|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 15:41 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- In perspectiva pe linia Ungheni-Chisinau le-ar trebui un al doilea fir pe ecartament de 1435 mm, sa poata ajunge trenurile romanesti pana acolo. Ar creste si capacitatea sectiei, ar creste si viteza, nici nu ar fi facuta praf linia de trenurile de marfa (care sigur au vagoane cu probleme). Si ar putea sa o faca de 80-100 km/h fara prea mari dificultati, nu de 30 cat este acum, ca si in perioada comunista tot faceau 3 ore trenurile de la Ungheni la Chisinau.
Dupa aceea vor creste incasarile pe calea ferata si pot sa se dezvolte. La ce saracie au in MD, n-au bani sa repare podurile existente, necum sa faca altele noi. Le va da UE bani pentru o linie normală după ce trece noul Regulament TEN-T. Pentru detalii: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html şi la "Layers" alegeţi "TEN-T Regulation 2024". - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Bine, de fapt toata reteaua lor e cu 100 de ani in urma, era sa zic 50, dar acum 50 de ani era mult mai evoluata reteaua feroviara la nivel global.
Chiar şi în perioada sovietică, Moldova primea doar gioarsele reţelei feroviare... cele mai vechi locomotive şi vagoane din parcul fostelor Căi Ferate Sovietice au ajuns la depourile din Moldova. - Adirmvl a scris:
- Controlul s-ar putea face doar intr-o parte, dar nu i-a dus capul pe ai nostri sa propuna combinatia asta cu ungurii, dar cu loldovenii.
Controlul comun de frontieră a făcut parte din propunerile MTI pentru toate întâlnirile bilaterale RO-HU din ultimii 12 ani. (Mai demult nu ştiu, că nu mă ocupam eu) De fiecare dată, MAI a respins orice astfel de propunere, pe motiv că umrează să intrăm în Schnegen şi nu are rost un acord la nivel de guverne. În 2020, fix înainte de pandemie, am avut o întâlnire cu poliţiile de frontieră de la noi şi din Ungaria şi toţi au căzut de acord că e posibil controlul comun... doar că MAI iar nu a fost de acord. Cu moldovenii e mai complicat, pentru că ai nevoie şi de control vamal şi de control fitosanitar (da, ştiu că acesta din urmă e, în general ignorat... câţi ştiu că nu ai voie să imporţi niciun produs din carne de porc din Moldova, nici măcar o felie de şuncă în senviş?). Or astea nu se pot face la comun. - razvan-trenuri a scris:
- Intre Chisinau si Bucuresti prin judetul Vaslui, candva, peste ani, poate se va construi o linie de mare viteza care va uni nu doar aceste mari orase in 3-4 ore, dar va scurta mult si distanta. Va aduna calatori din toata Muntenia, jumatate din Republica Moldova, Vrancea, Braila, Galati, Constanta, Oltenia, Brasov plus Odesa. Sper doar sa nu fie Rusia la Prut cu granita ca atunci NU se va mai face NIMIC!
Totusi vorbim de cateva milioane de locuitori si potential, nu doar 500.000. Pe bune, linie de mare viteză în cea mai săracă zonă a UE şi cea mai săracă zonă a Europei? Există linie de mare viteză între Bruxelles şi Amsterdam, unde salariile sunt incomparabil mai mari... şi tot nu merge nimeni, că 90 de euro e un preţ mare şi pentru ei, clienţii la Eurostar (ex-Thalys) merg mai departe atunci când devine mai ieftin decât avionul. Nu mai zic că toată Moldova noastră şi toată Republica Moldova, luate la un loc, nu au populaţie cât Bruxelles, Amsterdam şi Haga la un loc. De fapt, lipsa unor metropole e motivul pentru care nu avem trenuri de mare viteză în Europa mai la est de Berlin. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 16:03 | |
| Le va da UE bani pentru o linie normală după ce trece noul Regulament TEN-T. Pentru detalii: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html şi la "Layers" alegeţi "TEN-T Regulation 2024".
Deci UE va oferi fonduri Republicii Moldova pentru constructia unei linii de ecartament normal- foarte bine! Intrebarea este: autoritatile moldovenesti pot alege traseul acestei viitoare linii de ecartament normal sau traseul ei va fi stabilit de UE ?
Daca de exemplul autoritatile moldovenesti ar zice ceva de genul- "noi vrem sa construim aceasta cale ferata de ecartament normal pe traseul (Husi)- Albita/Leuseni- Ghidighici- (Chisinau)", UE ar mai acorda finantarea ?
Legat de linii de mare viteza (prin "mare viteza" inteleg linii pe care se poate circula cu peste 160 km/h) desigur ca nu ar fi fezabile astazi nici in Romania nici in Republica Moldova! Nu sunt orase cu populatie asa de mare care sa necesite sa fie legate prin linii de mare viteza! Pentru Republica Moldova reconstructia intregii retele feroviare (de pe teritoriul controlat de guvernul de la Chisinau) pe ecartament normal, pentru viteza maxima de 160 km/h, ar fi suficienta!
Controlul vamal si de frontiera comun intre Romania si Republica Moldova a fost implementat la PTF rutier Albita- Leuseni- deci daca s-a putut la rutier probabil s-ar putea si la feroviar!
Si off-topic: din cate stiu Republica Moldova are acord de asociere la UE din 2015. Prin acel acord de asociere nu este permisa importul de produse alimentare de origine animala (carne si lactate) din Republica Moldova in UE ?! Normal ar trebui sa fie permis! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 16:26 | |
| Pai coridorul stabilit de UE e cel care face legatura intre A si B, ce zici tu e complet in afara coridorului. Asa si pe teritoriul Ro ai coridorul Brasov-Sighisoara-Simeria-Arad, pentru astia iti da bani UE, nu daca il faci prin Sibiu-Fagaras, aia e alta ruta.
"Intreaga retea feroviara" a Moldovei e doar o gluma sinistra, in afara de Ungheni-Chisinau-Tiraspol-Odesa, restul retelei ocoleste nepermis de mult ca sa nu fie rentabila ridicarea vitezei la 160. Plus ca nici nu poti ridica viteza la 160 la ce curbe stranse au care urmaresc vaile. Iar de tuneluri nu se pune problema, dealurile lor nu au stanca dedesubt ca sa ai cum sa faci un tunel care sa nu se surpe. Asta e, nici Cipru sau Noua Zeelanda nu prea au trenuri fix din cauza reliefului, iti cam dai seama ce viitor are calea ferata din Moldova: va ramane pentru marfa, eventual va fi modernizata, dar doar atat. Cum zicea si Dragos, cat timp nu ai aglomeratii la est de Berlin, nu vei vedea retele dese de cale ferata. Iar Moldova mai are 4 milioane de cetateni in acte, ca in realitate 1 milion au deja cetatenia romaneasca deci sunt cu drept de munca in UE, altii au deja drept de munca in UE, iti mai ramane doar Chisinaul cu cca jumatate de milion de cetateni si mai ai ceva prin satele si orasele de pe malul Prutului care traiesc din micul trafic de frontiera. Ca altfel prin sate cam bate vantul comparativ cu ce e la noi. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 17:20 | |
| Da este adevărat prin satele din Republica Moldova cam bate vantul- am avut ocazia sa merg într-un mic sat la nord de Soroca prin 2009 , sat numit Sobari, la neamuri (" în ospeție") și întradevăr așa era!
Că sa nu mai zic de frumosul oraș Soroca- pe care l-am vizitat prima data in 1987- și era într-adevăr mare diferență între situația din 1987 și de la începutul anilor 90 și situația din 2009- că animație pe străzi și mișcarea și numărul populației!
Dar sa revenim la subiectul topicului! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 17:55 | |
| Eu îți propun să candidezi la europarlamentare. Te duci la Bruxelles și încerci să îi convingi pe ăia să aloce bani pentru căile ferate pentru care scri epistole pe acest forum. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 18:12 | |
| Îi propun și lui moșuleț să se bage în politică că poate așa reușește el să blocheze incompetența și nu mai umple forumul și feisbucul cu aceleași nimicuri an de an (să se facă să se introducă, să se investească, să circule, să să să). Mai e unul care candidează independent pentru un post în consiliul local al 'muncipiului' Galați și are motto-ul blochez incompetența. Ia să vă văd tovarăși de ce sunteți în stare.
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Joi 02 Mai 2024, 18:29, editata de 1 ori |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 18:27 | |
| - Vitosa a scris:
- Îi propun și lui moșuleț să se bage în politică că poate așa reușește el să blocheze incompetența și nu mai umple forumul și feisbucul cu aceleași nimicuri an de an (să se facă să se dreagă, trenul de Iași să fie prelungit la Sibiu, etc etc).
Mai e unul care candidează independent pentru un post în consiliul local al 'muncipiului' Galați și are motto-ul blochez incompetența. Ia să vă văd tovarăși de ce sunteți în stare. Tu vitosa ce ai realizat în transportul feroviar din România? Tu ar trebui să te lupți pentru îmbunătățirea lucrurilor, căci primești salariu. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 18:33 | |
| Păi nu lupt, nu se vede? Nu vezi că iau atitudine când văd că se anulează trenuri sau că legăturile sunt (mai) proaste? Tu crezi că eu nu-mi doresc să se facă ce spuneți voi (tu, ldh80) ? Dar cu cine să faci treabă cu morile de vânt? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 21:45 | |
| Linia din Podgoria Husi e o propunere facuta din perspectiva subiectiva nu obiectiva.
sa nu uitam la linia e foarte grea la fel calinia de la Falciu.
EU personal sint pro cai ferate, sa fie deschise, sa fie modernizate, sa fie ciruclatie si trafic de calatori si mrfa dar spre Moldova e greu de crezut ca r putea fi ceva dezvoltat. Ei sint si subdezvoltati si prorusi. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 22:05 | |
| - dan tm a scris:
- Ei sint si subdezvoltati si prorusi.
Asta cu pro-rusismul se duce in timp. Iar razboiul din vecini a facut sa fie accelerat procesul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 22:48 | |
| Ma rog- cel putin declarativ actualele autoritati spun ca sunt "proeuropene"!
Desigur ca mi-as dori ca astazi, la conducerea Republicii Moldova, sa fie niste oameni precum au fost/sunt Leonida Lari, Ilie Ilascu, Mircea Druc, Gheorghe Ghimpu, Dumitru Matcovschi, Ion Aldea Teodorovici, generalul Ion Costas, Grigore Vieru si altii ca ei! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 04 Mai 2024, 13:33 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cum zicea si Dragos, cat timp nu ai aglomeratii la est de Berlin, nu vei vedea retele dese de cale ferata.
... de mare viteză. Reţele convenţionale sunt, deşi alea dese sunt moştenite de la Imperiul Habsburgic. De aia Cehia are cea mai densă reţea de cale ferată din lume, dar pe jumătate din ea circulă automotoare cu 2 osii. Ceva similar e şi în Ungaria, deşi cu tot populismul orbanian, tot au început să mai închidă din ele. Şi, desigur, modelul respectiv îl găsim şi în Banat (atât la noi, cât şi la vecinii sârbi) şi cam peste tot pe unde relieful a permis construcţia facilă a unor astfel de linii. În plus, un lucru de lăudat a fost standardizarea clădirilor şi a echipamentelor, lucru pe care CFR-ul nostru nici acum nu e în stare să-l facă. Desigur, dacă Imperiul ar fi existat azi, nu ar mai fi construit atâtea căi ferate. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 04 Mai 2024, 14:05 | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cum zicea si Dragos, cat timp nu ai aglomeratii la est de Berlin, nu vei vedea retele dese de cale ferata.
... de mare viteză. Reţele convenţionale sunt, deşi alea dese sunt moştenite de la Imperiul Habsburgic. De aia Cehia are cea mai densă reţea de cale ferată din lume, dar pe jumătate din ea circulă automotoare cu 2 osii. Ceva similar e şi în Ungaria, deşi cu tot populismul orbanian, tot au început să mai închidă din ele. Şi, desigur, modelul respectiv îl găsim şi în Banat (atât la noi, cât şi la vecinii sârbi) şi cam peste tot pe unde relieful a permis construcţia facilă a unor astfel de linii. În plus, un lucru de lăudat a fost standardizarea clădirilor şi a echipamentelor, lucru pe care CFR-ul nostru nici acum nu e în stare să-l facă. Desigur, dacă Imperiul ar fi existat azi, nu ar mai fi construit atâtea căi ferate. Daca s-ar fi continuat in acelasi ritm de constructie, cu imperiu sau nu, am fi avut mai multe cai ferate, si nu doar de-a lungul apelor, ci si printre dealuri, munti, cu metodele vremurilor. Dar au fost doua razboaie mondiale devastatoare in Europa. Macar sa se finalizeze in urmatorii 10 ani linia cu ecartament ca in Romania pe ruta Ungheni - Chisinau, chiar pana la Odesa, sau macar Tighina. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 04 Mai 2024, 20:56 | |
| https://piataauto.md/Stiri/2024/05/Reparatia-a-233-km-de-cale-ferata-din-sudul-si-centrul-Moldovei-avanseaza-cu-lucrari-majore-pentru-ca-ulterior-trenurile-circula-cu-120-kmh/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0rK8pFyLzKA_pIx1HAH3hTy7VztJ3Y6KnVgl-ca13tPb6sqGo64y-IUCE_aem_Ab6Q_9WuNKT497WbyBnehNAChFop40fl6IL1N0sg6y5Al8EgRDIe4I6Ner1fgdQLcnyQQY19CduHukY6Ku9syIW- |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 06 Mai 2024, 11:39 | |
| Chiar as fi curios sa vad viteze de 120 km/h pe reteaua moldoveneasca... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |