Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iun 2020, 21:53
Asa pe noapte da, e mult mai bine, si mai bine 1667/1668 prelungit la Ungheni.
_________________
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iun 2020, 21:57
Kapпaтй a scris:
Asa pe noapte da, e mult mai bine, si mai bine 1667/1668 prelungit la Ungheni.
Da e chiar comod, eu de câțiva ani , merg până la Iași din Bălți cu autobuzul, de acolo cu 1667... Și din București deja am legături sau la munte sau la mare...
Cu autobuz e mult mai comod sa mergi chiar și 3 ore cu tot cu vama, daca e dotat cu clima...decât 2 ore cu trenul până la Ungheni in canicula , când în vagoane e +40... Am avut așa experiența , cu transbarcarea la Ungheni la Regio Ungheni-Iasi...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Iun 2020, 01:11
Dane, aparent sint 10-12 calatori in vagon de 36 de locuri. Asta la cele cu 4 paturi in cabina. La cele cu doua nu stiu care e situatia.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:01
Daca se va repara linia Tighina 2- Cainari- Abaclia- Basarabeasca- Etulia- Reni- Giurgiulesti s-ar putea aveea in vedere si introducerea unui tren de calatori direct Chisinau- Galati, dar cu conditia ca un astfel de tren sa nu faca mai mult de sa zicem 5 ore, ca sa fie atractiv pentru calatori.
Un microbuz ("rutiera") sau autocar Galati- Chisinau face cca 5 ore.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:13
ldh80 a scris:
Daca se va repara linia Tighina 2- Cainari- Abaclia- Basarabeasca- Etulia- Reni- Giurgiulesti s-ar putea aveea in vedere si introducerea unui tren de calatori direct Chisinau- Galati, dar cu conditia ca un astfel de tren sa nu faca mai mult de sa zicem 5 ore, .
In proiect de modernizare figurează numai sectorul Bender - Etulia, Etulia-Reni -nu.
Ce tine de trenul Chișinău - Galați, Sunt multe semne de intrebare, pentru că acel tronson de CF tranzitează teritoriul Ucrainei, in zona Basarabeasca și sectorul Etulia-Reni-Giurgiulesti...ce va duce la: 1 staționări și controale 2 lipsa în stația Giurghiulesti a sistemului de schimbare pt boghiuri (nu știu dacă linia 1520 este in stare buna până la stația Galați) 3 plus staționări adăugatoare la Bender pt controlul transnistrean (și nu sunt sigur daca transnistrenii vor permite tranzitul trenului de pasageri prin Bender)
O soluție ar fi că trenul să meargă prin linia ce ocolește Benderul, (Revaca-Cainari)... Dar acolo e pantă ft mare, și viteza scade...
problema cea mai mare, este lipsa atât de călători cât și a materialului rulant .
Numai săptămână aceasta au luat foc 2 locomotive ... Nu se stie daca CFM va putea asigura trenurile in sezonul estival spre Odessa, pt că D1M sunt varză...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:16
Banuiesc ca in cazul in care CFM nu va putea asigura trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau nici nu discuta cu UZ pentru inchirierea unei garnituri. Sau?...
Cine e de vina pentru ca sint praf D1M-urile nu stiu, nu am cunostinte tehnice, dar pot vorbi din perspectiva calatorului: da, saloanele areta bine, dar se aude si se si simte la drum ca motorul, franele si ce mai e pe sub saloane au multi ani in spate. Deci e un fel de interior de Mercedes pus intr-o Volga.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:44
Adirmvl a scris:
Banuiesc ca in cazul in care CFM nu va putea asigura trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau nici nu discuta cu UZ pentru inchirierea unei garnituri. Sau?...
Cine e de vina pentru ca sint praf D1M-urile nu stiu, nu am cunostinte tehnice, dar pot vorbi din perspectiva calatorului: da, saloanele areta bine, dar se aude si se si simte la drum ca motorul, franele si ce mai e pe sub saloane au multi ani in spate. Deci e un fel de interior de Mercedes pus intr-o Volga.
Nu se fac lucrări de mentenanță, pentru că nu se știe cum.. in depou multi lucrători sau concediat...
Erorile la calculator pur și simplu se ignoră...
Eroarea "ușile deschise" nu permite accelerarea decât maxim 25 km/h, nu țin minte exact la care din D1M... Dar asa si merg, l-au băgat pe o ruta suburbană unde orarul permite sa circule cu așa viteze și staționări la fiecare stâlp... Asta e...
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:44
Da, chiar, daca ar fi un tren de calatori pe cale larga, unde ar putea fi primit in Galati?
Unde ajunge linia larga raportat la o locatie buna pentru peron de calatori?
O mare problema mostenita de la URSS (nu doar in Moldova ci si in restul tarilor) este aceea ca granita serpuieste iar linia o taie drept sau unde linia serpuieste granita o taie drept.
asa apar segmente care nu au legatura cu restul retelei. Asa e si prin Turkmenistan, in Uzbekistan etc.
O linie de evitare care sa fie in interiorul Moldovei iasa din discutie deoarece tara nu isi permite sa intretina ce are, de unde sa mai construiasca.
in Reni Ucraina mai ajung trenuri de calatori sau marfa ucrainiene?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 14:52
Veaceslav_MD a scris:
Adirmvl a scris:
Banuiesc ca in cazul in care CFM nu va putea asigura trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau nici nu discuta cu UZ pentru inchirierea unei garnituri. Sau?...
Cine e de vina pentru ca sint praf D1M-urile nu stiu, nu am cunostinte tehnice, dar pot vorbi din perspectiva calatorului: da, saloanele areta bine, dar se aude si se si simte la drum ca motorul, franele si ce mai e pe sub saloane au multi ani in spate. Deci e un fel de interior de Mercedes pus intr-o Volga.
Nu se fac lucrări de mentenanță, pentru că nu se știe cum.. in depou multi lucrători sau concediat...
Erorile la calculator pur și simplu se ignoră...
Eroarea "ușile deschise" nu permite accelerarea decât maxim 25 km/h, nu țin minte exact la care din D1M... Dar asa si merg, l-au băgat pe o ruta suburbană unde orarul permite sa circule cu așa viteze și staționări la fiecare stâlp... Asta e...
Era undeva un filmulet dupa modernizarea lor in Romania, si angajatii erau nemultumiti ca nu mai erau chestiile de acum 50-100 de ani.
in mod sigur pe linga problemele de la modernizarea din Romania se adauga si slaba pregatire sau ignoranta celor care le exploateaza.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 18:46
Din ce mi-a spus cineva din Pascani care a lucrat la "Remarul" Pascani cand au fost modernizate automotoarele "D1" pentru CFM, din cauza faptului ca, guvernul de atunci de la Chisinau s-a grabit sa fie cat mai repede gata modernizarea acestor automotoare (venisera la putere un guvern nou la Chisinau care vroia sa arate ca este "interesat" sa aduca si in Republica Moldova "trenuri europene"), s-au facut unele greseli la modernizarea acestor automotoare:
S-a mentinut vechea transmisie, care pe langa ca este veche si uzata nici nu prea ar fi "compatibila" cu noul motor diesel tip "Volvo" montat pe aceste automotoare cu ocazia modernizarii;
Automotoarele nu au fost suficient testate, inainte de a fi predate CFM
Personalul CFM nu a fost foarte bine instruit pentru exploatarea acestor automotoare
In depourile CFM nu exista dotari, instalatii si utilaje pentru intretinerea, verificarea si reparatia sau pentru reviziile periodice la aceste automotoare modernizate.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Iun 2020, 19:24
Usile nu se inchid automat cand se trece de 5 km/h? Parca aia era limita la CFR Calatori.
Daca personalul CFM nu stie cum sa le intretina... Nu stiu ce se mai poate spune despre ele.
Aoleu, si astea au motoare Volvo pe ele? Inseamna ca m-am inselat in privinta motorului, dar se pare ca celelalte elemente au ramas cele originale si asta, cum spuneam, se simte.
Dane, as compara situatia CF din fosta URSS cu cea a zonelor etnice din fostele imperii coloniale. Ce vreau sa spun e ca englezii, francezii, etc. au trasat in Africa si in Orient granitele fara sa tina cont de realitatea din teren. Asta a dus, printre altele, la multe razboaie civile. Nu e cazul aici, ca vorbim de altceva, insa calea ferata este/poate fi incurcata de granitele actuale.
Dar aici trebuie sa tinem cont ca peste Prut reteaua a aparut din vremea tarilor, nu a fost conceputa pentru a fi integrata in reteaua CFR. Ce s-o mai fi construit ulterior, la fel, s-a facut pentru URSS. Idem si in Transilvania, liniile au fost concepute spre Budapesta, de unde si anomalii de genul ocolul enorm pentru a ajunge din Orodhei in Miercurea Ciuc.
Veaceslav, la asta cu trecutul de granite nu stiu ce sa zic. Stiu ca pusese cineva pe undeva pe forum un reportaj despre trecerea prin nordul Moldovei, intre Cernauti si Larga. Pe acolo intri si iesi de doua ori in si din Moldova, si parca era fara oprire.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 08 Iun 2020, 00:08
Adirmvl a scris:
Usile nu se inchid automat cand se trece de 5 km/h? Parca aia era limita la CFR Calatori.
Daca personalul CFM nu stie cum sa le intretina... Nu stiu ce se mai poate spune despre ele.
Aoleu, si astea au motoare Volvo pe ele? Inseamna ca m-am inselat in privinta motorului, dar se pare ca celelalte elemente au ramas cele originale si asta, cum spuneam, se simte.
Dane, as compara situatia CF din fosta URSS cu cea a zonelor etnice din fostele imperii coloniale. Ce vreau sa spun e ca englezii, francezii, etc. au trasat in Africa si in Orient granitele fara sa tina cont de realitatea din teren. Asta a dus, printre altele, la multe razboaie civile. Nu e cazul aici, ca vorbim de altceva, insa calea ferata este/poate fi incurcata de granitele actuale.
Dar aici trebuie sa tinem cont ca peste Prut reteaua a aparut din vremea tarilor, nu a fost conceputa pentru a fi integrata in reteaua CFR. Ce s-o mai fi construit ulterior, la fel, s-a facut pentru URSS. Idem si in Transilvania, liniile au fost concepute spre Budapesta, de unde si anomalii de genul ocolul enorm pentru a ajunge din Orodhei in Miercurea Ciuc.
Veaceslav, la asta cu trecutul de granite nu stiu ce sa zic. Stiu ca pusese cineva pe undeva pe forum un reportaj despre trecerea prin nordul Moldovei, intre Cernauti si Larga. Pe acolo intri si iesi de doua ori in si din Moldova, si parca era fara oprire.
Da, linia Ocnița - Cernauti trece de câteva ori granita moldo-ucraineana,
pe timpuri era trenul Ocnita-Cernauti , la care se făceau controale ori de câte ori intersecta frontiera, deci o călătorie pe aceasta rută îți colora o pagină întreaga din pașaport cu stampile de la poliția de frontieră. Acum trenul e limitat pina la stația Sokireany UA (vreo 6 km de la Ocnița)... Filmat între Criva și Lipcani de colegi din Ucraina
Fara oprire , că excepție trece trenul Cernăuți-Kiev , in tranzit.
Iată-l între Lipcani și Criva
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 08 Iun 2020, 13:46
Veaceslav_MD a scris:
(nu știu dacă linia 1520 este in stare buna până la stația Galați)
Este funcţională.
adirmvl a scris:
Banuiesc ca in cazul in care CFM nu va putea asigura trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau nici nu discuta cu UZ pentru inchirierea unei garnituri.
Adică după ce s-a obişnuit călătorul cu D1M, să îl treacă iar la banchete de lemn? E ca şi când în România pe Bucureşti - Constanţa ar pune Dimitroave... nu ar mai merge nimeni cu ele.
DanTm a scris:
Unde ajunge linia larga raportat la o locatie buna pentru peron de calatori?
Păi ajunge fix în staţia Galaţi, nu e greu să improvizezi ceva acolo din traverse şi dale de beton, plus o trecere la nivel. Mai ales că, în cazul super-mega-extra fericit am vorbi de o pereche sau două de trenuri pe zi, nu de trenuri din oră în oră, care să justifice investiţii mai mari.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 08 Iun 2020, 22:59
Sigur erau banchete de lemn in vagoanele alea? Ca tin minte ca erau, intr-adevar, 10 locuri/compartiment, dar cu musama si pareau destul de moi. Da, fara AC, dar nu cred ca erau banchete de lemn. Si de ce sa nu mai mearga? Alternativa sint microbuzele, daca nu ma insel. La multe din vagoanele lor de dormit nici nu se deschid geamurile in compartimente, deci despre ce vorbim?
Ca fapt divers, dupa ce am mers cu ele, si am testat toate cele trei clase din D1M, prefer bilet la clasa a III-a, pentru ca e mai libe, ceea ce creste confortul, fata de scaunele de la clasa a II-a, ca cele din Etajatele de la noi. La clasa I discutam altfel, mai ales ca diferenta de pret nu e prea mare.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 08 Iun 2020, 23:28
Interiorul original de D1 e ăsta: https://en.wikipedia.org/wiki/D1_multiple_unit#/media/File:%D0%93%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%99_%D0%92%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%9D_%D0%94%D0%98%D0%97%D0%95%D0%9B%D0%AC-%D0%9F%D0%9E%D0%95%D0%97%D0%94%D0%90_%D0%941_719-3_(4).jpg