Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 29 Dec 2018, 21:40
Veaceslav, poți fi mai explicit?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 30 Dec 2018, 00:22
Locomotivele private ale cui sint si pe unde circula de obicei? snt din Moldova sau din Transnistria sau doar o gaseslnita sa poata circula trenurile si acolo?
Da-ne mai multe detalii.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 30 Dec 2018, 10:31
dan tm a scris:
Locomotivele private ale cui sint si pe unde circula de obicei? snt din Moldova sau din Transnistria sau doar o gaseslnita sa poata circula trenurile si acolo?
da-ne mai multe detalii.
Locomotivele sunt private ale Caii Ferate din Transnistria (CFT) (care niciodata nu apartineau CFM), luate in chirie (arenda) de catre CFM. Locomotiva din poza atasata mai sus este a Uzinei Metalurgice din Ribnita - luata in chirie fara mecanici. A doua locomotiva apartine CFT - si este luata in chirie cu tot cu mecanicii lor transnistreni. Circula atat cu marfare cat si cu trenuri de calatori, pe segmentul Ocnita - Balti - (Ribnita) - Ungheni - Chisinau - (Basarabeasca) -Tiraspol.
Apare o intrebare cei cu locomotivele (arestate din 2006) care apartineau candva CFM ...? Pe alea nu cred ca vor da in chirie...
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 31 Dec 2018, 13:45
Statiile de frontiera Prut-2 (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 01 Ian 2019, 19:21
ldh80 a scris:
Statiile de frontiera Prut-2 (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?
Prut-2 - Cahul = BLSA (bloc de Linie Semi-Automat) Cahul-Giurgiulesti = zero
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 01 Ian 2019, 21:03
Reaboi Veaceslav a scris:
ldh80 a scris:
Statiile de frontiera Prut-2 (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?
Prut-2 - Cahul = BLSA (bloc de Linie Semi-Automat) Cahul-Giurgiulesti = zero
Multumesc pentru informatii (si va doresc un An Nou cu bucurii, realizari si tot ce va doriti sa se implineasca)!
Insa intrebam ce fel de macazuri (centralizate electrodinamic sau manuale) si ce fel de semnale (luminoase sau mecanice) au cele doua statii CFM de frontiera!
Inteleg ca pe linia Prut-2-----Cahul se circula in sistem BLSA (un fel de echivalentul a BLAS- "Bloc de linie automat simplificat " din Romania, sistem in care nu exista semnale de trecere BLA intre statii (la un moment dat intre doua statii se poate afla un singur tren), dar starea de liber/ocupat a liniei dintre doua statii este controlata electric de pe luminoschema uneia dintre statii).
Insa este oarecum impropriu spus linia Prut-2-----Cahul, deoarece calea ferata spre Cahul se ramifica dintr-un punct de ramificatie situat intre statia Prut-2 si podul feroviar peste raul Prut, punct de ramificatie care am vazut (in unele "Mersuri de tren CFM" publicate pe acest site si pe site-ul "Tramclub") se numeste "Block Post nr. 8". Deci mai corect ar fi linia Block Post nr. 8- Cahul.
Intre Prut-2 CFM-----Block Post nr. 8------Falciu CFR se circula (pe vremea cand circulau trenuri pe aceasta linie) probabil in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere". Ar fi interesant de stiut cand a circulat ultimul tren de Marfa intre Falciu si Prut-2, respectiv ultimul tren de calatori.
Cat priveste linia Cahul- Giurgiulesti, din cate am inteles a fost construita in graba in timpul "regimului" lui Voronin (un fel de "ambitie" personala a acestuia), dar fiind construita in graba a fost realizata in mod defectuos, fiind amplasata intr-un loc prost ales (in lunca inundabila a raului Prut), fara un terasament solid construit. Ca atare linia (terasamentul ei) a fost afectat de inundatii si in prezent nu este utilizabila.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 02 Ian 2019, 17:41
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.
1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?
2. D1-urile au doar clasa a 3-a?
3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?
4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?
5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.
6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?
7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?
8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?
9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?
Cam atat deocamdata.
Multumesc!
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6469 Data de inscriere : 31/08/2009
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 02 Ian 2019, 20:06
La punctul 4 încerc să răspund eu...
Inainte sa apara D1M-urile trenul arăta cam aşa:
TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3652 Data de inscriere : 13/01/2016
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 03 Ian 2019, 17:11
Adirmvl a scris:
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.
1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?
2. D1-urile au doar clasa a 3-a?
3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?
4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?
5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.
6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?
7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?
8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?
9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?
Cam atat deocamdata.
Multumesc!
Raspuns si eu din ce am vazut la fata locului:
- Biletele interne nu sunt nominale. Dupa cum nici cele dintre Ungheni-Iasi (eliberate in gara Ungheni, de CFM). - Un bilet Chisinau-Ungheni este 41 lei moldovenesti (la o cursa internationala). Probabil ca la cele doua Regio e un pic mai putin. Ungheni-Balti-Ocnita ar trebui sa fie cam tot pe aici, insa nu stiu exact. - D1 au o singura clasa, cu banci de lemn.
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 00:02
In jur de 40 de lei moldovenesti am platit si eu pe bilet Ungheni-Chisinau. Biletul insa tot la insotitor se retine.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 09:37
Asadar la CFM nu exista sef de tren si conductor care sa treaca prin vagoane sa faca revizia biletelor.?
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 10:09
Eu am fost controlat doar la urcare si biletul a ramas la controlor.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 10:33
Luna, biletul ti l-a oprit la urcare sau a mai dat o tura prin vagon dupa ce ati pornit din Ungheni si ti l-a luat atunci? Si cu cei urcati pe parcurs cum a procedat? Mai prin vagon sau le prelua biletele la urcare? Si, mai ales, omul ala a stat doar in vagonul in care ai mers tu sau a fost sa controleze si restul trenului?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 18:26
Cat priveste linia Cahul- Giurgiulesti, din cate am inteles a fost construita in graba in timpul "regimului" lui Voronin (un fel de "ambitie" personala a acestuia), dar fiind construita in graba a fost realizata in mod defectuos, fiind amplasata intr-un loc prost ales (in lunca inundabila a raului Prut), fara un terasament solid construit. Ca atare linia (terasamentul ei) a fost afectat de inundatii si in prezent nu este utilizabila.
Un scurt videoclip, linia Cahul - Giurgiulesti. Sunt si macazuri si semnale, dar cred ca din lipsa traficului se circula pe directa, fara abateri...
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 04 Ian 2019, 18:54
Adirmvl a scris:
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.
1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?
Depinde, de obicei sunt automotoarele D1, dar au fast perioade cand circula locomotiva+vagoane pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni
2. D1-urile au doar clasa a 3-a?
La noi in traficul suburban vagoanele nu sunt impartile in clase de comfort, chiar si la D1M, ai bilet si te urci in care vagon iti place si te asezi pe ce loc doresti.
3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?
Cand pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni\Mateuti circula locomotiva+vagoane erau insotitori (faceau ture din Chisinau - numai acolo e remiza de vagoane de calatori) la fiecare vagon.
4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau? Locomotiva+ 4 vagoane
5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.
Nu sunt legeturi si nici nu se planifica, nu este material rulant suplimentar...
6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?
Ca tip arata la fel, se elibereaza cu sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI. Dar in trafic suburban nu se pun locuri in bilet, te asezi unde doresti.
7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?
Nu! N-au cu ce face fata, dar si pasageri sunt putini...nu mai vorbesc de viteza si timp de mers...
8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?
Balti-Ungheni\Ocnita\Rogojeni - in jur de 20-30 lei MDL, nu stiu exact..
9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?
Asta este din sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI, ca sa nu sa se dubleze numarul trenurilor care vin\pleaca din aceeasi gara dar in direstii diferite.
De exemplu: Diin Moscova pleaca trenul 1\2 spre Vladivistok si 1\2 spre Minsk sau Kiev...au aceeasi numerotare dar directii diferite...de accea se mai adauga o litera dupa, ca cei de la casa sa se orienteze mai usor la ebiberarea biletului la tren corespunzator.