|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 00:19 | |
| Stai asa, vorbim de D! sau de garnitura formata din 4 saloane si o locomotiva, de dinainte de D1M? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 08:52 | |
| - Dr2005 a scris:
- Veaceslav_MD a scris:
- (nu știu dacă linia 1520 este in stare buna până la stația Galați)
Este funcţională.
- DanTm a scris:
- Unde ajunge linia larga raportat la o locatie buna pentru peron de calatori?
Păi ajunge fix în staţia Galaţi, nu e greu să improvizezi ceva acolo din traverse şi dale de beton, plus o trecere la nivel. Mai ales că, în cazul super-mega-extra fericit am vorbi de o pereche sau două de trenuri pe zi, nu de trenuri din oră în oră, care să justifice investiţii mai mari. Aha, am uitat ca in statia Galati sint doua linii de cale larga pe care erau locomotive cindva. Dar e important si pe unde ajunge linia larga acolo. la cit e de complicat complexul Galati e posibil sa faca mai mult trenul prin balariile si racordarile de pe acolo cu 5-15km/h. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 12:39 | |
| - DR2005 a scris:
Păi ajunge fix în staţia Galaţi, nu e greu să improvizezi ceva acolo din traverse şi dale de beton, plus o trecere la nivel. Mai ales că, în cazul super-mega-extra fericit am vorbi de o pereche sau două de trenuri pe zi, nu de trenuri din oră în oră, care să justifice investiţii mai mari. Da, linia 1520 ajunge chiar in gara Galati unde cu minim de investitie s-ar putea face un peron nou sau o linie incalecata la un peron existent. Daca RM ar fi in stare sa faca o linie directa intre Chisinau si Giurghiulesti 100 % pe teritoriul RM atunci totul ar fi ok, iar eventuala transbordare / modificare ecartament s-ar putea face chiar la Galati. De asta am si spus ca ruta CHisinau - Galati - Bucuresti ar fi cea mai scurta / logica / rentabila economic. Acum referitor la actualul tren "Prietenia" , orice alta varianta este mai buna decat reluarea lui in forma clasica. Fara sa se supere Veaceslav, vagoanele Prietenia sunt un fel de "Dimitroave", din punct de vedere tehnic cat si al dotarilor interne. Nu prea mai vezi prin EU trenuri cu "godin" la bord pentru incalzire iarna. Eu am calatorit de cateva ori in Rusia si trebuie sa spun ca acolo cel putin pe trenurile importante exista doar vagoane moderne / modernizate care ar face de rusine multe tari EU inclusiv Romania. Acele vagoane sigur au posibilitatea de schimbare a boghiurilor pentru ruta Moscova - Beijing (chinezii nu ar aprecia niste vagoane stil "Prietenia" pe liniile lor printre cele mai moderne din lume la ora actuala). Nu cred ca ar fi o investitie enorma cumpararea de catre CFM din Rusia a 6-10 vagoane moderne sau macar modernizate. Pana atunci categoric transbordarea calatorilor in gara Ungheni este cea mai buna solutie chiar daca pentru pasionati se va strica spectacolul schimbarii boghiurilor. Transbordarea ar fi posibila si in gara Nicolina cu o mica investitie pentru un peron acoperit. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 14:32 | |
| Sigur ca transbordarea ar fi posibila in Nicolina, dar in Nicolina este linie larga? De ce crezi ca se opresc trenurile CFM in Socola? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 15:07 | |
| Firul de ecartament larg (a liniei incalecate) este utilizat intre statiile Giurgiulesti CFM si Galati Larga Grupa B CFR, de catre trenurile de marfa, formate din vagoane de cale larga , care aduc minereu din Ucraina pentru combinatul siderurgic. Pana in statia Galati Larga Grupa B CFR (considerata statie de frontiera romaneasca) aceste trenuri de marfa pe cale larga sunt tractate cu locomotive UZ sau CFM, iar din statia Galati Larga Grupa B CFR pana in incinta combinatului siderurgic (statia CFU Catusa) aceste trenuri sunt tractate cu locomotive CFR de cale larga.
Traseul acestor trenuri de marfa, care circula pe cale larga si aprovizioneaza combinatul siderurgic cu minereu este: Galati Larga Grupa B CFR- Galati Larga Grupa A- Galati Marfuri- Galati Brates- Ramificatie Tunel- Ramificatie CSG (intre ultimile doua- prin tunel- pe firul incalecat al M700)- CFU Catusa (combinatul siderurgic).
Insa din statia Galati Larga Grupa A se mai ramifica o linie incalecata (pentru ambele ecartamente) pe traseul: Galati Larga Grupa A- pe la sud de statia Galati Marfuri- Ramificatie Badalan- Triaj Bazin Port Nou Gara nr. 8- Galati Calatori. Insa aceasta linie ferata nu stiu in ce masura mai este utilizata (atat firul de ecartament normal cat si cel de ecartament larg).
In statia Galati Calatori ultimile doua linii (cele de langa gardul societatii "Menarom") sunt: una incalecata cu 4 sine si una de ecartament larg. Probabil mai sunt functionale- erau fotografii mai demult cu locomotive diesel-hidraulice si diesel-electrice de ecartament larg garate pe aceste linii. Peron pentru calatori se poate amenaja la aceste ultime doua linii din statia Galati-Calatori, insa pentru ca eventualii calatori sa ajunga la acele linii ar trebui sa traverseze toate liniile din statia Galati-Calatori (sau s-ar putea construe o pasarela pietonala pana la acele linii). |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 15:49 | |
| - dan tm a scris:
- Sigur ca transbordarea ar fi posibila in Nicolina, dar in Nicolina este linie larga?
De ce crezi ca se opresc trenurile CFM in Socola? Da, multumesc pentru corectura, am uitat ca linia larga se opreste in Socola Oricum Socola sau chiar Cristesti - Jijia sunt locuri unde s-ar putea face transbordarea. Am mai mentionat mai demult ca nu inteleg de ce nu s-ar putea prelungi linia larga cu aprox 10 KM ca sa ajunga pana la un peron al garii Iasi si sa lasi calatorii veniti din RM la gara principala nu in Socola. Nu ar fi cine stie ce investitie. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 20:27 | |
| Daca vorbim de transbordare, ea ar trebui facuta la granita, sa nu mai stea vamesii romani sa controleze trenul si cate o ora si jumatate. Si daca primesc pont de tigari ascunse in per... Asta... Ptu! Si daca, prin metode specifice si un nivel inalt al profesionalismului, gasesc tigari ascunse prin peretii vagoanelor, sa stai cine stie cate ore in vama.
Apoi, se poate incheia o conventie intre cele doua tari, ca moldovenii sa nu mai faca controlul. Adica fix cum se intampla in cazul perechii Chisinau - Odesa - Chisinau, pentru care doar ucrainenii verifica pasapoartele.
Veaceslav, de curios, acum nu mult timp ai scris pe aici ca in partea de nord a Moldovei vitezele sint ridicole, intre Chisinau si Giurgiulesti cum se circula, cu ce viteze? |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 21:12 | |
| - Adirmvl a scris:
Veaceslav, de curios, acum nu mult timp ai scris pe aici ca in partea de nord a Moldovei vitezele sint ridicole, intre Chisinau si Giurgiulesti cum se circula, cu ce viteze? Cu părere de rău, dina n in an vitezele tot scad, din lipsa de bani nici nu se mai fac reparatii... Dar se menține cat de cat ... Chișinău -Basarabeasca-Etulia - Giurghiulesti in mare parte traversele sunt din beton...deci teoretic viteza trebuie sa fie mai mare decât pe sectorul Chișinău-Basarabeasca-Cahul -Giurgiulesti... De la Basarabeasca la Cahul și apoi la Giurghiulesti e nasol tare... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 21:43 | |
| Bun, dar ce inseamna asta in viteza? 70 km/h? 30? |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 09 Iun 2020, 21:47 | |
| - Adirmvl a scris:
- Bun, dar ce inseamna asta in viteza? 70 km/h? 30?
Nu știu viteze de acolo, dar maxim cred că e 80 (marfar 60) , Cantemir - Cahul - Giurghiulesti 25, poate pe alocuri 40... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 11 Iun 2020, 16:02 | |
| Conform celor mentionate in cartea "Premiere feroviare si evolutia unor activitati de tractiune pe Regionala CF Iasi", carte scrisa de inginerii Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu:
-La 1 decembrie 1954 este inaugurata cladirea garii "internationale" Nicolina;
-In anul 1958 (in acel an au fost retrase trupele sovietice din Romania), activitatea vamala si cea a granicerilor se muta in cladirea garii "internationale" Nicolina
-Tot in anul 1958 este data in folosinta instalatia de transpunere (schimbarea boghiurilor) pentru vagoanele de calatori din statia Ungheni (pe atunci statia se numea "Ungheni URSS")
-Intre anii 1961- 1963 firul de ecartament larg dintre statiile Socola- Nicolina- Iasi este desfiintat, linia dintre aceste statii fiind transformata din linie incalecata in linie numai de ecartament normal;
-In anul 1969 este data in folosinta hala pentru transpunerea vagoanelor de marfa din triajul Socola, hala amenajata pentru transpunerea a 40 de vagoane de marfa in 24 de ore, hala dotata cu doua grupuri de vinciuri de 4*20 tone-forta.
-Dezvoltarea, extinderea si modernizarea triajului Socola incepe din anul 1973
-In contextul pregatirilor pentru presupusa aderare la spatiul Schengen, la sfarsitul anului 2010, se decide mutarea activitatii vamii si a politiei de frontiera din cladirea garii "internationale" Nicolina , la HM Ungheni-Prut.
Astfel ca, dupa aceasta data, cladirea garii "internationale" Nicolina este din ce in ce mai putin utilizata, degradandu-se. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 12:21 | |
| - ldh80 a scris:
-
-Tot in anul 1958 este data in folosinta instalatia de transpunere (schimbarea boghiurilor) pentru vagoanele de calatori din statia Ungheni (pe atunci statia se numea "Ungheni URSS")
-Intre anii 1961- 1963 firul de ecartament larg dintre statiile Socola- Nicolina- Iasi este desfiintat, linia dintre aceste statii fiind transformata din linie incalecata in linie numai de ecartament normal;
Foarte interesante aceste informatii, eu stiam de la bunicul meu care a lucrat la CFR intre anii 1939 - 1975 ca ar fi existat o linie larga pana in statia Iasi si cei care calatoreau in URSS faceau transbordarea in alt tren sovietic in statia Iasi. Nu mi-a precizat atunci si pana in ce an a functionat acea linie iar acum nu mai este printre noi ca sa il mai pot intreba Oricum informatiile acestea confirma faptul ca a existat linie 1520 pana in gara Iasi, desfiintarea ei fiind cel mai probabil datorita instalarii sistemului de transpunere din Ungheni URSS , linia larga ramasa fiind folosita exclusiv pentru trenurile de marfa. Evident ca pe vremea aceea nici nu se punea problema de trenuri transfrontaliere gen Iasi - Ungheni. Toate trenurile care treceau granita atunci erau toate spre Moscova, iar ca sa te poti doar urca in tren aveai nevoie de multe aprobari (partidul comunist , securitate etc) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 13:12 | |
| Pai stiu cum a fost in 1987, cand am mers cu parintii prima data la neamuri la Chisinau si Soroca: pe langa pasaport am avut nevoie de invitatie (adica neamurile respective ne-au trimis o invitatie scrisa, invitatie pe care am prezentat-o la controlul de frontiera, in statia Nicolina, inainte de a urca in internationalul "Romania Express" care trecea prin Chisinau). Viza pe pasaport a fost aplicata de catre graniceri in statia Nicolina.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 13:17 | |
| Mai sti tu cum era atunci. Pai invitatia o dai la ambasada sa iti dea viza.
Ca parca URSS dadea vize la ghiseu ca tarile vestice.
pparca ziceai ca ai avut 7 ani atunci. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 12 Iun 2020, 13:18 | |
| A fost cale larga pana în stația Iași,dar (cred ca în anii 30) a fost desființată ; pe parte stânga cum se intra în stația Iași dinspre Nicolina, exista și astăzi în revizia de vagoane, clădirea veche destinata utilizării materialului de cale larga... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |