|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 23 Feb 2019, 18:03 | |
| - TER200 a scris:
- Pana una, alta, pare-se ca Iasul absoarbe multi studenti basarabeni. Multi dintre ei fac naveta saptamanal cu microbuzele/masini personale.
Si doar din punctul acesta de vedere trenul ar trebui sa reprezinte o alternativa valabila (timp redus de tranzitare). Ideea cu punct de control pe peron si tren la schimb in Ungheni mi se pare o varianta foarte economica ca timp. Multi studenti. S-au bazat pe viitoarea linie 1435 cind au ales Iasul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 23 Feb 2019, 23:52 | |
| Studenţii basarabeni vin la Iaşi din 3 motive: e aproape de Republica Moldova, pot primi burse, iar diplomele sunt recunoscute în toată UE. _________________ :TTT:
|
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3653 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Feb 2019, 08:26 | |
| Da. Cam acestea sunt motivele, la care as adauga si publicitatea pe care si-o face regulat UAIC la Chisinau, Balti si Cahul in preajma admiterii. Iar la Iasi nu e doar UAIC. Mai este si Asachi, din cate stiu eu. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 26 Feb 2019, 21:46 | |
| https://www.railwaygazette.com/news/policy/single-view/view/un-convention-to-speed-up-cross-border-rail-travel.html |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 27 Feb 2019, 11:07 | |
| https://stiri.md/article/economic/start-licitatiei-pentru-reabilitarea-infrastructurii-feroviare
Start licitației pentru reabilitarea infrastructurii feroviare
„Calea Ferată din Moldova” (CFM) a lansat licitația pentru selectarea companiei care va realiza lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare.
Aceasta va fi responsabilă de proiectarea și reabilitarea liniei feroviare Bender – Basarabeasca – Etulia-Giurgiulești, pe o distanță de aproximativ 233 de kilometri și va mai efectua lucrări de renovare a stației Giurgiulești
Tenderul se va desfășura în două etape. Prima etapă presupune depunerea ofertelor tehnice. La cea de-a doua etapă, participanții selectați vor prezenta ofertele financiare. Potrivit CFM, implementarea proiectului va permite majorarea vitezei de circulație a trenurilor până la 100 km/h și, respectiv, creșterea fluxului de transport marfar. |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 27 Feb 2019, 15:46 | |
| Statia Cainari. Autor: FirstAct |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 08:18 | |
| Pare un cimitir de locomotive. La ce consum au locomotivele astea URSS, Moldova isi permite sa importe titei sa le tina active? Nu s-au gindit deloc sa le mai modernizeze , sa schimbe motoarele cu unele mai economice?
|
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 08:44 | |
| - dan tm a scris:
- Pare un cimitir de locomotive.
Asa si este |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6470 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 10:04 | |
| - dan tm a scris:
- Pare un cimitir de locomotive.
La ce consum au locomotivele astea URSS, Moldova isi permite sa importe titei sa le tina active? Nu s-au gindit deloc sa le mai modernizeze , sa schimbe motoarele cu unele mai economice?
Soluţii de modernizare există şi pentru locomotivele sovietice, la preţuri avantajoase. https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/latvian-freight-locomotive-upgraded.html http://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/2m62um.htm. Lituanienii au plătit 3 mil euro pe cuplu de două unităţi, asta înseamnă 1.5 mil euro per locomotivă, mai puţin de jumătae decât preţul pe care CFM îl va plăti pentru una bucată de TE33A. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 11:02 | |
| Deci are balta peste.
Ar putea si sa isi ia niste locomotive ca ale noastre mai mici , nu le trebuie doar hardughiile alea. |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 11:14 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 13:46 | |
| Se poate ajusta tonajul. Ma rog era o idee, dar daca Moldova isi permite sa aiba costuri mari cu motorina, pe mine nu ma intereseaza cîtă vreme nu o ia gratis de la Romania. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 28 Feb 2019, 19:23 | |
| CFM este cum era SNCFR-ul de la noi, adică un monopol de stat, subvenţionat masiv. Aşa că îşi permite să folosească toate vechiturile sovietice, îşi permite şi să deservească clienţi cu un vagon sau două, îşi permite să ţină trenuri de călători doar ca să nu ruginească şinele, chiar dacă sunt goale, îşi permite şi deservirea în echipă completă a trenurilor şi asigurarea cu personal a tuturor posturilor de macaz, semnal sau barieră, precum şi menţinerea unui număr mare de staţii şi Hm-uri.
_________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 01 Mar 2019, 08:12 | |
| - Dr2005 a scris:
- CFM este cum era SNCFR-ul de la noi, adică un monopol de stat, subvenţionat masiv. Aşa că îşi permite să folosească toate vechiturile sovietice, îşi permite şi să deservească clienţi cu un vagon sau două, îşi permite să ţină trenuri de călători doar ca să nu ruginească şinele, chiar dacă sunt goale, îşi permite şi deservirea în echipă completă a trenurilor şi asigurarea cu personal a tuturor posturilor de macaz, semnal sau barieră, precum şi menţinerea unui număr mare de staţii şi Hm-uri.
Dar la noi pe vremea SNCFR-ului (adica pana in 1998) traficul de calatori si Marfa era mult mai intens decat traficul de astazi a CFM! Trenurile SNCFR-ului circulau destul de pline (la calatori), spre deosebire de trenurile de azi ale CFM-ului! As fi curios daca la CFM se practica "mersul cu nasul"! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 01 Mar 2019, 13:36 | |
| Insotitor la fiecare vagon la CFM exista cred doar la trenurile international cu vagoane de dormit.
La trenurile "suburbane" (echivalentul rangului de regio oarecum), compuse din automotoare, nu cred sa fie "nas" la fiecare "vagon"!
Cat priveste existent tiganilor in Republica Moldova exista si acolo. Cand mergeam la neamuri la Soroca (din 1987 pana prin 1998 in fiecare an), autobuzele urbane din Soroca (atunci IKARUS-260) treceau printr-o zona denumita "Dealul Tiganilor", locuita in mare parte de tigani.
Insa, spre deosebire de cei din Romania, tiganii din Republica Moldova sunt mult mai linistiti si nu creeaza atatea probleme ca in Romania.
Am fost si in Bucuresti si in Chisinau si Soroca in anii 90 la neamuri si pot spune ca mai mare siguranta exista pe strazi , in mijloacele de transport in comun, etc, in Chisinau decat in Bucuresti in anii 90.
Perceptia total gresita a unei parti a populatiei din Republica Moldova despre Romania si despre romani se datoreaza propagandei agresive si imperialiste rusesti, care cauta prin orice mijloace (televiziune,presa, etc) sa denigreze Romania si poporul roman in ochii populatiei din Republica Moldova.
Din pacate guvernul roman nu face aproape nimic concret ca sa lupte cu aceasta propaganda ruseasca in Republica Moldova- exista foarte putine posturi de televiziune romanesti care emit in Republica Moldova, presa romaneasca ajunge cu greu acolo, etc. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |