|
| Revista presei | |
|
+60mtk Capsuneanu t1972 ravers75 @ndrey NicuS Rarau bobi bubu Andrey_tm Semafor sp59 19jimmy84 TER200 cristi ar aris86 laurentzu tcm cristi CFR laur 133 Cipri Andrei Neculai kristi kkk DUAL didinul rich1974 ets2oltromânia ttavi Hurricane AeroX IonutCFR2009 lifetec alex.alexus.tm DAS 2011 Adirmvl cristy79 florin94 alinx3330 CristyanC ciprian71 Nesebar tzifrea Amiralul riciu mielutu zburator Luna Re6/6 LanceR razvan - trenuri Jhonyla dan tm Dr2005 cardinal Warrington 92Dragos marius664 alliens Vitosa Katalyn cfr500 Adrian78 64 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Oct 2017, 22:17 | |
| Mama cat dureaza sa intre si ei in randul lumii tehnologice. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Oct 2017, 08:35 | |
| Sunt vreo 1500 de trenuri pe zi... asta înseamnă minimum 1500 de dispozitive, asta fără să socotim trenurile lungi care au şi conductor(i), nu doar şef de tren şi fără să socotim rezervele. Şi cum aceste dispozitive trebuie să fie dual-SIM (că liniile nu trec mereu prin zone cu acoperire bună), e clar că preţul pentru achiziţia lor nu va fi chiar mic. Să nu mai zic de cheltuielile care vor urma, cu abonamentele de date. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Oct 2017, 12:21 | |
| Eu zic ca suntem pierduti si ne apropiem de Corea de Nord
R. Plumb despre prețuri la carburanți: Dacă domnul Dragnea a declarat că nu vor creşte, aşa va fi http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/r-plumb-despre-preturi-la-carburanti-daca-domnul-dragnea-a-declarat-ca-nu-vor-creste-asa-va-fi-804800
http://bucurestiul.ro/gabriela-firea-inaugurat-astazi-statuia-printului-rainer-al-iii-lea-de-monaco-care-costat-85-milioane/ |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5434 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Oct 2017, 21:19 | |
| - Dr2005 a scris:
- Sunt vreo 1500 de trenuri pe zi... asta înseamnă minimum 1500 de dispozitive, asta fără să socotim trenurile lungi care au şi conductor(i), nu doar şef de tren şi fără să socotim rezervele. Şi cum aceste dispozitive trebuie să fie dual-SIM (că liniile nu trec mereu prin zone cu acoperire bună), e clar că preţul pentru achiziţia lor nu va fi chiar mic. Să nu mai zic de cheltuielile care vor urma, cu abonamentele de date.
nu e chiar asa, sunt destule garnituri pe trenurile regio (si chiar IR)care fac mai multe curse intr-o zi.... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Oct 2017, 22:21 | |
| Insa probabil aparatele alea ar trebui/vor trebui sa fie pe inventarul fiecarui controlor. Sau nu? |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Oct 2017, 22:33 | |
| - Dr2005 a scris:
- Sunt vreo 1500 de trenuri pe zi... asta înseamnă minimum 1500 de dispozitive, asta fără să socotim trenurile lungi care au şi conductor(i), nu doar şef de tren şi fără să socotim rezervele. Şi cum aceste dispozitive trebuie să fie dual-SIM (că liniile nu trec mereu prin zone cu acoperire bună), e clar că preţul pentru achiziţia lor nu va fi chiar mic. Să nu mai zic de cheltuielile care vor urma, cu abonamentele de date.
Atat timp cat aceste dispozitive usureaza munca si fac ca si compania sa afle in timp real biletele vandute pe anumite rute, intervale orare, zile de sarbatoare, etc aceste dispozitive sunt binevenite.Despre scuzele ca sunt prea scumpe si ca probabil CFR Calatori va cauta vreo anume firma ca sa le ia la suprapret sunt discutii care daca le pornim se vor intinde pe cateva pagini si nu vor avea decat acelasi rezultat.Si pana la urma nu trebuie tablete supersoftiscate ca nu vor fi cumparate pentru a face fotografii sau a descarca jocuri.Si aici nu trebuie luat exemplul vreunei companii straine ca CFR nu este nici DB , CD sau chiar MAV , exemplul celor de la RGT este elocvent.Nu sunt nici Dual-SIM-oare de ce ar trebui sa fie-, nici cu abonamente de date, pot fi descarcate in statie la finalul cursei.Acelasi dispozitiv poate fi folosit de mai multi utilizatori, pe baza de user si parola, trenurile alea 1500 sunt de fapt 750 din care mai scadem vreo 200 cel putin, deci ajungem pe la vreo 500.Bine daca CFR vrea sa ia 1500 ca are de unde si unii deja isi freaca palmele... Si daca vor neaparat si abonament de date, atunci pentru ce naiba mai exista Telecomunicatii CFR??? - Luna a scris:
- Insa probabil aparatele alea ar trebui/vor trebui sa fie pe inventarul fiecarui controlor. Sau nu?
Nu vad de ce...O locomotiva este condusa doar de un mecanic??? La tine la servici un calculator nu poate fi folosit decat de o singura persoana? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 08:59 | |
| http://m.romanialibera.ro/economie/companii/guvernul-tudose-a-tras-frana--la-cfr-calatori-societatea-mai-are-bani-bani-doar-pana-pe-25-noiembrie--472203 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 09:23 | |
| - marius664 a scris:
- exemplul celor de la RGT este elocvent.Nu sunt nici Dual-SIM-oare de ce ar trebui sa fie-, nici cu abonamente de date, pot fi descarcate in statie la finalul cursei.
În mod sigur au abonamente de date cei de la RegioTrans, că de aia poţi să îţi iei bilet on-line cu 15 minute înainte de plecarea trenului. Alea 15 minute sunt marja de siguranţă în care tableta să intre în zonă cu acoperire şi să dea refresh listei de bilete pentru trenul X. Dacă aparatul nu face asta automat, atunci şeful de tren o să comande manual această operaţiune, că altfel nu are cum să verifice biletul luat on-line. Desigur, Regiotrans (şi InterRegional, că şi ei folosesc acelaşi soft) ştie pe ce linii are semnal şi pe ce linii nu, de aia opţiunea de bilete on-line nu e disponibilă peste tot (sau nu era ultima dată când am mers eu cu ei). - marius664 a scris:
- Si daca vor neaparat si abonament de date, atunci pentru ce naiba mai exista Telecomunicatii CFR???
Telecomunicaţii CFR nu are celule GSM. Ce ai vrea, să stea naşii cu staţiile radio (apropo, pentru asta naşul trebuie să fie autorizat de ANCOM, deci alţi bani, altă distracţie) să vorbească cu fiecare gară de pe traseu, de unde tanti de la bilete - care are internet de la Telecomunicaţii CFR - să caute pe server biletul on-line şi diagrama de locuri? Eventual tanti să aibă ISDN sau, mai rău, dial-up, că mai sunt staţii mici cu astfel de conexiune. Chiar dacă unele garnituri şi unii naşi fac mai multe trenuri, tot trebuie o rezervă de dispozitive, în plus se pune problema pe inventarul cui vor fi aceste dispozitive... al casei colectoare? Al reviziei de vagoane? Al naşilor? Să zicem că la automotoare pot fi trecute pe inventarul trenului (deşi fac pariu că mecanicii nu or să vrea să se încarce cu ele când predau/primesc trenul, dar să zicem că se reuşeşte convingerea lor), dar la garniturile clasice? _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 09:25 | |
| - Adrian78 a scris:
- http://m.romanialibera.ro/economie/companii/guvernul-tudose-a-tras-frana--la-cfr-calatori-societatea-mai-are-bani-bani-doar-pana-pe-25-noiembrie--472203
Aici e vorba de o sumă generală, adică 10% pentru toate compensaţiile, nu doar pentru CFR Călători. Aceste compensaţii se plătesc de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, nu de către MT, iar aceasta poate oricând cere o rearanjare de buget şi poate acoperi diferenţa din alte titluri bugetare, mai ales că am impresia că execuţia lor bugetară le permite acest lucru. Astfel de mesaje îngrijorătoare apar la fiecare rectificare... şi, până acum, nu a murit nimeni. Eu în locul CFR Călători căutam să îmi cresc veniturile, nu să mă plâng în presă că mi-a tăiat statul 10% din compensaţie. Dar, na, la urma urmei, e problema lor. _________________ :TTT:
|
| | | florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3615 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 10:22 | |
| Se continuă schimbarea cupoanelor de șină dintre Cilibia si Rosetti pe firul 1. Trenurile circulă pe firul 2. Acum muncitorii se află exact la trecerea la nivel de la aprox. 2km de Rosetti. Deci tot ce circulă azi pe M 702 va avea o întârziere de cel puțin 15 minute până la orele 16 sau 17. Primul care este întârziat este 18072 aparținând TFC. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 17:39 | |
| Vagoane Astra pentru Arenaways cumparate de Regiojet se vor intoarce in Romania pentru revizii
http://www.ferrovie.it/portale/articoli/671 |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5872 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 19:27 | |
| Poate ne explica stimabilul Dr2005 cum poate CFR Calatori sa isi creasca veniturile cand de luni de zile cara sute de mii de asistati social cu bilete moca, a caror valoare este decontata cand si cum are chef nu stiu ce Autoritate fantoma si cand calatorii platitori - care dau BANI ACUM nu peste sapte luni companiei - nu mai au loc in trenuri din cauza acestor putori. La inceput ne spuneai ca acesti intretinuti ai bugetului de stat sunt salvarea caii ferate - dar iata ca au trecut doar cateva luni si OTF aproape ca au ajuns in sapa de lemn. Nu mai zic de CFR Calatori care s-a ales si cu subventia taiata si fara niciun vagon nou, ba din contra cu multe trase la gard cu reviziile expirate.
Banuiesc ca prima masura de crestere a veniturilor ar fi fost aducerea lui Dorobantu. In acest caz - da, ar fi crescut spectaculos niste venituri - dar in niciun caz cele ale CFR Calatori.
Deci l-as ruga pe Dr2005 sa nu mai dea din taste si sa ne spuna concret cum ar fi crescut el veniturile CFR Calatori in conditiile acestui an cu atatea pomeni electorale si cu 0 lei pentru material rulant care sa si preia aceste pomeni. Si cu o mica surpriza pe final de an - reducerea subventiei in conditiile rectificarii bugetare. Si apropo de asta - de ce oare de cativa ani incoace mereu dar mereu se taie cei mai multi bani fix de la Ministerul Transporturilor? Cumva pentru ca, datorita inaltului grad de competenta ce domneste acolo - in fiecare an nu sunt in stare sa ii cheltuie? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 19:38 | |
| Cfr Calatori poate sa mai aduca o bruma de calatori daca ar mai reduce din tarifele IR si ar mai imbunatati conditile de calatorie Sa nu mai vorbim de servicile restaurant si biciclete care sunt neglijate In paralel cheltuielile la Cfr Calatori sunt foarte mari din cauza surplusului de personal din birouri si a materialului rulant energofag |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 21:50 | |
| - cristy79 a scris:
- Poate ne explica stimabilul Dr2005 cum poate CFR Calatori sa isi creasca veniturile
Bilete pentru bicicletă, mici modificări de mers (nu cred că CFR S.A. nu ar fi de acord), publicitate în şi pe trenuri, direcţionarea banilor de revizii majore cu preponderenţă spre automotoare şi spre locomotivele modernizate care stau (nu spre EA clasice şi DA-uri când stau LDH-uri cu motor CAT, EA-uri seria 477 şi EA-uri cu ICOL la gard). Da, ştiu că nu prea se prezintă reparatori la licitaţii, dar mă uit că pentru seria 477 abia acum se face licitaţie pentru RR, în vreme ce clasice se tot repară. Ar mai trebui şi o reîmpărţire a materialului rulant între depouri, să nu se mai plimbe 4 Malaxe pe Radna, de exemplu, în timp ce pe Valea Oltului e DA cu un vagon, iar pe la Suceava e EA cu un etajat, în vreme ce în 3008 lumea se înghesuie în 2 vagoane (nu găseşte Basarabul nişte 20-55 pe care să le dea la schimb Paşcaniului pe etajate?). - cristy79 a scris:
- cand de luni de zile cara sute de mii de asistati social cu bilete moca, a caror valoare este decontata cand si cum are chef nu stiu ce Autoritate fantoma si cand calatorii platitori - care dau BANI ACUM nu peste sapte luni companiei - nu mai au loc in trenuri din cauza acestor putori. La inceput ne spuneai ca acesti intretinuti ai bugetului de stat sunt salvarea caii ferate
Nu confunda mere cu pere... nu ştiu dacă o faci din neştiinţă sau din rea voinţă. Hai să analizăm împreună OUG nr. 63/2017 prin care se face rectificarea bugetară. Compensaţia este asigurată din Titlul IV ,,Subvenţii", din care s-a redus suma de -197.614 mii lei. Nu am găsit pe nicăieri pe internet Anexa 3/24 la Legea Bugetului (normal, ar avea vreo 400 pagini), dar proiectul ei prevedea suma de 1.976.140 mii lei pe titlul IV, din care 1.486.000 mii lei pentru transportul feroviar de călători, restul fiind pentru metrou şi infrastructură. Iar în ecuaţia asta mai intervine un actor - ARF, care, în funcţie de execuţia bugetară pe care o are până în prezent, îşi poate rearanja bugetul pentru a acoperi sumele pentru contractele de servicii publice, asta presupunând că e nevoie, pentru că bugetul anual e bazat pe o estimare de tren-km şi călători-km... estimare care poate sau nu să fie conformă cu realitatea (unele trenuri s-au anulat în unele zile, numărul de călători a fost mai mic sau mai mare, unele trenuri au realizat venituri mai mari decât se estimase, deci compensaţia necesară până la marja de profit de 3% va fi mai mică ş.a.). A, pentru cultura ta generală, titlul IX ,,ASISTENȚĂ SOCIALĂ" primeşte 200.000 lei în plus la rectificare, care sunt mai mult decât suficienţi pentru plata facilităţilor pentru elevi, studenţi şi pensionari. Chiar dacă student n-ai fost, când o să ajungi la pensie, o să te bucuri de alea 12 călătorii reduse 50% la regio pe an pe care o să le primeşti odată cu talonul de pensie pe ianuarie. - cristy79 a scris:
- iata ca au trecut doar cateva luni si OTF aproape ca au ajuns in sapa de lemn. Nu mai zic de CFR Calatori care s-a ales si cu subventia taiata si fara niciun vagon nou, ba din contra cu multe trase la gard cu reviziile expirate.
Arată-mi tu vreun OTF care a primit material rulant de la stat moka, că eu ţi-l mănânc cu fulgi cu tot. Există contracte de servicii publice, statul nu mai are voie să pompeze bani aiurea în CFR Călători sau în orice altă societate de stat. Singura portiţă legală e ca statul să cumpere material rulant pe care să îl închirieze nediscriminatoriu tuturor OTF, ca parte din contractele de servicii publice. Dar automotoarele nu cresc în copaci, iar să faci un caiet de sarcini nu e treabă de o lună, că altfel iar ne trezim cu 120 de Desiro fără mentenanţă şi cu R8-uri care costă aproape cât automotorul nou. - cristy79 a scris:
- de ce oare de cativa ani incoace mereu dar mereu se taie cei mai multi bani fix de la Ministerul Transporturilor? Cumva pentru ca, datorita inaltului grad de competenta ce domneste acolo - in fiecare an nu sunt in stare sa ii cheltuie?
Din nou ori nu înţelegi (să nu o zic altfel), ori te prefaci... citeşte încă o dată OUG 63/2017, Anexa 2/24 - http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/193186 . Să vedem şi sumele tăiate... mare parte din ele sunt TITLUL VIII ,,PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN)POSTADERARE ": -335.488 mii lei TITLUL X ,,PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE AFERENTE CADRULUI FINANCIAR 2014-2020": -5.500.000 mii lei Să traduc: e vorba de sume aferente cofinanţării proiectelor cu fonduri UE. Sunt nişte bani cvasi-inexistenţi, prinşi în buget doar ,,ca să fie" în cazul în care entităţile de sub autoritatea MT primesc aprobarea pentru acele proiecte. Mare parte din aceste proiecte sunt pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Autoritatea de management pentru POIM (AM POIM) este MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE, ADMINISTRAŢIEI PUBLICE ŞI FONDURILOR EUROPENE, iar persoana responsabilă este Ministrul Delegat pentru Fonduri Europene, Rovana Plumb. Deci toate aprobările trec prin pixul d-nei. Plumb. Numai că AM POIM nu ştiu în ce stadiu mai e cu autorizarea la Comisia Europeană... iar sumele bugetate erau oricum umflate cu pompa, ca să dea bine, pentru că e tehnic imposibil să începi atâtea proiecte într-un singur an şi consultanţii, proiectanţii şi constructorii să presteze atâta muncă cât să fie nevoie de atâta bănet. Mai simplu de acceptat au fost proiectele finanţate prin Mecanismul de Interconectare a Europei (MIE / CEF - Connecting Europe Facility, MIE e traducerea oficială făcută de lingviştii din Reprezentanţa Permanentă, nu avem de ales, trebuie să o folosim), care au un circuit mai simplu de verificare şi aprobare (chiar dacă aprobarea o dă tot Rovana Plumb) şi care apoi merg la INEA (Innovation and Networks Executive Agency - Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele) care este în subordinea Comisiei Europene. Pe MIE sunt deja aprobate proiecte importante în domeniul feroviar (cele 3 loturi ale liniei Braşov - Sighişoara, SF pentru Craiova - Calafat şi Craiova - Arad), iar pe următorul apel va intra, printre altele, şi Braşov - Predeal. În schimb, la POIM e tragedie mare, nu ştiu să se fi aprobat ceva. Concluzie: sumele tăiate din buget au fost puse acolo doar ca să arate bine, era clar încă de la bun început că nu pot fi cheltuite.Aşa că înainte să te iei de MT, analizează şi activitatea Ministerului Finanţelor Publice şi a MDRAPFE. Oricum, niciun minister nu poate să cumpere nici măcar hârtie igienică fără viza MFP (deşi parcă am mai explicat asta). - Adrian78 a scris:
- Cfr Calatori poate sa mai aduca o bruma de calatori daca ar mai reduce din tarifele IR si ar mai imbunatati conditile de calatorie
Sa nu mai vorbim de servicile restaurant si biciclete care sunt neglijate In paralel cheltuielile la Cfr Calatori sunt foarte mari din cauza surplusului de personal din birouri si a materialului rulant energofag Adevăr grăieşti (în mare parte), de biciclete şi-au bătut joc, de bar şi restaurant la fel (deh, dacă vindeau Ursus la 5 lei şi alune la 6 lei... normal că lumea cobora în gări la chioşcuri şi cu 6 lei îşi lua o Timişoreana la 2 litri). Personal prin birouri, cel puţin la nivel central, nu prea mai e, a fugit o parte din el la ARF, iar din personalul rămas, o bună parte mai are câţiva ani până la pensie. Despre materialul rulant, numai de bine ) Într-o parte merg 4 AM900 legate, în altă parte merge DA-ul cu 1 vagon. Eficienţă maximă _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Oct 2017, 22:38 | |
| - Dr2005 a scris:
În mod sigur au abonamente de date cei de la RegioTrans, că de aia poţi să îţi iei bilet on-line cu 15 minute înainte de plecarea trenului. Alea 15 minute sunt marja de siguranţă în care tableta să intre în zonă cu acoperire şi să dea refresh listei de bilete pentru trenul X. Dacă aparatul nu face asta automat, atunci şeful de tren o să comande manual această operaţiune, că altfel nu are cum să verifice biletul luat on-line. Desigur, Regiotrans (şi InterRegional, că şi ei folosesc acelaşi soft) ştie pe ce linii are semnal şi pe ce linii nu, de aia opţiunea de bilete on-line nu e disponibilă peste tot (sau nu era ultima dată când am mers eu cu ei). La Regiotrans nu se vand bilete cu loc, alea 15 minute sunt pentru calator pentru a se putea conecta si a face tranzactia pana la plecarea trenului,daca ai internet pe care te poti baza poti face chestia asta chiar si in tren... - Dr2005 a scris:
Chiar dacă unele garnituri şi unii naşi fac mai multe trenuri, tot trebuie o rezervă de dispozitive, în plus se pune problema pe inventarul cui vor fi aceste dispozitive... al casei colectoare? Al reviziei de vagoane? Al naşilor? Să zicem că la automotoare pot fi trecute pe inventarul trenului (deşi fac pariu că mecanicii nu or să vrea să se încarce cu ele când predau/primesc trenul, dar să zicem că se reuşeşte convingerea lor), dar la garniturile clasice? Am mai zis, astea sunt scuze si mentalitati pur romanesti.De ce sa-mi pun usa la casa sa nu mai fie curent, ca tot se face curent cand intru pe ea... Crezi ca asemenea dileme copilaresti le-au avut cei din alte companii nationale cand au achizionat servicii mai performante? Ori RGT sa folosim exemplul romanesc.Poate CFR ii intreaba pe ei cum e cu inventarul.Sau e mai bine cu pixul si hartia, sau si mai bine cu banii direct la nas... Adica pe bune, daca se urca nasii nasii intr-un tren unde nu functineaza prizele, unde isi incarca tabletele???...Deci in concluzie nu sunt bune, necesare si utile mai bine luam vagoane si rame cu prize , apoi tablete.Problema e ce facem cu malaxele, le punem si lor prize... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |