Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 10:50
S-a pus intrebarea daca vagoanele CFR ar putea fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg.
La vagoanele de marfa a CFR cred ca ar fi posibil.
Dar la vagoanele de calatori a CFR nu stiu daca acest lucru ar fi posibi si chiar daca ar putea fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg ar aparea unele probleme: locomotivele CFM nu pot asigura incalzirea electrica a vagoanelor de calatori si nici macar nu au tubul de de aer de 10 bari, ca sa poata eventual alimenta cu aer comprimat sistemele de la vagoanele CFR de calatori (actionarea usilor automate, etc).
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 12:34
Un vagon făcut pentru a fi transpus are o construcţie specială, nu poţi să transpui pe loc orice vagon. A, într-o uzină de reparaţii poţi să transpui orice, dar la faţa locului în staţie nu. Plus că nu poţi să trimiţi vagoane cu distribuitor cu frână moderabilă în trenuri unde restul vagoanelor sunt cu frână nemoderabilă, o să faci şocuri în tren, distribuitorul trebuie să permită trecerea de la moderabil la nemoderabil. Şi la noi la Prietenia mecanicul trebuie să nu slăbească frâna (deci după ce o strânge, dacă vrea să o slăbească se duce direct la alimentare cu şoc, că altfel apar şocurile descrise de Veaceslav, în care vagoanele din spate, care sunt şi mai grele, se defrânează şi izbesc în alea din faţă care încă frânează).
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 17:25
Mai exact ce caracteristici speciale, din construcție, trebuie să aibă un vagon că să poată fi transpus ?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 17:32
Și înainte de 1990 ( în compunerea fostelor trenuri internaționale "România Express" și "Danubius Express", care erau compuse din vagoane de dormit SZD, vagoane cu frâna nemoderabila la defrânare) și după 1991 în compunerea trenului "Prietenia", pe distanța București- Ungheni se atașau și se atașează și un vagon CFR, evident cu frâna moderabila la defrânare!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 17:45
Cand am mers eu cu Prietenia erau doua 22X6 pe Bucuresti - Iasi si un 20-54/5 de la Iasi la Ungheni.
Dar vagoanele CFR, daca tin minte corect, erau asezate dupa locomotiva in ambele cazuri. Pe principiu enuntat de tine, Doctore, nu e mai indicat sa fie asezata la urma trenului, ca sa nu aiba parte de respectivele socuri?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 21:22
@ldh80 lasa tu ecartamentul variabil, eu am intrebat daca vagoanele de ecartament normal se pot transpune pe ecartament larg.
Pe fuga am gasit ceva
aici un vagon PKP in Liov
si aici un tren Moscova-Varsovia cu vagoane PKP
nu-mi dau seama daca vagoanele PKP sint construite pentru cale larga sau sint pentru cale normala.
Frina nemoderabila la defrinare se punea si inainte la urma trenurilor, imi amintesc cind erau malaxe la urma garniturilor de calatori.
Dar de ce spun cei din Moldova ca mecanicii nostri frineza agresiv, ai lor cum merg cu frina nemoderabila?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 22:20
Și în parcul CFR au existat vagoane de călători cu frâna nemoderabila la defrânare! Printre ultimile (dacă nu chiar ultimul) vagoane cu frâna nemoderabila la defrânare, utilizat de fosta SNCFR, în traficul regulat de călători, s-a numărat un vagon "Hecht", utilizat in anul 1996, în compunerea grupei de vagoane directe Huși- București Nord!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 22:29
Iar legat de senzația că mecanicii români ar frâna trenul "Prietenia" mai "agresiv", explicația tehnică ar fi cred: conform instrucției de la CFR, în România, drumul de frânare al unui tren nu poate depăși 1200 m , pe când în Republica Moldova acest drum de frânare este mai mare! Deci mecanicii de locomotivă români trebuie să frâneze trenul pe o distanță mai scurtă decât cei din Republica Moldova. Acest fapt, combinat cu frâna nemoderabila la defrânare pe care o au vagoanele CFM, duce la apariția acelor șocuri când vagoanele CFM circulă și sunt frânare/defrânare pe teritoriul României!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 22:39
Din videoclipurile de pe yutub cu vagoanele PKP la Lvov ori în compunerea trenului Varșovia- Moscova, rezultă că vagoanele PKP pot fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg! Ori ținând cont de faptul că și vagoanele CFR Călători sunt construite aproximativ după aceleași standarde tehnice și normative UIC ca și vagoanele PKP, teoretic și vagoanele CFR Călători ar trebui să poată fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg!
gaerlind
Numarul mesajelor : 4 Varsta : 46 Localizare : Chisinau Reputatie : 2189 Data de inscriere : 02/12/2018
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Mai 2020, 23:03
Sunt doua posibilitati.
1) Ucrainenii au statia de schimb boghiilor (de asemenea fel ca la Ungheni) si le-au schimbat. Acest tip de vagoane se producea si la export pentru USSR. Au fost cu mult mai putine comparativ cu tip "Ammendorf", fiind ca se foloseau numai pentru trenuri cu rute internationale (din USSR spre polonia, bulgaria si alte tari din fostul blocul sovietic).
2) boghiile la o parte din vagoane de acest tip aveau posibilitate de a schimba latimea (fara demontarea boghiilor) pentru a lucra pe diferite sine. Nu sunt sigur ca in acest moment a fost asa, da posibilitate exista. Asa tip de roti nu este ceva fenominal - au fost inventate ince de nemti pe timpurile de al doilea razboi mondial si se foloseau la vagoane de marfa care duceau trupele nemtesti.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Mai 2020, 00:42
Vagoanele sunt Goerlitz si Bautzen. Sunt vagoane la care se pot schimba boghiurile (nu este variabil, el se schimba exact ca si in Ungheni). Se pare ca aveau si Sobe in ele, dar in 2008 au trecut pe incalzire electrica/si probabil clima(au nevoie de 3000 Vcc). Mai multe detalii . https://translate.google.ro/translate?sl=auto&tl=ro&u=https%3A%2F%2Fzbiorowy.info%2F2018%2F01%2Fwagony-sypialne-eksploatowane-w-pkp-ic%2F
De asemenea sunt constructie asemanatoare cu vagonul ucrainean ce facea Kiev- Bucuresti
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Mai 2020, 11:08
Adica vagoanele PKP sint vagoane de tip URSS de aceea pot fi transpuse. Inseamna ca restul nu se pot transpune.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Mai 2020, 12:12
Adica aceste vagoane PKP care ajung in Ucraina, Belarus si Rusia (si se pot transpune) au fost produse initial in fosta RDG, apoi au intrat in parcul fostei "SZD" ("caile ferate sovietice") si apoi au fost achizitionate de PKP!
Oricum, pentru Republica Moldova, bun ar fi daca ar achizitiona 24 de boghiuri poloneze cu ecartament variabil SUW-2000 , pentru a putea echipa 12 vagoane din cele doua garnituri a trenului "Prietenia" cu astfel de boghiuri cu ecartament variabil, lucru care ar reduce foarte mult timpul necesar de stationare a trenului "Prietenia" la Ungheni, prin eliminarea schimbarii boghiurilor !
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Mai 2020, 12:48
dan tm a scris:
Adica vagoanele PKP sint vagoane de tip URSS de aceea pot fi transpuse. Inseamna ca restul nu se pot transpune.
Nu sunt de tip URSS. Sunt facute in Germania de est, si cum a spus ldh80, ele au o prindere speciala intre boghiu si sasiu, si pot fi transpuse. In esenta poti sa transpui orice vagon, daca sasiul permite asta. De schimbat oricum poti sa schmbi boghiurile cu totul. Difera strict prinderea boghiului de sasiu. Acolo se poate atasa atat boghiul standard cat si ecartamentul rusesc/indian/spaniol.
PS. Soba exista pentru ca nu exista un vagon cu sursa multistatica 3000 Vcc(Polonia) si 1500 Vac(Ucraina) pe vremuri. Si atunci, incalzirea era "ca pe vremuri", cu conducta generala de abur sau ... soba . De asemenea soba/aburul rezolva si problema liniilor ne-electrificate.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Mai 2020, 13:24
Ce sa isi ia Moldova boghiuri variabile?
la ce le trebuie cind trenurile lor sint spre Moscova si Sankt Petersburg?
nu ai vazut ce mistouri au facut de ajutorul Romaniei pentru Covid?
mai bine nu le dadeam nimic.
Nici nu e nevoie de trenul ala-Prietenia-Romania poate trai foarte bine fara Moldova.