Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 15:24

Cateva fotografii postate pe facebook de Andrei Spinu (ministrul infrastructurii si dezvoltarii regionale in guvernul de la Chisinau) cu lucrarile de reabilitare a caii ferate Tighina- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Giurgiulesti.
Fotografiile sunt facute in zona Hagimus

CFM-Moldova - Pagina 63 45897510

CFM-Moldova - Pagina 63 45900610

CFM-Moldova - Pagina 63 45903510

CFM-Moldova - Pagina 63 45905210

CFM-Moldova - Pagina 63 45908210

CFM-Moldova - Pagina 63 45912710

CFM-Moldova - Pagina 63 45926910

CFM-Moldova - Pagina 63 45932110

CFM-Moldova - Pagina 63 45938510

Dupa terminarea acestor lucrari trenurile de marfa vor putea circula cu maxim 90 km/h iar cele de calatori cu maxim 120 km/h pe aceasta linie.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 21:56

Ce vor transporta la viteza asta?

s-a intors cineva din Moldova si intr-o discutie scurta mi-a spus ca oamenii sint impotriva actualei conduceri fiind nostalgici dupa Rasia.
A venit foarte confuz, era convins ca ei sint pro europeni.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 22:52

dan tm a scris:
Ce vor transporta la viteza asta?

s-a intors cineva din Moldova si intr-o discutie scurta mi-a spus ca oamenii sint impotriva actualei conduceri fiind nostalgici dupa Rasia.
A venit foarte confuz, era convins ca ei sint pro europeni.

Pe linia aia de la Tighina la Giurgiulesti se transporta minereu de fier din Ucraina pentru combinatul de la Galati , poate cereale spre portul Giurgiulesti si probabil benzina si motorina importata din Romania.

Acuma nu cred ca majoritatea oamenilor (ma refer la cei care au cetatenia Republicii Moldova si deci au drept de vot) sunt impotriva actualei conduceri de la Chisinau!
Problema este ca multi tineri si oameni activi care au cetatenia Republicii Moldova s-au stabilit si lucreaza in vestul Europei si acestia nu cred ca sunt nostalgici dupa Rusia!
Cei care sunt nostalgici dupa Rusia sunt in general persoanele in varsta, care in anul 1991 aveau 30 sau 40 de ani si care mai locuiesc in Republica Moldova! De ce aceste persoane in varsta sunt nostalgici dupa Rusia e mult de explicat si am depasi cadrul acestui topic.
Sunt foarte multe de spus si de povestit despre ce s-a intamplat in fosta RSS Moldoveneasca inainte de 1991 si in Republica Moldova dupa 1991 dar nu cred ca este locul aici!
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 848
Data de inscriere : 04/08/2023

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 12:34

Ar fi frumos odata cu aderarea la UE schimbarea ecartamentului de pe intregul teritoriu al Moldovei la 1435mm. Intr-adevar asta ar presupune eforturi enorme si din cauza materialului rulant ce este facut sa ruleze pe cel de 1524. Sa apara coridoare gen Chisnau - Iasi.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6766
Data de inscriere : 25/05/2012

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 14:23

Dar Valcele - Ramnicu Valcea nu era ceva frumos la noi in Romania pentru ca era inutila si facuta in comunism.
Mai bine murim de focul Moldovei si Ucrainei, de altfel asta se si specifica ca se incearca prin aceasta noua "TEN-T Regulation" din 2024.
Si asta inainte ca Republica Moldova sa fie de fapt membra UE. Ca si Ucraina de altfel.
Si cum ca ar fi frumos coridor cu ecartament 1435mm prin Iasi e de inteles, dar cu Botosaniul pe TEN-T chiar n-are sens. Acolo mai mult de un RK n-ai ce sa faci. Similar si pe Tulcea.
Bleah, ce uniune europeana fara directie, decat una emotionala, vicleana si corupta!
Nu credeam ca se va ajunge la acest nivel atat de scazut. Sa avem grija unor state non-UE si ignorand prioritatile noastre.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 15:07

AeroX a scris:
Dar Valcele - Ramnicu Valcea nu era ceva frumos la noi in Romania pentru ca era inutila si facuta in comunism.
Mai bine murim de focul Moldovei si Ucrainei, de altfel asta se si specifica ca se incearca prin aceasta noua "TEN-T Regulation" din 2024.
Si asta inainte ca Republica Moldova sa fie de fapt membra UE. Ca si Ucraina de altfel.
Si cum ca ar fi frumos coridor cu ecartament 1435mm prin Iasi e de inteles, dar cu Botosaniul pe TEN-T chiar n-are sens. Acolo mai mult de un RK n-ai ce sa faci. Similar si pe Tulcea.
Bleah, ce uniune europeana fara directie, decat una emotionala, vicleana si corupta!
Nu credeam ca se va ajunge la acest nivel atat de scazut. Sa avem grija unor state non-UE si ignorand prioritatile noastre.

1. Tu iti dai seama ca agenda pentru Romania mai este impusa si la Bruxelles, nu fac mereu autoritatile romane ceea ce vor.

2. Ar fi utila o cale ferata intre municipiile Botosani si Soroca prin Balti, la nordul Moldovei, doar cu ecartament romanesc! Cu prelungire in Ucraina. Dar nu sunt bani in prezent.

3. Daca, totusi, Republica Moldova va adera la UE, nu mai spun de Unire, trebuie facute cateva linii cu ecartament ca in Romania, cu fonduri de la UE sau de la bugetul national:  Iasi - Tighina, Iasi - Balti - Mamaliga (frontiera cu Ucraina), Chisinau - Husi - Barlad, eventual si Galati - Tighina prin Cahul (sa ocoleasca Ucraina).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 17:34

Ce linii cu ecartament romanesc?

pai nu se vede ca Rail Baltica este destul de intepenita.

cine o sa bage bani sa ridice Moldova?

ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 18:05

dan tm a scris:
Ce linii cu ecartament romanesc?

pai nu se vede ca Rail Baltica este destul de intepenita.

cine o sa bage bani sa ridice Moldova?

ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra.


EEE, Uniunea Europeana va da in continuare bani si pentru Moldova din Romania si pentru Republica Moldova.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 19:08

Cred că UE e cam.pe pwla on forma actuală.de.organizare și programele pe care le
Implementează.Germania e cam in picaj VW s-ar putea sa se închidă bula cu mașinile.electrice s-au cam dezumflat ,industria chimica e in pom fara gaz rusesc deci probabil o sa urmeze o devalorizare a euro prin scăderea dobânzii de politica monetară BCE și probabil urmează și investitii sau un plan Marshall de salvare a UE
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 22:53

dan tm a scris:
cine o sa bage bani sa ridice Moldova?
Păi... probabil şi noi. Pentru că atunci când o ţară ajunge relativ aproape de nivelul restului UE sau când nu reuşeste să o facă după un număr de ani, nu mai primeşte fonduri europene mai multe decât contribuţia ei la bugetul UE. Tare îmi e că România e în ultimul exerciţiu financiar european în care primeşte fonduri mai multe decât contribuţia.

dan tm a scris:
ar trebui bagati bani sa ridice Moldova noastra.
Ultima dată când am verificat, M500 era în Moldova noastră. 606 la fel. Ba chiar şi Botoşaniul e în Moldova noastră. Se construiesc şi 2 autostrăzi spre Moldova.
Dar, na, atâta au gândit răii ăia de la Bucureşti. Mai trebuie şi Flutur şi Oprişan să facă ceva.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 00:26

Eu daca as fi prim-ministru in guvernul de la Chisinau as proceda astfel: as organiza o licitatie internationala prin care sa desemnez o firma care sa faca toate studiile necesare si sa intocmeasca un proiect tehnic, pentru a vedea cat ar costa reconstructia tuturor liniilor de cale ferata, aflate pe teritoriul controlat de guvernul de la Chisinau, pe ecartament normal, cu viteza de 160 km/h, ca linii duble electrificate, echipate cu BLA si statiile cu instalatii CE.

Cu suma data de un astfel de proiect tehnic (cred ca ar fi undeva la 10 sau 20 miliarde euro) m-as duce la UE si as solicita acesti bani de la UE!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 15:14

Problema la actuala retea feroviara din Republica Moldova este faptul ca are trasee cu multe curbe stranse si cu rampe mari.

Ca sa faci linii noi pentru 160 km/h, cu o declivitate de maxim sa zicem 10 la mie, ar trebui reconstruite toate liniile din Republica Moldova (Ungheni- Balti- Mateuti, Balti- Ocnita- Valcineti, Ungheni- Chisinau- Revaca- Tighina, Tighina- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Giurgiulesti, Abaclia- Prut II- Cahul, Revaca- Cainari) pe alte trasee de multe ori, ceea ce ar presupune constructia de tunele si viaducte.

In plus compozitia si structura solului din Republica Moldova nu stiu cat ar permite reconstructia liniilor de cale ferata pe alte trasee si amplasamente- mai drepte si fara rampe mari- daca nu exista pericolul aluncarilor de teren si al instabilitatii solului.

Sa luam numai exemplul liniei dintre statiile Floresti si Soldanesti: sigur ca ar fi mai bine sa faci o linie dreapta intre aceste doua statii (ca sa elimini curbele stranse si ocolurile pe care le face linia pe actualul amplasament, in zona statiilor Ghindesti, Tara si Rugojeni) dar intrebarea este: compozitia si stabilitatea solului ar permite constructia unei linii drepte, pe alt amplasament, intre statiile Floresti si Soldanesti ?
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 19:04

In forma actuala, rep. Moldova are o populatie prea mica (3-4 milioane de locuitori, cine stie cati mai locuiesc efectiv, ca nu degeaba 1 milion si-au luat cetatenia romana) pentru ca transportul feroviar de calatori sa renteze, prin urmare nu cred ca va vedea linii de 160 in urmatorii 30 de ani.
Cel mult Chisinau-Ungheni si Chisinau-Rozdilna (spre Odesa) sa le faca de 120, pe restul liniilor calatorii incap intr-un microbuz pe fiecare linie, nici in perioada sovietica nu aveau trenuri interne prea lungi. N-o sa faca nimeni o noapte intreaga cu trenul de la Galati la Chisinau cand pe sosea sunt doar 240 de km, ajungi in 6 ore cu masina cu tot cu control vamal.

Asa ca vor vedea investii doar pe partea de marfa, unde, daca ai linie simpla, nu se justifica viteze prea mari daca trebuie sa astepte apoi la incrucisari. Iar ca sa ai viteze mai mari de 60 de km/h pe toate liniile alea ce ocolesc dealurile, trebuie sa faci tuneluri si viaducte foarte costisitoare; iar la tuneluri si viaducte cam ai solul asemanator Ramnicu Valcea-Valcele pe acolo, nu ai stanca deloc.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 21:35

Pai Rep Moldova are 14 MLD de dolari PIB deci e imposibil sa investească atâția bani și nu cred că ar avea călători și marfa de transportat și plus că CFM e cam in colaps
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 09:49

sint tari mai bogate in UE decit RMoldova care au inca ecartamente diferite.

Spania, Portugalia, tarile baltice hai sa lasam Irlanda ca nu e conectata cu continentul.

moldova nu poate intretine ce are, ce rost au discutiile astea.

Ei se orienteaza spre est cu totul inclusiv cu gindirea.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 63 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 63 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: