Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 56 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeDum 21 Aug 2022, 12:50

Adirmvl a scris:

In august 2018 Prietenia prindea si 80 km/h intre Ungheni si Chisinau, deci nu e chiar asa de rau, dar sine fixate cu piroane am vazut si eu. Insa doar in cazul traverselor de lemn, anume in curbe, nu peste tot. Nu e chiar atat de nasoala toata reteaua pe cum o descrii tu.

Pe de alta parte, intre Ungheni si granita cu Ucraina pe partea cu Tiraspolul te smucea bine vagonul, e drept. Intre Chisinau si granita spre Odesa parca 60 km/h imi arata telefonul ca aveam viteza maxima, dar nu retin precis.

Eu am fost ultima oara pe acolo prin 2013 cand situatia liniilor nu era asa buna. Daca intre timp au reusit sa repare cat de cat linia Ungheni - Chisinau si sa mearga cu 80 Km/h cu prietenia, asta chiar este o veste buna, tinand seama ce dificultati financiare sunt pe acolo. Cu toate aceste probleme, CFM a reusit sa mentina reteaua functionala, si sa cumpere 12 locomotive noi GE-T TE33A. Este chiar o realizare in comparatie cu noi unde in ultimii 5 ani nu au prea venit locomotive noi. In ceea ce priveste trenul "prietenia" , circulatia a fost reluata din Decembrie 2021

https://www.viata-libera.ro/eveniment/176417-statiile-trenului-prietenia-in-regionala-galati
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeDum 21 Aug 2022, 13:14

CFM nu a reuşit singură nimic. Totul e luat cu bani de la Guvern, că CFM e pe minus de când s-a înfiinţat. Într-adevăr, putem să îi recunoaştem meritul de a face lobby pe unde a trebuit pentru aceste finanţări. Dar adevărul e că CFM nu are cum să devină rentabil, iar în viitor urmează împărţirea între infrastructură şi operare, că e condiţie de pre-aderare la UE. De aia şi se grăbesc acum să tragă de la stat câţi bani pot.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian.fecioru.9




Numarul mesajelor : 11
Reputatie : 3789
Data de inscriere : 24/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Comunicat informativ   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMar 30 Aug 2022, 14:24

Î.S ”Calea Ferată din Moldova” informează că, circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând cu 22.08.2022.

Cauza fiind alunecările de teren care au afectat infrastructura feroviară, mai exact este vorba de circa 350 de metri de cale ferată pe segmentul Colibaș-Giurgiulești. Astfel, trenurile marfare vor fi direcționate pe traseul Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulești. Î.S ”Calea Ferată din Moldova” urmează să acorde reduceri și modificări de tarife pentru transportul de marfă pe acest segment, de o manieră să nu afecteze interesele comerciale ale clienților. Precizăm că, în prezent, CFM lucrează la remedierea problemei cu proiectantul care a participat la construcția tronsonului feroviar în anul 2008 - în scurt timp, se vor face cercetări de geodezie și geologie pentru a vedea care au fost cauzele ce au dus la aceste alunecări de teren și cum ar putea fi prevenite astfel de situații în viitor. Tronsonul de cale ferată afectat, urmează să fie reabilitat - după ce vor fi identificate soluții inginerești fiabile.

În același timp, autoritățile Republicii Moldova și a Ucrainei avansează decisiv în discuțiile asupra efectuării tranzitului trenurilor cu originea și destinația în Republica Moldova prin stația Reni fără a efectua control vamal.

CFM-Moldova - Pagina 44 220c0a10
CFM-Moldova - Pagina 44 8c856d10
CFM-Moldova - Pagina 44 86f1fc10
CFM-Moldova - Pagina 44 Bd8b9a10
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMar 30 Aug 2022, 15:07

Pare ca a fost o alunecare de teren destul de grava, fiind afectat si terasamentul liniei. Acum ma intreb cine a avut ideea sa faca aceasta linie pe versantul raului Prut, zona aia pare clar predispusa la alunecari de teren. Iar cu privire la linia in sine, este exact genul de linie la care ma refeream cand vorbeam de calitatea precara a liniilior din RM. Traverse de lemn de lungimi diferite, sine fixate cu piroane, si din cand in cand cateva traverse de beton intercalate printre traversele de lemn. Pe o asemenea linie chiar in stare perfecta, nu cred ca circula nimeni cu mai mult de 40 Km/ ora.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMar 30 Aug 2022, 15:53

Linia de cale ferata Cahul- Giurgiulesti a fost "ambitia" fostului presedinte al RM Vladimir Voronin!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMar 30 Aug 2022, 21:34

Linia e închisă de mult mai mult timp, dar probabil oficial apărea ca fiind deschisă în acte.
Acum 2 luni tot închisă era.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 31 Aug 2022, 14:14

In 2008 moldovenii au construit linie ferata cu traverse de lemn si cu buloane cum faceau americanii in vestul salbatic acum 150 de ani... probabil ca in acte au cumparat materiale pentru VS de 160...

Aveau si ei o sectie relativ dreapta, fara ocoluri imense ca pe Giurgiulesti-Tighina...si acolo au facut rahatul praf.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 31 Aug 2022, 15:00

Totusi la traversele din beton se observa un fel de prindere elastica a sinei!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 31 Aug 2022, 16:10

Pentru ce e pachetul ăla de șine prinse intre firele căii in ultima poza?
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 31 Aug 2022, 19:32

Laurentiu Ciobanu a scris:
In 2008 moldovenii au construit linie ferata cu traverse de lemn si cu buloane cum faceau americanii in vestul salbatic acum 150 de ani... probabil ca in acte au cumparat materiale pentru VS de 160...

Aveau si ei o sectie relativ dreapta, fara ocoluri imense ca pe Giurgiulesti-Tighina...si acolo au facut rahatul praf.

Da, chiar ma intrebam cum o linie construita in 2008 arata ca una de acum 100 de ani Smile
In mod clar linia asta este un rebut inca de cand a fost conceputa. In plus din poze se poate observa ca nu s-au facut nici un fel de lucrari de stabilizare a malurilor raului Prut, cel putin in acel tronson. Oricine cu un minim de cunostinte tehnice poate intelege ca, daca contruiesti o linie practic in albia majora a raului Prut fara sa asiguri versantii albiei raului, este reteta unui dezastru sigur. De aceea cred ca linia nici nu a prea fost folosita, conducerea CFM a stiut dintotdeauna in ce hal este linia, dar nimeni nu a avut curajul sa recunoasca asta oficial. Mai ales pe vremea ctitorului liniei, Voronin. Sa treci pe acolo si cu un tren de 1000 - 2000 de tone este curata nebunie, trenul + linia ar ajunge direct in Prut. Asta ca sa nu mai vorbim ca linia este si complet inutila.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeJoi 01 Sept 2022, 09:12

Daca era facuta cu cap, eventual prelungita pana la Ungheni, nu ar fi fost inutila.

Problema liniilor moldovenesti e ca necesitatile de transport pe acolo (care erau pe vremuri) impuneau traversarea dealurilor, nu urmarirea cursului raurilor, cum e la noi, prin urmare ai nevoie de multe curbe ca sa urci dealurile, cu viteze mici si durate mari de parcurs.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeJoi 01 Sept 2022, 21:25

Pai n-au minte d-aia au facut-o mai rau ca acum 100 de ani.
Alea de acum 100 de ani urca , serpuiesc cumva si inca mai pot fi folosite dar asta se vede ca au facut-o direct aproape in apa.

Ca atunci le-au facut pe economie , sa nu sape tunele, sa nu sape debleuri, sa nu faca poduri.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMar 01 Noi 2022, 14:52

pentru lhh80,
uite aici un interviu în care se recunoaste faptul că ecartamentul normal nu este necesar în Moldova, ba mai mult chiar critică starea infrastructurii feroviare din Romania. unu de la CFM ironizează CFR.

prin urmare orice scrieri ale tale despre ecartament normal în Moldova, despre legături cu Romania, despre linie nouă la Albița sînt fără obiect și ar trebui sterse imediat de către moderatori.

https://moldova.europalibera.org/a/oleg-tofilat-r%C4%83zboiul-ne-face-s%C4%83-%C3%AEn%C8%9Belegem-cu-totul-altfel-ce-%C3%AEnseamn%C4%83-sectorul-feroviar/31919569.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 02 Noi 2022, 10:49

Am citit interviul si a spus ca in prezent nu ar fi un mare avantaj trecerea la ecartament normal a retelei CFM, dar in perspectiva , pe masura accentuarii legaturilor Republicii Moldova cu UE, intr-un interval de cca 7- 10 ani, va fi utila trecerea la ecartament normal a retelei CFM!

Aici depinde foarte mult si de ce va face Ucraina. Dupa terminarea razboiului (si stabilirea unor granite definitive intre Ucraina si Rusia) cu siguranta Ucraina se va indrepta tot mai mult spre spatiul UE (chiar daca acest lucru va insemna sa piarda unele teritorii) si legaturile economice intre Ucraina si UE se vor accentua si este posibil ca la un moment dat chiar Ucraina sa vrea sa-si treaca la ecartament normal caile ferate (din teritoriile care vor ramane sub controlul guvernului de la Kiev).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitimeMier 02 Noi 2022, 12:03

Sigur repede ai  argumente pro.

Lor nu le trebuie, asta spune. ca o fi , ca o pati peste 10 ani, ca ei sint avanscenna Europei acuma.

de fapt nu prea mai e de discuta pe subiectul Moldova de dincolo. Din pacate Romania le-a dat cetatenie. Si-a bagat mortu in casa.
Daca ar fi vreodata o problema cu Romania, de partea cui ar fi ei?

Firesc ar fi sa incetezi cu prostiile despre  moldovenii de peste Prut si ,,europenismul” lor.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 44 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 44 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 44 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 56 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: