Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 40 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 21 Feb 2019, 11:54

Cred ca e mai rentabil sa coboare lumea din trenul romanesc si sa urce in cel moldovenesc.Sau chiar sa nu mai fie trenuri cum e dincolo la granita cu Sîrbia.

Franta cu Spania nu tot asa au avut? sau poate mai au  ca nu am studiat.

Instalatia de schimbat ecartamentul si materialul rulant tip talgo cine sa le procure? CFR sau CFM?cu ce bani ca ambele au linii de pe care pica trenurile.

ldh80 nu mai bate cîmpii cu legatura cu Chisinau.Nu avem nevoie de legatura cu Chisinaul.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 21 Feb 2019, 14:15

Parerea dumneavoastra- eu cred ca Romania si Republica Moldova au nevoie de o cale ferata de ecartament normal electrificata, cel putin pana la Chisinau!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 21 Feb 2019, 16:46

Are Romania nevoie? pai isi trage catenara pina la mijlocul podului de la Ungheni, restul nu e treaba ei, au nevoie? sa isi faca.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 21 Feb 2019, 21:09

Veaceslav, ideea e buna, da' ii vezi pe cei de la CFM sa investeasca in doua duzini de boghiuri ca alea (o garnitura a trenului prietenia are 6 vagoane)?

Prietenia trece spre Bucuresti la ore la care nu poti spune ca ai rupe banchetele alea de la somn, iar la intors i s-ar putea pune plecarea la ore mai tarzii. Deci D1M pana la Ungheni unde vine garnitura CFR-ului, e garata langa punctul de control de care spun, rebruseaza locomotiva si i se da drumul spre Bucuresti.

Idem pentru celelalte trenuri. Formate din Desiro la legatura care sa stea in Ungheni cat ar fi nevoie pentru rebrusare. Asta daca s-ar vrea reducerea contrabandei. Da' cum nu se vrea, plus ca CFM-ul exista, cel putin la calatori, pentru locurile de munca, sufletul solutii.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 21 Feb 2019, 21:48

Adica CFR a sistat circulatia spre Serbia unde erau calatori dar noi vorbim de investitii pentru circulatia spre Chisinau.

daca este nevoie de trenuri, desi e mai mult o decizie politica pe ambele maluri ale riului, atunci cea mai simpla solutie este aceea cu doua trenuri la peroane alaturate.

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 07:17

www.autogari.ro/curse?pid=556&did=20331&zi=2019-02-22&pas=1-0-0-0-0

Uită-te la preț, Dane. De-asta nu mai e tren până în Serbia.

Acum nici doi ani am dat 100 de coroane daneze (vreo 60 de lei) pentru transferul de la aeroportul din Malmo la gară din Copenhaga. E drept, sînt mai mulți kilometri de la tine la Belgrad, da' salariile, taxele nu sînt ca în Suedia sau Danemarca nici la noi, nici la sârbi. Plus că pentru a traversa Řresund-ul cu mașina mică atunci trebuia să sari cu 50 de euro. Da' Banatu' e fruncea, vă permiteți. Smile
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 07:59

Daca spui tu ca ne permitem asa este. Acum insa incep sa se inchida fabricile pe aici pe la noi urmare a ...
Insa faptul ca sint pe net niste autobuze care duc la aeroportul Belgrad, ar trebui sa dea de gindit la cauzele pentru care avioanele nu vin la Timisoara.

Comparatia asta cu autobuzul, in opinia mea nu e neaparat convingatoare, ca sint trenuri spre Ungaria si sint si autocare la greu si chiar Flixbus. (Adica niste romani au ceva intelegeri si au vopsit autobuzele ).

Cind am mers cu ultimul tren CFR spre Virset au fost destul de multi calatori, cred ca am si scris pe aici citi au fost.

Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri, pot sa intreb de ce se propun pe aici boghiuri cu ecartament variabil, cai ferate cu ecartament normal, electrificari de linii spre Chisinau daca sint autobuze ?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 09:51

dan tm a scris:

Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri,

Vorbiti de legaturi intre trenuri...la CFM e greu la capitolul dat.
Din Balti (sau orasele din nordul Moldovei) n-au nici o legatura cu trenul spre Odesa sau Iasi-Socola....

In schimb s-a majorat numarul autobuzelor Balti-Iasi... cu pornire la:
05:25
06:30
07:30
08:45
09:30
11:00
12:00
13:00
14:00
17:45
18:30

si ajunge cam in 2,5 - 3 ore...in dependenta cum e drumul (ca este in reparatie si sunt restrictii si ocoliri), dar cred ca dupa finisarea lucrarilor si trecerea la controlul vamal comun moldo-roman, se va face drumul in 1:30 - 2 ore maxim.

Iar trenul facea 4,5 - 5 ore...cand era legatura la Ungheni...
Credeti ca chiar merita..?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 10:14

Veaceslav_MD a scris:
dan tm a scris:

Mergind pe faptul ca sint autobuze spre Serbia de-aia nu mai sint trenuri,

Vorbiti de legaturi intre trenuri...la CFM e greu la capitolul dat.
Din Balti (sau orasele din nordul Moldovei) n-au nici o legatura cu trenul spre Odesa sau Iasi-Socola....

In schimb s-a majorat numarul autobuzelor Balti-Iasi... cu pornire la:
05:25
06:30
07:30
08:45
09:30
11:00
12:00
13:00
14:00
17:45
18:30

si ajunge cam in 2,5 - 3 ore...in dependenta cum e drumul (ca este in reparatie si sunt restrictii si ocoliri), dar cred ca dupa finisarea lucrarilor si trecerea la controlul vamal comun moldo-roman, se va face drumul in 1:30 - 2 ore maxim.

Iar trenul facea 4,5 - 5 ore...cand era legatura la Ungheni...
Credeti ca chiar merita..?


Deci calatori ar fi!

Dar asta e problema- de ce trenul face asa de mult de la Iasi la Chisinau sau la Balti, si ce ar trebui facut ca si trenul sa faca tot atata cat fac si microbuzele sau aproape tot atata!

Raspunsul este evident- starea infrastructurii feroviare si procedurile mult prea complicate si de durata de control vamal la Ungheni!


Din pacate in Republica Moldova, nici o forta politica- inclusiv acele partide care se declara pro-unionist (PLDM, PUN, PL, etc) sau pro-europene (PDM, PAS, etc) nu am vazut sa spuna nimic de infrastructura feroviara si mai ales sa-si asume politic si sa aibe curajul politic de a spune: este absolut necesara trecerea la ecartament normal a cailor ferate din Republica Moldova si trecerea la utilizarea numai a limbii romane in intreaga activitate a CFM.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 11:54

E necesara pe naiba.Poti insa sa propui la ministerul lor, dar ai grija sa faci petitia si in rusa , ca nu toate secretarele din guvern stiu romana.Pana la urma e problema lor interna ce ecartament folosesc si ce limba, de ce nu sustii ca si Ucraina sa treaca la ecartament normal sa ajungem mai repede la Cernauti ori Kiev, cred ca ar fi calatori mai multi.Singura solutie care s-a adoptat si la granita polonezo-ucrainiana este vagoanele speciale cu boghiuri care trec de la un ecartament la altul. Dar polonezii si ucrainienii au facuto din cauza traficului de marfa, nu de calatori, la noi traficul de marfa dintre noi si Moldova face ca o asemenea investitie sa nu fie necesara...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 12:52

Daca voiau ecartament normal, faceau de multa vreme.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 21:39

dan tm a scris:
Daca voiau ecartament normal, faceau de multa vreme.

Mai corect spus dacă ar avea bani pentru construirea acestei linii extrem de importante intre cele două țări vecine, surori.
Dacă SUA, NATO Uniunea Europeană vor muta frontiera geopolitică pe Nistru, nu pe Prut ca în prezent, se va construi cu fonduri europene.

Dacă va intra în Uniunea Euroasiatica a Rusiei, nu se va construi nimic.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeVin 22 Feb 2019, 22:31

Corect, Nato a schimbat ecartamentele si in tarile baltice nu?mai inainte a normalizat ecartamentele in Spania si Portugalia.

Ce tari surori , fonduri europene" , mai mult de jumatate din Romania se caca in fundul curtii si nu se spala decit simbata la lighean , dar noua ne-ar trebui fonduri europene pentru linie peste Prut.

Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeSam 23 Feb 2019, 14:19

[quote="dan tm"]Corect, Nato a schimbat ecartamentele si in tarile baltice nu?mai inainte a normalizat ecartamentele in Spania si Portugalia.

Ce tari surori , fonduri europene" , mai mult de jumatate din Romania se caca in fundul curtii si nu se spala decit simbata la lighean , dar noua ne-ar trebui fonduri europene pentru linie peste Prut.

[/quote


Nici contructia autostrazilor si cailor ferate in tara nu va schimba obiceiurile românilor.

Sunt lucruri diferite...
Sus In jos
TER200




Numarul mesajelor : 412
Varsta : 45
Reputatie : 3653
Data de inscriere : 13/01/2016

CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitimeSam 23 Feb 2019, 14:40

Pana una, alta, pare-se ca Iasul absoarbe multi studenti basarabeni. Multi dintre ei fac naveta saptamanal cu microbuzele/masini personale.
Si doar din punctul acesta de vedere trenul ar trebui sa reprezinte o alternativa valabila (timp redus de tranzitare).
Ideea cu punct de control pe peron si tren la schimb in Ungheni mi se pare o varianta foarte economica ca timp.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 13 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 40 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: