Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 39 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 19:14

dan tm a scris:
Asadar la CFM nu exista sef de tren si conductor care sa treaca prin vagoane sa faca revizia biletelor.?

In trenuri internationale sunt cate 2 insotitori.

in trenuri suburbane cate 1-2 controlori pe tren care verifica biletele - si le emit prin terminal.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 06 Ian 2019, 18:28

https://www.canal3.md/ro/calea-ferata-a-moldovei-a-reusit-sa-achite-85-de-milioane-de-lei-din-cele-o-suta-pe-care-i-au-avut-d_82055.html
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8303
Data de inscriere : 18/03/2011

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 27 Ian 2019, 14:23

Unirea va circula din nou de 3 ori pe saptamana.

https://www.canal3.md/ro/din-1-februarie-trenului-chisinau-iasi-va-efectua-o-a-treia-cursa-pe-saptamana_83292.html
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 27 Ian 2019, 15:37

Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau. In august, cand am fost eu, erau doua, desi calatori erau cam de unul. Cursele se fac de joi pana duminica.

Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Iasi - Chisinau, acum VSD.

In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama. Smile
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:24

Adirmvl a scris:


Un D1M formeaza trenurile

In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama. Smile

Nu mai stau, le pun pe rute suburbane Chisinau-Ungheni.... si nu sunt functionale chiar toate.
Ba chiar lucreaza pe ultima suflare, la unul generatorul se supraincalzeste, la altul usile nu se deschid/inchilș mai la unul nu fuctioneaza clima in toate vagoane sau deloc... sunt probleme destule.
Rahat de trenuri, si modernizare Very Happy
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:30

Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?

Cat despre modernizare... Cam asa se intampla cand pui pe o caruta carcasa de... VW Golf? Oi fi stat eu pe net pana aproape de granita cu Ucraina, o fi mers aerul conditionat, da' zgomotul din salon le trada... Origniea. Smile
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:32

Adirmvl a scris:
Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?

Da, tocmai de asta si nu circula Simbata trenul Ungheni-Balti-Ungheni....
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 10:24

In legatura cu aceste automotoare modernizate la Pascani, din ce mi-a spus cineva care a lucrat direct la modernizarea lor:

-Marea greseala a fost ca s-a pastrat transmisia originala care nu prea este sa-i spunem "compatibila" cu noul motor diesel montat la modernizare.

-In plus, datorita grabei partii moldovenesti de a fi gata cat mai repede modernizarea (pentru ca, guvernul de atunci de la Chisinau, care se declara "proeuropean" sa poata prezenta publicului si presei cat mai repede "realizarea" cu aceste automotoare modernizate, ca sa "demonstreze" orientarea sa "proeuropean") nu au fost testate sufficient aceste automotoare.

Din ce mi-a spus unul din cei care au lucrat direct la modernizarea acestor automotoare, in timp ce modernizarea nu era 100% gata, la Pascani au venit reprezentanti ai CFM, solicitand ca lucrarile de modernizare sa fie terminate cat mai repede, deoarece trebuiau prezentate publicului si presei pana la o anumita data, fiind si o "chestiune politica".
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 13:12

Asta ca nu au fost testate este vina autoritatii feroviare din Moldova, discutiile astea au fost si la noi cu IC2 danez.Atat timp cat au stampila, sunt apte de drum.Chestia cu graba modernizari mie greu s-o cred, inainte sa inceapa modernizare s-a semnat un contract in care sunt stipulate printre altele si termenele de predare.Puteau sa puna si mama presiunii atat timp cat se incadrau in termenul de livrare, iar nu este vina constructorului.Partea moldoveneasca putea pune presiune doar daca trenurile nu au fost livrate la data din contract
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeSam 02 Feb 2019, 19:58

Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:

1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.

2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.

3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?

4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?

5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 06 Feb 2019, 08:40

Adirmvl a scris:
Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:

1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.

2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.

3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?

4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?

5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?

1. Trenuri internationale 341/342; 47/48; 61/62; 65/66; 641/642; 821/822 (nu toate sunt in circulatie zilnic)
Si cele suburbane: Ocnita-Balti; Balti-Ungheni; Ungheni-Chisinau; Chisinau-Bender-3; Balti-Rogojeni; Cainari-Zloti; Chisinau - Basarabeasca; Basarabeasca-Etulia (ultimele 3 nu sunt sigur ca mai circula...)

2. Numerotarea se ia dupa sistemul de numerotare a trenurilor ex Sovietic; actual pentru state CSI. Evident ca cele suburbane sunt mai ieftine; Internationale de pasageri - scumpe; si internationale-rapide sunt cele mai scumpe.

3. Depinde de statie. De obicei iese in statiile mai mici, in cele mari nu.

4. Numarul de sectii de locototiva. 2TE10M are 2 sectii cu cabina А+Б. 3TE10M are 3 sectii А+В+Б din care А si Б sunt cu cabina ca si la 2TE, dar se poate conduce 3 sectii dintr-o cabina iar sectia В nu are cabina, este ca un buster cu diesel.

CFM-Moldova - Pagina 11 0_f22e2_34c13e3f_XL

5. Discul rotativ lucreaza numai la Ungheni, in rest sunt intoarne in statii-nod asa ca Ocnita; Balti; Chisinau, Bender unde este ''TRIUNGHI". Cele mai des intilnite sunt 3TE10M, din cauza profilului foarte greu a caii ferate pe sectorul moldovenesc. Primele locomotive din aceasta serie au aparut anume in RSSM datorita lui Brejnev care si a fost intilnit in gara internationala Ungheni cand trenul sau special (Bord №1) spre Bulgaria stationa la schimbarea boghiurilor. Dupa ce aceste locomotive au fost aduse si la BAM unde in calitate de instructori erau mecanicii din Depoul Balti.

CFM-Moldova - Pagina 11 Brejnev
CFM-Moldova - Pagina 11 S640x480
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 06 Feb 2019, 11:42

Veaceslav_MD a scris:

1. Trenuri internationale 341/342; 47/48; 61/62; 65/66; 641/642; 821/822 (nu toate sunt in circulatie zilnic)
Si cele suburbane: Ocnita-Balti; Balti-Ungheni; Ungheni-Chisinau; Chisinau-Bender-3; Balti-Rogojeni; Cainari-Zloti; Chisinau - Basarabeasca; Basarabeasca-Etulia (ultimele 3 nu sunt sigur ca mai circula...)

Si 105/106 trenul de Bucuresti, am si uitat de el...
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeJoi 07 Feb 2019, 20:43

Veaceslav, multumesc pentru raspunsuri!

Stiam ca exista si a treia unitate, dar am vazut pe YouTube clipuri in care apareau locomotive 3TE din doua unitati sau chiar dintr-una. De acolo intrebarea.

Daca om fosta URSS existau si exista locomotive din trei unitati inteleg ca nu prea exista trenuri marfare cu una sau doua locomotive la tractiune si una impingatoare, nu?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 08 Feb 2019, 08:36

Adirmvl a scris:
Veaceslav, multumesc pentru raspunsuri!

Stiam ca exista si a treia unitate, dar am vazut pe YouTube clipuri in care apareau locomotive 3TE din doua unitati sau chiar dintr-una. De acolo intrebarea.

Daca om fosta URSS existau si exista locomotive din trei unitati inteleg ca nu prea exista trenuri marfare cu una sau doua locomotive la tractiune si una impingatoare, nu?

Exista, poti varia sectiile de locomotiva in diferite combinatii.

Iata un exemplu:
3 sectii in cap + 3 sectii la impingere...

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 08 Feb 2019, 09:26

Ar fi interesant de stiut cat este consumul de combustibil al unei astfel de locomotive, cu toate cele 3 "sectii" in functiune!

Din cate am citit, ar aveea motoare diesel in doi timpi, iar puterea unei singure "sectii" este de 3.000 cp, in total 9.000 cp pentru intreaga locomotive cu 3 sectii.

Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 11 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 39 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: