| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 14 Oct 2018, 22:04 | |
| - dan tm a scris:
- Asta e printre cele mai vechi modele construite aflate inca in circulatie?
la CFM nu se semnalizeaza trenurile de marfa la urma? Am vazut ca la calatori sint 3 lumini rosii ca semnal ,,fine de tren" in aproape toate tarile foste sovietice De obicei se pune disc rosu in coltul drept de jos....aici este ceva rosu vopsit direst pe vagon.. Da locomotiva e cea mai veche, dar si cea mai rezistenta decit chiar si 3ТЭ10М... |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 14 Oct 2018, 22:40 | |
| Vopsit direct pe vagon nu este in regula, este ca si cum in Romania toate vagoanele ar avea disc final vopsit pe ele. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 15 Oct 2018, 10:30 | |
| Pe reteaua CFM mai exista statii care sa fie dotate cu semnale mecanice (nu luminoase) ?
Statii care au macaze mecanice (manuale) , din postarile colegului de forum din Balti, am vazut ca sunt cel putin doua: Marculesti (pe linia Balti Slobozia- Mateuti) si Bratuseni (statia cap de linie de pe linia Rediul Mare- Bratuseni). |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 15 Oct 2018, 10:31 | |
| - ldh80 a scris:
- Pe reteaua CFM mai exista statii care sa fie dotate cu semnale mecanice (nu luminoase) ?
Statii care au macaze mecanice (manuale) , din postarile colegului de forum din Balti, am vazut ca sunt cel putin doua: Marculesti (pe linia Balti Slobozia- Mateuti) si Bratuseni (statia cap de linie de pe linia Rediul Mare- Bratuseni). mai era Glodeni, dar acum 3-4 ani linia este abandonata, urmeaza sa fie dezasamblata. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 15 Oct 2018, 11:43 | |
| Ce avea Glodeni, semnale mecanice sau macazuri manuale?
Cum erau semnalele mecanice in Moldova fata de Romania? |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 15 Oct 2018, 13:28 | |
| - dan tm a scris:
- Ce avea Glodeni, semnale mecanice sau macazuri manuale?
Cum erau semnalele mecanice in Moldova fata de Romania? macazuri |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 18 Oct 2018, 14:29 | |
| Urmarind postarea video cu filmarea intregului traseu feroviar Chisinau- Ungheni (felicitari colegului de forum din Balti), am observant urmatoarele:
-Intre Chisinau si Ungheni exista un numar de 19 de statii si halte, astfel:
1. Statia Visterniceni Se afla in interiorul municipiului Chisinau. Are 6 linii. Deserveste prin linii industriale (conform wikimapia): "Acvila Grup UI", "Combinatul de piele artificiala Pielart" (infiintat in 1957), Centrala termica de vest, "Aroma sa", Uzina "Tracom", "ICS Baltika", "Angrogoscom SA", "SRL Electromasina".
2. Halta Pruncu h.
3. Statia Ghidighici Se afla in "oraselul" Vatra. Are 6 linii. Deserveste zona industriala Vatra/Pruncu.
4. Halta Plaja h. Se afla in apropierea lacului Ghidighici.
5. Halta Romaska h. In trecut exista aici tabara de copii "Romanita", astazi abandonata.
6. Statia Straseni Deserveste "oraselul" (centru raional) Straseni. Are 5 linii. Deserveste: un deposit de gaz lichefiat, "Agrostoc SRL".
7. Halta Panasesti h.
8. Statia Bucovat Are 3 sau 4 linii. Intre anii 1916/1918 (cand a fost construita) si 1940/1944 (cand a fost desfiintata) a existat o cale ferata de ecartament ingust de 1000 mm, care pleca de la fosta HM Podgoriile Husului si ajungea la statia Bucovat. Deserveste "IPC Bucovat SRL".
9. Halta Pitusca h.
10. Statia Calarasi Deserveste "oraselul" (centru raional) Calarasi. Are 5 linii. Deserveste: un deposit de carbuni, "Angrocoop", Fabrica de conserve (1951) si o fabrica de vinuri si coniacuri.
11. Statia Sipoteni Are doua linii.
12. Statia Bahmut Are doua linii.
13. Statia Cornesti Are doua linii.
14. Halta KM 1636 h.
15. Halta Bumbata h.
16. Statia Parlita Are 4 linii. Deserveste un depozit al "Moldresurse".
17. Halta KM 1646 h.
18. Halta Nicolaevca h.
19. Statia Untesti Aici se observa ca unele linii au fost scoase.
Linie dubla exista, pe aceasta linie, numai intre Cornesti si Parlita.
Intre Chisinau si Straseni se observa (mai ales la poduri si podete) ca s-a lasat loc pentru dublarea liniei.
In privinta sistemelor SCB:
-Bloc Automat de Linie (semnale de trecere BLA) exista intre statiile Visterniceni si Parlita.
-Intre statiile Chisinau si Visterniceni, datorita distantei mici, nu exista semnale prevestitoare.
-Intre statiile Parlita si Ungheni nu exista semnale de trecere BLA- deci probabil se circula in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere".
-Semnalele de trecere BLA si cele prevestitoare pe portiunile cu BLA au cate 3 becuri.
-Semnalele de intrare in statii sunt ca cele de la CFR (cu dispunerea becurilor: 2+2+1)
-Semnalele prevestitoare pe portiuni de linie fara BLA sunt ca cele de la CFR (cu doua becuri)
-Toate statiile dintre Chisinau si Ungheni sunt echipate cu instalatii CED.
Am remarcat ca nu exista contrasine la curbe.
De asemenea, de remarcat curatenia din statii si halte si de-a lungul liniei. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 18 Oct 2018, 17:45 | |
| -Nu exista semnal de intrare in statia Cornesti , dinspre statia Parlita, pe "fir fals"
-La intrarea in statia Parlita, dinspre statia Cornesti, pe "fir fals", exista un semnal de intrare pitic!
-Pe sectorul de linie dubla (Cornesti- Parlita), semnalele de trecere BLA de pe fiecare fir, sunt orientate numai intr-o singura directie! |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 08:45 | |
| |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 08:48 | |
| |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 10:50 | |
| Manevrarea automotorului D1M-003 la triunghiul statiilor Bender-I si Bender-II Author: TimoN |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 11:52 | |
| De ce il manevreaza cu diesel? |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 12:23 | |
| - dan tm a scris:
- De ce il manevreaza cu diesel?
Deoarece are numai un post de control, celălalt a fost ars în urma unui incendiu, acum conform procesului tehnologic, la sosire in statia Bender-III este manevrat cu locomotiva pentru a schimba la triunghi postul de conducere în sens opus.... |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 12:30 | |
| Interesant, doar putea sa mearga inapoi din postul bun.
Bender III este in Moldova si celelalte sint in Transnistria parca. Deci trenul il intoarce calea ferata transnistreana?
Cum e acolo nu ai o schita? |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 23 Oct 2018, 13:13 | |
| - dan tm a scris:
- Interesant, doar putea sa mearga inapoi din postul bun.
Bender III este in Moldova si celelalte sint in Transnistria parca. Deci trenul il intoarce calea ferata transnistreana?
Cum e acolo nu ai o schita? Putea, dar din punct de vedere a securitatii si RETCF manevrele au col cu locomotiva CFM. Bender-I; II si III de fapt sunt o singura statie, toate macazurile sunt controlate de un singur post al Impiegatului de Miscare, altfel zis sunt doua parcuri al unei statii mari... |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
|
| |
| CFM-Moldova | |
|