|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Iul 2022, 17:07 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Era bine sa fi fost privatizat si CFR-ul inainte, dar asta e.
Privatizarea căii ferate s-a făcut doar în Anglia şi a fost un dezastru, de au trebuit să o naţionalizeze după aia. Chiar dacă prin unele ţări există posibilitatea subvenţionării căii ferate de către regiuni, infrastructura a rămas a statului şi acolo. De altfel, infrastructurile de transport - rutier, feroviar, naval, aerian - şi de utilităţi - electricitate, telefonie fixă, apă - e musai să rămână la stat, ele însele nu au cum să fie profitabile şi, totodată, să asigure şi accesul nediscriminatoriu al tuturor la ele. _________________ :TTT:
|
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Iul 2022, 19:58 | |
| - Dr2005 a scris:
Transnistria ca regiunea din stânga Nistrului într-adevăr nu are nicio legătură de vreun fel cu România. Însă armata rusească de acolo a trecut Nistrul şi a mai cucerit şi localităţi de pe dreapta râului, cea mai importantă fiind Tighina. Adevărul e că ruşii au gândit mult în avans când au făcut URSS-ul, amestecând tot felul de teritorii şi trăgând graniţe fictive peste tot, pentru ca în caz de destrămare a URSS, niciunul să nu funcţioneze cum trebuie. Transnistria e un exemplu, dar mai găsim altele şi prin Azerbaidjan, Georgia, Armenia, care au tot felul de exclave prin vecini... ba chiar şi Crimeea a ajuns cum e acum tot din vina ruşilor, care au trecut-o din pix în 1954 de la RSSF Rusă la RSS Ucraineană. Nu mai zic că Rusia a colonizat intensiv toate teritoriile anexate la URSS, de aia sunt atâţia ruşi în R. Moldova şi de aia URSS practic a forţat pe toată lumea să înveţe rusă, probabil dacă URSS mai rezista 100 de ani s-ar fi putut redenumi uşor în Rusia Mare, poate chiar ăsta era planul.
Absolut corect, acesta a fost planul. Nu doar ocupare ci si asimilare. Plus, asa cum ai spus amestecarea granitelor ca sa fie foarte dificila o eventuala refacere a statelor/ teritoriilor ocupate. Am exemple concrete din familia mea, bunicul meu fiind nascut acolo. Varul lui care a ramas in Basarabia, a fost fortat sa locuiasca 20 de ani in Novosibirsk, abia dupa aceea a primit permisiunea sa se mute inapoi in Chisinau. La scoala au fost invatati ca moldovenii ar fi de fapt un popor slav pe care romanii i-ar fi cucerit in evul mediu si i-am facut chipurile sa creada ca sunt romani, ei fiind de fapt rusi. Nu are sens sa comentez aberatiile propagandei sovietice, dar asta sa intamplat din pacate. Si mai trist, unii de prin RM cred prostiile astea si acum, la 30 de ani dupa caderea URSS |
| | | Theijs
Numarul mesajelor : 59 Reputatie : 3870 Data de inscriere : 22/06/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Aug 2022, 13:17 | |
| - ldh80 a scris:
- sa "modernizeze" linia Tighina- Căinări- Basarabeasca- Giurgiulesti
Also Basarabeasca (MD) - Berezino (UA) will be reconstructed in 2022. Source: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/06/27/moldova-ukraine-rail-link-to-reopen-in-autumn-after-years-of-disuse/ |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Aug 2022, 11:41 | |
| - Theijs a scris:
- ldh80 a scris:
- sa "modernizeze" linia Tighina- Căinări- Basarabeasca- Giurgiulesti
Also Basarabeasca (MD) - Berezino (UA) will be reconstructed in 2022. Source: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/06/27/moldova-ukraine-rail-link-to-reopen-in-autumn-after-years-of-disuse/ I dont know from where those who write that article took there informations, but that informations is completly wrong. Railway Basarabeasca - Berezino was not opened in 1997, it was existing long before that date, as part of the old romanian raylway network before world war 2. Afther the war, soviet union converted all existed railways in the actual republic of moldova to rusian gauge, but the railways routes remained allmost unchanged. From my knowleadge, very few new lines was build there during the soviet era. In 1997, same like today the ideea was as Moldova and Ukraine was no longer same country, they needed a connection trough railroad which bypass transnistria. Unfortunately, as we discussed in previous posts, at that time Ukraine was not very interesed in develop connections with western countries, and way more in keep comercial connections with Russia instead. As a result, that line was disasambled on the ucrainian part. Now they need to rebuild the line on there expenses. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 18 Aug 2022, 15:51 | |
| https://clubferoviar.ro/tren-cu-cereale-din-ucraina-in-portul-galati/ Primul tren cu cereale din Ucraina se pare ca va ajunge in sfarsit in portul Galati in seara asta. Macar munca care a fost facuta pentru repararea liniei nu a fost degeaba |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 19 Aug 2022, 12:12 | |
| Trenul a ajuns azi noapte la Galati cu intarziere, datorata se pare unor probleme in Republica Moldova. Articol clubferoviar: https://clubferoviar.ro/ucraina-ctv-in-portul-galati/ Tot in acel articol este publicat si un link youtube cu un film facut azi noapte care arata trenul respectiv venind de la Giurgiulesti spre Galati: youtube link preluat de pe site-ul clubferoviar (youtube Adrian Barbulescu): https://www.youtube.com/watch?v=ie86FFKmoEI In film se vede ca trenul a fost tractat pana la Galati de o locomotiva GE-T TE33A a CFM, probabil aceeasi care la tractat pe teritoriul RM Filmul a fost facut la intrarea trenului in Galati Gara Larga. Acolo a fost preluat de un LDH al CTV. Poza din articolul clubferoviar: Interesant este ca spre deosebire de LDH-ul CFR marfa folosit la testarea liniei acum o luna, asta macar arata ceva mai bine. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 19 Aug 2022, 13:16 | |
| Tot pe canalul youtube al domnului Adrian Barbulescu care a realizat filmul de mai sus cu intrarea trenului din Ucraina in Galati Gara Larga, am mai gasit un film cu lucrarile de reparatii ale liniiei dintre Gara Larga si Port Galati silozuri:
link youtube canal Adrian Barbulescu: https://www.youtube.com/watch?v=wqi_BcPkaak
Lucratorii de la CFR infrastructura care au realizat aceasta lucrare in conditii asa de dificile, fara echipament modern, si in termen asa de scurt, au tot respectul si consideratia mea. Munca la linii este o munca extrem de grea, in special fara echipament modern. Cine are neclaritati in aceasta privinta se poate duce sa lucreze experimental o saptamana cu acesti oameni si vor vedea personal cum este de greu. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 14:22 | |
| Doar 15 vagoane?! pentru standardele sovietice asta e o gluma de garnitura. Exista explicatii pentru numarul mic de vagoane? |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 17:37 | |
| - Adirmvl a scris:
- Doar 15 vagoane?! pentru standardele sovietice asta e o gluma de garnitura. Exista explicatii pentru numarul mic de vagoane?
Cred ca nu s-au riscat ucrainenii sa trimita trenuri foarte mari de frica sa nu fie lovite sau sa ramana blocate pe undeva datorita cedarii infrastructurii care e foarte slaba, mai ales in Republica Moldova. Am inteles ca ar fi aproximativ 200 de vagoane pregatite sa vina la noi, dar vor veni in mai multe trenuri. Plus ca nici silozul din Galati nu e chiar enorm, si are doar o singura linie de incarcare - descarcare, cea despre care am vorbit mai sus si care a fost reparata luna trecuta. Pot fi operate doar 7 vagoane o data la siloz. La siloz au fost rezervata o capacitate de 6000 de tone, dupa ce se va incarca toata capacitatea rezervata, toata marfa urmeaza sa fie incarcata cat mai repede pe nave care sa plece la Constanta pe canalul Dunare - Marea Neagra. Pe Dunare spre Europa de vest mai greu momentan datorita cotelor mici ale fluviului. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 18:36 | |
| Pai ce manevra e asta sa le duca cu barjele la Constanta in port? La Galati pot veni nave mai mari care ar putea fi incarcate direct. Si mai interesant ar fi fost sa duca cu locomotiva moldoveneasca sa nu preia romanii. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 20:47 | |
| - dan tm a scris:
- Pai ce manevra e asta sa le duca cu barjele la Constanta in port?
La Galati pot veni nave mai mari care ar putea fi incarcate direct.
Si mai interesant ar fi fost sa duca cu locomotiva moldoveneasca sa nu preia romanii.
Chestia cu transportul la Constanta a prezentat-o la stitile ProTV directorul firmei care opereaza silozurile de la Galati: url stirile ProTV: https://www.youtube.com/watch?v=nc6ppvpq7Ww Si mie mi sa parut o complicatie inutila sa duca toata marfa la Constanta in loc sa o trimita la destinatia finala direct din Galati. Cred ca explicatia este ca beneficiarii marfii vor sa incarce toata marfa o data pe nave foarte mai in loc sa foloseasca mai multe nave mici. Navele foarte mari nu pot ajunge la Galati. Exista o limita de tonaj al nevelor maritime care pot ajunge pe Dunare. Acum cu locomotiva din RM GE-T TE33A , aceea a tractat trenul pana in Galati Gara Larga. Cred ca mecanicul vroia si el sa se intoarca mai repede acasa dupa multe ore de munca la trenul ala cu o viteza ametitoare prin Republica Moldova Am putea vorbi putin si despre noile locomotive ale CFM TE33A. Locomotiva GE-T TE33A arata fain intradevar, design modern, consum eficient, motor diesel GEVO (General Electric) cu 12 cilindri, evident in 4 timpi spre deosebire de 2TE10E Locomotiva are motoare electrice moderne in curent alternativ (AC). Puterea ei este de 4500 BHP. Viteza maxima este de 120 KM/h pentru acest model care este exclusiv pentru tractare marfa. Din cate am inteles se lucreaza si la o varianta mai rapida pentru trenurile de pasageri. Este construita in Kazahstan sub licenta General Electric de catre JSC Lokomotiv. CFM ar fi comandat in total 12 bucati, nu am informatii daca le-au primit deja pe toate 12. Alta informatie pe care nu am gasit-o este daca locomotiva este dotata cu aer conditionat. La cum arata ar fi stupid sa nu aiba asa ceva. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 21:21 | |
| Stim cu ce viteza se circula de la granita cu Ucraina pana la Giurgiulesti? |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 22:10 | |
| - Adirmvl a scris:
- Stim cu ce viteza se circula de la granita cu Ucraina pana la Giurgiulesti?
Locomotivele alea au vazut probabil 120 Km/h doar la testare in Kazahstan sau pe drum spre Republica Moldova. In "republica" nici nu sa auzit de asa viteze, viteza medie a trenurilor de orice fel este de 20 - 30 Km/h. Poate ocazional pe unele linii mai bune sa fie ceva de gen 50-60 Km/h maxim. Asta se datoreaza starii absolut deplorabile a liniilor. Nu exclud ca linii la fel de proaste sa mai fie prin fosta URSS dar in RM aproape toate sau chiar toate liniile nu au fost modernizate niciodata. Sunt inca linii in RM unde sinele sunt fixate cu piroane in traverse, exact ca acum 100 de ani. Degeaba ai sina sovietica GHOST daca sina este fixata cu piroane in traverse vechi de peste 70 de ani si la viteza mai mare risti sa plece sina cu totul din traversa. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 20 Aug 2022, 22:47 | |
| - Ony_x a scris:
- Locomotivele alea au vazut probabil 120 Km/h doar la testare in Kazahstan sau pe drum spre Republica Moldova. In "republica" nici nu sa auzit de asa viteze, viteza medie a trenurilor de orice fel este de 20 - 30 Km/h. Poate ocazional pe unele linii mai bune sa fie ceva de gen 50-60 Km/h maxim. Asta se datoreaza starii absolut deplorabile a liniilor. Nu exclud ca linii la fel de proaste sa mai fie prin fosta URSS dar in RM aproape toate sau chiar toate liniile nu au fost modernizate niciodata. Sunt inca linii in RM unde sinele sunt fixate cu piroane in traverse, exact ca acum 100 de ani. Degeaba ai sina sovietica GHOST daca sina este fixata cu piroane in traverse vechi de peste 70 de ani si la viteza mai mare risti sa plece sina cu totul din traversa.
In august 2018 Prietenia prindea si 80 km/h intre Ungheni si Chisinau, deci nu e chiar asa de rau, dar sine fixate cu piroane am vazut si eu. Insa doar in cazul traverselor de lemn, anume in curbe, nu peste tot. Nu e chiar atat de nasoala toata reteaua pe cum o descrii tu. Pe de alta parte, intre Ungheni si granita cu Ucraina pe partea cu Tiraspolul te smucea bine vagonul, e drept. Intre Chisinau si granita spre Odesa parca 60 km/h imi arata telefonul ca aveam viteza maxima, dar nu retin precis.
Ultima editare efectuata de catre Adirmvl in Dum 21 Aug 2022, 00:45, editata de 1 ori |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 21 Aug 2022, 00:18 | |
| Apropo de "prietenia" , circula din nou trenul acum ? Stiu ca a fost anulat pe durata pancemiei covid. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |