Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 05 Oct 2018, 22:15
Unii in Chisinau oricum vorbesc mai corect romana decat romani care au maxim 4 clase din zonele defavorizate. Totusi insa, in Moldova se folosesc unele cuvinte putin diferite/cu inteles diferit fata de Romania, uneori amuzant dar ambele parti se inteleg usor.
Reaboi Veaceslav a scris:
generatoare pentru a incarca acumulatoare ce se vor folosi la iluminat pe timp de stationare. nu cred ca prizele sa mai fie functionale in vagoanele de la prietenia :D:D:D
Prizele de la prietenia erau functionale in iulie, cand am fost cu el. Si insotitorii au zis ca a existat sistem de racire dar e nefunctional. Am intrebat si colegi din Moldova si acum o saptamana tot functionale erau.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 05 Oct 2018, 22:28
Luna a scris:
Unii in Chisinau oricum vorbesc mai corect romana decat romani care au maxim 4 clase din zonele defavorizate. Totusi insa, in Moldova se folosesc unele cuvinte putin diferite/cu inteles diferit fata de Romania, uneori amuzant dar ambele parti se inteleg usor.
Reaboi Veaceslav a scris:
generatoare pentru a incarca acumulatoare ce se vor folosi la iluminat pe timp de stationare. nu cred ca prizele sa mai fie functionale in vagoanele de la prietenia :D:D:D
Prizele de la prietenia erau functionale in iulie, cand am fost cu el. Si insotitorii au zis ca a existat sistem de racire dar e nefunctional. Am intrebat si colegi din Moldova si acum o saptamana tot functionale erau.
e un moment pozitiv!
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 05 Oct 2018, 22:38
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:07
Reaboi Veaceslav a scris:
dan tm a scris:
Singurele vagoane de ecartament normal transpuse pe ecartament larg pe care le-am vazut pe youtube, au fost niste vagoane PKP in trenuri spre Moscova. Ar fi posibila transpunerea unor vagoane CFR in Rep. Moldova ca sa circule pina la Chisinau?
nu stiu daca se desprinde chestia aia de linga boghiu...ce se tine de rama vagonului...
nu stiu cum va fi cu partea tehnica a franelor... dar sunt locomotive CFR pe ecartament larg...la Cristesti-Jijia un LHD si la Galati-Larga un DA60 (nu stiu daca am denumit corect locomotivele)
E clar ca vagoane de cale normala nu se transpun, dar am gasit un film mai vechi , cu vagoane CFR Marfa, in Ucraina pe cale normala.Cine stie daca acuma mai ajung pe acolo.Se observa silozul cu arhitectura din vremea Imperiului Austro-Ungar. Este unul asemanator in Miercurea Ciuc si unul in Odorheiul Secuiesc.
https://www.youtube.com/watch?v=6AA8jbiYU9w
Ultima editare efectuata de catre dan tm in Sam 06 Oct 2018, 20:14, editata de 1 ori
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:10
dan tm a scris:
E clar ca vagoane de cale normala nu se transpun, dar am gasit un film mai vechi , cu vagoane CFR Marfa, in Ucraina pe cale normala.
Ba nu! Vagoanele cu locomotiva sunt pe linia cu ecartament normal 1420mm Se observa dupa cupla locomotivei dar si in denumirea clipului
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:18
Da, am scris ca sint pe cale normala.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:23
dan tm a scris:
Da, am scris ca sint pe cale normala.
de obicei linia 1420mm cat in Ucraina atat si in Moldova se limiteaza la o statia-doua pana la punctul de transbordare... asa a fost la nodul feroviar Ungheni-Beresti-Untesti.
Depozitul acoperit unde se transborda incarcatura, acum adaposteste locomotive de rezerva ale CFM.
In care si s-a filmat clipul de mai jos.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:42
R. Veaceslav, depasim putin Republica Moldova,
un loc unde putini au ajuns, nici macar nemtii nu cred ca au postat documentare de acolo, Insula Sahalin.
vagoanele de marfa sint vagoane de cale larga transpuse pe boghiuri pentru Sahalin sau au aspect identic cu cele de cale larga din restul Rusiei?eu nu imi dau seama.
locomotivele si ramele de calatori se observa ca au aspect diferit de cele de cale larga.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 20:59
dan tm a scris:
R. Veaceslav, depasim putin Republica Moldova,
un loc unde putini au ajuns, nici macar nemtii nu cred ca au postat documentare de acolo, Insula Sahalin.
vagoanele de marfa sint vagoane de cale larga transpuse pe boghiuri pentru Sahalin sau au aspect identic cu cele de cale larga din restul Rusiei?eu nu imi dau seama.
locomotivele si ramele de calatori se observa ca au aspect diferit de cele de cale larga.
La Sahalin ecartamentul este de 1067mm, linia a fost construita de japonezi dupa razboiul ruso-japonez 1904-1905. Pina in anii 2000 s-au folosit vagoanele construite in Japonia. Dupa 2000 uzina de vagoane din Tveri a inceput sa produca vagoane cu gabarit special pentru Sahalin.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 22:28
Inainte de 1991 Romania exporta Marfa in fosta URSS, in special cu trenul! Acuma nu stiu daca atunci vagoanele de Marfa a CFR (de cale normala) era transpuse pe boghiuri de ecartament larg, la Vadu Siretului, Ungheni sau Socola.
La Ungheni ajungeau vagoane romanesti de Marfa pe ecartament normal, dar mai departe nu stiu daca Marfa era transbordata in vagoane de cale larga a fostei SZD sau vagoanele romanesti de Marfa erau transpuse pe boghiuri de cale larga.
La Falciu Marfa era transbordata (in statia Falciu exista o macara tip pod-rulant).
La Galati Larga Marfa era cred tot transbordata.
In privinta vagoanelor romanesti de calatori, si cele de dinainte de 1990, si cele actuale, dpdv tehnic, cred ca pot fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg si teoretic ar putea circula pana la Chisinau, insa ar interveni unele incopatibilitati intre vagoanele romanesti si locomotivele CFM:
-Sistemul de cuplare
-Locomotivele CFM nu ar putea alimenta cu curent electric vagoanele romanesti, iar in lipsa alimentarii cu energie electrica la actualele vagoane romanesti de calatori nici macar incalzirea pe timp de iarna nu ar putea functiona.
Locomotivele CFM din cate stiu nu au (din constructie) nici un fel de instalatii de incalzire a vagoanelor de calatori (nici cu aburi, nici electrica).
Inainte de 1991 locomotivele electrice a fostei SZD aveau probabil instalatie de incalzire electrica a trenului, dar cele diesel nu aveau nici un fel de instalatie de incalzire a trenului.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 22:49
Ecartamentul nostru e 1435 si cel larg 1520
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 06 Oct 2018, 22:56
Tu care stiai totul despre socialism, comunism, economie, politica etc nu stii cum se trimiteau vagoanele in URSS?
deoarece doar eu iti mai raspund, o sa te informez:
Vagoanele mari cu carne de la Comtim se incarcau si pe liniile Comtimului si in Gara de Sud. Erau vagoane frigorifice cu un vagon uzina la mijloc. Firesc erau SZD transpuse.
in livretele de marfa erau prevazute rutele obligatoriu de urmat de trenurile compuse din vagoane SZD transpuse. Si in prezent in livretele de marfa exista prevederea, trasa pentru vagoanele transpuse,, sau ceva asemanator.Asadar doar vagoanele SZD.
Trenurile de calatori aveau mentiunea ,, circula numai cu vagoane de dormit URSS sau PKP" .
Am vazut instalatia de transbordare de la Falciu. Nu imi dau seama cam ce volum de marfauri se tranzitau pe acolo, deoarece sectia e destul de grea pina la Zorleni.
Cum exista si acuma cale incalecata pina la prima statie, e posibil sa fi fost si ceva marfa dusa imediat dupa frontiera.
Dar liniile din Ungheni si Vadul Siret dau acces la grupe de marfa de cale normala?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 07 Oct 2018, 11:32
dan tm a scris:
E clar ca vagoane de cale normala nu se transpun, dar am gasit un film mai vechi , cu vagoane CFR Marfa, in Ucraina pe cale normala.Cine stie daca acuma mai ajung pe acolo.Se observa silozul cu arhitectura din vremea Imperiului Austro-Ungar. Este unul asemanator in Miercurea Ciuc si unul in Odorheiul Secuiesc.
Aia e linia normală Halmeu (RO) - Diakovo - Chop - Cierna nad Tisou (SK).
_________________ :TTT:
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 14 Oct 2018, 21:54
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 14 Oct 2018, 21:59
Asta e printre cele mai vechi modele construite aflate inca in circulatie?
la CFM nu se semnalizeaza trenurile de marfa la urma? Am vazut ca la calatori sint 3 lumini rosii ca semnal ,,fine de tren" in aproape toate tarile foste sovietice