Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Mai 2022, 22:02

Cine sa le faca linia?
cine sa o proiecteze cu viziune pentru viitor in Moldova?
Ei fac ce le spune Maskva, ce ne tot batem noi capul aici?

Doar nu sint ei mai breji decit noi, dimpotriva.
Sus In jos
ciprian.fecioru.9




Numarul mesajelor : 11
Reputatie : 3789
Data de inscriere : 24/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeMier 01 Iun 2022, 00:35

Extras din clipul de prezentare al începerii lucrării de reabilitare.
Pare a ocolii Ucraina și a nu mai fi cele 3 treceri de granita...
CFM-Moldova - Pagina 39 Screen10
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeMier 01 Iun 2022, 08:31

O construiesc tot asa ca pe linia veche fără sa conteze viteza, ca tot trag locomotivele lor trenuri grele?

ar trebui sa o facă încălecată pe o distanta mare.
sa poate schimba boghiurile în multe stații în parcurs.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeMier 01 Iun 2022, 13:59

Daca tot au depus cerere de aderare la UE, mai degraba o fac direct pe ecartament european. Linie incalecata nu poti face pe distanta asa mare.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13279
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeMier 01 Iun 2022, 22:46

Se poate face încălecată pe distanta mare fără probleme. Dar vine la pachet cu restricțiile de viteză aferente acelor aparate de cale.
Cum sugerează colegii mai sus, făcută direct la ecartament normal și cea de largă lângă. Încălecarea să fie doar în zone unde nu există gabarit pentru 2 linii separate.
Bani le-ar da UE, dar ei nu au nici măcar cum să vină cu cei 25%. Cam toată industria și producția e în Transnistria. Ce fac ei, e pur agricultura și cam e dependenta de vreme.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 02 Iun 2022, 08:59

Mai au fabrica de ciment de la Rezina (Mateuti) si mai produc ceva mobila si materiale de constructii (rigips, etc)!

UE probabil ar da bani pentru reconstructia/modernizarea cailor ferate din Republica Moldova, insa pentru asta si Republica Moldova ar trebui sa adopte unele masuri (separarea activitatii de administrare a infrastructurii feroviare de activitatea de exploatare feroviara, adoptarea standardelor europene, rezolvarea situatiei dezastroase dpdv economico-financiar de la CFM, etc)!

Chiar daca actuala putere de la Chisinau se declara pro-europeana nu cred ca isi da seama exact cam ce ar presupune aderarea la UE!
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5206
Data de inscriere : 18/09/2011

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 02 Iun 2022, 21:27

O cale ferata incalecata este costisitoare la intretinere. Circulatia pe 4 sine determina sarcini excentrice asupra traversei, ceea ce duce la denivelari transversale. Daca mai punem ca trenurile de marfa din spatiul ex-sovietic vin supratonate, restrictii pe aparatele de cale, nu cred ca linia va putea fi exploatata la parametri normali.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeDum 05 Iun 2022, 17:47

@Veaceslav, care mai e situatia trenurilor de calatori din Moldova?

S-au inmultit legaturile cu Romania, a picat trenul de Odesa, la fel si trenurile pentru Rusia, dar pe intern cum stati cu mersul? LA Tiraspol, de exemplu, circula trenuri de la Chisinau? Circula pe intern trenurile internationale suspendate?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeMar 14 Iun 2022, 12:46

Locomotiva de cale larga a CFM, de tip CHme3, in statia Cristesti-Jijia:

CFM-Moldova - Pagina 39 Locomo14

CFM-Moldova - Pagina 39 Locomo15
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 11:56

A inceput in sfarsit reabilitarea liniei de tren cu ecartament larg dintre Galati si Giurgiulesti RM. Articol din adevarul.ro:
https://adevarul.ro/locale/galati/linia-cale-ferata-larga-ucraina-portul-galati-repusa-circulatie-miza-comerciala-imensa-1_629c5a825163ec427137c834/index.html
Dupa atata timp s-au trezit si oficialii nostri la realitate si au inceput reabilitarea de urgenta a liniei. S-au mai bine spus au fost treziti la realitate de aliatii strategici din Nato. Cu ocazia asta, daca se va realiza si linia reabilitata care sa ocoleasca Ucraina in Republica Moldova, poate reusim si o legatura cu trenuri de calatori intre Chisinau si Galati despre care am mai discutat aici.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 14:20

Daca tot discutam despre starea liniei Galati - Giurgiulesti, ar trebui sa discutam si despre starea locomotivelor. Stiu ca in depoul Galati sunt niste Sultzer-uri cu ecartament larg si care au cupla ruseasca automata. Intrebare pentru colegii de pe sectia Galati, care este starea acelor locomotive ? mai sunt functionale ? Ca modernizate clar nu au fost niciodata, au inca schema de culori CFR din anii 80. In curand vor trebui sa tracteze trenuri cu cereale din Giurgiulesti la Galati si cu "ajutoare strategice" inapoi. Daca nu mai sunt functionale o sa trebuiasca reparate urgent. Sau, vom vedea locomotive TE10 la Galati Smile
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 14:48

Cred că la Galați Unicomul are ceva locomotiva de cale larga
CFR Marfă avea pe 67-826 67-1069 și 67-1127
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 17:15

Adrian78 a scris:
Cred că la Galați Unicomul are ceva locomotiva de cale larga
CFR Marfă avea pe 67-826 67-1069 și 67-1127

Deci ar fi cam 4 locomotive, suficient as zice daca toate sunt functionale. De asemenea daca locomotive CFM mai ajung prin Cristesti-Jijia probabil ca nu ar fi o problema nici sa ajunga la Galati. Locomotive CFR calatori ajungeau cu "Prietenia" pe linia normala la Ungheni. Sunt curios cum e cu partea de instructie, practic mecanicul locomotivei straine trebuie sa respecte instructia si sistemul de semnalizare romanesc chiar daca circula pe lina cu ecartament larg.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4068
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 20:39

La momentul actual, graul ucrainian ce ar veni in Ro via Moldova ar putea intra doar pe la Ocnita, cu ocol pe la Ungheni-Chisinau-Basarabeasca.

Avand in vedere traseul extrem de ocolit prin Moldova, precum si starea precara a infrastructurii moldovenesti, am ceva dubii ca vom vedea trenuri ucrainiene pe aici, cand ar putea veni mult mai rapid pe la Siret. Basarabeasca-Berezine nu mai exista si, oricum, podul de la Zatoka e inutilizabil momentan. Idem si podul din Transnistria. Mai e trecerea pe la Rabnita dar, tot prin Transnistria, deci nu.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4503
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitimeJoi 16 Iun 2022, 21:23

Laurentiu Ciobanu a scris:
La momentul actual, graul ucrainian ce ar veni in Ro via Moldova ar putea intra doar pe la Ocnita, cu ocol pe la Ungheni-Chisinau-Basarabeasca.

Avand in vedere traseul extrem de ocolit prin Moldova, precum si starea precara a infrastructurii moldovenesti, am ceva dubii ca vom vedea trenuri ucrainiene pe aici, cand ar putea veni mult mai rapid pe la Siret. Basarabeasca-Berezine nu mai exista si, oricum, podul de la Zatoka e inutilizabil momentan. Idem si podul din Transnistria. Mai e trecerea pe la Rabnita dar, tot prin Transnistria, deci nu.

Da, evident ca si partea ucraineana trebuie sa faca ceva pe partea lor pentru ca solutia cu transportul feroviar sa functioneze. Ce este clar e ca solutia rutiera nu va functiona pe termen lung asta fiind dovedit de cozile kilometrice de tiruri din vama Siret. Evident ca orice solutie de transport trebuie sa evite Transnistria, nu cred ca are sens sa discutam de ce Smile Cea mai buna varianta ar fi refacerea de urgenta a liniei Basarabeasca-Berezine si orice alta linie ar mai fi nevoie in sudul Ucrainei ca sa evite Transnistria. Asa s-ar asigura o legatura feroviara cat mai scurta intre Galati si Odesa.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 39 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 39 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: