|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 15:49 | |
| - @ndrey a scris:
- A fost cale larga pana în stația Iași,dar (cred ca în anii 30) a fost desființată
După Marea Unire, liniile de cale ferată din Basarabia au fost trecute pe ecartament normal, deci nu mai era nevoie de nicio linie de ecartament larg, câtă vreme graniţa cu URSS era la Tighina. _________________ :TTT:
|
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 17:24 | |
| - ldh80 a scris:
-
Pai stiu cum a fost in 1987, cand am mers cu parintii prima data la neamuri la Chisinau si Soroca: pe langa pasaport am avut nevoie de invitatie (adica neamurile respective ne-au trimis o invitatie scrisa, invitatie pe care am prezentat-o la controlul de frontiera Da, este corect, in perioada comunista pentru a calatori in fosta Basarabia era nevoie de invitatie de la rude care trebuia si ea evident aprobata de autoritatile din URSS / Romania dupa care in plus aveai nevoie de o aprobare de la intreprinderea socialista unde lucrai cum ca esti un tovaras ok si nu vei face prostii dupa ce treci granita. Acea aprobare nu era chiar usor de obtinut fiind necesar acordul sefului direct, seful sefului direct, reprezentantul PCR din unitate si in multe cazuri si al securitatii. Din aceste motive numarul celor care in epoca de trista amintire calatoreau peste granite, chiar si in statele comuniste "prietene" era foarte mic. Paradoxal era mai usor sa calatoresti la Moscova decat in fosta Basarabia unde asa cum a mentionat si LDH80 era nevoie sa ai rude acolo care sa iti trimita invitatie. Si calatoria in sine era o experienta "deosebita" , nu aveai voie sa te abati de la traseul stabilit pe sosea daca mergeai cu masina, cu trenul nu aveai voie sa te dai jos din tren nici macar pe peron pana la destinatie. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 18:07 | |
| Pentru ca au avut un mare taun la conducere in Moldova.
Cred ca mai degraba nu te voiau ei acolo decit nu te-ar fi lasat romanii.
https://adevarul.ro/moldova/actualitate/a-decedat-ivan-ivanovici-bodiul-mai-longeviv-prim-secretar-comunist-moldova-1_510513ddaa73e8e04b4abe53/index.html
https://adevarul.ro/moldova/actualitate/audio-galerie-foto-exclusiv-mai-longeviv-prim-secretar-comunist-moldova-ivan-ivanovici-bodiul-regret-poporul-fost-incatusat-1_50aca5817c42d5a663878a92/index.html
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 20:03 | |
| Da-"celebrul" (in sens negativ) prim-secretar al RSSM dintre 1961- 1980 Ivan Bodiul!
Cat despre modul in care am calatorit in URSS in 1987 va spun din ce-mi amintesc si din ce mi-au spus parintii: pasapoartele le-au luat ai mei de la Vaslui (este adevarat- tata se intelegea bine cu baietii de la militia si de la securitate din Husi, ca mai aveau si ei nevoie de un frigider, o masina de spalat, etc), invitatia au trimis-o neamurile si am mai avut la noi niste ruble.
Cu aprobarea sefului de unitate (a presedintelui de atunci a Uniunii Judetene a Cooperatiei de Consum Vaslui) nu a fost o problema- era unul Vieru presedinte a UJCC Vaslui, care se intelegea foarte bine cu tata.
Apoi am mers pana la Iasi cu un sofer de la cooperatie, biletele de tren le-am luat de la agentia de voiaj din Iasi si apoi direct in gara la Nicolina, unde am stat cateva ore, ca internationalul "Romania Express" trecea noaptea!
Pe cat de intuneric si slab luminate erau la noi gara Nicolina si HM Ungheni-Prut, pe atat de bine iluminata era statia Ungheni URSS pe atunci! Era un contrast puternic intre "economia de energie electrica" din Romania acelor ani si iluminatul public din fosta URSS!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 20:22 | |
| Dar ca sa revenim la caile ferate din Republica Moldova: legat de trenul "Prietenia" acesta va fi atractiv pentru calatori atunci cand va acoperi distanta Chisinau- Bucuresti in maxim 8- 10 ore!
Sigur ca solutia ideala este aducerea cai ferate de ecartament normal pana la Chisinau, dar o cale ferata de ecartament normal pana la Chisinau pe care sa se poata circula cu 140 sau 160 km/h!
Pana la urma este o chestiune care tine de vointa politica a guvernului de la Chisinau- ca daca ar veni la putere la Chisinau un guvern cu adevarat pro-european, sunt convins ca ar cauta si ar gasi si resursele financiare necesare pentru realizarea unei astfel de cai ferate!
Situatia cailor ferate din Republica Moldova nu poate fi decat cea generala- economica, sociala, etc din Republica Moldova, adica dezastroasa! |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 22:08 | |
| Lasa ca nici la noi in Romania calea ferata nu arata chiar ok. Chiar aici pe forum noi pasionatii ducem o lupta disperata sa convingem factorii de decizie din tara asta sa incerce sa faca macar ceva ce ar duce la o imbunatatire chiar minora a situatiei dezastroase care exista in toate sectiile din tara. Acum cu linia normala pana la Chisinau, datorita distantei nu foarte mari intre Ungheni si Chisinau proiectul nu pare total SF. Probabil ca cea mai simpla si ieftina solutie ar fi o linie incalecata, desi asta nu ar fi o solutie prea buna pentru ca ar fi tot un singur fir de mers indiferent pe care parte (normal sau lat) ar merge trenul. Eu raman la parerea ca cea mai buna solutie din toate punctele de vedere ramane sistemul Talgo. Nu ar fi nevoie decat de maxim doua trenuri Talgo si de o eventuala dublare + modernizare a liniei Ungheni - Chisinau. Pana la posibila modernizare trenul Talgo ar putea merge si pe linia existenta desi ar fi putin jenant un tren asa modern sa mearga cu 20 Km/ora pe o linie care abia nu se desface in bucati. Uite-te la exemplul tarilor baltice, acolo desi ele sunt 100 % in Europa, pastreaza totusi liniile pe ecartament lat pt ca ar fi o investitie prea mare sa le schimbe pe toate. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 22:39 | |
| Până când măcar linia Ungheni- Chișinău nu va fi complet reconstruită și modernizată, astfel încât un tren să poată parcurge , fără oprire, distanta Ungheni - Chișinău în maxim 45 minute sau cel mult o oră, nu cred că s-ar reuși atragerea de călători de către CFM ! Poți să pui și TGV și tren Talgo, dar daca tot două ore ar face de la Ungheni la Chișinău, călătorii vor prefera tot microbuzele ! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 00:41 | |
| Voi ce nu intelegeti ca autoritatile de la Chisinau nu au de gand sa construiasca o cale ferata de ecartament european...Micile bucati reabilitate au fost facute tot pt ecartamentul rusesc, deci e clar care e politica lor...Si asta nu de ieri de azi, ci de vreo 30 de ani.Credeti ca daca o sa le dam gaze brusc se vor intoarce catre noi...Ei au nevoie de noi ca suntem in UE si NATO, fata de noi ca natie isi stiu mai bine interesul.Investitiile de care vorbiti cu linie de 1435 si vagoane moderne credeti ca merita pt un amarat de tren cu 30 de calatori pe zi??? Nici pe asta nu-l mai vor sa-l faca, CFR Calatori a ridicat mingea la fileu si Prietenia va circula de luni pe trasa din Romania...Peste Prut nu este nimeni la primire, si nici nu va fi prea curand... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 03:33 | |
| Sincer nici daca s-ar uni/ar fi unita recent Moldova cu Romania ecartamentul in Basarabia tot nu ar fi fezabil de inlocuit cu cel european, ecartament variabil si doar pe masura ce se modernizeaza linii sa le faci incalecate. Pur si simplu e foarte scump si sa nu uitam ca si in Romania tara mult mai bogata abea se modernizeaza cativa km/an. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 11:56 | |
| Ar fi fezabil mai ales pt marfa..., iar cu disparitia controlului vamal ce rost mai are sa pierzi 80 de min cu schimbatul boghiurilor? Adica in anii 30 s-a schimbat ecartamentul larg cu cel european, iar acum n-am fi in stare??? Bine asta este 100% fantezie, n-o sa unim cu ei niciodata... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 12:32 | |
| Nu ii fezabil nici macar pentru tarile baltice ce sunt din UE si au trafic mult mai mare, dar la noi unde trenul mai ales pe linii nemodernizate e ceva de nisa. Nu pare sa fie mare trafic nici de marfa in Moldova, cel putin eu nu am vazut prea multe trenuri la ei. Anii 30 au fost altceva si nu or sa mai fie, in domeniul feroviar ma refer. Sigur pe termen lung de zeci de ani e asa cum zici tu, dar pe urmatorii 5-10 ani nici macar daca ne-am unii nu ar fi rentabila trecerea la ecartament european. Find si ramanand tari distincte nici nu se poate pune problema de trecere la ecartament european. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 12:35 | |
| Asta cu ecartamentul variabil e o marota pentru unii la fel cum pentru altii e o marota unirea Moldovei cu Romania.
In cite locri in Europa se schimba ecartamentul dupa sistemul spaniol?
Au facut rusii o statie in Belarus pentru trenul lor Strij si o r mai fi citeva pein Spania.
E plin internetul de filmari unde e cale incalecata (la ei cu 3 fire).
de unde atita ecartament variabil in Romania si mai ales in Moldova?
Ma tem ca nici nu avem ce sa transportam nici daca le construim noi lor o linie normala pina la Chisinau.
DAr e bine ca vorbim, mentinem viu forumul.
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 13:40 | |
| - Luna a scris:
- Nu pare sa fie mare trafic nici de marfa in Moldova, cel putin eu nu am vazut prea multe trenuri la ei.
Pai acum clar nu, dar in contextul unirii se presupune ca si traficul de marfa ar creste.Dar asta nu se intampla cat timp vom trai noi, mai vorbim asa sa mai schimbam o vorba cum zice si Dan - dan tm a scris:
- .
In cite locri in Europa se schimba ecartamentul dupa sistemul spaniol?
Pai spaniolii se adapteaza la ecartamentul european...nici n-ar trebui sa fie invers...Bine pt ei e si mai simplu, n-au iesire spre Europa decat prin Franta |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 14:20 | |
| Da, acuma vad ca nu am fost destul de explicit ca la spanioli sint cai cu 3 fire, ei se adapteaza la ecartamentul normal.
Moldova mai are de asteptat. Chiar si noi sintem destul de inapoiati, Adica EC+vagon +Malaxa. EC merge la Cacica, Malaxa merge la Dornesti.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 13 Iun 2020, 15:46 | |
| La spanioli toate liniile de mare viteză s-au făcut pe ecartament standard. Tentative de încurajare a traficului tranfrontalier cu staţii de transpunere au mai fost (vezi Canfranc), fără prea mare succes, sunt operaţiuni care consumă timp şi bani. Chiar şi TALGO (şi celălalt sistem, că au două) a fost considerat fiţă, având în vedere că toate dezvoltările de linii noi sunt pe ecartament normal. Plus că e mai greu să întreţii sistemul de pe Talgo decât o osie montată cu ecartament fix. E doar o soluţie de avarie pentru 20 - 30 de ani, până se realizează linii de ecartament normal.
Dar comparaţia frontierei Spania - Franţa cu România - Moldova e ca cea dintre mere şi pere şi din alte motive. Spania şi Franţa sunt ambele în UE şi Schengen. Pe când la noi ai nevoie de control vamal, de control de frontieră, moldovenii au nevoie de paşapoarte, dacă vor să muncească la noi au nevoie de permise de muncă (deci nema mic trafic de lucrători, cum e între RO şi Ungaria, de ex.). Şi situaţia asta nu o să se schimbe prea curând, din cauza Rusiei care controlează Moldova. Şi chiar dacă vin la putere nişte politicieni pro-europeni, care să îşi asume repatrierea forţată a zecilor de mii de moldoveni care lucrează în Maica Rusie, rămâne capul de pod rusesc din Transnistria. Nici UE, nici NATO nu vor să aibă ocupaţie rusească în zona lor. Iar ruşii din Transnistria spre Moldova pot aduce orice, inclusiv droguri şi arme, că R. Moldova nu face control de frontieră pe Nistru. Nu-şi asumă nimeni riscul de securitate de a permite Moldovei intrarea în UE şi de a desfiinţa controalele de frontieră. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |