e cam in colaps |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Sept 2024, 09:49 | |
| sint tari mai bogate in UE decit RMoldova care au inca ecartamente diferite.
Spania, Portugalia, tarile baltice hai sa lasam Irlanda ca nu e conectata cu continentul.
moldova nu poate intretine ce are, ce rost au discutiile astea.
Ei se orienteaza spre est cu totul inclusiv cu gindirea. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |