|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 18:28 | |
| - Dr2005 a scris:
- Eurotunel-ul nu s-a făcut de dragul transportului de călători, pentru că acum 30 de ani nici nu visa cineva că trenul de mare viteză va înlocui avionul pe relaţii medii. S-a făcut pentru traficul de marfă.
Eu dadusem eurotunelul doar ca exemplu de gandire in perspectiva Da de acord cu tine, sunt comvins ca au luat in calcul si transportul de marfa, dar in acest caz nu orice fel de marfa. Pt ca si vagoanele de marfa care intra in eurotunel sunt vagoane speciale nu unele obisnuite. Asa ca marfa trebuie urcata direct in ele sau transbordata , ca sa poate fi trecuta prin tunel. De asemenea nu orice marfa poate fi acceptata, spre exemplu nu petrol, gaze lichefiate, substante toxice etc. Motivele sunt evidente. "Marfa" la care s-au gandit ei in primul rand sunt masinile celovek-ilor care vroiau sa calatoreasca peste canal cu masina din dotare si nu vroiau sa astepte trecerea lor + masina la hovercraft. Masinile se incarca in vagoanele speciale iar celovek-ul se urca in vagonul de pasageri, trece canalul si la destinatie se reuneste cu masina din dotare. La hovercraft / feribot dureaza mult mai mult , nu te lasa chiar in Londra / Paris si daca e furtuna ghinion :p |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 19:02 | |
| Referitor la posibilul traseu prin Galati pe care l-am enuntat mai devreme, am si facut un traseu aproximativ pe google earth , adaugand si o posibila linie viitoare directa intre Chisinau si Giurgiulesti in Republica Moldova. Distanta totala intre Bucuresti si Chisinau ar fi undeva in jur de 450 de kilometri. Daca plecam de la premiza ca vama se face in gara inainte de plecarea trenului, opriri ar fi doar in Galati eventual si Braila, trenul isi schimba ecartamentul in mod dinamic in Galati, cu toate aceste considerente luate in calcul chiar daca viteza medie de deplasare ar fi una absolut modesta de 100 KM/h, durata calatoriei ar fi in jur de 5 ore. Nu mi se pare ceva absolut imposibil de realizat. Chiar si din punct de vedere economic nu ar fi ceva SF, doua rame de tren ar fi absolut suficiente, una plecand din Bucuresti spre Chisinau si in aceeasi zi cealalta din Chisinau spre Bucuresti. O calatorie de 5 ore e perfect acceptabila, mai ales ca pasagerii ar calatori cu tot comfortul, aer conditionat, internet etc. Pe langa solutia high-teck mai exista si posibilitatea ca automotoarele CFM sa vina direct pana la Galati pe linia cu ecartament larg deja existenta, in acest fel ar putea exista si trenuri "regio" intre Chisinau si Galati fara nici un fel de modificare de ecartament. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 19:20 | |
| Nu se poate face ,,vama" înainte de plecare, din simplul fapt că asta înseamnă tren închis şi încuiat pe tot parcursul. Inclusiv păzit de agenţi de poliţie de frontieră şi vamă în interior, ca nu cumva să tragă cineva semnalul în câmp ca să încarce sau descarce nişte ţigări. Amintesc că situaţia nu e deloc comparabilă cu cea din Eurotunel, din simplul fapt că UK încă e în UE, deci controlul vizează strict documentele călătorilor (control de frontieră), nu este control vamal, care e mult mai strict şi care vizează bunurile transportate de călători. În interiorul UE nu se face control vamal. Când BREXIT va fi finalizat, o să fie mare distracţie cu controlul vamal (şi acum îşi cară englezii lucruri mai ieftine din Franţa, mai ales alcool şi ţigări)... probabil o vor rezolva prin transbordarea călătorilor la Calais dintr-un tren în altul, cu trecere prin vamă.
Asta e, dacă se ţine cu dinţii de trenuri directe în afara UE, fără minimum de 2 ore în frontieră nu se poate. Iar la astea se adaugă timpul necesar transpunerii... că să o zicem pe aia clară, un Talgo Bucureşti - Chişinău s-ar amortiza în vreo câteva secole, mai ales că, circulând ca tren închis în trafic intern, nu va putea fi subvenţionat. _________________ :TTT:
|
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 19:34 | |
| Salutare la toți, Aș vrea să vă zic că cel mai încărcat sector la CFM a fost pe segmentul: Kuciurgan (UA) - Tiraspol - Bender - Basarabeasca - Etulia (rar prin Cahul-Giurgiulesti) - Galați (RO)... Pentru că pe acolo trece tranzitul cu materie prima pentru uzina metalurgica din Galați... Pe sectorul: Frontiera (UA) - Bender -Causen garniturile sunt trase de locomotivele ucrainene, după ce la Causeni se schimba pe locomotiva CFM. Din această CFM primește bani in bugetul sau, de aceea și sa ales modernizarea liniei Bender - Basarabeasca - Etulia, și luat creditul de 52 mln Euro de la BERD... Cu achiziționarea a 12 locomotive 2TE33A produse in Kazahstan (General Electric) cu depoul de domiciliu la Basarabeasca. Ce tine de reabilitarea sectorului Berezino - Basarabeasca, se tergiverseaza pentru că nu este in interesul , celor care au profit din toată chestia asta...la fel și cu soluționarea problemei Transnistrene...se învârt bani mari acolo. Deci că concluzie , se va investi acolo unde CFM va avea profit și venit in bugetul sau... Nici vorbă de sectoarele de la nordul țării... Unde circula trenurile de pasageri...și viteza scade de la 25 la 15 km/h... Mergea vorba că traversele și sinele scoase de pe sectoarele ce se for moderniza...sa fie aduse la nord, pentru repararea sectoarelor cu probleme . Și nici vorbă de electrificare și liniile încălecate ... Nu în viitorul apropiat...deloc. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 20:14 | |
| Hello Veaceslav ! Multumesc Mult pentru precizarile tale despre situatia existenta acum la CFM, esti cel mai tare ! Referitor la trenul oprit in camp pentru imbarcarea tigarilor, intradevar asta e o problema valabila la care nu m-am gandit Desi tigarile trec oricum si prin actuala vama "traditionala" la frontiera Poate ar fi posibil candva un acord vamal intre Romana si RM prin care vama sa se faca still Romania / Ungaria doar o data in o singura parte a frontierei. Cei mai multumiti de asta vor fi bisnitarii care nu vor mai trebui sa dea spaga de doua ori ci doar o data, echipei mixte de graniceri. Revenind la subiectul principal, tot ce probunem noi aici, suntem constienti ca nu se poate intampla in viitorul imediat. Dar tot ar fi loc de mici imbunatatiri care ar face unele lucruri mai bune. Spre exemplu automotoarele CFM care ajung pe linii incalecate la noi se intampla deja intre Ungheni si Iasi , macar ca doar pana in Nicolina. A fost o discutie aici pe forum acum ceva timp unde sa precizat ca linia lata ajunge doar pana la un depou de dupa Nicolona nu si pana in gara Iasi principala. Nu stiu daca asta este situatia in prezent dar af fi jenant, nu vad care ar fi problema sa prelungesti o linie incalecata cativa kilometri pana la un peron al garii Iasi |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 20:20 | |
| Veaceslav, locomotivele astea noi pe care le-ai postat 2TE33A sunt foarte dragute. Fiind cu licenta General Electric banuiesc ca au motoare diesel in 4 timpi mult mai eficiente decat clasicele motoare in 2 timpi existente pe 2TE10E . Ma gandesc ca aveti in plan sa inlocuiti TE10E existente cu acestea noi la un moment dat. Sincer o sa imi lipseasca TE10E, aspectul de tank, norii de fum de la pornire, vibratia pamantului de langa locomotive si senzatia de forta bruta pe care TE10E o au. Am o intrebare, din cate stiam toate clasele de locomotive "TE" sunt locomotive modulare, formate din minim doua module conectate spate la spate, intercalate eventual si de modul aditional cum e 3TE10E . 2TE33A vad din poze ca sunt locomotive clasice, cu doua capete. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Mai 2020, 23:04 | |
| - Ony_x a scris:
- Poate ar fi posibil candva un acord vamal intre Romana si RM prin care vama sa se faca still Romania / Ungaria doar o data in o singura parte a frontierei. Cei mai multumiti de asta vor fi bisnitarii care nu vor mai trebui sa dea spaga de doua ori ci doar o data, echipei mixte de graniceri.
Cred că nu înţelegi diferenţa dintre controlul de frontieră şi controlul vamal. Controlul de frontieră îl face Poliţia de Frontieră, pe când controlul vamal îl face Direcţia Generală a Vămilor, care ţine de ANAF. În interiorul UE NU se face control vamal, doar control de frontieră. Iar la unguri oricum se face control comun doar la modul rutier, nu şi la feroviar, pentru că fiecare aruncă pisica la celălalt pentru a modifica acordul de frontieră existent (eu m-am săturat să scriu pagini întregi despre cât de bun ar fi controlul comun, câtă vreme ele nu sunt băgate în seamă de cine ar trebui; una singură mai fac şi pe urmă nu mă mai interesează). La controlul vamal trebuie verificate bunurile în detaliu, trebuie completate declaraţii vamale, eventual încasată vama (taxa vamală) şi acciza. Taxa vamală se face venit la bugetul UE, acciza se face venit la bugetul de stat. Deci vameşul ar trebui să vină în tren cu formularele pentru declaraţia vamală, cu chitanţierul pentru vamă, chitanţierul pentru acciză, eventual şi cu cântarul omologat metrologic ca să verifice cantităţile de produse vămuite. Şi aici vorbesc de vameşul nostru, că mai trebuie şi cel moldovean să facă procedura lui. A, da, eventual trebuie verificat şi trenul în sine, să nu fie burduşit cu ţigări sau alcool. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Mai 2020, 13:24 | |
| Refacerea liniei Berezina- Basarabeasca ar constitui o lovitura importanta pentru regimul criminal si terorist de la Tiraspol, deoarece toate trenurile care vin din Ucraina pentru combinatul de la Galati (si poate si cu alte marfuri) ar putea circula prin Odessa- Bugaz- Cetatea Alba (mai ales ca pana la Cetatea Alba este si linie electrificata)- Arciz- Berezina- Basarabeasca- Galati, evitand astfel tranzitarea teritoriului controlat de separatistii transnistreni.
Insa este evident faptul ca puterea actuala de la Chisinau nu doreste acest lucru si sunt convins ca multi din cei care au puterea politica la Chisinau sunt corupti si realizeaza profituri financiare importante si cu ajutorul regimului de la Tiraspol.
Insa ce nu inteleg este atitudinea Ucrainei, care nu cred ca ar aveea vreun interes in sustinerea regimului de la Tiraspol! Reconstructia liniei Berezina- Basarabeasca ar fi si in interesul Ucrainei , mai ales ca fara aceasta linie portul ucrainean Reni nu este legat direct de restul retelei feroviare ucrainene! |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Mai 2020, 15:25 | |
| Cand spui refacere, te referi ca linia nu ar mai fi functionala deloc sau doar la modernizarea ai ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Mai 2020, 15:35 | |
| Linia de cale ferata Berezina- Basarabeasca a fost desfiintata si demontata din teren aproximativ prin anul 1999. Poate doar terasamentul si podurile/podetele sa fi ramas pe teren. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Mai 2020, 22:52 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 29 Mai 2020, 21:14 | |
| Desi nu am inteles de ce au demontat-o am gasit niste poze cu zona aia.
https://traffic.od.ua/news/railua/1192908
chiar si o stire ca ar dori sa reconstruiasca linia
http://bodrug.eu/2018/02/15/guvernul-de-la-kiev-a-decis-restabilirea-segmentului-de-cale-ferata-berezino-basarabeasca-restabilirea-ascestui-segment-ar-exclude-regiunea-transnistreana-de-pe-harta-regionala-a-cailor-ferate/
totusi nu cred ca s-a facut ceva. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 30 Mai 2020, 12:59 | |
| Din ce am mai citit a fost demontata in vederea refactiei care nu s-a mai intamplat. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iun 2020, 19:42 | |
| Salut la toți, În viitorul apropiat CFM vrea sa redeschidă circulația trenului Chișinău - București (evident după redeschiderea frontierelor și ameliorarea situației cu COVID-19)... DAR!!! ..CFR refuza sa mai primească material rulant CFM (vagoane), propunând sa fie transbarcarea la Ungheni in trenul CFR... Însă CFM totuși insista la modelul vechi a trenului "Prietenia"... Vedem cine "câștigă" |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iun 2020, 21:32 | |
| Deci chiar le-a venit mintea la cap celor de la CFR Călători? M-aş mira. Transbordarea călătorilor ar scurta timpul de parcurs Bucureşti - Chişinău cu cel puţin 3 ore, prin eliminarea transpunerii, reducerea timpului de control de frontieră şi circulaţia cu o viteză mai mare prin România (fără vagoane cu frână nemoderabilă la slăbire). Ar elimina şi contrabanda... aşa că e firesc ca CFM să NU fie de acord. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |