|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5206 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 22 Oct 2023, 18:44 | |
| Exact, foarte bine punctat. De mult spun treaba asta, cand UE va face pasi concreti pentru preluarea R.Moldova si crearea granitei spatiului Schengen la limita cu Transnistria, libera circulatie se va simplifica si problema va fi rezolvata. Orice reorganizare teritoriala nu este agreata in primul rand de conducatori, care isi pierd privilegiile. A se vedea Romania unde nu se vrea reducerea numarului de judete, intotdeauna se incearca o reorganizare ,,marca CFR,,de a crea o structura regionala deasupra a ceea ce exista. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 08:03 | |
| Da, da, sigur o sa fim in Schengen cînd am avea granița pe Nistru.
Ce avantaje ar aduce Romaniei unirea cu Moldova? nici unul. Doar ca cei mari acum fac si desfac hărți întocmai cum au facut după primul război si după al II-lea. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 08:48 | |
| Am avea mai mulți votanți AUR și mai mulți asistați sociali |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 12:51 | |
| Daca nu vor exista cai ferate cu ecartament precum in Romania si destule trenuri de calatori intre Chisinau/Balti si marile orase din Romania, care sa faca mai putin timp, ne vor invada cursele de microbuze si autocare de acolo care asigura/vor asigura legatura cu aproape toate localitatile din Romania actuala, iar o parte dintre calatorii care vor circula doar in Romania vor folosi acele curse de transport rutier pe teritoriul actual, "furand" calatori si de la trenuri. In prezent situatia este nasoala, un dezastru... legaturile feroviare cu R. Moldova sunt ca si inexistente, un numar foarte mic de calatori, cu 2-3 flori nu se face primavara (nu vin calatori la tren, sunt doar 2-4%).
Dar sunt destule curse de transport regulat intre Chisinau/Balti/Orhei/Soroca si municipiile Bucuresti, Constanta, Brasov, Galati, Cluj, Timisoara, Suceava, Neamt, Bacau, etc, nu mai spun de Iasi.
Va fi o situatie asemanatoare la numarul de calatori cu cea care exista acum intre judetele Arges si Valcea, Bucuresti si Valcea, Bucuresti si Tulcea, Brasov si Targu Mures, Bacau/Suceava si Brasov, Iasi si Brasov/Sibiu, Constanta si Braila/Galati, unde numarul clientilor care aleg trenul este INFIM. Motivele le cunoastem. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 16:12 | |
| Nu stiu cum functioneaza asta cu "furat calatorii de la tren", eu cand am cautat pe autogari.ro, n-am gasit alternative decente. Microbuzele plecau tot cam la aceeasi ora ca si trenurile si faceau tot la fel de mult. De exemplu, m-am uitat la flixbus Bucuresti-Budapesta: face fix la fel de mult ca si trenul, in conditiile in care pe sosea ai autostrada si e mai scurt, iar trenul merge pe linii nereabilitate si cu restrictii. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 17:48 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Nu stiu cum functioneaza asta cu "furat calatorii de la tren", eu cand am cautat pe autogari.ro, n-am gasit alternative decente. Microbuzele plecau tot cam la aceeasi ora ca si trenurile si faceau tot la fel de mult.
De exemplu, m-am uitat la flixbus Bucuresti-Budapesta: face fix la fel de mult ca si trenul, in conditiile in care pe sosea ai autostrada si e mai scurt, iar trenul merge pe linii nereabilitate si cu restrictii. Culmea ca sunt mai putine curse de autocare si microbuze care fac legatura intre Bucuresti si Budapesta (le numeri pe degetele de la o mana), fata de Bucuresti - Chisinau. Majoritatatea fac mult timp, diferenta este insignifianta in raport cu trenurile directe. Iar maghiarii din Ungaria nu se opresc in Bucuresti, au treaba in alte zone. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 19:30 | |
| Pai da, Flixbus face 17 ore, trenul tot atat, eu am facut sub 10 ore mergand legal (e drept, eu cu 125, autocarul e limitat la 100), dar totusi, trenul are si 2 vami (la masina/autocar ai doar una), mai schimba si coispe locomotive pana acolo, are si o groaza de restrictii pe drum. Parca-parca tot cu trenul m-as duce la Budapesta, nu cu flix-ul. Spre Moldova sau Turcia/Grecia insa se schimba treaba, trenul face exagerat de mult comparativ cu autocarul, dar aici nu e doar vina noastra. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Oct 2023, 21:35 | |
| Ca sa revenim la subiect, eu daca as fi in locul prim-ministrului de la Chisinau as organiza o licitatie publica, pentru alegerea unei firme care sa faca un studiu de fezabilitate si sa poata face o estimare cam cat ar costa reconstructia completa (pe alte trasee, mult mai drepte), pe ecartament normal, ca linii care sa respecte toate standardele tehnice de interoperabilitate a UE, cu viteza stabilita de 160 km/h, linii duble electrificate, echipate cu instalatii de centralizare electronica si bloc automat de linie, pentru liniile:
-Ungheni- Beresti- Glodeni- Balti Slobozia- Ghindesti- Mateuti;
-Balti Slobozia- Rediul Mare- Ocnita- Valcinet;
-Ungheni- Ghidighici- Chisinau- Revaca- Tighina 2;
-Tighina 2 (sau linie noua de ecartament normal de evitare a orasului Tighina)- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Reni- Giurgiulesti
-Abaclia- Prut II- Block Post KM - Cahul
-Revaca- Cainari
-Linie noua Ghidighici- Orhei- Ghindesti- Soroca- Valcinet
Pentru reconstructia tuturor acestor linii pe ecartament normal, ca linii duble electrificate, cu viteza de 160 km/h, costul ar fi cred de cateva miliarde de euro!
Cu un astfel de studiu de fezabilitate si cu acest cost as solicita UE sa acorde aceste fonduri catre CFM, pentru finantarea integrala a unor astfel de lucrari! Acuma nu stiu daca UE ar fi dispusa sa acorde sume de ordinul miliardelor de euro catre CFM, pentru finantarea unor astfel de lucrari! Dar eu daca as fi in locul guvernantilor de la Chisinau macar as incerca!
Pe de alta parte este adevarat ca Republica Moldova a primit anumite anumite finantari din partea UE pentru unele investitii, dar din pacate mult prea putin pentru nevoile foarte mare- mai ales in privinta infrastructurii energetice si de transport- pe care le are Republica Moldova!
Macar (de exemplul) UE sa asigure finantarea integrala, necesara pentru constructia liniilor electrice de inalta tensiune (de 400 Kv) care sa lege Republica Moldova de Romania (Suceava- Balti, Iasi- Straseni- Chisinau, Galati- Vulcanesti- Chisinau)!
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 24 Oct 2023, 09:29 | |
| 1 kilometru de linie dubla electrificata (sine cu traverse si catenara aferenta) te costa 10 milioane de euro. Asta daca ai deja amplasamentul, deci fara poduri, lucrari de arta, etc. Defalcat, km de linie e 2 milioane de euro. Kilometrul de catenara e 700 de mii de euro. De aici poti porni cu calculele. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 24 Oct 2023, 11:21 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- 1 kilometru de linie dubla electrificata (sine cu traverse si catenara aferenta) te costa 10 milioane de euro. Asta daca ai deja amplasamentul, deci fara poduri, lucrari de arta, etc.
Defalcat, km de linie e 2 milioane de euro. Kilometrul de catenara e 700 de mii de euro. De aici poti porni cu calculele. Dar nu se plange nimeni ca se cheltuie de 20-30 de ori mai multi bani pentru infrastructura rutiera. Cheltuie autoritatile centrale si locale la rutier. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 24 Oct 2023, 16:52 | |
| Din ce vad pe net, in multe tari din Vest (in UK nu vezi electrificare la nord de Glasgow, de exemplu) nu vezi electrificare pe liniile mai putin importante, probabil e mai rentabil cu diesel la trenurile de calatori decat sa intretii catenara.
La CFM nu cred ca electrificarea e prioritara, cat relieful tarii ce nu permite linii drepte iar linia ocoleste nepermis de mult pentru un tren de calatori.
Referitor la cat se cheltuie pe feroviar vs cat se cheltuie pe rutier, degeaba reabilitezi linii daca nu pui si trenuri convenabile pentru calatori. Am mers sambata la munte cu Regio Calatori, m-am intors tot cu el: bai nene, trenul ala are acum vreo 3-4 rame RIO unite, n-am apucat sa numar cate vagoane, sa zic ca echivalentul a 13 vagoane clasice. Din Bucuresti a plecat PLIN, de la Ploiesti s-a mers in picioare, nu m-ar mira sa fi avut 1000 de calatori cu totul. La intors la fel, de la Sinaia s-a mers in picioare, noroc ca m-am suit la Predeal. Pret bilet: 22 de lei. Nu mai zic cum se balanganea pe sine pe la Crivina mai ales ca avea loco impingatoare. In restul trenurilor, la tarife de IR bate vantul.
Iar noi o frecam la rece ca sa bagam IC-uri cu baruri si wi-fi cand cele mai profitabile trenuri in Ro sunt RegioExpress-uri, daca ii dai romanului RegioExpress nu-l mai deranjeaza nici ca e etajat. Altfel, plateste tarif de IR cand e singur si n-are alternativa, altfel de la 2 persoane incolo e mai rentabila masina. Chiar si cand merge la mare, daca vrea in Vama, ultimul microbuz din Mangalia e la 19:30, dupa ramai la mana taximetristilor care iti iau pentru 10 km cat ai dat pe biletul de tren.
Bat pariu cu oricine ca, daca ai transforma toate trenurile din Ro in Regio-Express-uri cu tariful aferent, in 2-3 ani ai avea nevoie de 12-13 vagoane la orice tren si de trenuri noi, nu ar mai fi nimeni deranjat de viteza trenurilor sau de curatenie. Lasa ca mai bine plimbam IC-uri goale... |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 25 Oct 2023, 14:17 | |
| CFM va primi subvenții de la stat, pentru transportul de pasageri |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 25 Oct 2023, 15:11 | |
| Macar sa reuseasca sa achite la timp salariile personalului CFM!
Asa de curiozitate ce salar are un impiegat de miscare sau un mecanic de locomotiva la CFM ? Cineva care nu ar cunoaste limba rusa ar putea lucra la CFM, pe functii care tin de siguranta circulatiei ? |
| | | Ionut31
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 15 Localizare : Falciu Reputatie : 780 Data de inscriere : 11/02/2023
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 25 Oct 2023, 16:02 | |
| - ldh80 a scris:
- Macar sa reuseasca sa achite la timp salariile personalului CFM!
Asa de curiozitate ce salar are un impiegat de miscare sau un mecanic de locomotiva la CFM ? Cineva care nu ar cunoaste limba rusa ar putea lucra la CFM, pe functii care tin de siguranta circulatiei ? Regulamentul si instructiile sunt in limba rusa asa ca e nevoie sa cunosti limba. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 25 Oct 2023, 17:46 | |
| na, si unii pe aici vor unirea.
de 32 de ani ei nu au reusit sa schimbe limba, sa faca judete, sa treaca la calendarul nostru. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |