| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 23 Mai 2022, 22:02 | |
| Cine sa le faca linia? cine sa o proiecteze cu viziune pentru viitor in Moldova? Ei fac ce le spune Maskva, ce ne tot batem noi capul aici?
Doar nu sint ei mai breji decit noi, dimpotriva. |
|
| |
ciprian.fecioru.9
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 24/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 01 Iun 2022, 00:35 | |
| Extras din clipul de prezentare al începerii lucrării de reabilitare. Pare a ocolii Ucraina și a nu mai fi cele 3 treceri de granita... |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 01 Iun 2022, 08:31 | |
| O construiesc tot asa ca pe linia veche fără sa conteze viteza, ca tot trag locomotivele lor trenuri grele?
ar trebui sa o facă încălecată pe o distanta mare. sa poate schimba boghiurile în multe stații în parcurs. |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 01 Iun 2022, 13:59 | |
| Daca tot au depus cerere de aderare la UE, mai degraba o fac direct pe ecartament european. Linie incalecata nu poti face pe distanta asa mare. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 01 Iun 2022, 22:46 | |
| Se poate face încălecată pe distanta mare fără probleme. Dar vine la pachet cu restricțiile de viteză aferente acelor aparate de cale. Cum sugerează colegii mai sus, făcută direct la ecartament normal și cea de largă lângă. Încălecarea să fie doar în zone unde nu există gabarit pentru 2 linii separate. Bani le-ar da UE, dar ei nu au nici măcar cum să vină cu cei 25%. Cam toată industria și producția e în Transnistria. Ce fac ei, e pur agricultura și cam e dependenta de vreme. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Iun 2022, 08:59 | |
| Mai au fabrica de ciment de la Rezina (Mateuti) si mai produc ceva mobila si materiale de constructii (rigips, etc)!
UE probabil ar da bani pentru reconstructia/modernizarea cailor ferate din Republica Moldova, insa pentru asta si Republica Moldova ar trebui sa adopte unele masuri (separarea activitatii de administrare a infrastructurii feroviare de activitatea de exploatare feroviara, adoptarea standardelor europene, rezolvarea situatiei dezastroase dpdv economico-financiar de la CFM, etc)!
Chiar daca actuala putere de la Chisinau se declara pro-europeana nu cred ca isi da seama exact cam ce ar presupune aderarea la UE! |
|
| |
DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5206 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 02 Iun 2022, 21:27 | |
| O cale ferata incalecata este costisitoare la intretinere. Circulatia pe 4 sine determina sarcini excentrice asupra traversei, ceea ce duce la denivelari transversale. Daca mai punem ca trenurile de marfa din spatiul ex-sovietic vin supratonate, restrictii pe aparatele de cale, nu cred ca linia va putea fi exploatata la parametri normali. |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 05 Iun 2022, 17:47 | |
| @Veaceslav, care mai e situatia trenurilor de calatori din Moldova?
S-au inmultit legaturile cu Romania, a picat trenul de Odesa, la fel si trenurile pentru Rusia, dar pe intern cum stati cu mersul? LA Tiraspol, de exemplu, circula trenuri de la Chisinau? Circula pe intern trenurile internationale suspendate? |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| |
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 11:56 | |
| A inceput in sfarsit reabilitarea liniei de tren cu ecartament larg dintre Galati si Giurgiulesti RM. Articol din adevarul.ro: https://adevarul.ro/locale/galati/linia-cale-ferata-larga-ucraina-portul-galati-repusa-circulatie-miza-comerciala-imensa-1_629c5a825163ec427137c834/index.html Dupa atata timp s-au trezit si oficialii nostri la realitate si au inceput reabilitarea de urgenta a liniei. S-au mai bine spus au fost treziti la realitate de aliatii strategici din Nato. Cu ocazia asta, daca se va realiza si linia reabilitata care sa ocoleasca Ucraina in Republica Moldova, poate reusim si o legatura cu trenuri de calatori intre Chisinau si Galati despre care am mai discutat aici. |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 14:20 | |
| Daca tot discutam despre starea liniei Galati - Giurgiulesti, ar trebui sa discutam si despre starea locomotivelor. Stiu ca in depoul Galati sunt niste Sultzer-uri cu ecartament larg si care au cupla ruseasca automata. Intrebare pentru colegii de pe sectia Galati, care este starea acelor locomotive ? mai sunt functionale ? Ca modernizate clar nu au fost niciodata, au inca schema de culori CFR din anii 80. In curand vor trebui sa tracteze trenuri cu cereale din Giurgiulesti la Galati si cu "ajutoare strategice" inapoi. Daca nu mai sunt functionale o sa trebuiasca reparate urgent. Sau, vom vedea locomotive TE10 la Galati |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 14:48 | |
| Cred că la Galați Unicomul are ceva locomotiva de cale larga CFR Marfă avea pe 67-826 67-1069 și 67-1127 |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 17:15 | |
| - Adrian78 a scris:
- Cred că la Galați Unicomul are ceva locomotiva de cale larga
CFR Marfă avea pe 67-826 67-1069 și 67-1127 Deci ar fi cam 4 locomotive, suficient as zice daca toate sunt functionale. De asemenea daca locomotive CFM mai ajung prin Cristesti-Jijia probabil ca nu ar fi o problema nici sa ajunga la Galati. Locomotive CFR calatori ajungeau cu "Prietenia" pe linia normala la Ungheni. Sunt curios cum e cu partea de instructie, practic mecanicul locomotivei straine trebuie sa respecte instructia si sistemul de semnalizare romanesc chiar daca circula pe lina cu ecartament larg. |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 20:39 | |
| La momentul actual, graul ucrainian ce ar veni in Ro via Moldova ar putea intra doar pe la Ocnita, cu ocol pe la Ungheni-Chisinau-Basarabeasca.
Avand in vedere traseul extrem de ocolit prin Moldova, precum si starea precara a infrastructurii moldovenesti, am ceva dubii ca vom vedea trenuri ucrainiene pe aici, cand ar putea veni mult mai rapid pe la Siret. Basarabeasca-Berezine nu mai exista si, oricum, podul de la Zatoka e inutilizabil momentan. Idem si podul din Transnistria. Mai e trecerea pe la Rabnita dar, tot prin Transnistria, deci nu. |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Iun 2022, 21:23 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- La momentul actual, graul ucrainian ce ar veni in Ro via Moldova ar putea intra doar pe la Ocnita, cu ocol pe la Ungheni-Chisinau-Basarabeasca.
Avand in vedere traseul extrem de ocolit prin Moldova, precum si starea precara a infrastructurii moldovenesti, am ceva dubii ca vom vedea trenuri ucrainiene pe aici, cand ar putea veni mult mai rapid pe la Siret. Basarabeasca-Berezine nu mai exista si, oricum, podul de la Zatoka e inutilizabil momentan. Idem si podul din Transnistria. Mai e trecerea pe la Rabnita dar, tot prin Transnistria, deci nu. Da, evident ca si partea ucraineana trebuie sa faca ceva pe partea lor pentru ca solutia cu transportul feroviar sa functioneze. Ce este clar e ca solutia rutiera nu va functiona pe termen lung asta fiind dovedit de cozile kilometrice de tiruri din vama Siret. Evident ca orice solutie de transport trebuie sa evite Transnistria, nu cred ca are sens sa discutam de ce Cea mai buna varianta ar fi refacerea de urgenta a liniei Basarabeasca-Berezine si orice alta linie ar mai fi nevoie in sudul Ucrainei ca sa evite Transnistria. Asa s-ar asigura o legatura feroviara cat mai scurta intre Galati si Odesa. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
|
| |
| CFM-Moldova | |
|