Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)

In jos 
+34
Adrian78
Nesebar
DAS 2011
TVlad
Peter Fodor
DUAL
bubu
jabels
ALEXCFR
Dr2005
riciu
Nicolae
TER200
AndreiCFRbv
get.
cristi ar
Cipri Andrei Neculai
ciprian71
bobi
cristy79
alex.alexus.tm
IonutCFR2009
Andrey_tm
Luna
alex1987
CA 205
AeroX
Adirmvl
Katalyn
Vitosa
marius664
Rarau
marius_catalin84
mielutu zburator
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 62 ... 69  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeLun 22 Feb 2021, 12:59

A fost o creştere de 4% la general, e clar că ea nu s-a regăsit prin trenurile R. Nu ştiu câte locuri a pus la dispoziţie CFR Călători, că eu nu fac statistica lui CFR Călători, ci a tuturor OTF.
Gradul de ocupare e un indicator care ţin cont de locurile oferite, adică cât la sută din locuri sunt ocupate. Numai că CFR Călători nu are cum să îl calculeze exact, că abonamentele, autorizaţiile şi FIP-urile nu apar în sistem. Dacă iei un tren Videle - Bucureşti, probabil găseşti 50 de bilete şi 1000 de abonamente (şi vreo 200 de blatişti bonus), dar CFR îşi calculează că are 50 locuri ocupate din 5 etajate, în vreme ce călătorii sunt claie peste grămadă. Prin urmare, nu prea am încredere în indicatorii de ocupare a trenurilor. În ce aş avea încredere ar fi numărul de călători raportat la rute (şi CFR Călători poate să îşi scoată astfel de statistici direct din xSell), dar şi astea ar fi strict origine-destinaţie (adică un călători Videle - Roşiori nu o să apară alocat rutei Videle - Craiova şi nici invers). Însă ar fi mai utile în dimensionarea parcului de material rulant.
Numai că dacă CFR Călători ar recunoaşte public că pe Videle - Bucureşti are oameni în picioare în vreme ce pe Valea Oltului se plimbă DA-ul agale cu 2 vagoane şi 10 călători, i-ar linşa mass-media. Desigur, cu un mers de tren cadenţat şi ceva reclamă, s-ar putea creşte încărcarea şi pe alte secţii. Dar asta doar dacă s-ar ieşi din gândirea păguboasă care e ,,cum să facem venitul minim pe secţie fără să îl depăşim şi de restul ne vine compensaţia". Că dacă venitul e mai mare, compensaţia se reduce corespunzător, deci gata cu ,,money for nothing" (că ,,[student] chicks for free" nu mai au oricum). Chiar şi cu Malaxele alea, dacă s-ar plimba toată ziua şi ar avea nişte opriri mai bune, ar duce călători berechet, că una e să ai trenul la oră fixă mereu şi alta e să ,,rişti" (la timp) să mergi pe DN7.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24329
Data de inscriere : 05/10/2010

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeLun 22 Feb 2021, 14:39

Eu nu inteleg chestia aia cu venit mai mare reduci compensația. La asta m-am referit eu cand iti souneam de CFR Calatori ca la venituri de x primesc doar undeva la 50% subventie pe cand Astra la venituri mici primea 100% subventii
Asa cum mai incurajezi sa cresti gradul de ocupare si transport daca subventia scade doar scazand cheltuieli de personal si exploatare, nu ca nu ar trebui reduse dar mie imi da cu virgula..
Apropo pana sa apara gratuitatea si dupa 1836 era tarifat ca regio duminica pleca cu 9 vagoane inapoi acuma si prin 2017 - 18 de cand l-au facut IR subt destule 3-4 vagoane
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeVin 19 Mar 2021, 11:25

Asa e legea, ce limiteaza profitul maxim posibil in domeniul feroviar, scade subventia pentru a nu se depasii acel profit. Da, e aiurea.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24329
Data de inscriere : 05/10/2010

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeVin 19 Mar 2021, 14:45

Pai cum adica Regiojet in Cehia nu face profit..
Cea mai tampita abordarea fortezi operatorii sa gaseasca tor felul de pertipuri ca sa isi mascheze profitul ba inchiriaza servicii de tractiune scumpe ba una ba alta
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeVin 19 Mar 2021, 15:22

Adrian78 a scris:
Eu nu inteleg chestia aia cu venit mai mare reduci compensația. La asta m-am referit eu cand iti souneam de CFR Calatori ca la venituri de x primesc doar undeva la 50% subventie pe cand Astra la venituri mici primea 100% subventii
Compensaţia are aceeaşi valoare pe unitate (tren-km şi căl-km) pentru TOŢI operatorii, nu mai pleca urechea la sindicate!
Faptul că CFR Călători e ineficient şi are personal prea mult e ştiut, dar nu se poate face discriminare. În plus, CFR Călători a tot primit majorări de capital an de an, deci să nu îi plângem de milă aşa de tare. Şi anul ăsta se aşteaptă o astfel de majorare de capital, deci bani în plus faţă de compensaţie.
E absolut normal că dacă veniturile sunt mai mari, compensaţia să scadă corespunzător. Întregul concept de serviciu public se bazează pe prestarea unui serviciu care, în condiţii comerciale, nu ar fi rentabil. Dacă serviciul se dovedeşte rentabil, cu îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse de orar şi tarif, de ce ar trebui statul să mai compenseze ceva?
Legea limitează profitul din activităţile de servicii publice, nu din alte activităţi (şi e valabilă şi pentru transportul local). Nimic nu împiedică CFR Călători să facă profit din publicitate, filmări, trenuri speciale, bar/bistro, biciclete, bagaje neînsoţite, taxe foto în depouri ş.a..

Adrian78 a scris:
Pai cum adica Regiojet in Cehia nu face profit..
Chiar nu face profit, e cam pe pierdere: https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioJet
Dar Regio Jet e ţinut în spate de Student Agency, operator rutier. De la planul de mers 2019/2020 s-a permis atribuirea serviciilor Regio de către regiuni, spre supărarea directorului general de la CD. Cu ocazia asta, CD a pierdut dintr-un foc 8% din cota de piaţă, iar contractele au fost atribuite RegioJet, LeoExpress şi DB/Veolia.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24329
Data de inscriere : 05/10/2010

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeVin 19 Mar 2021, 20:20

Dr2005 da stiu ca compensatiile sunt la fel pentru toti operatorii dar eu ma refeream la TFC si RC care spala profitul pe plata TUI tot in holdingul lor, plata prestatiilor pentru niste servicii de gen LDHul de la RFO le duc garniturile in Marub la niste tarife de iasa profitul cat vor ei..
Dar las asa ca daca nu mai avem calatori le facem din IR Regioexpress dar cu acelasi mers mai inventam noi portite
Hai sa ne uitam la investitiile Regiojet din ultimii 5 ani cate vagoane si locomotive au cumparat..


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Vin 19 Mar 2021, 22:22, editata de 1 ori
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5205
Data de inscriere : 18/09/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeVin 19 Mar 2021, 21:56

Si eu am impresia ca sistemul de compensatii nu este stimulativ, inca un motiv pentru sistemul feroviar sa fie netransparent,neproductiv si mincinos. Poate un sistem de compensatii care sa prevada o suma fixa primita pentru fiecare leu incasat de catre operatori din activitatea de transport ar mai albi din ciubucurile nasilor. Imi aduc aminte cand a intrat Regiotrans masiv pe liniile neinteroperabile prin 2010, ma asteptam la actiuni masive de promovare a noii oferte care sa aduca mai multi calatori la trenuri ( publicitate, fluturasi, etc ). Insa un sef de la firma mi-a spus ca este suficient si bine cu cati calatori aveau. Un sistem care nu duce spre investitii si modernizare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 12:35

Adrian78 a scris:
Dr2005 da stiu ca compensatiile sunt la fel pentru toti operatorii dar eu ma refeream la TFC si RC care spala profitul pe plata TUI tot in holdingul lor
TFC circulă pe Bucureşti - Buzău, Bucureşti - Târgovişte, Cluj-Oradea... de fapt, linii închiriate mai sunt doar Titan - Olteniţa şi Buzău - Nehoiaşu, în rest se plăteşte TUI care, culema, e la zi. Dar la TFC nu am văzut tren cu 3 naşi sau 20 de case de bilete într-o staţie. Şi nici DA cu un vagon.
Dar de IRC ce zici? Nu mai circulă pe nicio secţie închiriată, plătesc TUI la tot.


Adrian78 a scris:
Hai sa ne uitam la investitiile Regiojet din ultimii 5 ani cate vagoane si locomotive au cumparat..
... din banii StudentAgency, companie de transport auto.

DAS 2011 a scris:
Si eu am impresia ca sistemul de compensatii nu este stimulativ, inca un motiv pentru sistemul feroviar sa fie netransparent,neproductiv si mincinos. Poate un sistem de compensatii care sa prevada o suma fixa primita pentru fiecare leu incasat de catre operatori din activitatea de transport ar mai albi din ciubucurile nasilor. Imi aduc aminte cand a intrat Regiotrans masiv pe liniile neinteroperabile prin 2010, ma asteptam la actiuni masive de promovare a noii oferte care sa aduca mai multi calatori la trenuri ( publicitate, fluturasi, etc ). Insa un sef de la firma mi-a spus ca este suficient si bine cu cati calatori aveau. Un sistem care nu duce spre investitii si modernizare.
Ce spui tu ar fi contrar Regulamentului 1370/2007. Nu poţi să dai compensaţie oricât, ci doar pe diferenţa dintre costuri şi venituri din serviciu public. Adică dacă o rută are călători care acoperă costurile şi profitul minim impus (la noi e 3% conform unei decizii a Consiliului Concurenţei), autoritatea contractantă nu mai are voie să dea nimic. E drept, la noi s-au dat direct contractele de servicii publice, fiecare a luat ce a vrut. Normal ar fi fost ca o rută relativ profitabilă să fie legată de una neprofitabilă, de ex. cine ia CSP pe Suceava - Ilva Mică să fie obligat să ia şi Floreni - Dornişoara, Vama - Moldoviţa şi Câmpulung - Cacica - Suceava. Doar aşa poţi să readuci trenul pe liniile neprofitabile (care, cu puţin efort, ar putea totuşi deveni profitabile cu legăturile corespunzătoare în linia principală). La fel, dacă OTF x vrea să se retragă de pe o secţie, să nu îi mai dai voie în mijlocul contractului, ci doar o dată la 4 ani sau pe câţi ani e contractul. Ori te laşi de treabă, ori o faci pe toată, nu iei un contract şi după aia zici că nu mai mergi la Liebling (de exemplu) că e neprofitabil... păi când ai luat contractul, ştiai ce poate secţia Jebel - Liebling, nu?
Normal că OTF îi convine cu călători mai puţini şi cu compensaţie, că dacă are călători mai mulţi, îi creşte şi volumul de muncă, îi creşte şi uzura materialului rulant.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24329
Data de inscriere : 05/10/2010

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 13:41

Hai nu te face ca nu intelegi TFC mai are si Galati Barlad destul de profitabil iar eu ma refeream mai mult la RC
Eu ma refeream ca mascheaza profitul prin tot felul de cheltuieli in loc ca din profitul ala obtinut pe o sectie interoperabila sa sustina niste sectii cu incasari mici
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5205
Data de inscriere : 18/09/2011

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 19:00

Dragos, revenim la discutia pe care am mai avut-o pe forum. Tot ce sustine statul prin subventii si compensatii nu genereaza dezvoltare. Infruptarea din banul public este sport national ! Stiu ca transportul public nu este profitabil ( cu exceptia microbuzelor, dar asta este alta discutie ) dar nici nu poti arunca bani la nesfarsit, fara nici o responsabilitate din partea beneficiarilor acestor sume. Pur si simplu nu poti acoperi 70 - 80 % din cheltuielile de exploatare a unei firme cu bani dela stat. Sau daca o faci stabilesti clar prioritatile ( plata TUI, achizitie material rulant, salarii,etc ). Apropo, cand se dau compensatiile la OTF nu se poate varsa valoarea TUI-ului direct la CFR SA ? Valabil si in transportul local, primariile fac din fonduri proprii sau UE infrastructura, achizitioneaza mijloace de transport, platesc pausal subventii pentru diferite categorii sociale ( elevi, studenti, pensionari ), deci alti bani incasati fara niciun efort si fara o evidenta clara a numarului de calatorii si companiile se plang de pierderi ! In conditiile in care rolul transportului public nu trebuie sa fie unul preponderent social, el trebuie sa asigure mobilitatea populatiei cu prioritate fata de masinile personale, nu exista niciun fel de stimulent sau obligatie in atragerea de noi calatori. Tu cunosti mai bine legile si regulamentele care guverneaza domeniul, probabil ca nu sunt adaptate realitatilor din Romania...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9103
Reputatie : 13010
Data de inscriere : 16/07/2014

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 21:28

Doctore IRC n-are linia Bistrita Nord-Bistrita Birgaului, tot cu TUI e si acolo?

sistemul ala cu linii la pachet a mai fost. Nu era linia de Snagov legata de alta linie si tot nu circulau trenuri pe ea?
Sus In jos
cristi ar




Numarul mesajelor : 866
Varsta : 46
Localizare : Arad
Reputatie : 6556
Data de inscriere : 28/05/2009

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 22:06

Bistrita-Bistrita Bargaului e la cfr. IRC platesc TUI la cfr.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9103
Reputatie : 13010
Data de inscriere : 16/07/2014

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 22:28

Interesant ca au ales sa opereze in sistemul asta.
Sus In jos
cristi ar




Numarul mesajelor : 866
Varsta : 46
Localizare : Arad
Reputatie : 6556
Data de inscriere : 28/05/2009

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeSam 20 Mar 2021, 22:48

Este singura sectie unde nu dubleaza cfr-ul. In rest doar asta fac, la fel ca dubele care circula la negru in fata autobuselor.
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22395
Data de inscriere : 06/12/2009

Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitimeDum 21 Mar 2021, 11:29

IRC ala putea sa scoata bani frumosi de pe Vascau cu trenuri directe la Oradea, intrau si de la Holod spre Ceica pana unde se putea, si incercau sa repare usor usor linia iar din partea de la Oradea se agitau sa circule pana la Mierlau in prima faza!
Pe 413 bagau minim 3 perechi dimineata, pranz si seara Oradea-Zalau-Jibou si retur, plus ceva curse localedar astea 3 mai rapide gen RE sa lege Oradea de Zalau, apoi pe Bixad/Negresti Oas bagau un mers cadentat din 2 in 2 ore, pe Rodna Veche legatura la toate si de la toate trenurile IR, se duceau si la Borsa! Pe rutele unde vroiau concurenta cu CFR bagau legaturi bune Cluj-Baia Mare-Satu Mare si retur, in Jibou asigurau legatura de Zalau si in Satu Mare legatura la Negresti Oas, dar terminau cu prostiile de Cluj-Huedin-Oradea si retur, Cluj-Campia Turzi si retur, astea sunt niste tampenii cand ar putea sa faca un mers super acolo in Nord-Vest, zona are potential dar trebuie sa stii cum sa o exploatezi nu asa arunci niste trenuri pe aceeasi ruta unde e si CFR si le dublezi, pleaca CFR la 4 si la 4:15 e si privatul, apoi pauza 3 ore, serios? Ai facut treaba!
Secundarele nu trebuiau abandonate, de acolo puteau scoate profit sigur ca erau doar ei.

_________________
595423Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Bdeem_8496_aLucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Bdeem_8496_aLucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)   Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) - Pagina 55 Icon_minitime

Sus In jos
 
Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)
Sus 
Pagina 55 din 69Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 62 ... 69  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (2)
» Lucruri negative la TFG si TFC
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (3)
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: PLUS(+) SI MINUS(-) LA CFR-
Mergi direct la: