Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 08 Aug 2019, 20:35
Veaceslav, ce inseamna o brigada de mecanici? Doi mecanici?
Si la ce folosesc respectivele jocse?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 08 Aug 2019, 21:01
Aha, mersi. Deci cablul este ca la Regio Calatori si cum ar fi la noi la Malaxele refacute.probabil asa ar fi si la GM. Este vorba despre cablul de comanda multipla.
Brigada de mecanici e de fapt echipa completa de la noi, mecanic si mecanic ajutor.
Desi la calea ferata romana sint multe de la URSS, nu s-au impamintenit prea multe cuvinte (sau nu le stiu eu) insa inainte ceferistii foloseau marsruta, era trecuta si in livret, inseamna naveta directa de marfa( marsruta de carbune Petrosani -Mintia).
alt cuvint din rusa este magistrala. Ei folosesc foarte mult magistrala. orice linie noua mai lunga este магистраль
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 11 Aug 2019, 22:57
Tinand cont de faptul ca aceste automotoare D2 au fost produse in Ungaria in perioada 1963- 1983 pentru fostele cai ferate sovietice SZD (si dupa 1991 cca 60 de bucati au ajuns la CFM), ma mir ca au fost prevazute din constructie cu instalatie de comanda multipla!
Cu ce fel de sistem de incalzire au fost prevazute aceste automotoare ?
Conform celor mentionate pe site-ul „RaifanEurope” mai demult (prin 2013- 2014) administratia CFM dispunea de 67 locomotive diesel-electrice, din care:
-7 locomotive tip 2TE10L (compuse din cate doua unitati, 12 osii, de productie fosta sovietica, produse din anul 1962);
-3 locomotive 2TE10M (compuse din cate doua unitati, 12 osii, de productie fosta sovietica, produse din anul 1981);
-19 locomotive tip 3TE10M (compuse din cate 3 unitati, 18 osii, de productie fosta sovietica, produse din anul 1979);
-Doua locomotive M62 (solo bicabine, 6 osii, de productie fosta sovietica, produse din anul 1970)
-O singura locomotiva tip TEM-2U (solo monocabina, 6 osii, de productie fosta sovietica, produsa in anul 1984)
-35 locomotive chme3 (solo monocabina, 6 osii, de productie cehoslovaca, produse din anul 1965).
-21 de automotoare D2 (compuse din 4 unitati, 18 osii, produse din anul 1963 in Ungaria).
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 11 Aug 2019, 23:05
Care sint AM-urile alea D2? Ca CFM-ul, si adinistratiile din celelalte foste state sovietice, are D1-uri.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 11 Aug 2019, 23:13
Desi oficial se numesc "D1" , aceste automotoare au (in general, din constructie) cate doua vagoane motoare la cele doua capete (cu post de conducere) si doua vagoane nemotoare intercalate (fara post de conducere).
Si cele doua boghiuri motoare de la extremitatile automotorului au cate 3 osii, spre deosebire de celelalte boghiuri purtatoare care au cate doua osii.
Si logic au si doua motoare diesel- cate unul la fiecare capat.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 11 Aug 2019, 23:20
pai da, dar pe ele scrie D1, ele sint D1 chiar si cind circula doar vagonul motor modificat sa aiba post si in capatul opus.
sau de cind sint D2?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 11 Aug 2019, 23:25
ldh, pot sa fie inmatriculate si ca "symonika2004muahmuah", daca asa le spune asa le denumim si noi.
Iar, in general, faptul ca unele vagoane sint remorci (deci fara motor), nu le impiedica sa aiba post de conducere. Vezi AMX-urile RT-ului. Dau alea sint D1? )
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Trenurile s-au chemat D1 (de fapt Д1, că au fost pentru URSS, deci denumirea era scrisă în alfabetul chirilic). Zice acolo că au fost 4 serii de trenuri: I. 201–255 II. 256–355 III. 356–375 IV. peste 376 Se puteau cupla în tracţiune multiplă două unităţi aparţinând aceleiaşi serii.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 12 Aug 2019, 10:30
Multipla inseamna atunci cind un mecanic le conduce pe toate cele tractate( doua sau trei in total) nu?
desi e off topic,parca pe forum am mai discutat undeva problema asta, chiar si Agifer in rapoarte foloseste expresia ,,tractiune multilpa" dar cred ca e destul de confuza ideea.
Nu stiu cum este in instructii acuma in haosul actual, dar eu inteleg lucrurile asa:
doua sau trei locomotive in capul trenului, fiecare cu mecanic = dubla/tripla tractiune doua locomotive in capul trenului avind cablu de comanda multipla intre ele, locomotiva rotasa fiind actionata de mecanicul din prima = multipla comanda.
Idem la Desiro, cind un tren se descompune in parcurs, unu pleaca la Tirgoviste, altul la Cimpulung si ultimul la Pitesti, rezulta ca pleaca din Bucuresti Nord in tripla tractiune ca toate au mecanic.(insa daca mecanicii din ultimele doua nu participa la condus sau in cazul in care cum e 1744 cind are 2 unitati si doar un singur mecanic eu zic ca e comanda multipla.)
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 12 Aug 2019, 14:35
Multiplă adică un singur echipaj (că mă îndoiesc că ruşii se gândeau la conducere simplificată) şi cablul cu 30 de pini între cele două automotoare. Cel puţin aşa scrie în link-urile alea sau asta am înţeles eu cu sfântu' Google şi cunoştinţele de alfabet chirilic (fără a cunoaşte şi limba rusă).
Poate ne ajută veaceslav_md sau altcineva care cunoaşte limba rusă cu o descriere mai bună a sistemului.
_________________ :TTT:
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 12 Aug 2019, 17:46
dan tm a scris:
Multipla inseamna atunci cind un mecanic le conduce pe toate cele tractate( doua sau trei in total) nu?
Da, corect. Se conducea dintr-o cabina restul automotoarelor cuplate https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%85_%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 15 Aug 2019, 17:00
Veaceslav, poate ma poti lamuri in legatura cu cateva aspecte regasite in clipul asta:
1. Cum se comporta D1 780 cu trei vagoane remorca in loc de doua? Reuseste sa tina timpii de mers? Intreb asta pentru ca pe Bucuresti - Oltenita TFC a adaugat al doilea vagon remorca unui AM din clasa 76 si spuneau colegii ca tot acumula intarzieri. Ca na, motoarele au fost proiectate pentru vagon motor - vagon remorca - vagon motor.
2. Ce e sunetul ala de la inceputul clipului. L-am tot auzit in mai multe clipuri cu tematica feroviara din fosta URSS.
3. In loc de doua D1 formate din 9 vagoane nu era mai eficient sa puna o locomotiva la tractiune?
Si, ca o observatie, vad ca vagoanele motor au aceleasi numere, doar cifrele de control difera. La noi acestea au numere de inmatriculare consecutive.
Acelasi D1 780, dar intr-o situatie total diferita.
Practica CFM-ul atasarea/detasarea de vagoane la/de la D1-uri in functie de numarul de calatori sau asta era tren de lucru?
Multumesc!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 15 Aug 2019, 18:13
Adi sunteul ala e de la pasaj l-am auzit si prin Rusia la unele pasaje din gari pe unde trece Sapsanul
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 15 Aug 2019, 23:03
1. Cum se comporta D1 780 cu trei vagoane remorca in loc de doua? Reuseste sa tina timpii de mers? Intreb asta pentru ca pe Bucuresti - Oltenita TFC a adaugat al doilea vagon remorca unui AM din clasa 76 si spuneau colegii ca tot acumula intarzieri. Ca na, motoarele au fost proiectate pentru vagon motor - vagon remorca - vagon motor.
In dependenta de profil, erau cazuri ca au fost cuplate 3-4 vagoane + 2 vag-motor - ...
2. Ce e sunetul ala de la inceputul clipului. L-am tot auzit in mai multe clipuri cu tematica feroviara din fosta URSS.
Instalatie sonora la trecerile de nivel nesupravegheate
3. In loc de doua D1 formate din 9 vagoane nu era mai eficient sa puna o locomotiva la tractiune?
Sa fi fost de unde...acum la CFM e o criza de material rulant, atat la locomotive cat si la diesel D1... care pe timp de canicula se mai aprind ca o bomba pe roti..
Si, ca o observatie, vad ca vagoanele motor au aceleasi numere, doar cifrele de control difera. La noi acestea au numere de inmatriculare consecutive.
Un automotor D1 este compus din 4 vagoane, toate au acelasi numar + cifra de control Ex: 780-1; 780-2; 780-4; 780-3 La fel aceeasi numerotare a primit si D1M
Acelasi D1 780, dar intr-o situatie total diferita.
Este folosit ca tren-tehnic pentru personalul CFM care se ocupa de intretinerea caii, electricieni de cale si restul ... in vagonul atasat duc aparate de verificate a sinelor cu ultrasunet pentru a depista defecte si crapaturi in fier (nu sunt sigur ca am tradus corect, dar cred ca ati inteles).
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015