Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 27 Ian 2019, 15:37
Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau. In august, cand am fost eu, erau doua, desi calatori erau cam de unul. Cursele se fac de joi pana duminica.
Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Iasi - Chisinau, acum VSD.
In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 29 Ian 2019, 21:24
Adirmvl a scris:
Un D1M formeaza trenurile
In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama.
Nu mai stau, le pun pe rute suburbane Chisinau-Ungheni.... si nu sunt functionale chiar toate. Ba chiar lucreaza pe ultima suflare, la unul generatorul se supraincalzeste, la altul usile nu se deschid/inchilș mai la unul nu fuctioneaza clima in toate vagoane sau deloc... sunt probleme destule. Rahat de trenuri, si modernizare
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 29 Ian 2019, 21:30
Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?
Cat despre modernizare... Cam asa se intampla cand pui pe o caruta carcasa de... VW Golf? Oi fi stat eu pe net pana aproape de granita cu Ucraina, o fi mers aerul conditionat, da' zgomotul din salon le trada... Origniea.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 29 Ian 2019, 21:32
Adirmvl a scris:
Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?
Da, tocmai de asta si nu circula Simbata trenul Ungheni-Balti-Ungheni....
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 30 Ian 2019, 10:24
In legatura cu aceste automotoare modernizate la Pascani, din ce mi-a spus cineva care a lucrat direct la modernizarea lor:
-Marea greseala a fost ca s-a pastrat transmisia originala care nu prea este sa-i spunem "compatibila" cu noul motor diesel montat la modernizare.
-In plus, datorita grabei partii moldovenesti de a fi gata cat mai repede modernizarea (pentru ca, guvernul de atunci de la Chisinau, care se declara "proeuropean" sa poata prezenta publicului si presei cat mai repede "realizarea" cu aceste automotoare modernizate, ca sa "demonstreze" orientarea sa "proeuropean") nu au fost testate sufficient aceste automotoare.
Din ce mi-a spus unul din cei care au lucrat direct la modernizarea acestor automotoare, in timp ce modernizarea nu era 100% gata, la Pascani au venit reprezentanti ai CFM, solicitand ca lucrarile de modernizare sa fie terminate cat mai repede, deoarece trebuiau prezentate publicului si presei pana la o anumita data, fiind si o "chestiune politica".
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 30 Ian 2019, 13:12
Asta ca nu au fost testate este vina autoritatii feroviare din Moldova, discutiile astea au fost si la noi cu IC2 danez.Atat timp cat au stampila, sunt apte de drum.Chestia cu graba modernizari mie greu s-o cred, inainte sa inceapa modernizare s-a semnat un contract in care sunt stipulate printre altele si termenele de predare.Puteau sa puna si mama presiunii atat timp cat se incadrau in termenul de livrare, iar nu este vina constructorului.Partea moldoveneasca putea pune presiune doar daca trenurile nu au fost livrate la data din contract
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 02 Feb 2019, 19:58
Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:
1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.
2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.
3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?
4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?
5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 06 Feb 2019, 08:40
Adirmvl a scris:
Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:
1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.
2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.
3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?
4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?
5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?
1. Trenuri internationale 341/342; 47/48; 61/62; 65/66; 641/642; 821/822 (nu toate sunt in circulatie zilnic) Si cele suburbane: Ocnita-Balti; Balti-Ungheni; Ungheni-Chisinau; Chisinau-Bender-3; Balti-Rogojeni; Cainari-Zloti; Chisinau - Basarabeasca; Basarabeasca-Etulia (ultimele 3 nu sunt sigur ca mai circula...)
2. Numerotarea se ia dupa sistemul de numerotare a trenurilor ex Sovietic; actual pentru state CSI. Evident ca cele suburbane sunt mai ieftine; Internationale de pasageri - scumpe; si internationale-rapide sunt cele mai scumpe.
3. Depinde de statie. De obicei iese in statiile mai mici, in cele mari nu.
4. Numarul de sectii de locototiva. 2TE10M are 2 sectii cu cabina А+Б. 3TE10M are 3 sectii А+В+Б din care А si Б sunt cu cabina ca si la 2TE, dar se poate conduce 3 sectii dintr-o cabina iar sectia В nu are cabina, este ca un buster cu diesel.
5. Discul rotativ lucreaza numai la Ungheni, in rest sunt intoarne in statii-nod asa ca Ocnita; Balti; Chisinau, Bender unde este ''TRIUNGHI". Cele mai des intilnite sunt 3TE10M, din cauza profilului foarte greu a caii ferate pe sectorul moldovenesc. Primele locomotive din aceasta serie au aparut anume in RSSM datorita lui Brejnev care si a fost intilnit in gara internationala Ungheni cand trenul sau special (Bord №1) spre Bulgaria stationa la schimbarea boghiurilor. Dupa ce aceste locomotive au fost aduse si la BAM unde in calitate de instructori erau mecanicii din Depoul Balti.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 06 Feb 2019, 11:42
Veaceslav_MD a scris:
1. Trenuri internationale 341/342; 47/48; 61/62; 65/66; 641/642; 821/822 (nu toate sunt in circulatie zilnic) Si cele suburbane: Ocnita-Balti; Balti-Ungheni; Ungheni-Chisinau; Chisinau-Bender-3; Balti-Rogojeni; Cainari-Zloti; Chisinau - Basarabeasca; Basarabeasca-Etulia (ultimele 3 nu sunt sigur ca mai circula...)
Si 105/106 trenul de Bucuresti, am si uitat de el...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Feb 2019, 20:43
Veaceslav, multumesc pentru raspunsuri!
Stiam ca exista si a treia unitate, dar am vazut pe YouTube clipuri in care apareau locomotive 3TE din doua unitati sau chiar dintr-una. De acolo intrebarea.
Daca om fosta URSS existau si exista locomotive din trei unitati inteleg ca nu prea exista trenuri marfare cu una sau doua locomotive la tractiune si una impingatoare, nu?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Feb 2019, 08:36
Adirmvl a scris:
Veaceslav, multumesc pentru raspunsuri!
Stiam ca exista si a treia unitate, dar am vazut pe YouTube clipuri in care apareau locomotive 3TE din doua unitati sau chiar dintr-una. De acolo intrebarea.
Daca om fosta URSS existau si exista locomotive din trei unitati inteleg ca nu prea exista trenuri marfare cu una sau doua locomotive la tractiune si una impingatoare, nu?
Exista, poti varia sectiile de locomotiva in diferite combinatii.
Iata un exemplu: 3 sectii in cap + 3 sectii la impingere...
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Feb 2019, 09:26
Ar fi interesant de stiut cat este consumul de combustibil al unei astfel de locomotive, cu toate cele 3 "sectii" in functiune!
Din cate am citit, ar aveea motoare diesel in doi timpi, iar puterea unei singure "sectii" este de 3.000 cp, in total 9.000 cp pentru intreaga locomotive cu 3 sectii.