Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 09 Feb 2019, 22:58
De la Bălți la Cernăuți cu trenul. Va fi lansată o nouă rută la Calea Ferată din țară
De la Bălţi la Cernăuţi cu trenul. Este noua rută pe care vrea să o lanseze Calea Ferată din Moldova, iar administraţia CFM a iniţiat deja negocierile cu partea ucraineană.
În urma discuţiilor va fi stabilit orarul şi preţul biletelor de călătorie. Conducerea Căilor Ferate ale Moldovei explică necesitatea lansării rutei prin faptul că mulţi moldoveni din raionele de nord merg deseori la cumpărături la Cernăuţi.
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 10 Feb 2019, 00:46
Sint curios cu ce vor compune trenurile, avand in vedere ca D1M-urile au probleme.
gaerlind
Numarul mesajelor : 4 Varsta : 46 Localizare : Chisinau Reputatie : 2189 Data de inscriere : 02/12/2018
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Feb 2019, 23:15
ldh80 a scris:
Ar fi interesant de stiut cat este consumul de combustibil al unei astfel de locomotive, cu toate cele 3 "sectii" in functiune!
1.5 Litre pe un MINUT cand sta fara miscare si pana la 200 litre pe minut cu tren foarte greu, radicandu-se in deal. In mediu la lucru obisnuit - 28-30 de litre pe fiecare minut.
Pompa de combustibil a motorului de la 3TE10M are parametre de 1.67 m3 pe ora.
Asta - FEICARE SECTIE !!!
P.S. fiecare sectie are rezervor de combustibil cu capacitate de 6700 de litre.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Feb 2019, 21:13
Trei unitati la tractiune, trei impingatoare si vreo 54 de vagoane, deci o garnitura lunga cat o zi de post.
PS: E singurul canal cu tematica feroviara la care sint abonat. Aici apar trenuri din fostele tari URSS (Baltice, Moldova, Ucraina, Rusia, Bielorusia). Il recomand.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 14 Feb 2019, 22:22
Din ce am vazut pe net, locomotivele astea rusesti nu prea au fluier ca lumea.Abia se chinuie sa fluiere, fata de ale noastre.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 15 Feb 2019, 10:09
dan tm a scris:
Din ce am vazut pe net, locomotivele astea rusesti nu prea au fluier ca lumea.Abia se chinuie sa fluiere, fata de ale noastre.
Inseamna ca nu l-ai auzit in realitate... daca vine .. il auzi de la vreo 2 km (zgomotul dieselului)...
gaerlind
Numarul mesajelor : 4 Varsta : 46 Localizare : Chisinau Reputatie : 2189 Data de inscriere : 02/12/2018
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 16 Feb 2019, 01:16
dan tm a scris:
Din ce am vazut pe net, locomotivele astea rusesti nu prea au fluier ca lumea.Abia se chinuie sa fluiere, fata de ale noastre.
Glumesti? Dau semnal asa de tare ca daca te afli aproape - asurzesti Fluerul cu frecvente mai joase se aude mai departe, decat cela cu frecvente innalte. Este fizica undelor sonore. Fluerul la locomotive diesel sovetice mai mult are comun cu sunetul de la o nava mare. Cand te afli aproape - tocmai tremur oasele in tine.
Veaceslav_MD corect zice - motorul se aude de la 2 km aproximativ (noaptea si mai departe). Iar fluerul - nici nu pot spune cat de departe.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 16 Feb 2019, 20:10
Nu va contrazic , dar si in filmul de mai sus abia se aude fluierul.
Ca motoarele sint zgomotoase si se aud de la distanta mare, asta e clar.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 18 Feb 2019, 20:05
Dane, asta le zice mai bine?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 18 Feb 2019, 22:30
Ce sa mai zic? probabil eu am nimerit doar filme cu locomotive care abia scremeau un sunet.
gaerlind
Numarul mesajelor : 4 Varsta : 46 Localizare : Chisinau Reputatie : 2189 Data de inscriere : 02/12/2018
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 18 Feb 2019, 22:32
dan tm a scris:
Ce sa mai zic? probabil eu am nimerit doar filme cu locomotive care abia scremeau un sunet.
Problema nu in filme da in automatica tractului de sinet la camere video/foto cu care se facea filmarea.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Feb 2019, 22:20
Singura solutie pe care o vad eu e sa fie ridicat un punct de control pe unul din peroanele din Ungheni. Coboara calatorii cu bagajele, in baraca aia lunga (aproape) cat peronul, sint controlati, se urca in trenul CFR-ului si aia e. La fel si la intors. In felul asta nu mai ajunge materialul rulant al CFM-ului peste Prut. Si uite asa nici nu te mai uita Dumnezeu in vama noastra. Da' na, normal ca nu se vrea, ca doar CFM-istii aia cotizeaza si mai sus, nu sint de capul lor. Plus ca trenurile nu circula pentru calatori, deci si daca n-ar fi contrabanda nu s-ar lega la cap.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 10:23
Un tren direct Bucuresti- Chisinau (cu vagoane de dormit) trebuie sa existe!
Insa problema se va rezolva definitiv- si sper sa apuc ziua aia- cand pana la Chisinau cel putin va fi construita o cale ferata de ecartament normal electrificata!
De abia atunci se va intra in normal- cand un tren a CFR-Calatori, cu vagoane de dormit romanesti (de exemplul vagoanele romanesti de dormit seria 70-91 sunt net superioare, atat din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere al confortului oferit calatorilor, fata de actualele vagoane de dormit CFM din compunerea trenului "Prietenia") si locomotiva electrica, pe ecartament normal, va ajunge la Chisinau.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Feb 2019, 11:14
ldh80 a scris:
Un tren direct Bucuresti- Chisinau (cu vagoane de dormit) trebuie sa existe!
Insa problema se va rezolva definitiv- si sper sa apuc ziua aia- cand pana la Chisinau cel putin va fi construita o cale ferata de ecartament normal electrificata!
De abia atunci se va intra in normal- cand un tren a CFR-Calatori, cu vagoane de dormit romanesti (de exemplul vagoanele romanesti de dormit seria 70-91 sunt net superioare, atat din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere al confortului oferit calatorilor, fata de actualele vagoane de dormit CFM din compunerea trenului "Prietenia") si locomotiva electrica, pe ecartament normal, va ajunge la Chisinau.
cred ca e mai rentabil sa se construiasca o asa de instalatie care schimba automat ecartamentul boghiurilor.