Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 26 ... 48, 49, 50 ... 58 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 16:39

Articol aiurea, cum sa puma CFM in circulatie un tren CFR Calatori?
Sus In jos
ciprian.fecioru.9




Numarul mesajelor : 11
Reputatie : 3789
Data de inscriere : 24/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 07 Feb 2023, 16:40

Calea Ferată Odesa - Basarabeasca - Giurgiulești


Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 07 Feb 2023, 19:35

S-a reparat podul de la Zatoka? Vad ca nu pot cumpara bilete la trenul Izmail-Odesa.

Ar merge un tren de noapte Galati-Odesa facut cu material rulant ucrainian, ca deh, sunt 380 de km ce ar fi facuti cu o viteza medie de 30-40 de km la cum e linia pe acolo, dar clienti ar fi, mai ales in perioada asta.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeJoi 16 Feb 2023, 07:26

https://clubferoviar.ro/modernizarea-liniei-chisinau-ungheni/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeLun 08 Mai 2023, 14:50

Un articol de pe site-ul "radio europa libera", cu titlul "Republica Moldova ar putea incepe tranzitia la ecartamentul european (normal) peste 10 ani", articol scris de Eugen Urusciuc:

Vorbind în podcastul Europei Libere „În esență...”, șeful ÎS „Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, afirmă că R. Moldova ar putea începe tranziția de la ecartamentul larg la cel normal peste zece ani. Până atunci, însă, sunt necesare investiții pentru a menține viabil sectorul feroviar.

Șeful CFM menționează că, pe filiera moldo-comunitară, este în derulare un studiu de prefezabilitate, după care va urma unul de fezabilitate, în privința „unui coridor pe ecartament normal [european] Chişinău-Iaşi-Suceava-Lviv-Krakovets.”

Acesta ar urma să fie primul culoar de cale ferată pe ecartament normal, spune în podcast Oleg Tofilat, precizând că astfel nu va mai fi nevoie să se recurgă la schimbarea boghiurilor [cadru cu roți montate și sistem de frânare care se atașează la vagoane] la garniturile de tren și, în plus, se va asigura o viteză de deplasare mare.

Oleg Tofilat afirmă că până la tranziția la ecartament european, R. Moldova trebuie să asigure investiții importante în sectorul feroviar, estimate, pentru următorii doi-patru ani, la circa 1 miliard de euro.

Acestea ne-ar da un răgaz de circa zece ani, spune Tofilat, pentru ca să ne pregătim de trecerea la ecartamentul european, acesta fiind unul dintre „obiectivele esențiale în integrarea noastră în landșaftul logistic european.”

Oleg Tofilat mai spune că în zece ani trebuie regândit întreg sistemul feroviar moldovean și să fie realizate numeroase studii de fezabilitate, geologice și topografice, în situația în care rețeaua actuală moldovenească nu va putea suporta vitezele medii de 180 km/h.

„Trebuie să schimbăm axa liniilor ferate, pentru că asemenea viteze presupun o altă «geografie» a căilor ferate”, spune Oleg Tofilat.

Directorul CFM a precizat că atât R. Moldova, cât și Ucraina au devenit, la sfârșitul anului trecut, parte a rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

Rețeaua feroviară a R. Moldova are o lungime de peste 1200 de kilometri, 40 la sută dintre care e în stare proastă. În prezent, în baza unor proiecte investiționale, CFM face lucrări de reabilitare a unor segmente de cale ferată pe culoarele de nord și sud".

Linkul articolului https://moldova.europalibera.org/a/r-moldova-ar-putea-incepe-tranzitia-la-ecartament-european-peste-zece-ani-/32401368.html
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 10:35

Cam mult timp 10 ani...

Dar este mai bine decat deloc, mai ales daca va fi UNIRE cu Romania, intrarea in NATO si Uniunea Europeana.

Traficul potential si numarul de clienti (calatori si marfa) cu toate mijloacele de transport generat de Republica Moldova este mai mare decat cel generat de Oltenia (ca si comparatie). La care se adauga cel spre/dinspre Ucraina. Desigur, spre deosebire de Oltenia unde traficul pe calea ferata este mai bun, fiind un raport mai decent feroviar-rutier, in relatia Romania - R. Moldova aproape de 100% se desfasoara pe rutier si aerian, pe drumurile din Romania circula destule autovehicule de acolo (autoturisme, motociclete, microbuze, autocare, tiruri, dube).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 13:05

Cum sa fie unire cu Romania? doar nu o sa fie românii asa de tolomaci sa ia găgăzi si rusi la gramada in tara.
Sa stea acolo si sa se pregateasca 10 ani ca sa bage ecartament normal.
Au pus 10 ani pentru ca nu au ei in cap sa schimbe ecartamentul.

Am terminat de rezolvat toate problemele tarii si ne arde de unire?


dar uite ca acelasi personaj spunea ca nu e nevoie de ecartament normal, mai si critica starea liniei din Romania

https://moldova.europalibera.org/a/oleg-tofilat-r%C4%83zboiul-ne-face-s%C4%83-%C3%AEn%C8%9Belegem-cu-totul-altfel-ce-%C3%AEnseamn%C4%83-sectorul-feroviar/31919569.html


Deci, linia Chișinău-Ungheni cu ecartament european nouă nu ne dă practic nimic.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 16:09

40% stare proasta...ca pe aia buna se merge cu maxim 60...

Ar putea sa inceapa cu o linie Ungheni-Chisinau pe ecartament normal, paralela cu linia existenta. Dar nu par sa gandeasca asa de avansat.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 18:37

razvan - trenuri a scris:
Traficul potential si numarul de clienti (calatori si marfa) cu toate mijloacele de transport generat de Republica Moldova este mai mare decat cel generat de Oltenia (ca si comparatie).
Oltenia are cam 2,1 milioane de locuitori (adică judeţele DJ, GJ, MH, OT, VL), Republica Moldova are 2,6 milioane (fără Transnistria, că Rusia nu o să permită în veci Transnistria în UE). Cu toate astea, Oltenia noastră e mult mai dezvoltată economic decât Republica Moldova, deci clar traficul feroviar şi rutier e mult mai intens în Oltenia decât în Republica Moldova.

Despre unire eu aş zice să vorbim după ce Moldova aplică aquis-ul comunitar şi toate standardele EN ISO. Deocamdată nu e cazul. Apropo de uniri de ţări, Germania s-a reunificat la final de '89 şi încă sunt diferenţe enorme între V şi E, chiar dacă toate standardele şi legislaţia sunt cele de V. Diferenţa între Muenchen şi Frankfurt/Oder e evidentă chiar şi dacă nu ai noţiuni de urbanism şi infrastructură. Şi au trecut aproape 34 de ani de la unire!

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 19:08

Am dat Oltenia ca și exemplu fiind apropiată ca suprafață și număr de locuitori cu R. Moldova (excepție Transnistria). Oltenia are produsul intern brut pe locuitor de aproximativ 2,5 ori mai mare decât Republica Moldova.
Oltenia nu mai are de mult 2,1 milioane de locuitori, în prezent locuiesc doar 1,7-1,8 milioane de persoane.
Oltenia este și va fi mulți ani mai dezvoltată economic decât Republica Moldova, dar generează un trafic de călători intern și internațional rutier, feroviar, aerian mai mic decât Republica Moldova cu cei 2,5-2,7 milioane de locuitori ai săi.
Să fim mai aplecați cu privire la datele statistice referitoare la transportul de călători și marfă în general, și feroviar în special. Pe rutele internaționale circulă mulți basarabeni, dar nu cu trenul. Prețurile la rutele interne (în R.Moldova) și internaționale sunt accesibile pentru majoritatea basarabenilor, la fel cum sunt accesibile pentru majoritatea oltenilor.

După o eventuala, și binevenită unire, R. MOLDOVA se va apropia de media de dezvoltare a României: Olteniei, Moldovei, Munteniei, inclusiv la salarii, pensii. Diferențele se vor estompa în multe privințe!
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMar 09 Mai 2023, 20:52

https://evz.ro/exclusiv-unirea-cu-republica-moldova-tot-mai-aproape-de-realitate-ce-interes-direct-are-nato-video.html
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMier 10 Mai 2023, 08:25

Băbăieți mă scuzați că mă bag și eu în seamă. Presa scrie multe, scrie în funcție de cine o plătește. La fel ca și cu statisticile alea. Din maus și din taste se pot face cifrele în funcție de interesele care sunt. Eu zic să mai reveniți și voi la realitatea vremurilor actuale. Nici unirea cu România și nici în Moldova ecartament de 1435mm nu vom vedea.
Vise fraților vise.
Situația social economică a României nu cred că permite luarea pe cap a încă unei sărăcii cum este Republica Moldova.
Și îmi pare rău să vă spun dar sunteți câțiva pe aici de o naivitate înfiorătoare.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMier 10 Mai 2023, 11:35

Vitosa a scris:
Băbăieți mă scuzați că mă bag și eu în seamă. Presa scrie multe, scrie în funcție de cine o plătește. La fel ca și cu statisticile alea. Din maus și din taste se pot face cifrele în funcție de interesele care sunt. Eu zic să mai reveniți și voi la realitatea vremurilor actuale. Nici unirea cu România și nici în Moldova ecartament de 1435mm nu vom vedea.
Vise fraților vise.
Situația social economică a României nu cred că permite luarea pe cap a încă unei sărăcii cum este Republica Moldova.
Și îmi pare rău să vă spun dar sunteți câțiva pe aici de o naivitate înfiorătoare.

Niciodata sa nu spui niciodata, cum este o vorba...

UNIREA celor doua tari este posibila, mai probabila decat trecerea unor cai ferate din R. Moldova la ecartament de 1435mm.

Unirea se poate face pasnic sau ca urmare a unui conflict armat (nu vreau).

Trecerea cailor ferate la ecartament romanesc mai putin probabil pentru ca oamenii cu multi bani NU circula aproape deloc cu trenul intre cele doua tari, dar nici moldovenii cu venituri medii si mari in interiorul tarii lor. Multi factori decidenti nu realizeaza cat este de necesar.

Dar in cele din urma se va construi o cale ferata de mare viteza intre Bucuresti si Odesa/Kiev prin Chisinau, cand isi vor da seama politicienii ca liniile actuale, cu aceste viteze de 100-150 km/h NU ADUC un numar mare de pasageri la trenuri (de la transportul aerian si rutier). Multi politicieni si factorii care iau deciziile in prezent in transporturi si infrastructura NU vor mai fi la butoane in urmatorii 10 ani, vor pleca sau vor fi schimbati. Deocamdata lucrurile se misca in ritm de melc in Romania la transporturi.

Sperantele mor ultimele...  Smile
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMier 10 Mai 2023, 12:44

Pînă acum era doar ldh80 pe aici cu unirea.

Oricum dacă Romania va lua Moldova sper să trăiti și să regretați unirea.

Nu înteleg însă de ce unionistii nu se mută în Republică Moldova pentru ,,întărirea elementului românesc” de acolo.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitimeMier 10 Mai 2023, 13:08

Mulțumesc Răzvan. Apreciez comentariul tău.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 49 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 49 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 49 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 26 ... 48, 49, 50 ... 58 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: