|
| Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) | |
|
+34Adrian78 Nesebar DAS 2011 TVlad Peter Fodor DUAL bubu jabels ALEXCFR Dr2005 riciu Nicolae TER200 AndreiCFRbv get. cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 bobi cristy79 alex.alexus.tm IonutCFR2009 Andrey_tm Luna alex1987 CA 205 AeroX Adirmvl Katalyn Vitosa marius664 Rarau marius_catalin84 mielutu zburator 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 21 Mar 2021, 16:27 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Dragos, revenim la discutia pe care am mai avut-o pe forum. Tot ce sustine statul prin subventii si compensatii nu genereaza dezvoltare. Infruptarea din banul public este sport national ! Stiu ca transportul public nu este profitabil ( cu exceptia microbuzelor, dar asta este alta discutie ) dar nici nu poti arunca bani la nesfarsit, fara nici o responsabilitate din partea beneficiarilor acestor sume. Pur si simplu nu poti acoperi 70 - 80 % din cheltuielile de exploatare a unei firme cu bani dela stat
Dimpotrivă, transportul public trebuie să genereze dezvoltare. Cu un transport nesubvenţionat, oamenii nu pot ajunge la serviciu, elevii nu pot ajunge la şcoală, studenţii nu pot ajunge la facultate. Aşa generezi dezvoltarea prin transport public - că nu dai jumătate din salariu pe transport. Nu toţi au ,,norocul" să locuiască în sau la mică distanţă de Bucureşti sau un alt oraş mare. Dacă stai într-un sat uitat de lume, la 40 km de oraş şi e 10 lei biletul de maxi-taxi, la 2000 lei salariu net, fă tu socoteala cine se mai duce la serviciu... eventual să mai trimită şi un copil (măcar unul din cei 2 - 3 - 5 copii) la liceu la oraş, că de facultate nici nu poate fi vorba. Şi uite de ce rămân în sărăcie anumite zone. Transportul public cu microbuzul e rentabil pentru că... nu e subvenţionat. Dar asta e o sabie cu două tăişuri, e profitabil pentru patron, dar e un dezastru pentru potenţialii călători. Că microbuzul nu dă reduceri pentru elevi, nu face abonamente, nu dă reduceri pentru pensionari, pentru PMR (de fapt nici nu îi acceptă la transport, că nu ai unde să pui un scaun rulant într-un microbuz)... da, legea îi obligă, dar nu toţi au convenţii cu MTI sau cu ANPD. În plus, ăia care au, îşi organizează cursele în aşa fel încât grosul curselor să fie la ora la care au mulţi călători cu banu' jos, nu pe facilităţi. Mai ales că mulţi şoferi nu taie bilete, dar CJ-urile ignoră aspectul ăsta, iar ISCTR şi ARR nici să vrea nu au atâtea echipe de control cât să verifice fiecare rută. Dar asta e altă discuţie. Există inclusiv sisteme de transport urban private sau în PPP care merg pe acelaşi principiu - rute preponderent pe unde se plăteşte cash şi tarife la abonamente descurajant de mari (de ex. la Târgovişte era 2 lei un bilet şi 100 lei un abonament, cât 50 de bilete, în condiţiile în care sunt 21 - 24 zile lucrătoare pe lună), ca să descurajeze utilizarea lor şi, totodată, să forţeze mâna autorităţii contractante pe deconturile pentru facilităţi, care, evident, se raportau la abonamentul lunar. Bine, autorităţile contractante nu ar fi trebuit să permită această jecmăneală, dar, na... aşa făcea şi CFR Călători cu ,,ofertele comerciale", deconta pentru elevi/studenţi/pensionari tariful întreg, chiar dacă pentru biletele întregi era aproape la jumătate tariful. - Citat :
- Apropo, cand se dau compensatiile la OTF nu se poate varsa valoarea TUI-ului direct la CFR SA ?
Nu, pentru că s-ar încălca Regulamentul 1370/2007. S-a încercat cu o prevedere legală (în OUG 109/2013) ca sumele din compensaţie să fie utilizate preponderent pentru TUI, dar s-a constatat că era în contradicţie cu Codul Muncii, care spune clar că din toate sumele care intră în contul unei societăţi, se plătesc cu prioritate salariile şi dările la stat, apoi furnizorii. Codul Muncii e lege organică, deci prevalează peste un OUG. - Citat :
- Valabil si in transportul local, primariile fac din fonduri proprii sau UE infrastructura, achizitioneaza mijloace de transport, platesc pausal subventii pentru diferite categorii sociale ( elevi, studenti, pensionari ), deci alti bani incasati fara niciun efort si fara o evidenta clara a numarului de calatorii si companiile se plang de pierderi ! In conditiile in care rolul transportului public nu trebuie sa fie unul preponderent social, el trebuie sa asigure mobilitatea populatiei cu prioritate fata de masinile personale, nu exista niciun fel de stimulent sau obligatie in atragerea de noi calatori. Tu cunosti mai bine legile si regulamentele care guverneaza domeniul, probabil ca nu sunt adaptate realitatilor din Romania...
Subvenţiile nu se plătesc pauşal, ci raportat la numărul de beneficiari. Ce se întâmplă la Bucureşti, unde nimeni nu ştie câţi pensionari folosesc sistemul, e o anomalie pe care cred că doar Curtea de Conturi ar putea să o mai descurce. Dar restul facilităţilor - inclusiv la Bucureşti - au fost mereu plătite pe baza borderourilor de abonamente emise. Dimpotrivă, rolul transportului public trebuie să fie social, asigurând mobilitatea ieftină şi eficientă a populaţiei. Aşa îi convingi pe oameni să lase maşina, nu cerându-le 15 lei pe un drum de 5 km cu un microbuz. Iar ca să ai bani să subvenţionezi transportul, poţi să impui nişte taxe auto ,,corespunzătoare", nu 48 lei pe an impozit auto şi 60 lei pe an (sau moka) parcarea cum e la Bucureşti. Regulamentele nu sunt adaptate realităţii din România, dar sunt Regulamente UE, ne sunt direct aplicabile şi asta e. Totuşi, Regulamentul 1370/2007 a închis multe găuri negre în bugetul de stat şi cele locale, aşa s-a închis robinetul de automotoare cu azbest vândute la preţ de automotoare noi, de vagoane vechi de la DB tot la preţ de vagoane noi, de autobuze MAZ şi de microbuze în trafic urban. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 21 Mar 2021, 16:40 | |
| - Nesebar a scris:
- IRC ala putea sa scoata bani frumosi de pe Vascau cu trenuri directe la Oradea, intrau si de la Holod spre Ceica pana unde se putea, si incercau sa repare usor usor linia iar din partea de la Oradea se agitau sa circule pana la Mierlau in prima faza!
De ce să bage bani în linie, când pot plăti TUI şi e obligat CFR S.A. să ţină linia? Că de aia CFR S.A. are titlul ,,Întreţinerea infrastructurii publice" în buget... Şi TFC face la fel cu Măneciu, Slănic, Târgovişte. - Nesebar a scris:
- Pe 413 bagau minim 3 perechi dimineata, pranz si seara Oradea-Zalau-Jibou si retur, plus ceva curse localedar astea 3 mai rapide gen RE sa lege Oradea de Zalau, apoi pe Bixad/Negresti Oas bagau un mers cadentat din 2 in 2 ore, pe Rodna Veche legatura la toate si de la toate trenurile IR, se duceau si la Borsa! Pe rutele unde vroiau concurenta cu CFR bagau legaturi bune Cluj-Baia Mare-Satu Mare si retur, in Jibou asigurau legatura de Zalau si in Satu Mare legatura la Negresti Oas, dar terminau cu prostiile de Cluj-Huedin-Oradea si retur, Cluj-Campia Turzi si retur, astea sunt niste tampenii cand ar putea sa faca un mers super acolo in Nord-Vest, zona are potential dar trebuie sa stii cum sa o exploatezi nu asa arunci niste trenuri pe aceeasi ruta unde e si CFR si le dublezi, pleaca CFR la 4 si la 4:15 e si privatul, apoi pauza 3 ore, serios? Ai facut treaba!
Contrar părerii tare, profitul vine din traficul de navetă, în jurul oraşelor mari. Chiar cu toată compensaţia, mai trebuie să aibă şi încasări, pe care evident le au, că altfel anulau de mult trenurile în cauză. IRC nu s-a aliniat gândirii păguboase a CFR Călători cu trenuri dintr-un colţ în altul al ţării şi cu traficul de navetă lăsat pe un singur R de dimineaţă şi unul seara. Pentru că pe IRC, dacă ajunge vreodată în situaţia financiară a CFR Călători, nu o să-l salveze nimeni de lichidare şi executare silită, iar IRC dacă face 500 mil. lei datorie la TUI rămâne cu trenurile în depou. Iar asta e valabil pentru orice OTF privat. Pe nişte fundături gen Rodna Veche nu se va băga în veci vreun operator feroviar, fie el privat sau de stat, având în vedere modul de alocare a contractelor de servicii publice. Nu poţi să pretinzi unui OTF să circule pe Ilva Mică - Rodna Veche, da' să nu îi dai şi Ilva Mică - Cluj, de ex., ca să aibă cu ce aduce material rulant la Rodna. Nici nu poţi să pretinzi ca la un contract de 4 - 5 ani să vină privatul şi să îşi facă bază de întreţinere material rulant la Rodna. Da, dacă i-ai da secţia pe 30 de ani, poate... dar altfel nu. Şi prin afară, rutele se dau la pachet - cele profitabile cu cele neprofitabile, că asta înseamnă serviciu public. Dacă vrei trenuri la Rodna Veche, la Dornişoara, la Fundu Moldovei, la Moldoviţa, dai toată operarea secţiei 502 la pachet cu ele unui OTF şi îi IMPUI să deservească şi toate secundarele ce derivă din ea, fără a avea dreptul să se retragă după juma' de an şi să rămână doar cu 502, că acolo e grosul de trafic. Până nu se va face aşa, nu va intra nimeni de bună voie pe vreo fundătură de câţiva km. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5205 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 21 Mar 2021, 18:56 | |
| Cred ca nu am fost destul de clar. Nu ma refeream la dezvoltarea societatii in general, ci la dezvoltarea OTF-urilor, a companiilor locale de transport public. Se baga anual in transportul feroviar de calatori cca 300 mil.euro compensatii. Ce imbunatatiri ai vazut Dragos in domeniu ? Se circula cu aceleasi vechituri de 30 - 80 de ani ( cu exceptia Desiro achizitionate de guvernul Nastase si ramelor Softronic care cred ca se platesc si din alte activitati ale firmei ), mersul trenurilor este mai neatractiv dela an la an, numarul calatorilor s-a prabusit dupa 1990. Asta este durerea mare, nu exista nici un interes a directorilor sa-si dezvolte activitatea, nu exista niciun criteriu de performanta. Inca 50 de ani daca sistemul functioneaza la fel, mai vopsim de 2 ori aceleasi vagoane, mai aducem niste SH-uri de 30-40 de ani si ne facem ca avem transport feroviar. Cum fac administratiile din alte tari sa achizitioneze material rulant nou, care sa performeze si sa atraga calatori, fara a fi acuzate ca primesc ajutor de stat ? Pe plan local se dau subventii in transportul local exact pausal, adica o suma fixa pentru fiecare legitimatie ( pensionar, student, cadru didactic, veteran, elev ) si nu pe numarul real de calatorii efectuate de acestia, pentru ca nu exista sisteme e-ticketing. Iar la Bucuresti dezmatul celor dela STB si Metrou continua de 30 de ani. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 21 Mar 2021, 19:50 | |
| Ba mai grav, au existat directori care și-au luat prime pentru...performanțe !
Oricum n-ai ce să le ceri celor din ministerul transporturilor, ei trăiesc pe altă planetă, au alte bazaconii în cap, nu văd nu cunosc nivelul la care a ajuns calea ferată. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 21 Mar 2021, 21:20 | |
| Dr2005 zici ca transportul in comun trebuie sa fie unu social sa fie ieftin da cum explici ca la 1.3 lei biletul in Bucuresti eate olin de car sharing si se mai lauda aia ca fac si 600 de lei pe zi.. Adica Bucuresteni sunt prea bogati ca sa circule cu RATBul? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mar 23 Mar 2021, 00:00 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Cred ca nu am fost destul de clar. Nu ma refeream la dezvoltarea societatii in general, ci la dezvoltarea OTF-urilor, a companiilor locale de transport public. Se baga anual in transportul feroviar de calatori cca 300 mil.euro compensatii. Ce imbunatatiri ai vazut Dragos in domeniu ? Se circula cu aceleasi vechituri de 30 - 80 de ani ( cu exceptia Desiro achizitionate de guvernul Nastase si ramelor Softronic care cred ca se platesc si din alte activitati ale firmei ), mersul trenurilor este mai neatractiv dela an la an, numarul calatorilor s-a prabusit dupa 1990. Asta este durerea mare, nu exista nici un interes a directorilor sa-si dezvolte activitatea, nu exista niciun criteriu de performanta. Inca 50 de ani daca sistemul functioneaza la fel, mai vopsim de 2 ori aceleasi vagoane, mai aducem niste SH-uri de 30-40 de ani si ne facem ca avem transport feroviar. Cum fac administratiile din alte tari sa achizitioneze material rulant nou, care sa performeze si sa atraga calatori, fara a fi acuzate ca primesc ajutor de stat ?
Cred că ai uitat ce era acum 10 - 15 ani, când ,,etalonul" de confort era 20-55, dar inclusiv pe rapidele care tăiau ţara prindeai 20-47/57, cu banchetele alea slinoase de muşama (de care vara te lipeai de la transpiraţia ta sau a celor de dinainte), fără aer condiţionat, fără prize, cu geamuri ne-etanşe, prin care iarna te trăgea cirvăţul. Aşa că vagoanele alea ,,vopsite de 2 ori" sunt cu mult peste ce aveam înainte. De 21-57 îţi mai aduci aminte? Cum se mergea cu naşul şi se stătea la ţigară pe uşi? Nu ai cum să faci investiţii fără ajutor de stat. Că asta e, e ajutor de stat, intervii pe o piaţă mică şi o distorsionezi pompând milioane de euro într-un OTF de stat, în defavoarea celorlalţi. N-o să mai meargă prea mult nici pe la alţii, vor fi obligaţi să meargă la literă după Reg. 1370/2007, aşa că dacă vreun stat cumpără ceva, va trebui să le dea OTF care câştigă licitaţia. - Citat :
- Pe plan local se dau subventii in transportul local exact pausal, adica o suma fixa pentru fiecare legitimatie ( pensionar, student, cadru didactic, veteran, elev ) si nu pe numarul real de calatorii efectuate de acestia, pentru ca nu exista sisteme e-ticketing. Iar la Bucuresti dezmatul celor dela STB si Metrou continua de 30 de ani.
Nu există nicăieri în lume decont pe număr de călătorii. Nici nu ar avea de ce, pentru că se presupune că abonamentul e mai economic decât biletele separate. Dacă cineva îţi face 100 călătorii/lună, îi decontezi un abonament de 100 de lei sau 100 bilete de 2 lei fiecare? La metrou, pentru cultura ta generală, facilităţile pentru persoane cu handicap se decontează la călătorie, 2,5 lei/călătoria, chiar dacă li se dau abonamente (se scoate din softul de ticketing - că Metrorex are aşa ceva încă din 1996! - câte călătorii s-au făcut), că aşa e nu ştiu ce hotărâre. E în general nerentabil pentru stat, da' asta e. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mar 23 Mar 2021, 00:30 | |
| - Adrian78 a scris:
- Dr2005 zici ca transportul in comun trebuie sa fie unu social sa fie ieftin da cum explici ca la 1.3 lei biletul in Bucuresti eate olin de car sharing si se mai lauda aia ca fac si 600 de lei pe zi.. Adica Bucuresteni sunt prea bogati ca sa circule cu RATBul?
Eu ca să mă duc la muncă cu troleul, de la Auchan Dr. Taberei la Gara de Nord, fac aproape o oră, plus alea 15 minute de stat în staţie dacă îl pierd. Dacă schimb 2 tramvaie, fac 40 minute, doar că unul dintre tramvaie vine la juma' de oră, că aşa-i frumos la noi. Dacă merg pe jos şi iau metroul, fac turul cartierului cu M5, apoi la Eroilor schimb şi fac şi turul Crângaşiului, cu tot cu mersul 10 minute până la staţia de metrou, mă duc tot spre 40 minute. Cu bicicleta fac 25 minute dacă prind toate stopurile pe roşu şi am vânt din faţă. Cu maşina fac vreo 50 minute, dar din faţa blocului până în gardul ministerului. Şi situaţia asta e valabilă cam peste tot, mai puţin dacă deplasarea înseamnă 32/41/21/1/10. Că restul tramvaielor, deşi separate de trafic, majoritatea vin greu, iar autobuzele/troleibuzele stau blocate în trafic, că benzile dedicate sunt puţine, iar unde sunt mai mereu parchează câte un cretin în capăt şi le blochează (Iuliu Maniu - APACA), asta dacă nu parchează o sută de cretini să ocupe toată banda (gen Dorobanţi). În condiţiile astea, poa' să pună STB Ferrari-uri cu banchete ţesute în fir de aut la 1,3 lei/călătoria, că tot n-or să meargă cu transportul public decât cei care chiar nu au de ales (adică nu au maşină ori nu au vârsta legală să o conducă. ori au o vârstă înaintată şi nu se mai grăbesc) sau care, dintr-un noroc, au o linie rapidă pe traseul lor şi le e mai bine aşa (sau o combinaţie între liniile alea de tramvai enunţate şi metrou). Nu am mai avut abonament la STB/RATB în mod curent din 2013... dar şi în perioada 2012-2013 l-am făcut doar pentru că mi-l deconta facultatea, nu îl foloseam mai mult de 3 - 4 zile pe lună, în rest mergeam cu bicicleta unde aveam treabă, iar la hipermarket cu duba/autobuzul hipermarketului. Şi asta după ce avusesem abonament neîntrerupt din 2001. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mar 23 Mar 2021, 10:13 | |
| Pentru ca tara este plina de populism si protectie sociala.. Nu scumpim impozitele parcarile ca nu ne mai voteaza poporul Nu facem benzi unice ca dupa aia trebuie bolovanii aia de la politia locala sa amendeze smecherasii cu SUVuri si masini de lux care circula pe banda unica. Dam miliarde de lei pe subventii ca sa mearga pensionarii aia care voteaza cu transportul in comun gratis.. Iar aia transpoetul feroviar licitat la cine da mai outin se vede prin Cehia unde circula aia vu vagoane CSD cu automotoare de iau foc in Norvegia unde GoAhead opereaza tot cu material rulant inchiriat de la NSB deci nimic spectaculos. La noi nici nu are rost sa mai vorbim cati bani s-au pompat in perioada 2010-1016 sa imbohgateasca cativa patroni care in loc sa bage banii in material rulant cumparau elicoptere le arde de proiecte imobiliare.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 02 Mai 2021, 18:14 | |
| Din 28 aprilie 2021 reintroducem cursele turistice Hunedoara - Deva - Alba Iulia - Sibiu - R. Valcea - Pitesti - Litoral si retur Vezi programul curselor și rezervă-ți locul online: http://www.vacanta-mea.eu/litoral/transport-litoral/ Si iara o sa ramana fara calatori desi locurile la cuseta se vand cu o luna inainte si puteau prelungi 1925/1926 pana la Alba Iulia.. Decat sa modernizeze 40 de vagoane 20-68 si 200-49-1xx mai bine modernizau 20 de cusete. Halal management.. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 23 Mai 2021, 10:02 | |
| Dupa ce am postat la lucruri pozitive ca sezonierul Sibiu-Mangalia va avea dormitor acum vazand diagrama/schema compunerii pe site pentru 11 iunie apar tot etajate!
Bucurestenii platesc bilet ieftin de dragul distantei pe care s-a putut impune rangul R-E, iar fraierii de la Sibiu, Rm. Valcea, Dragasani, Slatina sa plateasca tarif IR la etajat!? Sau la dormitor o galagie de bani!? Ca sa vedeti ce strategie, daca bagau o cuseta plateau prea putin fata de clasa 2 in etajat. Foarte probabil va fi un 71-31, din alea au cele mai multe oricum. Practic e o marsavie. Daca erau vagoane mai normale poate mai treceai cu vederea, ziceai ca asa sunt si alte sezoniere si cu asta basta. Dar ce alte sezoniere au etajate pe 660 km?
Adica ruta cea mai solicitata e Bucuresti-Mangalia si fix acolo pui oferta, in loc sa fie invers, sa compensezi pentru zona mai defavorizata a rutei (durata/distanta). Promiteau mai marii companiei ca nu vom mai vedea niciodata etajate la IR. Dar sezonierul asta ce e? Nu IR?
Ah, macar Pitestiul are alternativa buna anul acesta dis de dimineata cu IR 1782 (avand 21-76) si legatura buna din capitala. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 23 Mai 2021, 11:00 | |
| Da eu tot zic ca 1924 trebuia sa fie tren separat pe Caracal iar pentru Slatina puteau sa il prelungeasca pe 1782 sa plece de acolo Ce naiba nu gaseau niste 21-87 pentru sezoniere.. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Dum 23 Mai 2021, 18:43 | |
| Stati asa, fratilor, ca am inteles ca asa trebuie facut. Vagoane de *a*at ca sa se mute pulimea la C si D. Plus ca etajatele au AC, deci sunt bune pentru IR-uri. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 24 Mai 2021, 15:48 | |
| Macar de ar dedica etajatele alea mai noi cu scaune mai bunicele. Ca si pentru 5-6 ore de mers nu o sa vina nimeni sa plateasca dormitor, dar tot se chinuie in etajat. Iar cei care ar merge cap-coada din Sibiu spre litoral au dormitorul cu dedicatie, daca sunt dispusi financiar. La vreo oferta ceva nici nu stiu daca sa mai sper pe ultima suta de metri. Solutia CFR Calatori pentru anul acesta a fost sa te puna sa platesti si mai mult la un tren care face o groaza de timp pe drum. E interesant (si ilar) faptul ca pe aceasta ruta va fi tren cu vagon de dormit, dupa zeci de ani, iar atunci cand e sa apara e unul vechi tot de zeci de ani si cuplat de niste etajate. Cel mai bine era cum a fost de la bun inceput pana prin 2017. Acum e foarte umilitor, unii se plimba in conditii de IR, iar altii in conditii de curse muncitoresti. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 24 Mai 2021, 23:06 | |
| Uita ca la asta cu etajate si Dormitor din anii '60 nu m-am gandit. ) |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Joi 27 Mai 2021, 00:22 | |
| Tocmai s-a modificat site-ul si acum apare reducere pe relatia Bucuresti - Sibiu 45 de lei bilet intreg cls 2 (nu merge cumulat cu TrenPlus sau alte reduceri din ce vad) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) | |
| |
| | | | Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |