Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 17:32

de ce a dat in judecata proiectantul?

vad ca acolo executia stagneaza.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 00:15

dan tm a scris:
de ce a dat in judecata proiectantul?

vad ca acolo  executia stagneaza.

Motivele pentru care primaria Husi a dat in judecata proiectantul acestui "teatru de vara" pot fi doar doua: ori proiectantul nu a finalizat si predat proiectul in termenul stabilit prin contract ori a facut si predat un proiect necorespunzator!
Acuma ce o fi fost asa de greu sa faci un proiect pentru un "teatru de vara" (adica practic o scena si niste tribune) nu inteleg!

Si nu inteleg un alt aspect: daca nu exista un proiect definitiv cum a putut fi scoasa la licitatie si inceputa executia lucrarilor!

Oricum, sper ca se va finaliza si acest "teatru de vara" din Husi! Zona respectiva de la "Recea" are un potential important pentru activitati de agrement in aer liber- daca s-ar reconstrui si moderniza si fostul strand de acolo (inchis prin anii 2007- 2008) si daca iazurile de acolo (de la Recea) ar fi decolmatate, dragate, curatate si adancite ar putea fi amenajate pentru activitati de agrement nautic (cu barci, hidrobiciclete, etc). Dar sigur ca pentru asta trebuie resurse financiare importante.
In 1990 acolo la "Recea" era si un restaurant-bar.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 12:39

Adica raspunzi la intrebare cu alta intrebare

daca lucrarea a fost adjudecata si atacate lucrarile , de primaria a dat in judecata proiectantul?


lasa petrecerea timpului liber pe la baruri, ca pot bea si in fata magazinelor sau a caselor.

Ce timp liber sa petreaca daca ei nu lucreaza? cu ce bani?

aaa pe social.
si bine ar face daca o sa trebuiasca sa dea banii inapoi, teatru de  vara trebuia la Husi?

pe bune acuma, in est e nevoie mare de locuri de munca  abia apoi de teatru de vara.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 13:35

Desigur că principala problema și în Huși este lipsa locurilor de muncă bine plătite (cred că singurii locuitori din Huși care au salarii cat de cat mai bune sunt cei care lucrează la poliție, poliția de frontieră, unitatea militară, vameșii din vama Albița ,jandarmerie, judecătorie , pompieri și la spital).

Dar faptul că se face și un teatru de vara este în esență un lucru bun (e bun că s-a renovat și modernizat și cinematograful Dacia, sa fie o sala de spectacole adecvată și în Huși, unde sa poți vedea în condiții moderne un film,, o piesa de teatru, un spectacol, etc, este o bibliotecă cu un sediu modern, clădirea casei de cultură a fost renovată și restaurată și ar mai fi 3 muzee, dar a căror clădiri vechi ar trebui renovate și restaurate sau sunt in curs de renovare și restautare).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 21:17

Chestia este că în Huși a existat înainte de 1990 o "grădină" (teatru) de vara, unde se țineau spectacole, concerte, etc. Era situată în parcul Cuza- Vodă, aproape de centrul orașului.
După 1990 aceea gradina (teatru) de vara a fost abandonată și lăsată în paragină , un timp acolo fiind și o discoteca și un bar (după 1990).
In anul 2010, cu ocazia lucrărilor de modernizare a parcului Cuza-Voda, fosta gradina (teatru) de vara de acolo (care ajunseseră o ruină) a fost demolată, în locul ei fiind amenajat un loc de joaca pentru copii.
Atunci primarul Ioan Ciupilan a promis că se va construi un nou teatru de vara și într-un fel construcția acestui nou teatru de vara (în zona Recea) este o promisiune care trebuie respectată!
Multi au criticat locul ales pentru construcția acestui nou teatru de vara (departe de centrul orașului, tocmai la Recea, la marginea orașului) dar explicația primarului, pentru alegerea acestui amplasament a fost că dacă noul teatru de vara ar fi fost construit tot în parcul Cuza- Vodă nu ar fi primit autorizație de funcționare de la ISU, din cauza imposibilității asigurării cailor de evacuare a spectatorilor, în caz de incendiu!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 03:15

Cum adică "motivele pot fi"? O primărie este o instituţie publică, nu poate avea astfel de secrete. Toate primăriile sunt obligate să primească petiţii online, deci ar trebui să poţi afla motivele în maximum 30 de zile de la trimiterea petiţiei.

Iar dacă există un dosar undeva la un tribunal, îl poţi căua pe Portalul Instanţelor dacă îi ştii numărul sau dacă ai răbdare să cauţi după "Primăria Huşi".

Cât despre ajutoare sociale, se găsesc statistici pe site-ul Ministerului Muncii - https://mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/2629 (sau cred că se găsesc, că de când s-a defectat hardul pe care aveam toate programele instalate, nu mai am Excel).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 10:14

Motivele pot fi de prostie.
PAi daca s-a licitat si adjudecat inseamna ca nu au fost cerute clarificari inainte de licitatie deci proiectul a fost bun.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 13:05

Dr2005 a scris:
O primărie este o instituţie publică, nu poate avea astfel de secrete. Toate primăriile sunt obligate să primească petiţii online, deci ar trebui să poţi afla motivele în maximum 30 de zile de la trimiterea petiţiei.
.

Rade ciob de oala sparta... La Ministerul Transporturilor cred ca aveti sute de petitii lasate fara raspuns... La ultima trimisa (avand si nr de inregistrare), astept si motivarea netrimiterii raspunsului in termenul legal de 30 zile Smile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeLun 16 Sept 2024, 10:35

Nu am nicio petiţie depăşită pe persoană fizică. Direcţiile de specialitate rar au termen mai mare de o 2 săptămâni pentru răspuns.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4065
Data de inscriere : 24/08/2017

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeLun 16 Sept 2024, 15:09

Eu cand am facut anul trecut spre a nu se introduce IC pe Galati-Bucuresti nu am primit nici confirmare pe mail, cu atat mai putin un raspuns. Am venit apoi la OPC, idem.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeLun 16 Sept 2024, 19:24

Ce treabă are OPC cu trenurile? Instituţia, de fapt, se numeşte ANPC şi are obiceiul să comită abuzuri, mai precis să dea amenzi pentru ce nu are în atribuţii să controleze.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeMier 18 Sept 2024, 14:09

Laurentiu Ciobanu a scris:
Eu cand am facut anul trecut spre a nu se introduce IC pe Galati-Bucuresti nu am primit nici confirmare pe mail, cu atat mai putin un raspuns. Am venit apoi la OPC, idem.

Nu tine de ei... A redirectionat-o catre CFR Calatori Serviciul Mers de Tren, iar aia... s-au sters cu ea in partea dorsala Laughing
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeVin 27 Sept 2024, 12:59

Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui" scris de Alina Darie:

Plouă prin acoperișul pieței agroalimentare din Huși, dar există o explicație!

EXPLICAȚIE… Nu de puține ori, în ultima perioadă, hușenii care vând în piața agroalimentară a Hușului au sesizat faptul că plouă prin acoperișul clădirii, însă până acum nu s-a dat un răspuns oficial pentru ceea ce se întâmplă. La întrebarea avocatului Radu Bobârnat, primarul Ioan Ciupilan a dat o explicație. „Dar ce se întâmplă, plouă prin acoperiș?”, a întrebat avocatul Bobârnat. „Toate construcțiile cu sandwich-uri, cum e la piață… Ne-au dat cu onduleurile deasupra, așa a dat proiectantul. A fost dirigintele de șantier, care a pus să demonteze nu știu pentru ce, aproape toate panourile. Ele, în momentul acela, nu s-au mai centrat și a început să se scurgă apa. În momentul în care m-am uitat la alte construcții, proiectele sunt venite altfel decât la noi, cu o membrană de cauciuc peste ele. Dacă ar fi fost cu onduleurile în jos și la noi era simplu să punem o membrană de cauciuc. Dar asta este, același lucru l-am avut și la sala de sport… De exemplu, la sala care se face acum pe Dric, o să mă duc cu pompierii de la ISU, să vedem, să dau drumul la recepție. (…) Unii spun că ar fi trebuit să verificăm, dar cum să verificăm? Că pe panourile acelea (la piață, n.r) nici nu se poate urca oricum și oricine, că trebuie să calci unde ai șuruburi, nu pe alături… Și s-au urcat destui, care au vrut să facă ei bine, dar nu vreau să dau acum nume”, a spus, aluziv, primarul Ciupilan. Cu alte cuvinte, piața are nevoie de reparații la nivelul acoperișului. „Este nevoie. Plouă prin acoperiș. Nu știm noi cauzele și nici nu ne pricepem, dar e păcat să fie lăsată așa. Noi lucrăm aici și piața a fost bună cum a fost făcută, e foarte necesară, dar are nevoie de reparații. Sute și mii poate de oameni trec prin piață zilnic, nu poate fi lăsată fără îngrijire, mai ales că e în centrul orașului”, au reclamat comercianții din piață, atașând și imagini ca să își dovedească spusele.

Link articol https://www.vremeanoua.ro/ploua-prin-acoperisul-pietei-agroalimentare-din-husi-dar-exista-o-explicatie/

Si poze din acest articol (se observa tavanul fals de rigips si tencuiala deteriorate de la infiltratiile de apa):

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Acoper10

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Acoper11

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Piata-10

Ar trebui reparat acoperisul, refacut tavanul fals din rigips si tencuiala afectata de infiltratiile de apa! Este pacat ca aceasta cladire a pietei agro-alimentare (destul de noua si moderna, inaugurata in 2010) sa fie lasata sa se degradeze!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeLun 30 Sept 2024, 07:59

Propunerile si initiativele edilitare pe care le-am transmis la aproape toti cei 19 consilieri locali din Husi, alesi in urma alegerilor locale din acest an (Gabriela Matei, Corjschi Alexandru, Ciupilan Valeriu Ioan, Tania Toma Catalina, Ivanovici Georgiana, Matei Ionel, Patrascu Luiza PSD, Enache Emil, Pascal Petru, Tocu Catalin, Chetran Cela Tamara AUR, Bobarnat Radu, Catanescu Mariana, Cocuz Adrian, Popa Catalina PNL si Brinza Andrei Dan USR):

1. Infiintarea unui "parc industrial" in municipiul Husi, lucru care ar contribui la atragerea de investitori, care sa infiinteze unitati de productie industriala in Husi. Conform legii 186 din 2013 autoritatile publice locale (primariile) pot infiinta parcuri industriale.
Primul pas, in vederea infiintarii unui "parc industrial" la Husi, ar fi achizitionarea unui teren liber de catre primarie, teren care sa fie situat, de preferinta, la marginea orasului, langa drumul european Husi- Albita.
Lipsa locurilor de munca bine platite este cred cea mai importanta problema cu care se confrunta municipiul Husi.

2. Realizarea unui "parteneriat" intre primariile Husi, Cretesti si Oltenesti si compania nationala de cai ferate "CN CFR SA", in vederea realizarii si finantarii lucrarilor necesare pentru reparatia si redeschiderea, in conditii de siguranta a circulatiei, a caii ferate Crasna- Husi, pentru ca municipiul Husi sa poata beneficia de transportul feroviar.
Aici ar trebui o mai mare disponibilitate din partea primariei Husi in vederea realizarii unui astfel de parteneriat cu compania CN CFR SA, inclusiv, daca este posibil si in conditiile legii, alocarea de resurse financiare din bugetul primariei Husi, in vederea realizarii unor lucrari de reparatie a liniei ferate Crasna- Husi, in cadrul unui astfel de "parteneriat".
In conformitate cu prevederile hotararii de guvern nr. 187 din 1 martie 2023 este posibila constituirea de parteneriate pentru implementarea proiectelor de infrastructura (inclusive feroviara) publica , intre unitatile administrative-teritoriale si ministerul transporturilor si infrastructurii.
Intr-un raspuns oficial trimis de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA catre “Asociatia caii ferate Crasna- Husi” se arata disponibilitatea CN CFR SA de a incheia un parteneriat cu primariile Husi, Cretesti, Oltenesti si cu Consiliul Judetean Vaslui, pentru redeschiderea, pentru traficul feroviar, a caii ferate Crasna- Husi.
Asadar primaria Husi este cea care trebuie sa faca urmatorii pasi si demersuri catre CN CFR SA in vederea realizarii acestui parteneriat!

In acel document oficial emis de CN CFR SA se mentioneaza urmatoarele : “in data de 07.06.2024 Sucursala Regionala CF Iasi a informat, printr-o adresa oficiala, Consiliul Judetean Vaslui, Primaria Municipiului Husi, Primaria Comunei Albesti, Primaria Comunei Oltenesti si Primaria Comunei Cretesti despre cadrul legal al hotararii de guvern nr. 187 din 01.03.2023, care permite constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte de infrastructura publica intre unitatile administrative-teritoriale sau asociatiile de dezvoltare intercomunitare legal constituite si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii , parteneriate care reprezinta o oportunitate viabila pentru dezvoltarea comunitatilor locale cat si pentru mentinerea integra a mijloacelor fixe feroviare din zona”.

3. Realizarea de demersuri la "Compania Nationala de administrare a Infrastructurii Rutiere din Romania", in vederea urgentarii proiectului de realizarea a drumului express Tisita- Husi- Albita.

4. Proiectul privind realizarea soselei de centura a municipiului Husi se afla la faza de elaborare a studiului de fezabilitate, contractul fiind atribuit la data de 26 martie 2024 si avand un termen de realizare de 10 luni. Asadar, in cel mai bun caz, anul viitor va putea fi organizata licitatia pentru achizitia de lucrari de executie.

5. Proiectul de modernizare, reabilitare si extindere a sistemului de apa-canalizare din Husi a fost , in cea mai mare parte, finalizat, dar aici intervine o problema- cea a calitatii lucrarilor executate! Aici trebuie lamurit foarte clar cine trebuie sa faca receptia acestor lucrari si sa semneze procesele-verbale de receptie a lucrarilor: ori numai reprezentantii SC Aquavas SA Vaslui (caz in care primaria Husi intradevar nu poate interveni in verificarea calitatii lucrarilor executate) ori si reprezentantii primariei Husi (caz in care este necesara angajarea,in cadrul primariei Husi, a unor instalatori sau maistri in sisteme de apa-canalizare, singurii in masura sa aprecieze si sa verifice calitatea lucrarilor executate).
Prin reprezentantul sau din cadrul consiliului de administratie al societatii SC Aquavas SA Vaslui (societate unde primaria Husi detine cca 15% din actiuni) primaria Husi poate solicita explicatii conducerii societatii Aquavas privind calitatea lucrarilor executate in cadrul proiectului de reabilitare, modernizare si extindere al sistemului de apa-canalizare din Husi.

6. In cazul societatilor sau firmelor private care executa lucrari, pentru diverse utilitati, pe domeniul public al municipiului Husi (SC Aquavas SA, SC Gaz Est, EON, etc) si care nu-si respecta obligatia legala de a readuce terenul (strada sau trotuarul) in starea initiala, in termenul stabilit de lege, sa fie aplicate sanctiunile prevazute de lege (amenzi). Este o problema care ar trebui adusa, de catre conducerea primariei Husi, la cunostiinta sefilor si directorilor acestor societati sau firme private!

7. La data de 21 septembrie 2023 a fost atribuit contractul pentru lucrari de executie din cadrul proiectului privind “modernizarea si eficientizarea iluminatului public din municipiul Husi, etapa a doua”.
Care este stadiul lucrarilor in prezent ? Acest proiect, foarte important, sper ca implica si: schimbarea completa a tuturor cablurilor de alimentare a corpurilor de iluminat, incepand din posturile de transformare, cu cabluri noi, montate in subteran, modernizarea punctelor de aprindere, schimbarea tuturor corpurilor actuale de iluminat cu corpuri de iluminat cu led si infiintarea unui sistem de telegestiune pentru iluminatul public. Principala cauza tehnica a deselor intreruperi a iluminatului public este vechimea si starea in care se afla cablurile care alimenteaza corpurile de iluminat, cabluri din cauza carora se produc dese scurtcircuite, care duc la declansarea sigurantelor automate.
Datorita deselor avarii care apar la sistemul de iluminat publc din Husi cred ca este necesar de analizat in ce masura isi ideplineste obligatiile contractuale firma privata care realizeaza mentenanta si intretinerea sistemului de iluminat public din Husi.

Daca se constata ca aceasta firma nu-si indeplineste obligatiile contractuale cred ca este necesara rezilierea contractului si preluarea acestei activitati de catre primarie, in regie proprie. Desigur ca pentru aceasta primaria ar trebui sa angajeze cativa electricieni si sa achizitioneze utilaje si scule specifice acestei activitati (o autoscara, etc).

8. Realizarea demersurilor necesare catre "Inspectoratul Scolar Judetean" Vaslui in vederea infiintarii unor clase de invatamant profesional, in meseriile de: electrician exploatarea joasa tensiune, instalator apa-canal si instalator gaze naturale, in cadrul liceului tehnologic "Ioan Corivan" Husi.
Infiintarea unor astfel de clase de invatamant profesional ar oferi posibilitatea elevilor din Husi sa invete meserii mai complexe, mai bine platite si care se cauta pe piata muncii si ar contribui si la diversificarea ofertei educationale a acestui liceu.
In plus ar trebui organizat in sistem de invatamant dual, pentru astfel de meserii, sistem de invatamant dual care sa fie organizat prin colaborarea dintre primaria Husi, liceul tehnologic "Ioan Corivan" si firmele si unitatile din Husi care executa sau intretin instalatii electrice , de apa-canalizare si de gaze naturale (SC Alcra Electric srl, SC Electrosanit Srl, SC Carisab Srl, SC Est Mold Electric Srl, SC Energoest Srl, EON/Delgaz Grid, Aquavas- Sucursala Husi, SC Gaz Est, etc)

9. Identificarea de fonduri pentru realizarea dotarilor necesare la "Colegiul National Dimitrie Cantemir" Husi, pentru ca elevii de acolo sa poata invata in cele mai bune conditii si cu cele mai moderne tehnologii meserii legate de agricultura, industria alimentara si zootehnie. Dintre investitiile necesare care ar trebui realizate acolo: marirea si diversificarea parcului de tractoare si utilaje agricole noi, o ferma zootehnica moderna de porcine, o linie moderna de vinificatie si imbuteliere a vinului, livada, gradina de legume, etc.
De asemenea, daca se pot gasi fonduri, ar trebui renovate si restaurate si cele doua cladiri vechi, emblematice pentru acest liceu dar si pentru municipiul Husi in general: vinoteca veche si cladirea unde se afla "Muzeul viei si vinului". Daca aceste doua cladiri vechi ar fi renovate si restaurate ar atrage un numar important de turisti in Husi.

10. Realizarea demersurilor necesare catre Episcopia Husilor, in vederea renovarii si restaurarii cladirilor si constructiilor vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala, aflate in patrimoniu acesteia: "palatul episcopal", zidul de incinta al episcopiei si executarea lucrarilor necesare de reparatii la cladirea cunoscuta sub numele de "Casa Iorgu Berea", in vederea redeschiderii , pentru publicul vizitator, a "Muzeului de arta veche bisericeasca si bibliofil".

11. Unificarea celor doua societati, unde Consiliul Local Husi este actionar majoritar, si anume "SC Ecosalubrizarea Prest Srl" si "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" intr-o singura societate, care sa se ocupe cu tot ce tine de: partea de salubrizare care a ramas in cadrul primariei, intretinerea spatiilor verzi si parcurilor, intretinerea trotuarelor, aleilor si strazilor aflate in administrarea primariei Husi, intretinerea fondului locativ al statului aflat in administrarea primariei (blocurile ANL si locuintele sociale), sistemul de iluminat public si in perspectiva si transportul urban in comun din Husi.

Existenta unei singure societati (in loc de doua) care sa se ocupe de toate aceste aspecte edilitare ar contribui la desfiintarea a 4 posturi de conducere din cadrul actualei societati "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" (administrator, contabil-sef, sef serviciu si inspector/referent resurse umane), lucru care ar duce la economii bugetare.

In schimb, in cadrul unei astfel de societati unice, ar trebui angajati cativa meseriasi / muncitori calificati in constructii si in instalatii (electricieni, instalatori apa-canal, fochisti, lacatusi) si achizitionate utilaje si scule specifice acestor meserii, astfel incat primaria Husi sa poate efectua in "regie proprie", cu angajatii sai, fara a mai apela la firme private, toate lucrarile de intretinere si reparatii la instalatiile electrice, sanitare, termice din cladirile aflate in administrarea Consiliului Local Husi. In acest fel acele lucrari ar putea fi executate mult mai rapid si eficient.

Locatia perfecta pentru sediul unei astfel de societati unice este locul in care, in prezent, se afla sediul societatii "SC Ecosalubrizarea Prest srl", la parterul unui bloc de pe strada Stefan cel Mare. Acolo exista conditii optime pentru munca de birou, acel spatiu fiind amenajat si dat in folosinta in anul 1996.

Din cele doua garaje care apartin astazi societati "SC Ecosalubrizarea prest srl" Husi ar trebui pastrat numai unul (care sa fie modernizat) iar celalalt garaj dat in administrarea SC Aquavas SA- Sucursala Husi.

De asemenea ar trebui identificate fonduri pentru achizitionarea catorva utilaje noi, moderne, pentru activitatea de salubrizare care a mai ramas in cadrul primariei Husi (automaturatori, autostropitoare, utilaje de curatat aleile pietonale, etc).

12. Realizarea de demersuri catre "Asociatia de dezvoltare intercomunitara Vaslui" si catre firma privata "SC Urbana SA Bistrita" in vederea realizarii unui sistem de colectare selectiva a deseurilor menajere.

13. Pentru identificarea celor care comit fapte antisociale sau distrug ori vandalizeaza bunurile de pe domeniul public (statii de autobuz, semne de circulatie, banci, etc) ar trebui montate camere video de supraveghere, in fiecare statie de transport urban in comun si la fiecare punct de colectarea gunoiului menajer. Ar trebui montate, in aceste puncte sensibile, in total, cca 100 de camere video de supraveghere.
Si un aspect foarte important: acestea ar trebui sa fie camere video performante, care sa permita identificarea fara dubii a unei anumite persoane, pentru ca respectivele imagini si inregistrari video sa poatafi folosite ca probe in justitie, in vederea emiterii si aplicarii de amenzi drastice (la maximum permis de legislatie), pentru persoanele care comit fapte antisociale ori distrug sau vandalizeaza bunurile publice.

Tot pentru o mai buna asigurare a ordinii si linistii publice ar trebui reorganizata si activitatea politiei locale Husi, prin: angajarea a cca 15- 20 de politisti locali (in plus fata de cei care sunt in prezent) care sa primeasca sarcini precise si anume de a executa patrule prin oras (ar fi nevoie de cca 15 politisti locali care sa lucreze in ture de 12 cu 24 si 12 cu 48, pentru a se putea asigura non-stop o patrula compusa din 3 politisti locali), o mai buna instruire a acestora si asigurarea unei dotari tehnice corespunzatoare (arme de foc letale, bastoane, statii radio, cel putin doua autoturisme de interventii noi, performante).
In colaborare cu politia nationala si cu jandarmeria cei de la politia locala ar trebui sa actioneze in special pe timpul noptii, in zonele din oras unde riscul de producer a unor fapte antisociale sau infractiuni este mai mare.

14. In vederea fluidizarii circulatiei rutiere si pietonale din jurul pietei si a halei agro-alimentare si a schimbarii substantiale a aspectului zonei respective ar trebui adoptate urgent unele masuri:

-In primul rand realizate lucrarile necesare pentru reparatiile la acoperisul si hidroizolatia cladirii piete agro-alimentare, indepartarea tencuielii si "tavanului fals" din rigips afectate de igrasie si infiltratiile de apa si refacerea acestora, astfel incat sa poata fi utilizate si spatiile de la etajul cladirii pietei agro-alimentare (in acest fel comerciantii de produse agroalimentare, care expun si vand aceste produse pe trotuarul de langa fosta centrala termica de cartier din apropierea pietei, in conditii total improprii unui comert civilizat, ar putea fi mutati in spatiile de la etajul pietei agroalimentare). In acest fel s-ar elibera aleea dintre fosta centrala termica de cartier din apropierea pietei si cladirea noua unde se afla spatii comerciale si s-ar facilita mult circulatia pietonala dinspre strada Stefan cel Mare si piata;

-Gasirea unor solutii juridice legale pentru anularea contractelor de inchiriere a spatiilor comerciale din cele doua corpuri laterale, "lipite" de cladirea halei agro-alimentare pentru a permite demolarea acestor doua corpuri laterale “lipite” de cladirea halei agro-alimentare (unele din aceste corpuri aflate in stadiu avansat de degradare) si astfel pentru a creea un spatiu liber mai mare intre cladirea pietei agro-alimentare si cladirea halei agro-alimentare, lucru care ar facilita circulatia rutiera si pietonala in aceea zona;

-Gasirea unor solutii juridice legale pentru anularea contractului de concesionare sau de inchiriere a domeniului public, pentru cele doua “magazine” situate la intrarea in hala agro-alimentara, in vederea desfiintarea si demolarea celor doua "magazine" de la intrarea in hala agro-alimentara ("magazine" care ingreuneaza mult accesul in hala si estompoeaza fatada halei, cladire cu valoare istorica si arhitecturala);

-Identificarea de fonduri pentru renovarea si restaurarea cladirii halei agro-alimentare, cladire cu valoare istorica si arhitecturala, construita in 1880;

-Amenajarea de trotuare in jurul pietei si a halei.

Zona pietei si halei agro-alimentare trebuie eliberata de tot felul de "constructii" si "anexe", pentru a creea un spatiu mai aerisit, care sa puna in valoare cele doua cladirii- piata si hala- si pentru a facilita circulatia rutiera si pietonala.

15. Identificate fonduri pentru reconstructia la standarte moderne si pentru un comert civilizat a celor doua bazar-uri, ca spatii inchise, incalzite, civilizate (inclusiv cu toalete pentru comercianti si pentru clienti, cu spatii de depozitare a marfurilor). in acest fel s-ar elimina si situatia in care comerciantii din cele doua bazar-uri isi expun marfurile si pe trotuare, ingreunand circulatia pietonala.
Din cauza marfurilor de uz gospodaresc expuse spre vanzare circulatia pietonala este deseori dificila pe trotuarul de langa parcarea dinspre “blocul CEC” (agentia loto) sip e trotuarul din zona bazarului de pe Bdul. 1 Mai.

16. Pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale in cartierul "Stadion" si pentru a schimba aspectul acestui cartier ar trebui:

-Demolate "magaziile" si "anexele gospodaresti" aflate pe domeniul public, de langa blocuri, de langa gardul stadionului si de langa gardul spitalului. Ma refer in primul rand la: acele "magazii" lipite de fostele cosuri de fum a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 (in spatele cladirii "Prodivex"), de "magaziile" lipite de gardul spitalului (de la terasa "Cina" spre acele scari), de "magaziile" de pe langa gardul stadionului si de "magaziile" din spatele blocului 18 de pe Aleea Stadionului (intre acel bloc si casele de pe Aleea Mihail Kogalniceanu)! Toate aceste "magazii" si "anexe gospodaresti" ar trebui urgent demolate, ele constituind adevarate focare de infectii si dand un aspect urat zonei;

-Achizitionat de primarie terenul pe care se afla fostul centru de butelii apartinand firmei "SC Dac Petrol srl", demolate "constructiile" de pe acel teren si astfel creata o noua alee pietonala de legatura intre Aleea Stadionului si strada 1 Decembrie;

-Realizat proiectul de demolare a cladirilor fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 de pe Aleea Stadionului si amenajata, in acel loc, o parcare etajata;

-Realizate trotuare noi in cartierul "Stadion", in unele locuri.

17. Cladirile fostelor centrale termice de cartier: nr. 2 (de langa blocul-camin a "SC Recon SA"), nr. 5 (de pe Aleea Stadionului, partea dinspre strada Scolii), nr. 6 (din spatele blocurilor de pe Bdul. 1 Mai), nr. 9 (de pe strada Octav Hagiu) si nr. 10 (din zona industriala) ar trebui demolate si in locul lor realizate parcari.

18. Reparate si dotate cu un sistem de iluminat public a scarilor care duc spre "Motoc", pentru facilitarea accesului pietonal spre restaurantul si clubul de pe "Motoc"

19. Realizata (asfaltata si dotata cu un sistem de iluminat) o alee pietonala care sa faca legatura intre cimitirul "Eternitatea" si zona de case "Dric 2/3" (alee pietonala care sa plece din cimitir si sa ajunga la intersectia strazilor Ciprian Porumbescu, Dacia si Eremia Movila)

20. Trecerea, din administrarea firmei "SC Vincon SA Vrancea" in administrarea primariei si schimbarea statutului din "drum de exploatare agricola" in drum public a strazii "Drum Donea", incepand de la marginea cartierului "Brosteni", pana la "Castelul dintre vii" si pana la manastirea "Schimbarea la Fata" din Dobrina, in vederea modernizarii si asfaltarii acestei strazi. In acest fel s-ar creea o cale corespunzatoare de acces catre "Castelul dintre vii", lucru care poate ar determina un investitor sa renoveze si sa modernizeze acesl obiectiv, cu un mare potential turistic.

21. Achizitionat de primarie terenul liber de langa "sala sporturilor", de pe strada A I Cuza, in vederea infiintarii acolo a unui parc sau a unui teren de fotbal.

22. identificarea de fonduri pentru realizarea unor locuinte sociale noi, in vederea mutarii celor care locuiesc in doua cladiri foarte vechi, aflate in stadiu avansat de degradare (cladirea din apropierea intersectiei strazilor Paul Barais si Stefan cel Mare si casa veche de pe strada A I Cuza, din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", in vederea eliberarii acestor doua cladiri vechi.
Cei care primesc "locuinte sociale" sa fie obligati sa intretina in bune conditii locuintele sociale primite, iar acest lucru sa fie verificat, de politia locala, prin controale foarte stricte. Cei care nu intretin sau distrug locuintele sociale primite sa fie evacuati si obligati si la plata cheltuielilor generate de refacerea sau reparatia locuintelor sociale distruse sau neintretinute corespunzator.

23. Beneficiarii ajutoarelor sociale sau a venitului minim garantat sa fie obligati sa presteze munca in folosul comunitatii (pentru cei care nu au o calificare sau o meserie).
Pentru cei care au o calificare sau o meserie, printr-o colaborare mai stransa intre primarie, ALOFM si agentii economici sa li se ofere locurile de munca disponibile in Husi, in conformitate cu meseria sau calificarea pe care o au. In cazul in care acele persoane refuza locurile de munca oferite sa nu mai primeasca ajutoare sociale sau venitul minim garantat.

24. Cladirile vechi, aflate in stadiu avansat de degradare, care sunt in administrarea primariei si nu mai sunt utilizate de primarie (cladirea veche unde era "circa sanitara" din cartierul "Stadion", casa veche de pe strada A I Cuza din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", etc) sa fie vandute unor investitori privati, cu obligatia acestora de a le renova si restaura.

25. Daca cei de la Consiliul Judetean Vaslui nu identifica, in cel mai scurt timp posibil, fonduri pentru renovarea si modernizarea cladirii din cartierul "Stadion", unde, intre anii 1994- 2009, au functionat sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului municipal Husi, intreprinse demersuri pentru trecerea acelei cladiri din administrarea Consiliului Judetean Vaslui- Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului in administrarea primariei Husi, in vederea identificarii de fonduri pentru renovarea si modernizarea cladirii.

26. Identificarea de fonduri pentru renovareasi restaurarea "Clubului Elevilor".

27. Toate proiectele aflate in curs de executie (noua baza sportiva, noua cresa, teatrul de vara de la Recea, garajul cu statia de incarcare electrica pentru autobuzele electrice, renovarea si restaurarea "Casei Ralea", renovarea cladirii fostei "bai populare") trebuie continuate si finalizate, fiind utile si necesare pentru Husi.

28. Identificarea de fonduri pentru renovarea, modernizarea si redeschiderea strandului "Recea" si pentru amenajarea iazurilor de la Recea, in vederea practicarii de activitati de agrement nautic (barci, hidrobiciclete, etc). Gasit si un investitor privat in vederea renovarii, modernizarii si redeschiderii fostului restaurant de la Recea.

29. Realizarea de demersuri, de catre primaria Husi, catre unele ministere pentru a-si renova si restaura cladirile vechi, de patrimoniu, pe care le detin aceste ministere in Husi (Ministerul Apararii Nationale- cladirea din centrul orasului cunoscuta ca si "casa armatei" si cladirea veche de pe strada I L Caragiale- "camin de garnizoana" si Ministerul de Justitie- cladirea veche in care functioneaza judecatoria Husi).

30. Pentru persoanele juridice si fizice private, care au in proprietate cladiri vechi, cu valoare istorica si arhitecturala, daca nu renoveaza sau nu intretin corespunzator aceste cladiri, impozitul pe cladiri sa fie majorat cu 500% . Am inteles ca o astfel de masura a fost aplicata de primaria din Timisoara si a dat acolo rezultate bune!
Sus In jos
Peter Fodor

Peter Fodor


Numarul mesajelor : 205
Varsta : 45
Reputatie : 3376
Data de inscriere : 22/03/2016

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitimeJoi 10 Oct 2024, 15:51

Chiar că e foame mare la Huși :

https://www.luju.ro/gainarul-fostul-ministru-pnl-al-sanatatii-nelu-tataru-a-fost-saltat-de-dna-pentru-luare-de-mita-medic-chirurg-la-spitalul-dimitrie-castroianu-din-husi-si-cu-peste-un-milion-lei-in-conturi-tataru-este-acuzat-ca-ar-fi-primit-de-la-pacienti-inclusiv-sume-de
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 63 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 63 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: