Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 47 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 18:28

Dr2005 a scris:
Eurotunel-ul nu s-a făcut de dragul transportului de călători, pentru că acum 30 de ani nici nu visa cineva că trenul de mare viteză va înlocui avionul pe relaţii medii. S-a făcut pentru traficul de marfă.

Eu dadusem eurotunelul doar ca exemplu de gandire in perspectiva Smile Da de acord cu tine, sunt comvins ca au luat in calcul si transportul de marfa, dar in acest caz nu orice fel de marfa. Pt ca si vagoanele de marfa care intra in eurotunel sunt vagoane speciale nu unele obisnuite. Asa ca marfa trebuie urcata direct in ele sau transbordata , ca sa poate fi trecuta prin tunel. De asemenea nu orice marfa poate fi acceptata, spre exemplu nu petrol, gaze lichefiate, substante toxice etc. Motivele sunt evidente. "Marfa" la care s-au gandit ei in primul rand sunt masinile celovek-ilor care vroiau sa calatoreasca peste canal cu masina din dotare si nu vroiau sa astepte trecerea lor + masina la hovercraft. Masinile se incarca in vagoanele speciale iar celovek-ul se urca in vagonul de pasageri, trece canalul si la destinatie se reuneste cu masina din dotare. La hovercraft / feribot dureaza mult mai mult , nu te lasa chiar in Londra / Paris si daca e furtuna ghinion :p
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 19:02

Referitor la posibilul traseu prin Galati pe care l-am enuntat mai devreme, am si facut un traseu aproximativ pe google earth , adaugand si o posibila linie viitoare directa intre Chisinau si Giurgiulesti in Republica Moldova. Distanta totala intre Bucuresti si Chisinau ar fi undeva in jur de 450 de kilometri. Daca plecam de la premiza ca vama se face in gara inainte de plecarea trenului, opriri ar fi doar in Galati eventual si Braila, trenul isi schimba ecartamentul in mod dinamic in Galati, cu toate aceste considerente luate in calcul chiar daca viteza medie de deplasare ar fi una absolut modesta de 100 KM/h, durata calatoriei ar fi in jur de 5 ore. Nu mi se pare ceva absolut imposibil de realizat. Chiar si din punct de vedere economic nu ar fi ceva SF, doua rame de tren ar fi absolut suficiente, una plecand din Bucuresti spre Chisinau si in aceeasi zi cealalta din Chisinau spre Bucuresti. O calatorie de 5 ore e perfect acceptabila, mai ales ca pasagerii ar calatori cu tot comfortul, aer conditionat, internet etc. Pe langa solutia high-teck mai exista si posibilitatea ca automotoarele CFM sa vina direct pana la Galati pe linia cu ecartament larg deja existenta, in acest fel ar putea exista si trenuri "regio" intre Chisinau si Galati fara nici un fel de modificare de ecartament.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 19:20

Nu se poate face ,,vama" înainte de plecare, din simplul fapt că asta înseamnă tren închis şi încuiat pe tot parcursul. Inclusiv păzit de agenţi de poliţie de frontieră şi vamă în interior, ca nu cumva să tragă cineva semnalul în câmp ca să încarce sau descarce nişte ţigări. Amintesc că situaţia nu e deloc comparabilă cu cea din Eurotunel, din simplul fapt că UK încă e în UE, deci controlul vizează strict documentele călătorilor (control de frontieră), nu este control vamal, care e mult mai strict şi care vizează bunurile transportate de călători. În interiorul UE nu se face control vamal. Când BREXIT va fi finalizat, o să fie mare distracţie cu controlul vamal (şi acum îşi cară englezii lucruri mai ieftine din Franţa, mai ales alcool şi ţigări)... probabil o vor rezolva prin transbordarea călătorilor la Calais dintr-un tren în altul, cu trecere prin vamă.

Asta e, dacă se ţine cu dinţii de trenuri directe în afara UE, fără minimum de 2 ore în frontieră nu se poate. Iar la astea se adaugă timpul necesar transpunerii... că să o zicem pe aia clară, un Talgo Bucureşti - Chişinău s-ar amortiza în vreo câteva secole, mai ales că, circulând ca tren închis în trafic intern, nu va putea fi subvenţionat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 19:34

Salutare la toți,

Aș vrea să vă zic că cel mai încărcat sector la CFM a fost pe segmentul: Kuciurgan (UA) - Tiraspol - Bender - Basarabeasca - Etulia (rar prin Cahul-Giurgiulesti) - Galați (RO)...
Pentru că pe acolo trece tranzitul cu materie prima pentru uzina metalurgica din Galați...
Pe sectorul: Frontiera (UA) - Bender -Causen garniturile sunt trase de locomotivele ucrainene, după ce la Causeni se schimba pe locomotiva CFM.

Din această CFM primește bani in bugetul sau, de aceea și sa ales modernizarea liniei Bender - Basarabeasca - Etulia, și luat creditul de 52 mln Euro de la BERD...

Cu achiziționarea a 12 locomotive 2TE33A produse in Kazahstan (General Electric) cu depoul de domiciliu la Basarabeasca.

CFM-Moldova - Pagina 26 Screen13
CFM-Moldova - Pagina 26 Wyyezk10

Ce tine de reabilitarea sectorului Berezino - Basarabeasca, se tergiverseaza pentru că nu este in interesul , celor care au profit din toată chestia asta...la fel și cu soluționarea problemei Transnistrene...se învârt bani mari acolo.

Deci că concluzie , se va investi acolo unde CFM va avea profit și venit in bugetul sau... Nici vorbă de sectoarele de la nordul țării... Unde circula trenurile de pasageri...și viteza scade de la 25 la 15 km/h...

Mergea vorba că traversele și sinele scoase de pe sectoarele ce se for moderniza...sa fie aduse la nord, pentru repararea sectoarelor cu probleme .

Și nici vorbă de electrificare și liniile încălecate ... Nu în viitorul apropiat...deloc.

Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 20:14

Hello Veaceslav ! Multumesc Mult pentru precizarile tale despre situatia existenta acum la CFM, esti cel mai tare !
Referitor la trenul oprit in camp pentru imbarcarea tigarilor, intradevar asta e o problema valabila la care nu m-am gandit Smile Desi tigarile trec oricum si prin actuala vama "traditionala" la frontiera Smile Poate ar fi posibil candva un acord vamal intre Romana si RM prin care vama sa se faca still Romania / Ungaria doar o data in o singura parte a frontierei. Cei mai multumiti de asta vor fi bisnitarii care nu vor mai trebui sa dea spaga de doua ori ci doar o data, echipei mixte de graniceri. Revenind la subiectul principal, tot ce probunem noi aici, suntem constienti ca nu se poate intampla in viitorul imediat. Dar tot ar fi loc de mici imbunatatiri care ar face unele lucruri mai bune. Spre exemplu automotoarele CFM care ajung pe linii incalecate la noi se intampla deja intre Ungheni si Iasi , macar ca doar pana in Nicolina. A fost o discutie aici pe forum acum ceva timp unde sa precizat ca linia lata ajunge doar pana la un depou de dupa Nicolona nu si pana in gara Iasi principala. Nu stiu daca asta este situatia in prezent dar af fi jenant, nu vad care ar fi problema sa prelungesti o linie incalecata cativa kilometri pana la un peron al garii Iasi
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 20:20

Veaceslav, locomotivele astea noi pe care le-ai postat 2TE33A sunt foarte dragute. Fiind cu licenta General Electric banuiesc ca au motoare diesel in 4 timpi mult mai eficiente decat clasicele motoare in 2 timpi existente pe 2TE10E . Ma gandesc ca aveti in plan sa inlocuiti TE10E existente cu acestea noi la un moment dat. Sincer o sa imi lipseasca TE10E, aspectul de tank, norii de fum de la pornire, vibratia pamantului de langa locomotive si senzatia de forta bruta pe care TE10E o au. Am o intrebare, din cate stiam toate clasele de locomotive "TE" sunt locomotive modulare, formate din minim doua module conectate spate la spate, intercalate eventual si de modul aditional cum e 3TE10E . 2TE33A vad din poze ca sunt locomotive clasice, cu doua capete.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 23:04

Ony_x a scris:
Poate ar fi posibil candva un acord vamal intre Romana si RM prin care vama sa se faca still Romania / Ungaria doar o data in o singura parte a frontierei. Cei mai multumiti de asta vor fi bisnitarii care nu vor mai trebui sa dea spaga de doua ori ci doar o data, echipei mixte de graniceri.
Cred că nu înţelegi diferenţa dintre controlul de frontieră şi controlul vamal. Controlul de frontieră îl face Poliţia de Frontieră, pe când controlul vamal îl face Direcţia Generală a Vămilor, care ţine de ANAF. În interiorul UE NU se face control vamal, doar control de frontieră. Iar la unguri oricum se face control comun doar la modul rutier, nu şi la feroviar, pentru că fiecare aruncă pisica la celălalt pentru a modifica acordul de frontieră existent (eu m-am săturat să scriu pagini întregi despre cât de bun ar fi controlul comun, câtă vreme ele nu sunt băgate în seamă de cine ar trebui; una singură mai fac şi pe urmă nu mă mai interesează).
La controlul vamal trebuie verificate bunurile în detaliu, trebuie completate declaraţii vamale, eventual încasată vama (taxa vamală) şi acciza. Taxa vamală se face venit la bugetul UE, acciza se face venit la bugetul de stat. Deci vameşul ar trebui să vină în tren cu formularele pentru declaraţia vamală, cu chitanţierul pentru vamă, chitanţierul pentru acciză, eventual şi cu cântarul omologat metrologic ca să verifice cantităţile de produse vămuite. Şi aici vorbesc de vameşul nostru, că mai trebuie şi cel moldovean să facă procedura lui. A, da, eventual trebuie verificat şi trenul în sine, să nu fie burduşit cu ţigări sau alcool.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 14 Mai 2020, 13:24

Refacerea liniei Berezina- Basarabeasca ar constitui o lovitura importanta pentru regimul criminal si terorist de la Tiraspol, deoarece toate trenurile care vin din Ucraina pentru combinatul de la Galati (si poate si cu alte marfuri) ar putea circula prin Odessa- Bugaz- Cetatea Alba (mai ales ca pana la Cetatea Alba este si linie electrificata)- Arciz- Berezina- Basarabeasca- Galati, evitand astfel tranzitarea teritoriului controlat de separatistii transnistreni.

Insa este evident faptul ca puterea actuala de la Chisinau nu doreste acest lucru si sunt convins ca multi din cei care au puterea politica la Chisinau sunt corupti si realizeaza profituri financiare importante si cu ajutorul regimului de la Tiraspol.

Insa ce nu inteleg este atitudinea Ucrainei, care nu cred ca ar aveea vreun interes in sustinerea regimului de la Tiraspol! Reconstructia liniei Berezina- Basarabeasca ar fi si in interesul Ucrainei , mai ales ca fara aceasta linie portul ucrainean Reni nu este legat direct de restul retelei feroviare ucrainene!
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 14 Mai 2020, 15:25

Cand spui refacere, te referi ca linia nu ar mai fi functionala deloc sau doar la modernizarea ai ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 14 Mai 2020, 15:35

Linia de cale ferata Berezina- Basarabeasca a fost desfiintata si demontata din teren aproximativ prin anul 1999. Poate doar terasamentul si podurile/podetele sa fi ramas pe teren.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 14 Mai 2020, 22:52

De ce au demontat-o?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeVin 29 Mai 2020, 21:14

Desi nu am inteles de ce au demontat-o am gasit niste poze cu zona aia.

https://traffic.od.ua/news/railua/1192908

chiar si o stire ca ar dori sa reconstruiasca linia

http://bodrug.eu/2018/02/15/guvernul-de-la-kiev-a-decis-restabilirea-segmentului-de-cale-ferata-berezino-basarabeasca-restabilirea-ascestui-segment-ar-exclude-regiunea-transnistreana-de-pe-harta-regionala-a-cailor-ferate/

totusi nu cred ca s-a facut ceva.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9708
Data de inscriere : 02/11/2008

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeSam 30 Mai 2020, 12:59

Din ce am mai citit a fost demontata in vederea refactiei care nu s-a mai intamplat.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMar 02 Iun 2020, 19:42

Salut la toți,
În viitorul apropiat CFM vrea sa redeschidă circulația trenului Chișinău - București (evident după redeschiderea frontierelor și ameliorarea situației cu COVID-19)... DAR!!! ..CFR refuza sa mai primească material rulant CFM (vagoane), propunând sa fie transbarcarea la Ungheni in trenul CFR... Însă CFM totuși insista la modelul vechi a trenului "Prietenia"...

Vedem cine "câștigă" Smile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitimeMar 02 Iun 2020, 21:32

Deci chiar le-a venit mintea la cap celor de la CFR Călători? M-aş mira.

Transbordarea călătorilor ar scurta timpul de parcurs Bucureşti - Chişinău cu cel puţin 3 ore, prin eliminarea transpunerii, reducerea timpului de control de frontieră şi circulaţia cu o viteză mai mare prin România (fără vagoane cu frână nemoderabilă la slăbire). Ar elimina şi contrabanda... aşa că e firesc ca CFM să NU fie de acord. Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 26 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 47 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: