Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 46 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 13:28

Circulația trenului Prietenia rămâne suspendată și după data de 15.05.2020
Idem și trenul Moscova - Nisa.
@dan tm, un loc la Socola sigur trebuie să se mai găsească Very Happy
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 13:31

Unul din motivele pentru care trenul "Prietenia" are asa putini calatori este timpul mare de parcurs- cca 14 ore- de la Bucuresti la Chisinau! Si unul din motivele acestui timp asa mare de parcurs este tocmai timpul de stationare foarte mare in statiile de frontiera- in special la Ungheni- generat in special de necesitatea schimbarii boghiurilor!

Daca trenul "Prietenia" ar face sa zicem maxim 10 ore de la Chisinau la Bucuresti cu siguranta ar aveea mai multi calatori!

Calatori care circula intre Romania si Republica Moldova sunt destul de multi- autocarele sau microbuzele Chisinau- Bucuresti circula pline, la fel si autocarele/microbuzele care pleaca din Iasi spre diferite localitati din Republica Moldova (Chisinau, Balti, Orhei, Soroca, Edinet, etc).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 14:10

Si insinuezi ca pierde timpul in Romania?

Nu sint calatori ca nu vor, merg in Rusia.

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 15:19

Trenul e si mai scump, nu doar mai lent. Iar Prietenia este folosit destul de mult de straini.

Doar in vagonul nostru, cand am fost, erau doi din Hong Kong si vreo 2-3 olandezi. De alte natii nu stiu. Sint tineri care se plimba prin Europa, si toti mergeau si la Odesa.

Plus ca faza cu schimbatul de boghiuri nu o mai prind in multe locuri in lume, deci e o chestie misto pentru ei.

Dar mai ales pentru moldoveni nu e pont trenul ala.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13279
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 16:13

Sunteti pe langa subiect amandoi.
Moldovenii fac undeva la 8 ore cu duba. Nu sunt tampiti sa mearga la tren(mai scump si de 2 ori mai mult timp)
Trenul Prietenia e pentru cei care au timp. Mai util ar fi un Chisianu-Oradea/Baia Mare/Satu Mare/Timisoara.
Desi cred ca Chisinau Timisoara ar prefera toti avionul.
Daca ipotetic ar face 10 ore, poate poate, ar gasi ceva calatori. In momentul de fata ocoleste si pierde prea mult timp in vama pentru moldovenii de rand
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 16:36

dan tm a scris:
Si insinuezi ca pierde timpul in Romania?

Nu sint calatori ca nu vor, merg in Rusia.  



Trenul "Prietenia" face prea mult de la Bucuresti la Chisinau din mai multe motive: starea infrastructurii feroviare pe care circula (atat in Romania- pe M500 nici macar cu 100 km/h nu se poate merge constant de la Pascani la Ploiesti Sud, cat si in Republica Moldova- unde pe cei 107 km de la Ungheni la Chisinau "Prietenia" face cca doua ore!) , din cauza timpului necesar pentru schimbarea boghiurilor la Ungheni, cat si datorita formalitatilor vamale!

Dar calatori care vin din Republica Moldova in Romania sunt destui- numai cati studenti si elevi din Republica Moldova invata in Romania. Din pacate acesti calatori care vin din Republica Moldova in Romania prefera transportul auto.

Iar cetatenii din Republica Moldova care lucreaza in tarile din vestul Europei (care sunt mai multi decat cei care lucreaza in Rusia) prefera transportul auto sau aerian.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 16:47

Si apropo de ce a spus colegul "Dan tm" despre atitudinea RM fata de ajutorul oferit de Romania :

Cetățenii R. Moldova au transmis o scrisoare de mulțumire către România pentru ajutorul necondiționat și dezinteresat acordat în lupta anti-COVID-19. În mesajul publicat online se arată că populația R. Moldova nu este de acord cu modul în care autoritățile de la Chișinău au decis să primească săptămâna trecută, convoiul umanitar venit de la București.

„Bună ziua, România! Îți scriu ca să-ți mulțumesc pentru ajutorul tău, dat cu tot sufletul, fără a cere aplauze, fără a pune condiții, ci din dorința sinceră de a fi alături de noi, cei din Basarabia”. Astfel începe răvașul de mulțumire în care se menționează că mulți cetățeni știu că și României îi este greu în această perioadă a pandemiei, dar cu toate acestea a sărit în ajutorul R. Moldova. Iar R. Moldova „înseamnă medicii, asistenții medicali, șoferii de ambulanțe, profesorii, vânzătorii, brutarii, agricultorii, întreprinzătorii, pensionarii, copiii”.

Totodată, în mesaj se menționează că R. Moldova „nu înseamnă grupul de oportuniști aroganți care și-au tras sub ei puterea. Acești oameni trăiesc cu iluzia că sunt stăpânii locului unde noi trăim. Acești oameni sunt în stare să respingă un ajutor dat oamenilor din cauza îngâmfării proprii. Anume acești oameni te-au primit sub un pod la marginea orașului, sperând că așa nu vom ști că ai venit să ne ajuți. Ei speră că, prin acțiunile lor rușinoase, te vor determina să-ți dispară dorința de a mai sprijini pe viitor Moldova. Da, o gazdă care primește oaspeții încărcați cu ajutoare la poartă și nu în casa mare ar vrea ca acei oaspeți să facă cale întoarsă. Însă, ei sunt prea egoiști și nepricepuți ca să înțeleagă că ajutorul a venit în pofida obrăzniciei lor, a venit pentru oameni. Te rog să ții minte acest lucru și să nu mă confunzi niciodată cu ei”.

Aceeași sursă mai precizează că la rândul lor, cetățenii R. Moldova au „simțit rușine și tristețe față de modul în care ai fost primită în casa mea. Îmi cer iertare că ai fost întâmpinată așa”. „Vreau să știi că ai fost primită cu bucurie în casa mea și în sufletul meu fără a avea nevoie de permisiune. Acum, oricât de greu ți-ar fi și ție, tu ai ales să împarți cu noi din ce ai – medici, medicamente, echipamente medicale. Nu ne-ai cerut nimic în schimb, vrei doar să ne știi bine și sănătoși pe noi, cei de aici. Îți mulțumesc, România, pentru tot ceea ce faci pentru mine și știu că va veni ziua în care ajutorul tău va fi primit cu bucurie, cu ușile larg deschise”.

Scrisoarea a fost distribuită de mii de cetățeni ai R. Moldova, iar comentariile au curs lanț.

„Mulțumesc Patrie-Mamă pentru faptul că nu ne-ai lăsat la grea ananghie în timpurile astea de restriște!”, a comentat interpretul Ricky Ardezianu.

„Mulțumim, dragi MEDICI EROI. Mulțumim, dragă ROMÂNIA. Să ne ajute Dumnezeu, să fim o planetă de ființe care se respectă. UNIRE ROMÂNI, suntem UN NEAM, O ȚARĂ. VĂ IUBIM! Hoții nu știu că dezvoltarea nu vine prin hoție. Dumnezeu să le dea înțelepciune și umanitate”, scrie într-un alt comentariu.

Precizăm că un convoi format din 20 de camioane încărcate cu echipamente și medicamente în valoare de 3,5 milioane de euro, donate de România, a ajuns în R. Moldova, joi, 7 mai 2020. S-a întâmplat la o săptămână după ce Bucureștiul a trimis aici și 42 de medici care să trateze bolnavii de COVID-19.

În acest sens, deși au existat mai multe cereri ca ajutorul României să fie prezentat în Piața Marii Adunări Naționale din centrul Chișinăului, guvernarea prorusă a R. Moldova a refuzat și a solicitat ca aceste camioane cu ajutor medical să fie parcate sub podul din sectorul Telecentru, pe șoseaua Hâncești, la marginea orașului Chișinău.

În ciuda acestui fapt, nimic nu a stat în calea cetățenilor R. Moldova, care au împânzit traseul Leușeni – Chișinău pentru a saluta coloana cu ajutoare umanitare și a mulțumi României. Manifestanții au venit și la ceremonia oficială acolo unde l-au huiduit pe premierul Ion Chicu pentru această decizie rușinoasă.

Nu confundanti atitudinea cetatenilor din RM cu atitudinea actualei guvernari PSRM de la Chisinau!
Sus In jos
alinx3330




Numarul mesajelor : 342
Varsta : 39
Localizare : Iasi
Reputatie : 5495
Data de inscriere : 23/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: sal   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeLun 11 Mai 2020, 16:57

Dr2005 a scris:
Un vagon făcut pentru a fi transpus are o construcţie specială, nu poţi să transpui pe loc orice vagon. A, într-o uzină de reparaţii poţi să transpui orice, dar la faţa locului în staţie nu.
Plus că nu poţi să trimiţi vagoane cu distribuitor cu frână moderabilă în trenuri unde restul vagoanelor sunt cu frână nemoderabilă, o să faci şocuri în tren, distribuitorul trebuie să permită trecerea de la moderabil la nemoderabil. Şi la noi la Prietenia mecanicul trebuie să nu slăbească frâna (deci după ce o strânge, dacă vrea să o slăbească se duce direct la alimentare cu şoc, că altfel apar şocurile descrise de Veaceslav, în care vagoanele din spate, care sunt şi mai grele, se defrânează şi izbesc în alea din faţă care încă frânează).


eu nu am dus niciodata in alimentare cu soc insa probelma e alta daca am dus macar un "dinte" in alimentare vagoanele alea incep deja sa se alimenteze in speta sa se defraneze trenul. cine ti o fi zis ca se duce in alimentare cu soc ...... ( no coment )
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 11:20

ldh80 a scris:
 

Nu confundanti atitudinea cetatenilor din RM cu atitudinea actualei guvernari PSRM de la Chisinau!
Atitudinea cetatenilor este aceiasi, poate cei din Chisinau sa fie un pic mai cosmopoliti, insa daca te duci prin satele patriei vecine vei vedea aceiasi gandire ca acum 30 de ani...Ba inca se vorbeste rusa cursiv, inclusiv de cei nascuti dupa 1991...Plus ca cetatenii au fost cei care au ales actuala guvernare, sa spui ca acestia nu reprezinta interesele celor care i-au ales, inseamna ca aia sunt dictatori...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 12:32

marius664 a scris:
ldh80 a scris:
 

Nu confundanti atitudinea cetatenilor din RM cu atitudinea actualei guvernari PSRM de la Chisinau!
Atitudinea cetatenilor este aceiasi, poate cei din Chisinau sa fie un pic mai cosmopoliti, insa daca te duci prin satele patriei vecine vei vedea aceiasi gandire ca acum 30 de ani...Ba inca se vorbeste rusa cursiv, inclusiv de cei nascuti dupa 1991...Plus ca cetatenii au fost cei care au ales actuala guvernare, sa spui ca acestia nu reprezinta interesele celor care i-au ales, inseamna ca aia sunt dictatori...

Daca veti urmari acele videoclipuri cu campania "Unirea acasa", realizate si in satele din Republica Moldova, veti vedea ca in parte gandirea nu este ca si acum 30 de ani si multi dintre cei care apar in acele videoclipuri sunt de acord cu aderarea RM la UE si o parte din ei si cu unirea cu Romania.

Sau dau un exemplul concret, pe care l-am cunoscut, din cauza faptului ca am avut/am neamuri in Soroca: Desi un oras destul de mic, majoritatea din cei pe care i-am cunoscut in Soroca, inclusiv un fost procuror, se pronuntau pentru apropierea RM de Romania!

Iar conform alegerilor parlamentare din februarie 2019 din RM, rezultatele au fost: PSRM- 31,15%, Blocul "ACUM"- 26,84%, PDM- 23,62% si "Partidul SOR"- 8,32%! Deci nu se poate spune ca actuala guvernare PSRM ar fi obtinut majoritatea voturilor in alegerile parlamentare!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 13:00

Dar ca sa revenim la specificul feroviar a forumului: din punct de vedere tehnic, se pot monta boghiuri poloneze cu ecartament variabil "SUW-2000" , la actualele vagoane CFM din compunerea trenului "Prietenia" ? Nu stiu daca sistemul de prindere boghiu-sasiu de la actualele vagoane CFM este compatibil cu sistemul de prindere de sasiu a boghiurilor "SUW-2000" cu ecartament variabil!

Si ar mai putea fi o problema tehnica: la actualele vagoane CFM , chiar si atunci cand circula pe boghiuri de ecartament normal, pe teritoriul Romaniei, au generator electric pe boghiuri, acel generator electric fiind necesar pentru incarcarea bateriilor de acumulatori, deoarece vagoanele CFM nu au "sursa statica" (cel putin cele din compunerea trenului "Prietenia")!

Ori boghiurilor poloneze SUW-2000 cu ecartament variabil nu stiu daca au montat generator electric pe ele!


Pe teritoriul Romaniei, cand trenul "Prietenia" este tractat de locomotive CFR, mecanicii de locomotiva ai CFR trebuie sa execute franarea/defranarea acestui tren intr-un mod mai special- exista prevederi instructionale specifice in acest sens ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 13:30

Am vazut ca pe rublele sovietice era scrisa valoarea in toate limbile republicilor.
Desi in URSS se folosea alfabetul chirilic, pentru tarile baltice scrie cu alfabet latin, doar pentru Moldova cu chirilic.
Asadar inca de atunci nu au facut nimic, iar acuma ca s-au trezit fara tatuc, tot cu Rusia au ramas. Limba rusa peste tot,aici pe feroviar, instructiile in limba rusa, sistemul de trenuri format sovietic, forma biletelor sovietica, sistemul mers de tren sovietic, nimic schimbat.

Le convine ca Romania s-a bagat in seama si le-a dat cetatenie de care se folosesc in Uniunea Europeana unii, iar restul cu Rusia.

o da pe aici ldh80 cu unirea, o mai da cu o linie Husi-Chisinau, cu una Beijing-Hanoi-Teheran.

Daca voiau schimbau totul, raminea limba rusa pentru minoritatea rusa, restul limba romana.



Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 13:49

dan tm a scris:
Am vazut ca pe rublele sovietice era scrisa valoarea in toate limbile republicilor.
Desi in URSS se folosea alfabetul chirilic, pentru tarile baltice scrie cu alfabet latin, doar pentru Moldova cu chirilic.
Asadar inca de atunci nu au facut nimic, iar acuma ca s-au trezit fara tatuc, tot cu Rusia au ramas. Limba rusa peste tot,aici pe feroviar, instructiile in limba rusa, sistemul de trenuri format sovietic, forma biletelor sovietica, sistemul mers de tren sovietic, nimic schimbat.

Le convine ca Romania s-a bagat in seama si le-a dat cetatenie de care se folosesc in Uniunea Europeana unii, iar restul cu Rusia.

o da pe aici ldh80 cu unirea, o mai da cu o linie Husi-Chisinau, cu una Beijing-Hanoi-Teheran.

Daca voiau schimbau totul, raminea limba rusa pentru minoritatea rusa, restul limba romana.




Va propun un lucru: haideti sa lasam politica pe acest forum (daca vreti discuta in privat toate aspectele economice, istorice, sociale, politice, etc despre Republica Moldova) si sa ne rezumam la chestiuni tehnice feroviare!

Si un lucru nu inteleg: la orice propunere pe care am facut-o privind imbunatatirea legaturilor feroviare dintre Romania si Republica Moldova, de ce dumneavoastra manifestati o atitudine gen "Gica contra" (ca nu ne trebuie, ca de sa se faca, etc) ?! Orice imbunatatire a legaturilor feroviare dintre Romania si Republica Moldova ar fi evident buna- asa cum Romania trebuie sa-si imbunatateasca legaturile feroviare cu toate statele din jur, la fel trebuie sa faca si cu Republica Moldova!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 16:51

Nu sint impotriva, dar propui doar fantezii.
O linie Husi-Chisinau. la ce ne trebuie noua o linie normala? ei nu merg cu trenul, merg cu microbuzele, au si un nume pentru ele, avem linie la Falciu, ce au facut in sensul asta? au modernizat ei linia lor si au cerut sa avem tren peste frontiera ca sa fie folosita linia Falciu? au tren de calatori la Galati?

pentru ce sa avem noi atita cu republica Moldova?

noi sintem vai-si-amar la noi in tara dar ne tinem coada sus cu republica asta care ne intoarce spatele.

dar de ce nu te muti in Republica Moldova daca e asa de bine?

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitimeMar 12 Mai 2020, 17:32

Eu va aduc unele argumente pentru o linie de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau, pe un traseu cat mai drept, cu o panta caracteristica care sa nu depaseasca 12 mm/m:

1. Este evident ca linia de ecartament normal trebuie sa ajunga, pe un traseu cat mai drept si cat mai direct, la Chisinau- cel mai important centru economic din Republica Moldova;

Linia prin Falciu ocoleste mult prea mult pentru a se ajunge la Chisinau!

2. O linie de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau ar scurta cu cca 100 km drumul de la Bucuresti la Chisinau, evitand ocolul prin Iasi;

3. Posibilitatea de realizarea a unei linii cmplet noi de ecartament normal, construita conform "Standardelor tehnice de interoperabilitate a UE", lucru care evident nu s-ar putea realiza daca linia Ungheni- Chisinau ar fi transformata in linie incalecata;

4. Posibilitatea amenajarii unui terminal pentru transbordarea marfurilor din mijloace auto in vagoane de marfa de ecartament normal, in zona statiei Ghidighici, langa Chisinau.

5. Posibilitatea constructiei unei linii de ecartament normal , pana la Chisinau, cu o panta caracteristica care sa nu depaseasca 12 mm/m, eventual si electrificata, fapt care ar permite tonaje sporite pentru trenurile de marfa, mai mari decat ar permite o linie incalecata Ungheni- Chisinau (unde exista rampa dintre statiile Parlita si Cornesti, care limiteaza tonajul trenurilor si impune eforturi deosebite in privinta tractiunii).

6. Pe o astfel de linie de ecartament normal s-ar putea transporta mare parte din produsele care astazi sunt transportate cu autocamioane care tranziteaza municipiul Husi, care, in lipsa unei sosele de centura adecvate, produc deteriorari a drumurilor din municipiul Husi pe care le tranziteaza , produc un disconfort celor care locuiesc la casele situate pe aceste strazi (Soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Strada A I Cuza, Strada Sfantu Gheorghe, Strada Schit, Strada Capitan Nicolae Cisman, Strada Sergent erou Arhire Stefan, Strada 1 Decembrie si Strada Dobrina).

Mai mult, autocamioanele-cisterna incarcate cu produse petroliere, care vin din Republica Moldova si tranziteaza municipiul Husi, constituie adevarate "bombe pe roti", care constituie un pericol real pentru municipiul Husi si locuitorii sai!

Nu o data s-a intamplat ca autocamioanele care coborau Dealul Dobrinei si se indreptau spre vama Albita sa produca accidente rutiere, soldate inclusiv cu victime!

Daca puteti veni cu contra-argumente de ordin tehnic la ce am spus mai sus, le astept cu interes!



Traseul unei linii de ecartament normal (cale simpla) spre Chisinau ar fi:


-S-ar ramifica din zona fostei HM Podgoriile Husului (care astfel ar trebui reinfiintata, astfel incat linia 1 sa fie abatuta spre Husi, iar linia II sa fie directa spre Albita), dupa care s-ar indrepta spre nord, ar traversa paraul Sara, apoi dealul "Turbata", paraul Turbata, dupa care ar trece pe la marginea cartierului Corni din municipiul Husi (unde pe o portiune de cca 550 m ar urma traseul terasamentului fostei linii de ecartament ingust spre Bucovat), ar intersecta DC Husi- Epureni- Duda, apoi ar trece pe la sud de satul Epureni, ar intersecta viitoarea sosea de centura a municipiului Husi, dupa care ar trece la nord de satul Valea Grecului, pe langa satul Soparleni si ar intersecta DN 28 Albita- Iasi, dupa care care ajunge intr-o statie de frontiera Albita CFR, care s-ar putea realiza la nord si paralel cu actuala vama rutiera Albita

-Dupa traversarea raului Prut, in Republica Moldova, linia ar aveea urmatorul traseu: ar traversa satul Leuseni si soseaua "M1 Leuseni- Chisinau", ar trece la sud de satul Strambeni, ar traversa satul Pervomaiscoe, ar intersecta soseaua "R 33 Leuseni- Hancesti", ar trece la nord de satul Lapusna, ar trece la sud de satele Dahnovici si Ulmu, ar intersecta din nou soseaua "M1 Leuseni- Chisinau" in apropierea restaurantului "Stejaris", apoi ar trece la nord de satul Malcoci, apoi prin padurea Truseni, ar trece la nord-vest de satul Truseni, dupa care ar traversa soseaua "R1 Ungheni- Chisinau", pentru a ajunge la statia existenta Ghidighici

-Intre statiile Ghidighici- Visterniceni- Chisinau exista loc in teren pentru constructia celui de-al doilea fir, care ar putea fi realizat fie ca linie de ecartament normal, fie ca linie incalecata.

-In statia Chisinau primele 3 linii (cu peron) pot fi transformate din linii largi in linii incalecate, cu 4 sine

-La iesirea din statia Chisinau spre Revaca ar trebui astfel amenajata o zona cu linii de ecartament normal, pentru rebrusarea unei locomotive CFR si pentru manevrarea unor vagoane de calatori de ecartament normal.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 24 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 24 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 46 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: