Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 26 ... 49, 50, 51 ... 57 ... 64  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeJoi 25 Mai 2023, 19:05

Păi ăstora din zonele de care zici nu le place munca. Ei sunt toată ziua cu prezența la birt și cu violurile. Nu o zic eu ci televiziunile. Cum vrei tu să mai vină investitorii ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 00:00

Vitosa a scris:
Păi ăstora din zonele de care zici nu le place munca. Ei sunt toată ziua cu prezența la birt și cu violurile. Nu o zic eu ci televiziunile. Cum vrei tu să mai vină investitorii ?

Aici cred ca este o generalizare nedreapta si care nu corespunde realitati! Sigur ca sunt si puturosi care nu vor sa munceasca (dar acestia sunt si la Bucuresti, Timisoara, Brasov, etc si in orice zona a Romaniei), dar sunt si destui in judetul Vaslui si in municipiul Husi in special care ar vrea sa munceasca, dar nu au unde!

Inainte de 1989 se ducea omul din Husi si aveea unde sa lucreze- la Filatura, la Moldotext, la Fabrica de conserve, la ICIL, la MAT, la IAS, la "Sectia lemn", la SUC (actuala SC Petal SA, care in 1990, aveea cca 2000 de salariati), etc!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 01:25

Orice ţară are regiunile ei bogate şi sărace, de fapt sunt state în care diferenţa dintre cele 2 e mult mai mare decât diferenţa dintre Bucureşti şi Huşi.
Băutură se bea peste tot... să vezi prin Bruxelles ce e, pe la 6 seara când au terminat toţi munca, curge berea şi Jaeger-ul gârlă peste tot (na, astea-s gusturile, cel mai ieftin mod să te faci muci e cu Jupiler la draft şi tras câte un shot după fiecare pahar de bere, după 5 rânduri eşti deja praf după normele noastre; 2,5 euro berea la pahar de 0,25, 3 euro shot-ul), la 9 seara cred că mai repede găseşti prostituată virgină decât om fără alcool la bord. Păi dacă la Bruxelles se bea atât, ce pretenţii să ai de la Huşi? Laughing

,,Investitorii" români nu prea caută angajaţi, ci sclavi pe plantaţie. Chiar era acum câţiva ani un patron d'ăsta care se plângea că nu găseşti 500 de muncitori cu minimul pe economie într-o fabrică de confecţii nu mai ştiu pe unde... păi dacă mai faci şi naveta 30 km la fabrică, deja dai juma' de salariu pe navetă, nu merită.

Nici cu statul nu mi-e ruşine... salariile în învăţământ sunt mici (adică tot minimul pe economie pentru debutanţi), condiţiile sunt cum sunt, iar transportul elevilor e gratuit doar dacă au norocul să poată să naveteze cu trenul, altfel primăriile n-au bani sau nu vor să dea (inclusiv pe lângă oraşe mari e situaţia asta, de exemplu în Iaşi e gratuit transportul local, dar pentru elevii cu domiciliul în afara oraşului e 200 lei/lună... şi vorbim de câteva staţii cu un autobuz urban cam jigărit - CTP Iaşi a cumpărat o flotă de vechituri din Germania special pentru liniile astea - şi nu de autocar de 5*). Prin urmare, dacă nu e şcoală, nu e nici forţă de muncă, pentru că tinerii se opresc după 8 clase (12 în cazul fericit) fără să ştie o meserie sau să aibă cunoştinţele şi banii să-şi continue studiile la oraş. Şi uite aşa ne învârtim în cercul vicios: salariile sunt mici că forţa de muncă e necalificată şi forţa de muncă e necalificată pentru că salariile sunt mici şi n-are cine s-o califice. În condiţiile astea, poţi să faci 10000000 de autostrăzi, centuri, aeroporturi, căi ferate şi hyperloop, că ,,investitorii" tot salariul minim pe economie o să-l ofere.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 14:06

Legat de problema asta a calificarii fortei de munca si in special a invatamantului profesional-tehnologic:

-La nivel national, cea mai mare greseala s-a facut cred in 2003 (cand ministra educatiei era Ecaterina Andronescu), cand s-a trecut de la invatamantul obligatoriu cu 8 clase la cel obligatoriu de 10 clase! A fost o decizie care practic a distrus invatamantul profesional- tehnologic, deoarece elevii fiind obligati sa faca minim 10 clase, dupa ce termina 8 clase sunt obligati sa se inscrie la licee/scoli profesionale. Iar multi din ei se inscriu la diverse licee industriale sau scoli profesionale nu pentru ca le place meseria respectiva si chiar vor sa lucreze in meseria respectiva, ci din cauza faptului ca sunt oarecum obligati sa mai faca inca doua clase si multi care obtin medii mici la examenul de evaluare nationala se duc la scoli profesionale nu pentru ca le place meseria respectiva ci pentru ca nu pot intra la licee teoretice!

Si astfel daca mai fac inca doi ani la un liceu industrial sau la o scoala profesionala nu invata practic nimic din meseria respectiva si mai pierd si doi ani degeaba!

Eu as face altceva: invatamantul obligatoriu sa fie de 8 ani (cum era intre 1990- 2003), desfiintata clasa "0", elevii sa intre la scoala de la 7 ani, programa in cele 8 clase obligatorii sa fie cea din anii 90' (cand , in cele 8 clase obligatorii, se punea accentul pe insusirea unei culturi generale solide), materiile de studiu care sa se predea in cele 8 clase obligatorii sa fie cele din anii 90', astfel incat elevii sa-si insuseasca notiuni de baza de cultura generala din diverse materii (istorie, geografie, biologie, fizica, chimie, matematica, etc), educatia tehnologica sa se predea ca in anii 90' (pentru fete- croitorie, etc, pentru baieti- lemnarie si fierarie, ca sa dobandeasca abilitati practice), in fiecare zi cate o ora de educatie fizica!

Iar dupa ce termina 8 clase obligatorii fiecare elev sa poata alege:

-Ori ramane numai cu 8 clase obligatorii, dar in acest caz se poate angaja numai ca muncitor necalificat (si eventual ulterior sa se poata califica la locul de munca);

-Ori se inscrie la un liceu industrial sau scoala profesionala, pentru cei care vor sa invete o meserie si sa lucreze ca muncitori calificati;

-Ori se inscrie la un liceu vocational, cu profil sportiv, muzical, etc

-Ori se inscrie la un liceu teoretic, pentru cei care vor sa faca o facultate

Iar pentru cei care doresc sa urmeze o scoala profesionala sau un liceu industrial, pentru a fi sigur ca se inscriu la scoli profesionale sau licee industriale numai cei care intradevar le place si chiar vor sa invete meseria respectiva, dupa ce termina 8 clase obligatorii, sa aibe dreptul sa se inscrie numai la scoli profesionale/licee industriale, strict cu accelasi profil si in accelasi domeniu si sa nu aibe dreptul sa se inscrie concomitent si la licee teoretice!

Asta pentru a fi eliminate situatiile aberante cand un elev se inscrie si la un liceu teoretic si la un liceu industrial/scoala profesionala si daca media nu-i permite sa intre la un liceu teoretic intra la un liceu industrial/scoala profesionala, desi lui nu-i place meseria respectiva si nu-si doreste sa lucreze in meseria respectiva!

Iar admiterea in invatamantul superior sa se faca strict pe baza de examen de admitere, fara a se lua in considerare mediile din liceu sau de la examenul de bacalaureat!

-La nivelul municipiului Husi exista doua licee cu profil agro si industrial:

-"Colegiul National Dimitrie Cantemir", cu urmatoarele profile: tehnician analiza produse alimentare, tehnician in industria alimentara, tehnician proiectare CAD, tehnician mecanic pentru intretinere si reparatii (lacatus), tehnician ecolog si protectia calitatii mediului, tehnician in activitati economice (economist), tehnician in agricultura ecologica, tehnician in agricultura, tehnician horticol (invatamant liceal), apicultor-sericicultor si mecanic auto (invatamant profesional)
Din pacate un profil de traditie al acestui liceu- mecanic agricol (tractorist) nu se mai regaseste astazi in oferta educationala al acestui liceu, desi in aceasta meserie ar fi nevoie de forta de munca tanara si mai ales ca intr-o zona preponderent agricola ca Husul ar fi nevoie de mecanici agricoli (tractoristi)!

-"Liceul Tehnologic Ioan Corivan", cu urmatoarele profile: organizator banqueting (invatamant liceal), comerciant-vanzator, confectioner articole din piele si inlocuitori, mecanic auto si bucatar (invatamant profesional).
Din pacate in oferta educationala al acestui liceu se regasesc meserii cu o complexitate scazuta si mai prost platite pe piata muncii!
Cred ca ar fi util (si am adresat in acest sens o propunere catre Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui) ca in oferta educationala al acestui liceu sa fie incluse si meserii mai complexe si mai bine platite pe piata muncii, precum: electrician exploatare joasa tensiune, instalator apa-canal, instalator gaze naturale, fochist. Mai ales ca si in zona Husului exista un deficit de forta de munca, in aceste domenii!

Iar pentru instruirea practica a elevilor in aceste meserii s-ar putea incheia parteneriate intre acest liceu si: EON/Delgaz Grid, SC Aquavas SA Vaslui- Sucursala Husi, SC Gaz Est SA Vaslui, diverse firme cu activitate in realizare si executia de instalatii electrice, termice, de apa-canalizare, de gaze naturale, etc!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 17:40

Ce a făcut Abramburica Educaţiei a fost o formalitate. Învăţământul tehnologic era mort de mult, încă dinainte de '89, era ţinut în viaţă artifical, doar ca să fie. Chiar şi acum, prin liceele tehnice, dotările sunt din anii '70. Ce învaţă un copil de la un motor de Dacia 1300? De acord, învaţă bazele funcţionării unui motor, dar în practică dacă-l pui să se uite sub capota unui Logan (ca să nu zic Mercedes sau BMW), nu înţelege nimic.

În facultate am făcut practică pedagogică la ,,Colegiul Tehnic Naţional Iuliu Maniu", cunoscut pe plan local după numele vechi ,,Liceul Industrial Auto". La inspecţie am ţinut o oră la 2 (DOI) elevi dintr-o clasă de 33 (treizeci şi trei), ăia 2 fiind singurii cu doar o corigenţă. Restul elevilor fumau pe holuri sau băteau mingea în curte. Şi vorbim de un liceu din Bucureşti, nu de la Cuca Măcăii. Dacă ăsta e nivelul în Bucureşti, vă daţi seama cum e în alte părţi...
Sistemul ăsta trebuie reformat din temelii, profesorii trebuie plătiţi bine şi tinerii trebuie încurajaţi să predea... eu când m-am angajat la minister, puteam foarte bine să mă angajez ca profesor la liceul ăsta, aveam calificarea necesară, ăia aveau nevoie de personal... şi salariul era identic cu cel de la minister (adică vreo 600 lei în mână... vorbm de anul 2012). Păi scuzaţi-mă, dacă tot e salariul de excrement, prefer să stau liniştit într-un birou, cu program fix, climatizare, calculator şi posibilitate de avansare, decât să-mi bat capul inutil cu 33+ de copii care n-au niciun chef de şcoală.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 19:36

Dr2005 a scris:
Ce a făcut Abramburica Educaţiei a fost o formalitate. Învăţământul tehnologic era mort de mult, încă dinainte de '89, era ţinut în viaţă artifical, doar ca să fie. Chiar şi acum, prin liceele tehnice, dotările sunt din anii '70. Ce învaţă un copil de la un motor de Dacia 1300? De acord, învaţă bazele funcţionării unui motor, dar în practică dacă-l pui să se uite sub capota unui Logan (ca să nu zic Mercedes sau BMW), nu înţelege nimic.

În facultate am făcut practică pedagogică la ,,Colegiul Tehnic Naţional Iuliu Maniu", cunoscut pe plan local după numele vechi ,,Liceul Industrial Auto". La inspecţie am ţinut o oră la 2 (DOI) elevi dintr-o clasă de 33 (treizeci şi trei), ăia 2 fiind singurii cu doar o corigenţă. Restul elevilor fumau pe holuri sau băteau mingea în curte. Şi vorbim de un liceu din Bucureşti, nu de la Cuca Măcăii. Dacă ăsta e nivelul în Bucureşti, vă daţi seama cum e în alte părţi...
Sistemul ăsta trebuie reformat din temelii, profesorii trebuie plătiţi bine şi tinerii trebuie încurajaţi să predea... eu când m-am angajat la minister, puteam foarte bine să mă angajez ca profesor la liceul ăsta, aveam calificarea necesară, ăia aveau nevoie de personal... şi salariul era identic cu cel de la minister (adică vreo 600 lei în mână... vorbm de anul 2012). Păi scuzaţi-mă, dacă tot e salariul de excrement, prefer să stau liniştit într-un birou, cu program fix, climatizare, calculator şi posibilitate de avansare, decât să-mi bat capul inutil cu 33+ de copii care n-au niciun chef de şcoală.

Pai tocmai asta e problema cu invatamantul "obligatoriu" de 10 ani: multi ajung la licee industriale sau scoli profesionale ca trebuie sa mai faca doua clase (dupa ce termina 8 clase) , nu pentru ca ar vrea sau chiar le-ar place meseria respectiva!

Sigur- trebuie modernizate si dotarile in invatamantul profesional si tehnologic, insa la fel de important este ca la scoli profesionale si licee industriale sa ajunga numai acei elevi care chiar le place meseria respectiva si vor sa o invete !

Si bineinteles ca trebuie ca in scoli profesionale sa se puna accentul pe instruirea practica a elevilor! In acest sens conducerea scolilor profesionale poate incheia contracte de colaborare (pentru instruirea practica a elevilor) cu "regii" si companii de stat- de genul Transelectrica, Romgaz, operatorii judeteni de apa-canalizare, Transgaz, etc. sau cu firme private de genul EON/Delgaz Grid, Enel, etc.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 22:09

Toate firmele alea pe care le-ai spus tu sunt ultra-digitalizate, au nevoie de ingineri IT, nu de electricieni şi instalatori. Totul se controlează dintr-un dispecerat şi din 2 click-uri ai oprit apa/curentul/gazul în juma de oraş dacă vrei. Până şi fostul RADET de la noi avea electrovalve în unele puncte ale reţelei sale.
Munca brută se subcontractează, dacă suni la Enel şi soliciţi un electrician, Enel sună altă firmă care face astfel de servicii. La gaz nici nu se uită la tine, ţi se dă lista cu firme autorizate ANRE pentru gaz şi la final te duci doar cu PV de recepţie a lucrării să ceri (re)deschiderea gazelor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeVin 26 Mai 2023, 22:15

Sa inteleg ca ai facut si modului pedagogic. L-ai facut ca sa fie ca nu se stie sau pentru bursa?

Plus ca nu mai spun ca te plingeai pina deunazi de conditiile din minister.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeSam 27 Mai 2023, 00:10

Am avut bursă doar la master, când nu mai era cazul de făcut module pedagogice, în ciclul de licenţă n-am avut medie de bursă (în anul 2 eram aproape să iau bursă, am pierdut la o sutime). L-am făcut doar pentru că am vrut să îl fac şi să mai am o calificare pe diplomă, care poate îmi va fi utilă cândva.
Condiţiile din minister nu-s grozave, dar fiind fiu de profesor pot să confirm că în învăţământ sunt condiţii de 10 ori mai proaste.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeSam 27 Mai 2023, 13:28

Dr2005 a scris:
Toate firmele alea pe care le-ai spus tu sunt ultra-digitalizate, au nevoie de ingineri IT, nu de electricieni şi instalatori. Totul se controlează dintr-un dispecerat şi din 2 click-uri ai oprit apa/curentul/gazul în juma de oraş dacă vrei. Până şi fostul RADET de la noi avea electrovalve în unele puncte ale reţelei sale.
Munca brută se subcontractează, dacă suni la Enel şi soliciţi un electrician, Enel sună altă firmă care face astfel de servicii. La gaz nici nu se uită la tine, ţi se dă lista cu firme autorizate ANRE pentru gaz şi la final te duci doar cu PV de recepţie a lucrării să ceri (re)deschiderea gazelor.

Cu toata aceasta ultra-digitalizare sunt situatii concrete, pe teren, cand tot omul trebuie sa intervina fizic:

-La EON/Delgaz Grid tot le trebuie macar 5 oameni (daca lucreaza in ture de 12 cu 24, 12 cu 48) la statia electrica de transformare de 110 Kv din Husi (din cate stiam trebuia sa fie macar un om permanent pentru supravegherea instalatiilor, transformatoarelor si la panoul de comanda; am avut un vecin de bloc care a lucrat ca electrician acolo);

-Cei de la EON/Delgaz Grid am inteles ca mai au in Husi doua echipe de interventii (rural/urban) pentru interventii si reparatii la retelele electrice de distributie (linii electrice, posturi de transformare, etc)! Pana la urma tot omul trebuie sa se urce pe stalp!

-Tot trebuie oameni care sa execute fizic instalatiile electrice la cladirile civile si industriale (blocuri, case, hale industriale, etc);

-Tot oamenii trebuie sa execute fizic constructia sau reparatia de retele de apa-canalizare, gaze naturale, etc!

-La Husi am vazut ca cei de la SC Gaz Est SA Vaslui au o echipa de interventie, pentru remedierea eventualelor deranjamente si defectiuni la reteaua de distributie a gazelor naturale din Husi.

-Cei de la SC Aquavas SA Vaslui au la Husi cativa angajati ca instalatori apa-canal, pentru interventia si reparatia eventualelor defectiuni la reteaua de apa-canalizare.

Din pacate cred ca se exagereaza cu aceasta ultra-digiltalizare si din pacate tineretul nu vrea sa mai invete meserii de genul electrician in constructii, instalator apa-canalizare, instalator gaze naturale, fochist, etc, meserii care intradevar presupun si un anumit efort fizic (sigur ca nu este usor sa sapi santuri prin pereti de caramida sau BCA ca sa tragi cabluri electrice, sigur ca nu este usor sa te bagi pe la un subsol de bloc murdar sa schimbi tevi de apa-canalizare, etc)!

Trebuie cautate metode ca sa atagi tineretul sa invete si sa practice si aceste meserii!

Asta se vede si din faptul ca - mai ales in orasele mici- greu gasesti un meserias bun care sa-ti repare ceva la instalatia electrica din apartament (nu mai zic daca vrei sa schimbi toata instalatia electrica din apartament), care sa-ti monteze o baterie la chiuveta, care sa-ti instaleze o centrala termica de apartament si niste calorifere, etc!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeSam 27 Mai 2023, 22:29

Auch Mad

https://adevarul.ro/stiri-locale/vaslui/medic-filmat-cand-se-juca-pe-telefon-in-timp-ce-2270792.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeMier 21 Iun 2023, 10:32

Traseele actuala de transport interurban auto de calatori din zona Husi:

1. Husi- Vaslui
   Operator: SC Anta 95 srl Husi
   Operat cu microbuze "Mercedes Sprinter" si minibuze "Otokar Navigo" si "Temsa"
   Statii: Husi, Dobrina Camping, Satu Nou Lohan, Cretestii de Sus RAM., Cretesti Gara, Cretesti RAM, Budesti RAM, Curteni RAM, Oltenesti RAM, Tarzii RAM, Pahna RAM, Crasna RAM, Livada, Secuia RAM, Statuie, Bacaoani, Muntenii de Jos, Penitenciar, ILVAS, Vaslui.
   Frecventa de circulatie: aproape din ora in ora (16 curse/zi)
   Timp de mers: 1 h

2. Husi- Iasi (via Raducaneni)
   Operator: SC Dogma Impex Srl Husi si SC Izvorasul Srl Iasi
   Operat cu microbuze "Mercedes Sprinter" si minibuze "Otokar"
   Statii: Husi, Centru, Fosta Filatura, Valea Grecului, Chersacosu RAM, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Podu Hagiului, Gorban, Scoposeni RAM, Gura Bohotin, Zberoaia RAM, Bohotin, Raducaneni ICA, Raducaneni, Cozia, Costuleni, Stanca RAM, Osoi, Chicerea, Tomesti, Iasi.
   Frecventa de circulatie: 8 curse/zi
   Timp de mers: 1 h si 30 minute

3. Husi- Iasi (via Bunesti)
   Operator: SC Dogma Impex Srl Husi
   Operat cu microbuze
   Statii: Husi, Fosta halta Podgoria, Bobesti, Tabalaesti, Plopi, Averesti, Carlig, Bunesti RAM, Bunesti, Podu Oprii, Bradicesti, Ciortesti RAM, Pribesti RAM, Satu Nou, Poiana, Schitu Duca, Poieni, Bucium, Iasi.
   Frecventa de circulatie: o cursa/zi

4. Husi- Falciu- Barlad
   Operator: SC T & T Systems Husi
   Operat cu microbuze sau minibuze
   Statii: Husi, Centru, Fosta ICIL, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata RAM, Pojoreni, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Agroind, Berezeni Consiliu, Satu Nou, Bozia RAM, Falciu Targ, Fosta halta Falciu Nord, Bogdanesti, Ranzesti, Murgeni, Murgeni filatura, Floreni, Epureni, Bursuci, Bujoreni RAM, Popeni Deal, Popeni, Zorleni, Simila, Barlad IRB, Barlad.
   Frecventa de circulatie: doua curse/zi

5. Husi- Timisoara
   Operator: SC Vertrantis Srl Barlad
   Operat cu microbuze
   Prin: Crasna, Vaslui, Bacau, Onesti, Brasov, Sibiu, Deva.
   O cursa/zi.

6. Husi- Brasov
   Operator: SC Transbus Codreanu SRL Brasov
   Operat cu minibuze ("Otokar", etc)
   Prin: Crasna, Simila, Barlad, Sapte Case, Podul Turcului, Adjud, Onesti.
   O cursa/zi.

7. Husi- Bucuresti
   Operator: SC Amic Transport SRL Bucuresti
   Operat cu microbuze.
   Prin: Crasna, Simila, Barlad, Sapte case, Tecuci, Tisita, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau, Urziceni.
   O cursa/zi

8. Iasi- Raducaneni- Husi- Falciu- Oancea- Galati
    Operator: SC Intersaam Srl Iasi
    Operat cu microbuze.
    Una sau doua curse/zi.

9. Husi- Ghermanesti Consiliu
    Operator: SC Dogma Impex Srl Husi
    Operat cu autobuze "Setra"
    Statii: Husi, Centru, Fosta Filatura, Valea Grecului, Chersacosu RAM, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Ghermanesti Spital, Ghermanesti Consiliu
    Frecventa de circulatie: 7 curse/zi

10. Husi- Rasesti COOP
    Operator: SC Dogma Impex Srl Husi
    Operat cu autobuze "Setra" sau cu minibuze
    Statii: Husi, Centru, Fosta Filatura, Valea Grecului, Chersacosu RAM, Rasesti IMA, Rasesti COOP
    Frecventa de circulatie: 5 curse/zi (unele nu circula in perioada vacantelor scolare)

11. Husi- Mihail Koganiceanu
     Operator: SC Dogma Impex Srl Husi
     Statii: Husi, Episcopie, Epureni, Duda Scoala, Duda Vinalcool, Duda COOP, Duda Biserica, Pahnesti, Fundatura, Arsura, Mihail Kogalniceanu RAM, Mihail Kogalniceanu
     Operat cu microbuze
     Frecventa de circulatie: 5 curse/zi

12. Husi- Duda COOP
     Operator: SC Dogma Impex Srl Husi
     Statii: Husi, Episcopie, Epureni, Duda Scoala, Duda Vinalcool, Duda COOP
     OPerat cu microbuze

13. Husi- Bunesti
      Operator: SC Interonytrans srl
      Statii: Husi, Fosta halta Podgoria, Bobesti, Tabalaesti, Plopi, Averesti, Carlig, Bunesti RAM, Bunesti
      Operat cu microbuze.
      Frecventa de circulatie: 3 curse/zi

14. Husi- Botesti
     Operator: SC Club T Srl Husi
     Statii: Husi, Canton silvic Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani Consiliu, Stroiesti, Mantu, Gugesti, Botesti
     Operat cu microbuze
     Frecventa de circulatie: doua curse/zi

15. Husi- Baltati
     Operator: SC Trans Gio Srl
     Statii: Husi, Canton silvic Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani COOP, Crasnaseni, Leosti, Baltati.
     Operat cu microbuze
     Frecventa de circulatie: 3 curse/zi

16. Husi- Barbosi
     Operator: SC Club T Srl Husi
     Statii: Husi, Dobrina Camping, Satu Nou Lohan, Cretestii de Sus RAM, Cretesti CFR, Cretestii de Sus, Siscani, Tomsa, Hoceni, Oteleni, Deleni, Barbosi
     Operat cu microbuze
     Frecventa de circulatie: 4 curse/zi

17. Husi- Grumezoaia
    Operator: SC Interonytrans SRL
    Statii: Husi, Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurdugi), Grumezoaia
    Operat cu microbuze
    Frecventa de circulatie: 5 curse/zi

18. Husi- Gusitei
    Operator: SC Interonytrans Srl
     Statii: Husi, Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurdugi), Gusitei
     Operat cu microbuze
     Frecventa de circulatie: 5 curse/zi

19. Husi- Ivanesti
    Operator: SC Club T Srl Husi
    Statii: Husi, Centru, Padureni, Davidesti, Capotesti, Ivanesti
    Operat cu microbuze
    Frecventa de circulatie: 6 curse/zi

20. Husi- Poganesti- (Chersacosu)
   Operator: SC Club T Srl Husi
   Statii: Husi, Centru, Fosta ICIL, Poganesti
   Operat cu microbuze
   Frecventa de circulatie: 5 curse/zi

21. Husi- Otetoaia
     Operator: SC Anta 95 Srl Husi
     Statii: Husi, Centru, Fosta ICIL, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia
     Operat cu autobuze "Setra"
     Frecventa de circulatie: 11 curse/zi

22. Husi- Broscosesti
    Operator: SC Anta 95 Srl Husi
    Statii: Husi, Centru, Fosta ICIL, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Focsa, Broscosesti.
    Operat cu autobuze "Setra"
    Frecventa de circulatie: 7 curse/zi

*Pentru traseul Husi- Chisinau se pot utiliza microbuzele Bucuresti- Chisinau, care circula pe traseul: Bucuresti- Urziceni- Buzau- Ramnicu Sarat- Focsani- Tisita- Tecuci- Sapte Case- Barlad- Simila- Crasna- Husi- Albita- Chisinau.

Din fericire la Husi a mai ramas o autogara adecvata pentru transportul interurban auto de calatori, care a fost construita in 1981 si a apartinut de fosta ITA Vaslui- autocoloana calatori Husi (1981- 1991) si apoi de fosta "SC Autobuzul SA Husi" (1991- 2008). In prezent apartine firmei "SC Dogma Impex Srl Husi".
Adresa: strada Dobrina, nr. 19, telefon 0769.067791.

Dupa anul 2000 o asa-zisa "autogara" este amenajata si de firma "SC Anta 95 Srl Husi", in spatele fostei statii CFR Husi.
Adresa: Strada 1 Decembrie, nr. 56, telefon 0723.199347.

In 1990 garajul de marfa ("autobaza") a fostei ITA Vaslui- autocoloana marfa Husi era situat pe strada Carpati (astazi Calea Basarabiei) nr. 163. Intre 1991- 2008 a apartinut de fosta "SC Rapidul SA Husi". In 2008 aceasta da faliment si dispare. In prezent, in acel loc, se afla supermarketul "Lidl" (mutat pe acel loc in 2019).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeLun 03 Iul 2023, 09:19

Un articol din ziarul "Est News de Vaslui", articol scris de Danut Ciobanu:

"Lucrări finalizare în amenajarea pentru irigații Albița-Fălciu! Finanțarea se ridică la peste 11 milioane de euro

Agenţia Naţională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF) Vaslui are în derulare prin programul naţional de reabilitare a infrastructurii principale de irigaţii două amenajări de irigaţii ce sunt supuse reabilitării.

Este vorba despre amenajarea de irigaţii Albiţa Fălciu cu o suprafață de16.957 ha și amenajarea de irigaţii Mânjeşti cu 595 ha.

Amenajarea de irigaţii Albiţa Fălciu se reabiliteaza în 2 etape. În cadrul acestui obiectiv de investiţii au fost reabilitate 4 staţii de pompare reversibile, 38,221 km canale de alimentare şi distribuţie a apei pentru irigaţii, 15 bucăți construcţii hidrotehnice, din care 12 bucăți podeţe şi 3 bucăți stăvilare.Suprafața amenajată pentru irigații deservită de infrastructura principala de irigații reabilitată este de 10.075 ha.

Durata inițială de realizare a investiției a fost de 26 luni, ordinul de începere fiind dat la 1 octombrie 2018, termenul fiind decembrie 2020. Sandu Damian, directorul ANIF Vaslui, a spus că perioada de execuție a lucrărilor s-a prelungit din motive justificate.

Condiții nefavorabile au împiedicat executarea lucrărilor în anul 2018 și s-au facut doar aprovizionări parțiale cu materiale. În anul 2019 s-a lucrat pe măsura asigurării fondurilor și posibilității accesului utilajelor grele în amplasamentul șantierului.

În anul 2022 reluarea lucrărilor s-a făcut începând cu 20 martie și au fost finalizate pe 19 august 2022, dar totodată au fost date parțial tronsoane de canale de irigații în funcțiune pentru asigurarea nivelului optim al apei pentru irigații, fiind o secetă extremă.

„Valoarea totală a lucrărilor realizate în cadrul investiției a fost de 56.746.805 lei cu TVA, reprezentânnd 100% din valoarea totală a contractului, respectiv 11.349.361 de euro”, a spus Sandu Damian.

Linkul articolului https://estnews.ro/2023/06/30/lucrari-finalizare-in-amenajarea-pentru-irigatii-albita-falciu-finantarea-se-ridica-la-peste-11-milioane-de-euro/

Este un lucru foarte bun aceasta investitie, intreaga zona a vaii Prutului avand un mare potential pentru legumicultura!

Daca potentialul agricol al zonei Husului ar fi valorificat asa cum ar trebui, in Husi ar fi foarte rentabile si utile unele fabrici pentru prelucrarea superioara a produselor agricole din zona (de exemplul o fabrica de conserve de legume, fabrica de ulei, de preparate din carne, de panificatie, vinificatie, etc)!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeMar 04 Iul 2023, 09:42

Doar consuma pentru ca nu au unde produce.

Nu prea se înghesuie investitorii pe la ei.

Eu le-as da facilitati investitorilor si as tăia imediat socialul în zonă.

Cum ar apărea o fabrica, cum as taia socialele.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitimeMar 04 Iul 2023, 11:49

dan tm a scris:
Doar consuma pentru ca nu au unde produce.

Nu prea se înghesuie investitorii pe la ei.

Eu le-as da facilitati investitorilor si as tăia imediat socialul în zonă.

Cum ar apărea o fabrica, cum as taia socialele.

Principalul motiv pentru care investitorii evita judetul Vaslui este lipsa cailor de transport rapide- cai ferate moderne si autostrazi!

Se chinuie astia acuma sa faca drumul express Tisita- Tecuci- Barlad- Crasna- Husi- Albita!

Daca M600 ar fi fost dublata , electrificata si sa permita o viteza de 140- 160 km/h, daca linia ferata Crasna- Husi ar fi functionala (macar la parametri din 1994) si daca ar exista o autostrada care sa lege judetul Vaslui de Bucuresti si de Iasi si de vestul tarii (ar fi buna o autostrada Albita- Raducaneni- Iasi, in continuarea acelui "drum express", ca sa lege judetul Vaslui de Iasi si de viitoarea autostrada Iasi- Targu Mures), cu siguranta ar veni investitori si in judetul Vaslui!

Asa sa zicem ca ar veni un investitor la Husi si ar face o mare fabrica de ulei sau de conserve de legume! Dar cam cat i-ar lua sa-si transporte marfa produsa , de la Husi pana la frontiera de vest a Romaniei, pe actuala retea feroviara si rutiera ?
Pentru ca principala piata de desfacere a unor eventuale marfuri produse la Husi (in principal produse alimentare si textile) ar fi in celelalte tari din UE!

Sigur, ar mai fi si piata de desfacere din Republica Moldova, care este mult mai aproape de Husi! Dar puterea de cumparare a populatiei din Republica Moldova este extrem de scazuta si nu stiu cat de rentabil ar fi exportul de marfuri acolo! In plus in Republica Moldova inca mai au productie alimentara si nu cred ca ar importa produse alimentare din Romania.
Dimpotriva, am inteles ca Romania importa din Republica Moldova ulei, zahar, vinuri, etc!
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 50 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 50 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 26 ... 49, 50, 51 ... 57 ... 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: