Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeDum 14 Oct 2018, 22:04

dan tm a scris:
Asta e printre cele mai vechi modele construite aflate inca in circulatie?

la CFM nu se semnalizeaza trenurile de marfa la urma?
Am vazut ca la calatori sint 3 lumini  rosii ca semnal ,,fine de tren" in aproape toate tarile foste sovietice

CFM-Moldova - Pagina 7 SxHHxW438xg


De obicei se pune disc rosu in coltul drept de jos....aici este ceva rosu vopsit direst pe vagon..

Da locomotiva e cea mai veche, dar si cea mai rezistenta decit chiar si 3ТЭ10М...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeDum 14 Oct 2018, 22:40

Vopsit direct pe vagon nu este in regula, este ca si cum in Romania toate vagoanele ar avea disc final vopsit pe ele.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeLun 15 Oct 2018, 10:30

Pe reteaua CFM mai exista statii care sa fie dotate cu semnale mecanice (nu luminoase) ?

Statii care au macaze mecanice (manuale) , din postarile colegului de forum din Balti, am vazut ca sunt cel putin doua: Marculesti (pe linia Balti Slobozia- Mateuti) si Bratuseni (statia cap de linie de pe linia Rediul Mare- Bratuseni).
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeLun 15 Oct 2018, 10:31

ldh80 a scris:
Pe reteaua CFM mai exista statii care sa fie dotate cu semnale mecanice (nu luminoase) ?

Statii care au macaze mecanice (manuale) , din postarile colegului de forum din Balti, am vazut ca sunt cel putin doua: Marculesti (pe linia Balti Slobozia- Mateuti) si Bratuseni (statia cap de linie de pe linia Rediul Mare- Bratuseni).

mai era Glodeni, dar acum 3-4 ani linia este abandonata, urmeaza sa fie dezasamblata.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeLun 15 Oct 2018, 11:43

Ce avea Glodeni, semnale mecanice sau macazuri manuale?

Cum erau semnalele mecanice in Moldova fata de Romania?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeLun 15 Oct 2018, 13:28

dan tm a scris:
Ce avea Glodeni, semnale mecanice sau macazuri manuale?

Cum erau semnalele mecanice in Moldova fata de Romania?

macazuri

CFM-Moldova - Pagina 7 987953687
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 18 Oct 2018, 14:29

Urmarind postarea video cu filmarea intregului traseu feroviar Chisinau- Ungheni (felicitari colegului de forum din Balti), am observant urmatoarele:

-Intre Chisinau si Ungheni exista un numar de 19 de statii si halte, astfel:


1. Statia Visterniceni
Se afla in interiorul municipiului Chisinau.
Are 6 linii.
Deserveste prin linii industriale (conform wikimapia): "Acvila Grup UI", "Combinatul de piele artificiala Pielart" (infiintat in 1957), Centrala termica de vest, "Aroma sa", Uzina "Tracom", "ICS Baltika", "Angrogoscom SA", "SRL Electromasina".


2. Halta Pruncu h.


3. Statia Ghidighici
Se afla in "oraselul" Vatra.
Are 6 linii.
Deserveste zona industriala Vatra/Pruncu.


4. Halta Plaja h.
Se afla in apropierea lacului Ghidighici.


5. Halta Romaska h.
In trecut exista aici tabara de copii "Romanita", astazi abandonata.


6. Statia Straseni
Deserveste "oraselul" (centru raional) Straseni.
Are 5 linii.
Deserveste: un deposit de gaz lichefiat, "Agrostoc SRL".


7. Halta Panasesti h.


8. Statia Bucovat
Are 3 sau 4 linii.
Intre anii 1916/1918 (cand a fost construita) si 1940/1944 (cand a fost desfiintata) a existat o cale ferata de ecartament ingust de 1000 mm, care pleca de la fosta HM Podgoriile Husului si ajungea la statia Bucovat.
Deserveste "IPC Bucovat SRL".



9. Halta Pitusca h.


10. Statia Calarasi
Deserveste "oraselul" (centru raional) Calarasi.
Are 5 linii.
Deserveste: un deposit de carbuni, "Angrocoop", Fabrica de conserve (1951) si o fabrica de vinuri si coniacuri.



11. Statia Sipoteni
Are doua linii.


12. Statia Bahmut
Are doua linii.


13. Statia Cornesti
Are doua linii.


14. Halta KM 1636 h.


15. Halta Bumbata h.


16. Statia Parlita
Are 4 linii.
Deserveste un depozit al "Moldresurse".


17. Halta KM 1646 h.


18. Halta Nicolaevca h.


19. Statia Untesti
Aici se observa ca unele linii au fost scoase.



Linie dubla exista, pe aceasta linie, numai intre Cornesti si Parlita.

Intre Chisinau si Straseni se observa (mai ales la poduri si podete) ca s-a lasat loc pentru dublarea liniei.



In privinta sistemelor SCB:

-Bloc Automat de Linie (semnale de trecere BLA) exista intre statiile Visterniceni si Parlita.

-Intre statiile Chisinau si Visterniceni, datorita distantei mici, nu exista semnale prevestitoare.

-Intre statiile Parlita si Ungheni nu exista semnale de trecere BLA- deci probabil se circula in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere".

-Semnalele de trecere BLA si cele prevestitoare pe portiunile cu BLA au cate 3 becuri.

-Semnalele de intrare in statii sunt ca cele de la CFR (cu dispunerea becurilor: 2+2+1)

-Semnalele prevestitoare pe portiuni de linie fara BLA sunt ca cele de la CFR (cu doua becuri)

-Toate statiile dintre Chisinau si Ungheni sunt echipate cu instalatii CED.



Am remarcat ca nu exista contrasine la curbe.


De asemenea, de remarcat curatenia din statii si halte si de-a lungul liniei.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 18 Oct 2018, 17:45

-Nu exista semnal de intrare in statia Cornesti , dinspre statia Parlita, pe "fir fals"

-La intrarea in statia Parlita, dinspre statia Cornesti, pe "fir fals", exista un semnal de intrare pitic!


-Pe sectorul de linie dubla (Cornesti- Parlita), semnalele de trecere BLA de pe fiecare fir, sunt orientate numai intr-o singura directie!
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 08:45

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 08:48

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 10:50


Manevrarea automotorului D1M-003 la triunghiul statiilor Bender-I si Bender-II

Author: TimoN

CFM-Moldova - Pagina 7 910342899

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 11:52

De ce il manevreaza cu diesel?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 12:23

dan tm a scris:
De ce il manevreaza cu diesel?

Deoarece are numai un post de control, celălalt a fost ars în urma unui incendiu, acum conform procesului tehnologic, la sosire in statia Bender-III este manevrat cu locomotiva pentru a schimba la triunghi postul de conducere în sens opus....
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 12:30

Interesant, doar putea sa mearga inapoi din postul bun.

Bender III este in Moldova si celelalte sint in Transnistria parca. Deci trenul il intoarce calea ferata transnistreana?

Cum e acolo nu ai o schita?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3637
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeMar 23 Oct 2018, 13:13

dan tm a scris:
Interesant, doar putea sa mearga inapoi din postul bun.

Bender III este in Moldova si celelalte sint in Transnistria parca. Deci trenul il intoarce calea ferata transnistreana?

Cum e acolo nu ai o schita?

Putea, dar din punct de vedere a securitatii si RETCF manevrele au col cu locomotiva CFM.

Bender-I; II si III de fapt sunt o singura statie, toate macazurile sunt controlate de un singur post al Impiegatului de Miscare, altfel zis sunt doua parcuri al unei statii mari...
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 7 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: