Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 19:32

Daca aveti contra-argumente la ceea ce am spus va rog sa postati astfel de contra-argumente, de ordin tehnic!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 19:52

Aceasta propunere am citit-o de foarte multe ori pe acest forum, chiar si pe altele daca mai tin minte.

in primul rind propunerea se bazeaza doar pe o dorinta proprie.

traseul propus se bazeaza pe studierea din fata calculatorului a terenului.

o cale ferata nu se proiecteaza din birou.
proiectarea din birou a dus la propblemele aparuta la autostrada Nadlac in zona Soimos, unde nu s-au facut studii geotehnice, la fel la Aciliu, la fel la linia aeroport Otopeni.

proiecttarea unei cai ferate impune deplasari in teren, studii geotehnice.Nu am cunostinte in acest domeniu insa am avut ore de pedologie.(stiinta solului) chiar daca din perspectiva agricola. Profilul de sol e ceva destul de complez dat de stratul fertil de roca mama si apoi treci in geologie unde sint planurile de alunecare, suprapunerea fetelor, textura, structura, granulometrie. Desi par fara importanta mai intervin factorii meteo, vinturile dominante, cantitatea de precipitatii, capacitatea de suctiune a solului, apele freatice, efectul lucrarilor asupra pinzei de apa freatica si o gramada de factori.
Dupa care probabil o sa aduci factorii tehnici, viteza trenurilor, tonajele, gabaritele(electrificare sau nu) normele europene de zgomot, rampele abordate , razele de curbura,zidurile de sprijin, drenajele de suprafata si de adincime, poduri, viaducte, tunele, panouri antifonice, relocari de magistrale de gaz, petrol, linii de 400 kV etc.

Dar probabil inainte sa toci ani de studii si bani pe acestea, te intrebi ce o sa transporti?

aa efectul ar fi scurtarea distantei asa din ochi pe harta cu 100 km?

e ocol prin Iasi e ocol prin Falciu?

am realiza o linie conform STI? pai ei nu sint in UE nu au nevoie

am realiza o linie cu ecartament normal? pai le-ar incurca viata, ei au totul pe mare, pe URSS, chiar era un reportaj pe youtube in care nu erau multumiti de noile automotoare modernizate.

nu era pe aici pe forum afirmatia ca locomotivele noastre nici macar nu ar misca un tren la tonajele lor?

centura Husilor se va face si aia cindva si cisternele lor cu vin nu vor mai fi un pericol pentru oras.

https://www.news.ro/economic/centura-municipiului-husi-va-costa-366-milioane-lei-1922400615002020011219228247

nu putem la nesfirsit sa spunem ca linia ocoleste, hai ca inteleg ocoleste prin Iasi dar Falciul e la sud de Iasi, are linie ferata care trece in Moldova, daca ar fi nevoie, ambele tari ar face ceva sa fie schimburi economice care sa justifice caile ferate. Intre Husi si Falciu sint cam 50 km, nu e mare ocolul.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 21:06

Poate posta cineva ceva la topicul asta fara ca la 5 replici mai tarzu sa nu se ajunga la "ce ne trebuie unirea?" sau "avem nevoie de linie cu ecartament normal pe Ungheni - Chisinau sau de vagoane cu boghiuri cu ecartament variabil"?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 21:07

Sigur că pentru o astfel de linie noua trebuie făcute analize și studii amănunțite a solului pe traseul arătat, sigur că sunt necesare studii geologice complexe, sigur că până nu se fac astfel de studii geologice nimeni nu poate spune sigur dacă linia s-ar putea construi sau nu pe traseul arătat! Eu am venit cu o propunere doar! Probabil peste un anumit număr de ani Republica Moldova va intra și în UE! Iar o eventuală exploatare a unei căi ferate de ecartamentul normal pe teritoriul RM se poate face după un regulament special și se poate instrui un anumit personal pentru aceasta!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 21:16

Iar că să duci un tren - mai ales de marfă să zicem de la Chișinău la port Constanta via Fălciu ar ocoli foarte mult (Chișinău- Revaca- Căinări- Basarabeasca- Prut II - Fălciu) și în plus și linia Zorleni- Fălciu are rampe destul de mari). Legătură feroviară cu RM pe la Fălciu ar putea fi valorificată doar dacă se va reconstrui linia Basarabeasca- Berezino, că o eventuală legătură spre portul Odessa, evitând tranzitarea regiunii separatiste transnistrene!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 21:44

Ce marfa are Moldova sa trebuiasca dusa in port la Constanta?
Are port la Dunare, la Giurgiulesti, pe Dunarea maritima.
Daca are marfa pentru Constanta o poate scoate din tara pe la Galati.
Dar ma indoiesc ca are.

Si da, nu ne trebuie unirea. Chiar deloc.
Sus In jos
TER200




Numarul mesajelor : 412
Varsta : 45
Reputatie : 3653
Data de inscriere : 13/01/2016

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 23:30

Adirmvl a scris:
Poate posta cineva ceva la topicul asta fara ca la 5 replici mai tarzu sa nu se ajunga la "ce ne trebuie unirea?" sau "avem nevoie de linie cu ecartament normal pe Ungheni - Chisinau sau de vagoane cu boghiuri cu ecartament variabil"?

SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile Deci? Facem unirea? Ca daca o facem, eu ma gandeam chiar sa facem linie metrica intre cele doua tari! Sau poate LGV?
Dar sa strapungem Prutul si la Husi nu ar fi o idee? Am avea chiar 4 conexiuni cu Republica Moldova!
Toate aceste conexiuni trebuie sa fie gandite pentru linie dubla. Nu putem sti daca intr-un viitor oarecare nu vor fi expediate simultan doua trenuri in aceeasi directie intre Husi/Falciu si nodul feroviar respectiv din RM.
Ar trebui luata in calcul si varianta unor puncte intermodale care sa fie conectate intre ele, pe ambele maluri ale Prutului, de linii paralele cu Prutul. Astfel, Husiul va fi legat de Falciu, iar localitatile nod feroviar din RM vor fi legate similar prin acelasi tip de linie de legatura paralela cu Prutul si cu siameza ei de pe teritoriul romanesc. Putem astfel gandi trenuri de agrement Husi-Falciu-RM, RM- Falciu-Husi si chiar RM-Falciu-Falciu (cu rebrusare in Falciu, sau pt unele trenuri cu rebrusare in celalalt Falciu).
In aceeasi ordine de idei, se poate lua in calcul si construirea unor linii in diagonala. Astfel, se ca putea ajunge de la Husi in RM nod feroviar 1 fara a se mai trece prin Falciu si RM nod feroviar 2.

Si as putea continua. Dinn pacate, noi nu prea realizam ca zonele alea sunt extrem de sarace, ca traficul intre cele doua tari nu utilizeaza nici 20% din capacitatea punctelir de trecere deja existente, etc etc.

Da...Si mie imi place sa mai trag cate o tura pe liniile moldovenilor, dar nu ma pot acum apuca sa visez cai ferate de granita la fiecare 50-100 km liniari!
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9708
Data de inscriere : 02/11/2008

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 00:18

In alta ordine de idei sa vorbim despre ce se doreste oficial
CFM doreste reabilitarea liniei Chisinau - Ungheni probabil va fi linie incalecata pentru a realiza o conexiune mai buna cu Europa de Vest
https://unimedia.info/ro/news/1aef3090804b8821/guvernul-frantei-urmeaza-sa-finanteze-un-proiect-de-reabilitare-si-modernizare-a-liniei-de-cale-ferata-chisinau-ungheni.html

Un alt proiect impreuna cu cei de la UZ este reconstructia liniei Basarabeasca - Berezina ca o ruta alternativa Chisinau - Odesa (un fel de Valcele - Valcea varianta moldoveneasca)

dan tm are dreptate, pentru orice cale ferata noua trebuie studii amanuntite ale solului, avem exemlul in Moldova cu noua linie Cahul - Giurgiulesti care are multe probleme din cauza terenului instabil din zona Prutului, la noi in Romania problemele s-au vazut pe linia Galati - Barlad

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 12:00

Cred că exemple de linii făcute din birou avem şi pe la noi: Vâlcele - Rm. Vâlcea, Băbeni - Cărbuneşti, Dângeni - Săveni.

Republica Moldova, la ora actuală, nu are trafic care să necesite tren... chiar şi la călători, sunt rute cu un tren pe săptămânâ şi alte variaţiuni din astea.

Prin portul de la Giurgiuleşti nu prea au ce să transporte, veniseră şi se rugau de noi să venim acolo, ba chiar au făcut o linie normală până în port, doar doar l-om folosi noi în locul Galaţiului. Evident, toţi politicienii de la Galaţi au sărit de posterior în sus, deci mă îndoiesc că vreun gram de marfă românească a trecut pe podul ăla. Poate doar ceva materie primă pentru Sidex, dar aia venea oricum pe cale largă până în combinat.

La momentul intrării în UE, Moldovei îi vor trebui minim 10 ani pentru a-şi alinia legislaţia şi sistemul de standarde la cele europene. Poate chiar mai mult... noi, de bine, de rău, am avut noroc că mergeam pe standardele ISO din 1993 şi multe STAS-uri mai vechi oricum copiau standarde ISO... şi tot mai avem rămase STAS-uri. Or moldovenii merg pe GOST în continuare.
Apoi, în domeniul feroviar, toate instrucţiile şi reglementările moldovenilor sunt cele sovietice, care nici măcar nu-s traduse în română sau ,,moldovenească", ci sunt în limba lui Tolstoi. Restul reglementărilor - inclusiv cele de interoperabilitate - sunt bazate pe convenţia OCCF (OSJD), care în UE se aplică doar parţial, pentru anumite trenuri în relaţia cu state non-UE. Convenţia asta are inclusiv fişe în stilul fişelor UIC, care, evident, sunt diferite. Practic, sistemul feroviar moldovenesc va trebui refăcut din temelii, atât la nivelul infrastructurii şi vehiculelor, cât şi la nivel legislativ. Asta în condiţiile în care, din câte ştiu eu, ministerul transporturilor de la Chişinău are doar un om şcolit în UE care ştie cum merg lucrurile acolo. Şi, cu tot respectul pentru el, nu poate face singur reforma feroviară.

dan tm a scris:
Si da, nu ne trebuie unirea. Chiar deloc.
Hai, măi... că un păhărel ar merge.
CFM-Moldova - Pagina 25 Screenshot_110

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 12:31

"La momentul intrării în UE, Moldovei îi vor trebui minim 10 ani pentru a-şi alinia legislaţia şi sistemul de standarde la cele europene. Poate chiar mai mult... noi, de bine, de rău, am avut noroc că mergeam pe standardele ISO din 1993 şi multe STAS-uri mai vechi oricum copiau standarde ISO... şi tot mai avem rămase STAS-uri. Or moldovenii merg pe GOST în continuare.
Apoi, în domeniul feroviar, toate instrucţiile şi reglementările moldovenilor sunt cele sovietice, care nici măcar nu-s traduse în română sau ,,moldovenească", ci sunt în limba lui Tolstoi. Restul reglementărilor - inclusiv cele de interoperabilitate - sunt bazate pe convenţia OCCF (OSJD), care în UE se aplică doar parţial, pentru anumite trenuri în relaţia cu state non-UE. Convenţia asta are inclusiv fişe în stilul fişelor UIC, care, evident, sunt diferite. Practic, sistemul feroviar moldovenesc va trebui refăcut din temelii, atât la nivelul infrastructurii şi vehiculelor, cât şi la nivel legislativ. Asta în condiţiile în care, din câte ştiu eu, ministerul transporturilor de la Chişinău are doar un om şcolit în UE care ştie cum merg lucrurile acolo. Şi, cu tot respectul pentru el, nu poate face singur reforma feroviară"


Aici sunt convins ca aveti perfecta dreptate! Bun ar fi daca ar citi ceea ce ati spus si cei care - cel putin declarativ- spun ca vor sa duca Republica Moldova in UE- Maia Sandu, Andrei Nastase, etc!

Sigur, poate daca dupa 1992 ar fi ramas la putere la Chisinau politicieni cu adevarat patrioti- precum Mircea Druc sau generalul Ion Costas- poate alta ar fi fost situatia astazi! Dar politic sunt foarte multe de spus si de discutat despre situatia din RM si am depasi cadrul acestui forum.

Si o intrebare: acel sistem de standardizare de sorginte sovietica "GOST" se refera si se aplica numai in domeniul feroviar sau si in alte domenii ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 12:58

ldh80 a scris:
 Si o intrebare: acel sistem de standardizare de sorginte sovietica "GOST" se refera si se aplica numai in domeniul feroviar sau si in alte domenii ?
Evident că pentru orice domeniu. Până şi pe bomboanele Bucuria scrie că sunt făcute după GOST nu-ştiu-cât. Moldova a trecut, timid, şi la aplicarea unor stanrde ISO, dar Institutul de Standardizare al Moldovei încă traduce standarde GOST.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 13:45

Daca tot sa adus discutia despre o posibila ruta feroviara mai scurta intre Bucuresti si Chisinau, de ce nu ar fi prin Galati ? Deja exista linie cu ecartament larg din RM pana la Galati (nu stiu daca mai este folosita acum) care a fost facuta in perioada Ceausescu pentru a facilita exportul de fier / otel din combinatul Galati spre URSS. Boghiurile ar putea fi schimbate si la Galati dar evident ca varianta ideala ar fi cu boghiuri cu ecartament variabil gen "SUW-2000" Distanta ar fi mai scurta si ruta mai optimala. Nu stiu cum este in "republica" legatura feroviara intre Giurgiulesti si Chisinau, acolo ar putea fi ceva probleme pt ca nu cred ca acum exista linie directa. Acum referitor la posibilul upgrade cu boghiuri variabile la vagoanele sovietice cu design de anii 60 evident ca nu va face nimeni asa ceva. Chiar daca s-ar putea gasi cumva solutii tehnice, in mod clar nu s-ar justifica economic. Singura solutie viabila este cu trenuri speciale cu echartament variabil cum sunt cele din Spania (CAF sau Talgo) si care ar putea merge si cu viteze ceva mai decente, gen 150 -200 KM/h. Cu aceste viteze nu ar mai fi nevoie de paturi in tren, pt ca drumul ar fi mult mai scurt, gen maxim 6-8 ore. Mai este si o problema pe care nimeni nu a mentionat-o si aceasta este aceea a controlului vamal. Cu totii stim ca nu doar schimbatul boghiurilor dureaza ci si granicerii din republica care iau la rand fiecare cuseta in cautare de marfa de contrabanda si spaga. O solutie ar fi un control vamal facut in gara inaintea urcarii in tren still aeroport sau Eurostar.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 14:22

Nu ar fi cel mai bine sa ne vedem de treaba noastra aici in Romania? ce treaba avem noi cu Republica Moldova? poate ar fi bine sa facem o linie directa Giurgiu- Kavala prin Bulgaria ca ei nu pot.

Chiar asa de bine sta Romania la toate capitolele ca acuma nu mai are ce face si incepe sa europenizeze Moldova sovietica?cu forta, ca in afara de citiva tinerei, toata lumea vrea cu Rusia.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 16:55

dan tm a scris:
Nu ar fi cel mai bine sa ne vedem de treaba noastra aici in Romania? ce treaba avem noi cu Republica Moldova? poate ar fi bine sa facem o linie directa Giurgiu- Kavala prin Bulgaria ca ei nu pot.
Chiar asa de bine sta Romania la toate capitolele ca acuma nu mai are ce face si incepe sa europenizeze Moldova sovietica?cu forta, ca in afara de citiva tinerei, toata lumea vrea cu Rusia.

Ideea discutiei nu este de facut politica ci de a propune posibile imbunatatiri ale infrastructurii / materialului rulant pentru viitor. Asa se gandeste in orice tara civilizata. Daca in Marea Britanie s-ar fi zis ce nevoie avem de linie de tren pe sub canalul manecii pt ca tot ghelbanul zboara oricum cu avionul, astazi nu am fi avut eurotunelul + eurostarul. Evident ca si la noi infrastructura feroviara e la fel de praf ca si in Republica Moldova dar poate intr-un viitor speram nu prea indepartat vom avea un sistem feroviar cu care sa ne mandrim din nou, interconectat cum trebuie cu toate tarile din jur.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitimeMier 13 Mai 2020, 17:04

Eurotunel-ul nu s-a făcut de dragul transportului de călători, pentru că acum 30 de ani nici nu visa cineva că trenul de mare viteză va înlocui avionul pe relaţii medii. S-a făcut pentru traficul de marfă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 25 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 25 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: