|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 25 Oct 2023, 20:28 | |
| Mai demult am înțeles că CFM începuseră să traducă in limba română instrucțiile și regulamentele!
La suprafața pe care o are Republica Moldova un număr de 6 sau 7 județe ar fi suficiente- dar asta ar însemna dispariția multor posturi din administrație , de președinți de raion, consilieri raionali, etc! |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 26 Oct 2023, 19:09 | |
| Când oare vor finanța băncile europene și trecerea la ecartamentul obișnuit?
https://www.ziarulnational.md/bani-de-la-berd-pentru-modernizarea-infrastructurii-de-cale-ferata-din-republica-moldova/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 26 Oct 2023, 21:09 | |
| Trecerea la ecartament normal a cailor ferate din Republica Moldova (de pe teritoriul controlat de guvernul de la Chisinau) ar trebui sa fie si o dorinta a guvernului de la Chisinau- initiativa trebuie sa vina de la acesta! |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 26 Oct 2023, 21:14 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Când oare vor finanța băncile europene și trecerea la ecartamentul obișnuit?
https://www.ziarulnational.md/bani-de-la-berd-pentru-modernizarea-infrastructurii-de-cale-ferata-din-republica-moldova/ Nu va fi o super modernizare, ci doar readucerea liniei la parametri normali și ridicarea restricțiilor. Atât. Deci schimbarea traverselor putrede din lemn pe cele din beton... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Oct 2023, 21:11 | |
| - dan tm a scris:
- de 32 de ani ei nu au reusit sa schimbe limba, sa faca judete, sa treaca la calendarul nostru.
Cica vor sa treaca la judete: https://moldova.europalibera.org/a/harta-unei-pretinse-reforme-teritorial-administrative-a-r-moldova-/32265537.html |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Oct 2023, 22:46 | |
| https://www.google.com/amp/s/www.libertatea.ro/opinii/lasati-actele-si-denumirile-politice-cum-si-cand-vom-fi-cu-adevarati-uniti-cu-republica-moldova-4694569/amp |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3653 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 11 Noi 2023, 14:45 | |
| De la noul mers dispare o pereche de trenuri pe relatia Iasi-Ungheni Moldova-Iasi. Este vorba de cel care pleca in jurul orei 13h00 spre Ungheni, si revenea pe la 17h40 in Iasi.
De asemenea, unul dintre trenurile CFM Socola-Chisinau e pus mai tarziu (acum pleaca la 11h50, de la noul mers va fi in jur de 13h50, suplinind cumva scoaterea trenului CFR). |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3653 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Dec 2023, 07:54 | |
| Pe langa perechea CFR, mai dispare si o pereche CFM (trenul care ajungea in Socola la ~14h00 + perechea care pleca la 13h49) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 08:12 | |
| O schita a complexului feroviar Chisinau: Complexul feroviar Chisinau cuprinde 5 statii de cale ferata (Ghidighici, Visterniceni, Chisinau, Revaca si Sangera). Statiile Ghidighici, Visterniceni, Chisinau si Revaca au instalatii CED iar statia Sangera are: macazuri manuale, semnale de intrare luminoase dar "semnalele" de iesire au o configuratie ciudata (asa cum se poate observa intr-o filmare postata mai demult pe acest forum de colegul "Veaceslav_MD"). Exista de asemenea si triajul Chisinau, cu cca 18 linii si frane automate de cale. Tot acolo exista si o statie transcontainere. Actuala cladire de calatori a statiei Chisinau a fost inaugurata in 1948, fiind construita dupa planurile arhitectului L. Ciuprin si consultantului A.V. Şciusev. In anul 2003 cladirea a fost modernizata si renovata. Statia CFM Chisinau are cca 9 linii, din care 3 cu peroane (acoperite) pentru calatori. Intre statiile Chisinau si Revaca linia este dublata. Intreaga linie Ungheni- Chisinau- Revaca- Tighina 2 este echipata cu BLA (pe sectoarele de linie dubla dintre Parlita- Cornesti si Chisinau- Revaca este BLA specializat, unidirectional). Turnul CED al statiei si triajului Chisinau a fost dat in exploatare in anul 1980. Deoarece municipiul Chisinau este traversat de raul Bac exista un numar de 5 poduri feroviare peste raul Bac, in Chisinau. Exista de asemenea si 6 pasaje rutiere denivelate peste calea ferata, in Chisinau (pe: soseaua M21, strada Mihai Viteazu, Bdul. Renasterii Nationale, strada Ismail, strada Lunca Bacului, soseaua R2) si un pasaj feroviar denivelat peste sosea (strada Uzinelor). In Chisinau se afla si unele unitati de exploatare feroviara: -Sectia de Semnalizare si Telecomunicatii -Sectia de Intretinere Linii -Sectiade Alimentare cu Energie Electrica -Sectia Intretinere a Edificiilor Civile -Serviciul de Aprovizionare Tehnico-Materiala -Depoul de locomotive si automotoare -Revizia de vagoane calatori De asemenea exista si cateva unitati auxiliare feroviare: -Sediul central al CFM -Palatul de cultura a feroviarilor (a fost inaugurat in anul 1980 ,fiind construit dupa planurile arhitectilor B.Vaisbein şi S. Şoihet) -Muzeul CFM -Spitalul Clinic Central al Feroviarilor Unitatile industriale care erau/sunt racordate, prin cai ferate industriale, la statiile din cadrul complexului feroviar Chisinau, era/sunt urmatoarele: -La statia Ghidighici (situata in "orasul" Vatra): -Aprovizcoop, baza republicană a Moldcoop -ÎCCE "Moldcoopimex" -S.C. Pietriş S.A -Depozit Tirex-Petrol -La statia Visterniceni: -Platforma industriala "Sculeni" (cu: fosta uzina "Tracom", Aroma SA, Centrala termica de Vest, Fabrica de betoane si mortar, Combinatul de piele artificiala, etc) -Fosta fabrica "Electromasina" -La statia si triajul Chisinau: -CET 1 -SA Tutun CTC -Combinatul de produse cerealiere -Combinatul "Liman" -SC Beton Armat SA -SRL Santarm şi SRL Vesartis (fosta uzină de "Semifabricate tehnico-sanitare" a SA Monttehsan) -SC Carmez SA -SC Macon SA -Platforma industriala "Ciocana" (cu: SC Monolit SA, Fabrica de bere, SC Livada SA, Fabrica de sticla, Combinatul de articole din carton, SC Incomas SA, S.A. "Midgard Terra", Fabrica de frigidere, Fabrica de pompe "Moldovahidromaş", S.A. "Consocivil", Uzina de produse turnate din fonta, CET 2, "Glass Container Company SA", etc) -La statia Revaca: -Centrala termica de est -Fabrica de mobila "Codru" -Subzona "Sud-Est" a ZAL "Expo-Business-Chişinău" -La statia Sangera: -Zona industriala cu accelasi nume. In perspectiva ar fi utila constructia a 3 cai ferate noi, inspre si dinspre Chisinau: -O linie (eventual de ecartament normal) HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- (Chisinau), care, daca ar fi construita urmand o linie aproape complet dreapta intre Husi si Chisinau, ar scurta distanta pe calea ferata dintre Bucuresti si Chisinau cu cca 120 km, evitand ocolul prin Iasi- Ungheni. Insa din cauza reliefului din partea centrala a Republicii Moldova o astfel de linie ar presupune cred multe lucrari de arta (tuneluri si viaducte) -O linie Ghidighici- Orhei- Ghindesti- Soroca- Valcinet, care ar asigura o legatura mult mai buna intre centrul si nordul Republicii Moldova, evitand ocolul prin Ungheni si ar conecta, la reteaua feroviara, si orasele Orhei si Soroca. -O linie care sa lege aeroportul Chisinau de statia Revaca.
Ultima editare efectuata de catre ldh80 in Joi 02 Mai 2024, 09:38, editata de 1 ori |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 09:07 | |
| In perspectiva pe linia Ungheni-Chisinau le-ar trebui un al doilea fir pe ecartament de 1435 mm, sa poata ajunge trenurile romanesti pana acolo. Ar creste si capacitatea sectiei, ar creste si viteza, nici nu ar fi facuta praf linia de trenurile de marfa (care sigur au vagoane cu probleme). Si ar putea sa o faca de 80-100 km/h fara prea mari dificultati, nu de 30 cat este acum, ca si in perioada comunista tot faceau 3 ore trenurile de la Ungheni la Chisinau. Dupa aceea vor creste incasarile pe calea ferata si pot sa se dezvolte. La ce saracie au in MD, n-au bani sa repare podurile existente, necum sa faca altele noi.
E de ev mediu sa mai stai in 2024 sa tot schimbi boghiuri la Ungheni, separat de controlul de frontiera. Bine, de fapt toata reteaua lor e cu 100 de ani in urma, era sa zic 50, dar acum 50 de ani era mult mai evoluata reteaua feroviara la nivel global. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 09:26 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- E de ev mediu sa mai stai in 2024 sa tot schimbi boghiuri la Ungheni, separat de controlul de frontiera.
Controlul s-ar putea face doar intr-o parte, dar nu i-a dus capul pe ai nostri sa propuna combinatia asta cu ungurii, dar cu loldovenii. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 09:48 | |
| Daca s-ar face o linie noua, de ecartament normal, construita in linie dreapta, de la (fosta) HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici (Chisinau) s-ar scurta traseul feroviar Bucuresti- Chisinau, cu cca 120 km! Si ar fi o linie complet noua, de ecartament normal, facuta de la 0, cu tehnologie moderna, care sa permita o viteza de 160 km/h!
Sigur ca ar fi destul de scump de construit o astfel de linie (distanta nu ar fi foarte mare- sub 100 km, dar relieful din partea centrala a Republicii Moldova este destul de dificil)!
Asa pe linia Ungheni- Chisinau ocolesti destul de mult ca sa ajungi de la Bucuresti la Chisinau si in plus terasamentul, lucrarile de arta, infrastructura si suprastructura pe linia Ungheni- Chisinau sunt destul de vechi si degradate- daca o faci linie incalecata (cu fir incalecat de ecartament normal), in afara de faptul ca nu mai stai sa schimbi boghiurile la Ungheni, tot cu acceiasi viteza mica s-ar circula si pe firul de ecartament normal si nu ar fi mari avantaje!
Asa mai bine faci linie complet noua de la (fosta) HM Podgoriile Husului la Ghidighici- (Chisinau)- chiar daca ar costa mai scump, dar ar fi un lucru trainic, facut de la 0, decat sa "carpesti" linia Ungheni- Chisinau! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 10:34 | |
| Traseul de care zici tu ar avea mai putini calatori decat in varianta actuala pe la Iasi (fix cum nu e rentabil Gl-Buc prin Urziceni), pentru ca ai multi calatori din Chisinau care se duc la Iasi mai degraba decat la Bucuresti. Ori daca modernizezi la 160 km/h Bucuresti-Iasi prin Bacau, cresti potentialul unui astfel de tren Chisinau-Bucuresti. Da, si prin Tecuci-Grajduri-Nicolina vei avea 120, dar tot ai bazin de calatori mai mic fata de prima varianta.
Asta e, daca vrei sa ai calatori la tren, trebuie sa te asiguri ca si linia deserveste localitati importante. Ori traseul propus de tine tot necesita tunele si viaducte, nu ar fi rentabil sa le faci pentru un tren gol.
Obiectivul este sa ajungi la un 3 ore Iasi-Chisinau, cu tot cu control de frontiera. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 11:14 | |
| Intre Chisinau si Bucuresti prin judetul Vaslui, candva, peste ani, poate se va construi o linie de mare viteza care va uni nu doar aceste mari orase in 3-4 ore, dar va scurta mult si distanta. Va aduna calatori din toata Muntenia, jumatate din Republica Moldova, Vrancea, Braila, Galati, Constanta, Oltenia, Brasov plus Odesa. Sper doar sa nu fie Rusia la Prut cu granita ca atunci NU se va mai face NIMIC! Totusi vorbim de cateva milioane de locuitori si potential, nu doar 500.000. Numarul de locuitori din Bucuresti plus Ilfov se va mari spre 4 milioane in urmatorii 20-30 de ani, vor veni atat din mediul rural dar si emigranti din Africa, Asia, America Latina, tarile din estul continentului nostru.
Si linia cu ecartament european pana la Ungheni este foarte utila si necesara pentru traficul intre Chisinau/Tighina/Ungheni/Odesa si judetele Bacau, Neamt, Vrancea, Iasi, Botosani, Suceava, centrul si nordul Transilvaniei, Ungaria, si mai departe.
Linia ocolind NU va fi de folos pe relatia Bucuresti/Muntenia/Dobrogea/Galati spre/dinspre Chisinau si Odesa. Totusi, drumurile nationale au traseu mai scurt.
https://clubferoviar.ro/republica-moldova-face-un-sf-pentru-prima-linie-electrificata-a-tarii/ |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Mai 2024, 15:32 | |
| Ca sa imaginezi mari proiecte de infrastructura, trebuie intai sa ai o nevoie pentru acea infrastructura, nevoie care sa-ti acopere costurile de constructii. Este foarte simplu si asta e ideea de baza de la care trebuie sa pornim atunci cand ne dorim trenuri din A in B. Fix de asta nu mai vezi trenuri intre Bucuresti si Galati prin Urziceni: pentru ca nu e rentabil comparativ cu linia prin Ploiesti si Buzau; niciodata Urziceniul nu va da calatori cat dau Ploiestiul si Buzaul.
Asa si aici: Barladul si Tecuciul nu vor da calatori transfrontalieri cat da Bacaul, de exemplu.
Momentan vorbim de zone care mai mult se depopuleaza, nu se populeaza. Iar asta nu e o problema doar la noi, ci o problema globala, in sensul ca peste tot in tarile dezvoltate vezi cum populatia migreaza din provincie catre marile centre, de asta ai in California case de milioane de dolari iar in Detroit le cumperi cu banii de seminte. Pana nu se va inversa acest trend, nu are rost sa vorbim de transport de masa prin zonele astea. Din republica Moldova momentan se pleaca, nu se vine; de Ucraina nu mai zicem. Ba inca putem spune ca au crescut legaturile dintre Ucraina si Romania de cand cu dreptul de libera circulatie al ucrainienilor in UE si mai ales cu bacul de la Isaccea-Orlovka. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |