|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 11:54 | |
| Cred ca e mai rentabil sa coboare lumea din trenul romanesc si sa urce in cel moldovenesc.Sau chiar sa nu mai fie trenuri cum e dincolo la granita cu Sîrbia.
Franta cu Spania nu tot asa au avut? sau poate mai au ca nu am studiat.
Instalatia de schimbat ecartamentul si materialul rulant tip talgo cine sa le procure? CFR sau CFM?cu ce bani ca ambele au linii de pe care pica trenurile.
ldh80 nu mai bate cîmpii cu legatura cu Chisinau.Nu avem nevoie de legatura cu Chisinaul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 14:15 | |
| Parerea dumneavoastra- eu cred ca Romania si Republica Moldova au nevoie de o cale ferata de ecartament normal electrificata, cel putin pana la Chisinau! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 16:46 | |
| Are Romania nevoie? pai isi trage catenara pina la mijlocul podului de la Ungheni, restul nu e treaba ei, au nevoie? sa isi faca. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 21:09 | |
| Veaceslav, ideea e buna, da' ii vezi pe cei de la CFM sa investeasca in doua duzini de boghiuri ca alea (o garnitura a trenului prietenia are 6 vagoane)?
Prietenia trece spre Bucuresti la ore la care nu poti spune ca ai rupe banchetele alea de la somn, iar la intors i s-ar putea pune plecarea la ore mai tarzii. Deci D1M pana la Ungheni unde vine garnitura CFR-ului, e garata langa punctul de control de care spun, rebruseaza locomotiva si i se da drumul spre Bucuresti.
Idem pentru celelalte trenuri. Formate din Desiro la legatura care sa stea in Ungheni cat ar fi nevoie pentru rebrusare. Asta daca s-ar vrea reducerea contrabandei. Da' cum nu se vrea, plus ca CFM-ul exista, cel putin la calatori, pentru locurile de munca, sufletul solutii. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 21:48 | |
| Adica CFR a sistat circulatia spre Serbia unde erau calatori dar noi vorbim de investitii pentru circulatia spre Chisinau.
daca este nevoie de trenuri, desi e mai mult o decizie politica pe ambele maluri ale riului, atunci cea mai simpla solutie este aceea cu doua trenuri la peroane alaturate.
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 07:17 | |
| www.autogari.ro/curse?pid=556&did=20331&zi=2019-02-22&pas=1-0-0-0-0 Uită-te la preț, Dane. De-asta nu mai e tren până în Serbia. Acum nici doi ani am dat 100 de coroane daneze (vreo 60 de lei) pentru transferul de la aeroportul din Malmo la gară din Copenhaga. E drept, sînt mai mulți kilometri de la tine la Belgrad, da' salariile, taxele nu sînt ca în Suedia sau Danemarca nici la noi, nici la sârbi. Plus că pentru a traversa Řresund-ul cu mașina mică atunci trebuia să sari cu 50 de euro. Da' Banatu' e fruncea, vă permiteți. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 07:59 | |
| Daca spui tu ca ne permitem asa este. Acum insa incep sa se inchida fabricile pe aici pe la noi urmare a ... Insa faptul ca sint pe net niste autobuze care duc la aeroportul Belgrad, ar trebui sa dea de gindit la cauzele pentru care avioanele nu vin la Timisoara.
Comparatia asta cu autobuzul, in opinia mea nu e neaparat convingatoare, ca sint trenuri spre Ungaria si sint si autocare la greu si chiar Flixbus. (Adica niste romani au ceva intelegeri si au vopsit autobuzele ).
Cind am mers cu ultimul tren CFR spre Virset au fost destul de multi calatori, cred ca am si scris pe aici citi au fost.
Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri, pot sa intreb de ce se propun pe aici boghiuri cu ecartament variabil, cai ferate cu ecartament normal, electrificari de linii spre Chisinau daca sint autobuze ? |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 09:51 | |
| - dan tm a scris:
Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri, Vorbiti de legaturi intre trenuri...la CFM e greu la capitolul dat. Din Balti (sau orasele din nordul Moldovei) n-au nici o legatura cu trenul spre Odesa sau Iasi-Socola.... In schimb s-a majorat numarul autobuzelor Balti-Iasi... cu pornire la: 05:25 06:30 07:30 08:45 09:30 11:00 12:00 13:00 14:00 17:45 18:30 si ajunge cam in 2,5 - 3 ore...in dependenta cum e drumul (ca este in reparatie si sunt restrictii si ocoliri), dar cred ca dupa finisarea lucrarilor si trecerea la controlul vamal comun moldo-roman, se va face drumul in 1:30 - 2 ore maxim. Iar trenul facea 4,5 - 5 ore...cand era legatura la Ungheni... Credeti ca chiar merita..? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 10:14 | |
| - Veaceslav_MD a scris:
- dan tm a scris:
Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri, Vorbiti de legaturi intre trenuri...la CFM e greu la capitolul dat. Din Balti (sau orasele din nordul Moldovei) n-au nici o legatura cu trenul spre Odesa sau Iasi-Socola....
In schimb s-a majorat numarul autobuzelor Balti-Iasi... cu pornire la: 05:25 06:30 07:30 08:45 09:30 11:00 12:00 13:00 14:00 17:45 18:30
si ajunge cam in 2,5 - 3 ore...in dependenta cum e drumul (ca este in reparatie si sunt restrictii si ocoliri), dar cred ca dupa finisarea lucrarilor si trecerea la controlul vamal comun moldo-roman, se va face drumul in 1:30 - 2 ore maxim.
Iar trenul facea 4,5 - 5 ore...cand era legatura la Ungheni... Credeti ca chiar merita..? Deci calatori ar fi! Dar asta e problema- de ce trenul face asa de mult de la Iasi la Chisinau sau la Balti, si ce ar trebui facut ca si trenul sa faca tot atata cat fac si microbuzele sau aproape tot atata! Raspunsul este evident- starea infrastructurii feroviare si procedurile mult prea complicate si de durata de control vamal la Ungheni! Din pacate in Republica Moldova, nici o forta politica- inclusiv acele partide care se declara pro-unionist (PLDM, PUN, PL, etc) sau pro-europene (PDM, PAS, etc) nu am vazut sa spuna nimic de infrastructura feroviara si mai ales sa-si asume politic si sa aibe curajul politic de a spune: este absolut necesara trecerea la ecartament normal a cailor ferate din Republica Moldova si trecerea la utilizarea numai a limbii romane in intreaga activitate a CFM. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 11:54 | |
| E necesara pe naiba.Poti insa sa propui la ministerul lor, dar ai grija sa faci petitia si in rusa , ca nu toate secretarele din guvern stiu romana.Pana la urma e problema lor interna ce ecartament folosesc si ce limba, de ce nu sustii ca si Ucraina sa treaca la ecartament normal sa ajungem mai repede la Cernauti ori Kiev, cred ca ar fi calatori mai multi.Singura solutie care s-a adoptat si la granita polonezo-ucrainiana este vagoanele speciale cu boghiuri care trec de la un ecartament la altul. Dar polonezii si ucrainienii au facuto din cauza traficului de marfa, nu de calatori, la noi traficul de marfa dintre noi si Moldova face ca o asemenea investitie sa nu fie necesara... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 12:52 | |
| Daca voiau ecartament normal, faceau de multa vreme. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 21:39 | |
| - dan tm a scris:
- Daca voiau ecartament normal, faceau de multa vreme.
Mai corect spus dacă ar avea bani pentru construirea acestei linii extrem de importante intre cele două țări vecine, surori. Dacă SUA, NATO Uniunea Europeană vor muta frontiera geopolitică pe Nistru, nu pe Prut ca în prezent, se va construi cu fonduri europene. Dacă va intra în Uniunea Euroasiatica a Rusiei, nu se va construi nimic. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 22 Feb 2019, 22:31 | |
| Corect, Nato a schimbat ecartamentele si in tarile baltice nu?mai inainte a normalizat ecartamentele in Spania si Portugalia.
Ce tari surori , fonduri europene" , mai mult de jumatate din Romania se caca in fundul curtii si nu se spala decit simbata la lighean , dar noua ne-ar trebui fonduri europene pentru linie peste Prut.
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8368 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 23 Feb 2019, 14:19 | |
| [quote="dan tm"]Corect, Nato a schimbat ecartamentele si in tarile baltice nu?mai inainte a normalizat ecartamentele in Spania si Portugalia.
Ce tari surori , fonduri europene" , mai mult de jumatate din Romania se caca in fundul curtii si nu se spala decit simbata la lighean , dar noua ne-ar trebui fonduri europene pentru linie peste Prut.
[/quote
Nici contructia autostrazilor si cailor ferate in tara nu va schimba obiceiurile românilor.
Sunt lucruri diferite... |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3653 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 23 Feb 2019, 14:40 | |
| Pana una, alta, pare-se ca Iasul absoarbe multi studenti basarabeni. Multi dintre ei fac naveta saptamanal cu microbuzele/masini personale. Si doar din punctul acesta de vedere trenul ar trebui sa reprezinte o alternativa valabila (timp redus de tranzitare). Ideea cu punct de control pe peron si tren la schimb in Ungheni mi se pare o varianta foarte economica ca timp. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |