Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Ian 2023, 19:55
Din cate stiu Cahul - Giurgiulesti este inchisa datorita alunecarilor de teren si necesita lucrari ample de consolidare si acum ca s-a deschis linia Arciz - Basarabeasca cea mai scurta ruta este varianta aceasta.
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 09:33
Eu zic ca tot ASTA e solutia pentru viitor
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 12:20
Solutia s-a implementat in Elvetia pe linia Montreux - Interlaken Numai ca pentru asta trebuie trenuri , vagoane siblocomotive noi cu boghiuri speciale.
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 13:21
Observ role in loc de sistemul ala de alunecare racit cu apa de la sistemul talgo.
pe harta aia a retelei CFM kilometrarea ia e data fata de ce punct de referinta?Ungheni 1659, doar atîția km sînt pînă la Moscova?
ei nu sînt in stare sa isi kilometreze reteaua cu km zero in Chișinău?
dar strigă Europa Europa.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 14:50
dan tm a scris:
Observ role in loc de sistemul ala de alunecare racit cu apa de la sistemul talgo.
pe harta aia a retelei CFM kilometrarea ia e data fata de ce punct de referinta?Ungheni 1659, doar atîția km sînt pînă la Moscova?
ei nu sînt in stare sa isi kilometreze reteaua cu km zero in Chișinău?
dar strigă Europa Europa.
La CFM lucrează mulți pro ruși. Au rămas de pe vremea sovietică. Au avut până de curând multe trenuri cu Ucraina și Rusia, anii 2017-2018. Destui nu cunosc limba română. Ar putea fi înlocuiți cu angajați mai pro europeni, cu gândire modernă, tineri.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 15:03
Ce pro europeni? la ei nu sînt proeuropeni.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 15:23
dan tm a scris:
Ce pro europeni? la ei nu sînt proeuropeni.
Conform sondajelor și alegerilor, aproximativ 60% sunt cetățeni pro europeni, restul fiind pro ruși, și foarte puțini neutri.
Dar la societatea feroviară CFM pro europenii sunt mai puțin ca și procent. Sunt mulți angajați mai în vârstă. Iar europenizarea și modernizarea se vor înfăptui lent.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 16:18
razvan - trenuri a scris:
Destui nu cunosc limba română. Ar putea fi înlocuiți cu angajați mai pro europeni, cu gândire modernă, tineri.
Cum să înlocuieşti angajaţii? Crezi că e aşa uşor? În plus, ipoteticii noi angajaţi vor avea de lucrat cu aceleaşi hardughii sovietice pe aceeaşi infrastructură după standarde GOST şi cu aceleaşi instrucţii în limba rusă. Sunt destui oameni tineri în CFM, dar tot în rusă vorbesc... de altfel, limba rusă e prezentă peste tot în Republica Moldova, iar copiii o învaţă cum învaţă ai noştri engleza în şcoală, ca să nu mai zic că vreo 25% din şcoli sunt cu predare exclusiv în limba rusă. Oricât de pro-european ai fi, nu ai cum să te descurci în Republica Moldova dacă nu cunoşti limba rusă. A, da, să nu uit, comunicarea între Moldova şi Ucraina tot în rusă se face.
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 16:46
Actualele instructii de la CFM ar putea fi traduse in limba romana intr-un timp relativ scurt si ipotetic guvernul de la Chisinau si conducerea CFM ar putea da o lege (sau hotarare de urgenta a guvernului, ca sa nu mai trebuiasca sa treaca si prin parlament) prin care toti angajatii CFM sa fie obligati sa faca cursuri intensive si sa invete limba romana in cateva luni sa zicem!
Insa in acest caz probabil cei mai in varsta care lucreaza la CFM ar cauta cai si metode de a pleca si a se pensiona fie anticipat fie "pe caz de boala" , iar cei tineri (intre 18- 30 de ani) nu stiu daca s-ar ingramadi sa vina sa se angajeze la CFM, din cauza salariilor mici si a conditiilor de munca grele!
De exemplul un tanar care locuieste in Chisinau decat saa se duca IDM, mecanic de locomotiva, revizor de cale, etc. la CFM, cred ca mai degraba ar prefera sa lucreze ca sofer de troleibuz in Chisinau sau chiar ca meserias in constructii (unde salariul este cred mai mare decat la CFM)!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 15 Ian 2023, 17:16
Ce sa traduca? ei nu au facut asta 32 de ani. Daca voiau sa fie altceva decît sînt adică rusi, în toti anii astia scoateau treptat limba rusa din folosinta.
Cum naiba au reusit tarile baltice?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 16 Ian 2023, 14:38
dan tm a scris:
Ce sa traduca? ei nu au facut asta 32 de ani. Daca voiau sa fie altceva decît sînt adică rusi, în toti anii astia scoateau treptat limba rusa din folosinta.
Cum naiba au reusit tarile baltice?
Nu au reuşit. Dar ţările baltice au avut 3 ouă de când au fost cucerite de URSS, aşa că au reuşit să îşi păstreze limbile şi obiceiurile, plus că nici ruşii nu au făcut multe deportări şi colonizări prin zonă. Altfel, zonele de frontieră dintre Ţările Baltice şi Rusia sunt pline de ruşi, care nu ştiu decât rusă, chiar dacă sunt în UE. Dar neavând armată de ocupaţie rusească, nu au devenit Transnistria 2. În rest, Ţările Baltice au derogări peste derogări de la STI, practic singurul proiect pe STI-uri este Rail Baltica, dar şi ăla cu ceva derogări, că nu prea încap balizele ETCS în linia încălecată şi nici peronul nu poate fi făcut la distanţa care trebuie faţă de astfel de linii.
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 16 Ian 2023, 18:52
Reportaj despre condițiile de călătorie cu trenul Chișinău - Iași
https://fb.watch/i5dXdQXsR3/
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 16 Ian 2023, 18:53
Tarile baltice aveau si alfabet latin in vremea aia, moldovenii nu. Pai peste Prut sint rusi asta nu accepta unii.
Tocmai ca si balticii au destui rusi la ei, dar s-au impus in fata lor.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 16 Ian 2023, 22:30
Vitosa a scris:
Reportaj despre condițiile de călătorie cu trenul Chișinău - Iași
https://fb.watch/i5dXdQXsR3/
Cea mai solicitata cursa feroviara... comparativ cu care? Mai au doar trenurile de Kiev, Iasi si Bucuresti. Pentru Rusia nu mai au nici un tren, la Odesa mai pot trimite trenuri doar prin Ocnita (cea mai scurta varianta), ca au aruncat ucrainenii podul in aer. La Tighina/Tiraspol nu mai au tren, Balti sau Ocnita au doar trenul de Kiev... Singurul caz de tren intern e pe ruta Chisinau - Ungheni.
Daca e cald in tren de ce stateau oamenii cu gecile pe ei?
Ultima editare efectuata de catre Adirmvl in Lun 16 Ian 2023, 22:38, editata de 1 ori