Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 47, 48, 49 ... 56 ... 64  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 18:47

-ITM Vaslui- punct de lucru Husi. Functioneaza intr-o cladire noua (unde este si un coafor) situata pe strada A I Cuza

-Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor SPCLEP Husi
Mult timp acest serviciu a avut sediul in incinta politiei. Dupa trecerea serviciilor de evidenta a persoanelor de la Ministerul de Interne la autoritatile locale (dupa 2000) se constituie si SPCLEP Husi, cu sediul intr-o cladire veche ("Casa Chiritoiu", construita in 1909) , care a fost partial renovata.

-Primaria Husi are sediul intr-o cladire construita, dupa unele informatii, in anii 1964- 1965. In prezent se afla in executie reabilitarea termica si modernizarea cladirii primariei.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 21:03

Un articol cu vesti bune din "Buna Ziua de Vaslui":

"Primarul municipiului Husi, Ioan Ciupilan, a anunțat că își propune să repună în actualizare șoseaua de centură a orașului. Acesta a declarat că se va folosi de toate datele existente și că studiul de fezabilitate ar trebui să meargă repede, având în vedere că această șosea a mai fost studiată în 2010 și că există multe materiale de care se poate folosi.

Ioan Ciupilan speră ca, dacă totul decurge conform planului, să poată discuta despre o licitație până la sfârșitul anului. Proiectul șoselei de centură este unul de suflet pentru primar și a fost un obiectiv al său din momentul în care a candidat. Scopul acestei șosele este de a scoate traficul greu din oraș. Ciupilan speră să nu mai întâmpine piedici precum cele din trecut, când șoseaua a fost scoasă la licitație, dar nu a corespuns altor criterii. El își dorește ca toți oamenii implicați politic să facă front comun și să vină în sprijinul husenilor și al acestui proiect.

De asemenea, primarul a anunțat că muzeul din oraș are deja un câștigător la licitația organizată de autoritățile din București și că lucrarea va fi continuată. El a menționat că mai sunt multe lucrări care trebuie derulate în oraș, precum reabilitarea Clubului Seniorilor, a Centrului-Dispensarul Ralea, a Casei Moruzii din strada Cuza, a Teatrului de Vară și finalizarea proiectului Anghel Saligny. Potrivit primarului, dacă vremea ține, aceste lucrări ar trebui să înceapă în maxim două săptămâni.

“ Este un nou pas pe care am reușit să-l facem , să repunem în ACTUALIZARE șoseaua de centură a municipiului Husi . Mă voi folosi de toate datele care au fost , încât studiul de fezabilitate să meargă foarte repede , ținând cont că a mai fost o dată făcut în 2010 si avem foarte multe materiale de care ne putem ajuta , sper că până la sfârșitul anului dacă se incheie protocolul în termen scurt să putem discuta despre o licitatie.

Șoseaua de centură este un proiect de suflet pentru mine și a fost un obiectiv din momentul în care am candidat, a fost unul din visurile mele de a scoate traficul greu din oraș. Sper ca de data asta sa reușesc. Sper să nu mai am piedici cum am avut rândul trecut când șoseaua a fost scoasă efectiv la licitație, dar n-am corespuns altor criterii, iar eu sper că toți oamenii agrenați politic să facă front comun si sa vina in sprijinul husenilor si sa sustina bineinteles SOSEAUA DE CENTURA MUNICIPIULUI HUSI .

Pot să vă mai spun și că muzeul ("Casa Adam Mitache"- azi sediul Muzeului Municipal Husi) are deja un câștigător la licitația organizată de autoritatile de la Bucuresti. Deci nu am putut să accept să o facem noi dintr-un singur motiv , acolo s-au cheltuit foarte mulți bani pentru lucrarea care vedeți cum arată. Am reușit să-i conving pe cei de la minister să-și continue lucrarea. Au făcut o reproiectare nouă, a fost scoasă la licitație, este desemnat câștigătorul, aștept să dea ordinul de începere a lucrărilor.

De asemnenea pana cand voi putea intra in direct cu dumneavoastra pot sa va mai anunt că dacă vremea ține așa, sper că in maxim 2 săptămâni să începem toate lucrările de reabilitare pe care le avem. Avem foarte multe lucrări care trebuie să se deruleze, avem foarte multe licitații adjudecate și eu sper că finalul anului să ne găsească cu alte lucrări finalizate, obiective pe care le-am propus, de care am vorbit de-a lungul timpului și aici mă refer aici la Clubul Seniorilor , la Centrul-Dispensarul Ralea, Casa Moruzii de pe strada Cuza, Teatrul de Vară, lucrări care ar trebui și vreau să le finalizăm .Tot aici ma refer si la Anghel Salini unde odată închis si acest proiect Husiul nu mai are de turnat covor asfaltic . Sper să se finalizeze și proiectul de apă-canal, mai este foarte puțin de treaba la el, sper să se termine iar in conditiile astea imi achit toate promisiunile pe care le-am facut in campania electorala si sa inteleaga toti ca nu au fost făcute de dragul de-a le face. “ declara primarul Ioan Ciupilan.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 23:24

Sunt vesti bune, dar trebuie spuse unele lucruri (din pacate poate nu sunt asa optimist ca domnul primar!):

-Cu centura de ocolire a Husului: intradevar, prin 2009, s-a facut un studiu de fezabilitate si probabil poate fi actualizat! Insa este cale lunga pana cand sa poata incepe lucrarile efective de constructie a soselei de centura a Husului: daca, in cel mai fericit caz, studiu de fezabilitate poate fi actualizat/realizat anul acesta, trebuie apoi expropieri, facuta licitatie pentru proiectare si executie, obtinute autorizatii si avize (de la mediu, etc), eventual mutate linii electrice aeriene, eventual mutata conducta de gaze naturale Crasna- Husi, etc.

-Cu reluarea lucrarilor de renovare, restaurare si punere in valoare a monumentului istoric si de arhitectura "Casa Adam Mitache"- azi sediul Muzeului Municipal Husi: intradevar, conform celor mentionate pe site-ul oficial de achizitii publice SEAP a fost atribuit contractul pentru achizitia de lucrari de executie, pentru "lucrari de restaurare, consolidare si punere in valoare a monumentului istoric Casa Adam Mitache, Husi"! Daca lucrurile merg bine si se pot obtine rapid toate avizele si autorizatiile necesare lucrarile pot incepe in acest an.

-Din pacate licitatia pentru achizitia de "servicii de proiectare, asistenta tehnica pentru proiectul reabilitare Casa Moruzi si infiintarea unui centru cultural-educational" a fost anulata si nu se stie cand va fi organizata alta licitatie!

-Din pacate licitatia pentru achizitia de "servicii de proiectare pentru elaborarea proiectului tehnic si detalii de executie, documentatii pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistenta tehnica din partea proiectantului pentru proiectul reabilitare dispensar Casa Ralea si infiintarea unui centru de recuperare medicala pentru adulti si copii" a fost anulata si nu se stie cand va fi organizata alta licitatie!

-S-au pus sperante prea mari in acest PNRR pentru asfaltarea strazilor care nu sunt inca asfaltate in Husi! De asemenea se incearca asfaltarea unor strazi prin accelasi proiect cu construirea noii gradinite din cartierul Corni!

Strazi care au mai ramas neasfaltate: Garii, Crucii, partial Melchisedec, Turbata, Petru Filip, Mos Ion Roata, Ion Patras, Anton Adam, etc.

-Se afla in faza de proiectare (conform raspunsului primit de la "Compania Nationala de Investitii") noua baza sportiva si noua cresa ce se va construi in zona Dric-2/3, dupa aceasta urmand emiterea ordinul de incepere a lucrarilor si lucrarile fective de constructie.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 12:09

A murit Ioan Croitoru, cel care a ocupat functia de prim-secretar al orasului Husi (echivalentul functiei de primar de azi) in perioada anilor 1968- 1978. Desi nu era de loc din Husi (era nascut la Lunca Banului) a lasat o amintire placuta printre huseni.
Sus In jos
t1972




Numarul mesajelor : 380
Localizare : 01 08 1972
Reputatie : 2978
Data de inscriere : 22/10/2017

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Economie    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 12:22

Atit timp cit nu exista economie, in orice licalitate din aceasta țară nu exista nimic, nici transport nici dezvlotare nimic..Pacat orasul Husi este un oras frumos amplasat intr o zona frumoasa dar atit..economic este la pamant, nu are omul unde sa lucreze sa cistige un ban, asa ca pleaca in afara..Autoritatile mimeaza ca fac ceva nu fac nimic..Ma uit in toata tara sa depopulat multe sate si comune dar primari si primarii sint o groaza, de ce nu se reduc din cheltuieli cu atit de multe primarii, sa lase cum era odata regiuni..ma uit prin primarii au o sumedenie de angajati care toaca frunza la ciini, o supun cu cea mai mare responsabilitate, era o emisiune la tv filma din biroul unui functionar la o primarie,,nu dau nume,, iar pe monitorul calculatorului era ...MTV..deci treaba este dar este foarte putina si nu justifica postul, insumat la mai multe localitati da..bani sint foarte multi in Romania dar sint foarte foarte prost administrari..de aceea sint si serviciile scumpe deoarece sint cincesionate la tot felul de firme care normal trebuie sa faca profit..apa si salubritatea gunoiul etc trebuia lasate in subordinea primariilor..la noi sint foarte foarte multi functionari publici care unii din ei nici nu stiu pe ce incaseaza salarii..se vede cu ochiul liber mai ales in primariile de la tara..asa ca ne meritam soarta..PS. Sectia Crasna Husi a ramas o amintire frumoasa..
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 15:03

O sa vina unii sa spuna ca ii tin pe astia in primarii ca sa asigure "pacea sociala", adica ii platesc sa stea linistiti si sa nu iti dea tie in cap, chiaburul care se incapatineaza sa munceasca din greu sa se tina pe picioarele proprii in pofida insistentei cu care e jecmanit si sabotat de stat.

Husiul nu stiu ce ar putea face sa fie prosper. A avut vremea lui de glorie din care au ramas o multime de cladiri frumoase dar conditiile s-au schimbat. In afara de industria viticola, altceva nu stiu ce ar merge acolo. Problema e ca in aceasta industrie nu poate fi absorbita o forta de munca numeroasa. Procesele sint acum mecanizate si automatizate.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 16:18

In privinta infrastructurii de transport primaria nu poate face prea multe, totul depinzand de CFR-SA si de CNAIR. Sigur, autoritatile locale pot interveni la aceste doua institutii, sigur ca primarul se poate duce in audienta la directorii acestor doua institutii si poate face anumite demersuri legale, dar decizia finala este a CFR-SA si a CNAIR.

In Husi cel mai bune , sigure si bine platite locuri de munca sunt la: unitatea militara, politia de frontiera, politie, jandarmerie si judecatorie!

Potential pentru dezvoltarea unei industrii alimentare si textile ar fi!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 09:02

O solutie posibila pentru atragerea de investitori la Husi ar fi poate si infiintarea unui "parc industrial" de catre primarie (legal autoritatile locale au posibilitatea infiintarii unor "parcuri industriale"), pentru aceasta primarie trebuind in primul rand sa achizitioneze si sa amenajeze un teren, de preferinta la iesirea din Husi spre Albita!

Faptul ca se reconstruiesc/modernizeaza unele dotari precum cinematograful "Dacia", muzeul municipal ("Casa Adam Mitache"), viitorul "teatru de vara" de la Recea, etc. este un lucru bun, pentru a se creea si in Husi mai multe posibilitati de petrecere a timpului liber, in special pentru tineret!

Cateva date interesante despre transportul urban in comun si despre transportul interurban auto din zona Husi, din lucrarea monografica "Depresiunea Husilor", editata in anul 1959:

“din luna decembrie 1958, in orasul Husi, s-au introdus mijloace pentru transportul in comun pentru calatori. Cele doua linii de autobuze: Gara- Centru- SMT (Dric) si Posta Veche (Cartier Plopeni)- Centru- Bariera Corni au indepartat una din marile greutati de circulatie pentru populatia acestui centru urban, intre extremitatile caruia distantele depasesc 3 km. Introducerea acestui mijloc de transport aduce mari servicii si populatiei satelor din jur, care zilnic vin la oras cu produse agro-alimentare sau pentru alte interese. Totodata, introducerea autobuzelor a contribuit si la o accentuare a caracterului urban a orasului Husi”.

 In anii 50’ sunt complet reconstruite soselele Crasna- Husi- Albita- Raducaneni- Iasi si Husi- Falciu, considerate “sosele  raionale”. O alta “sosea raionala” era Husi- Bunesti- Coropceni-Iasi. De asemenea sunt reconstruite si soselele Husi- Arsura si Husi- Padureni- Schiopeni- Vutcani.
 In 1955 incepe constructia unei sosele noi, care sa lege orasele Husi si Vaslui, trecand prin satul Tatarani si urmand valea Crasnei.
 De asemenea, tot in aceea perioada, s-a realizat “drumul comunal” Husi- Poganesti.
 Modernizarea sau reconstructia acestor drumuri si sosele in anii 50’ a fost realizata in primul rand pentru deservirea unor unitati economice, aparute in aceea perioada: “GAS Averesti”, “GAC Epureni”, “GAC Novaci”, “GAC Duda” si “intovarasirile agricole”.
 In 1956 este inaugurat podul rutier peste raul Prut, de la Albita- Leuseni si punctul de trecere a frontierei Albita- Leuseni. Podul este consolidat in 1978.

Si cateva date despre traseul viitoarei sosele de centura a municipiului Husi:

„Varianta de traseu avizatã (varianta rosie) are lungimea totalã de 14,4 km si se desprinde din DN 24 B, în partea de sud-vest a municipiului Husi, se desfãsoarã pe Valea Lohan, pânã în dreptul iazului cu acelasi nume, de unde urcã pe coasta vesticã a Dealului Lohan, pânã la traversarea Vãii Popii, de unde coboarã continuu pânã în Valea Recea, ocolind pe la nord nord-est localitatea Epureni; din Valea Recea traseul traverseazã Dealul si Valea lui Ivan, racordându-se la DN 24 B, în partea de nord-est a municipiului Husi. (…) Pentru toate cele trei variante de amplasament traseele au fost studiate si definitivate avându-se în vedere cerintele STAS 863/1985. (…) Varianta de ocolire Husi prevede douã parcãri, acestea au fost proiectate la Km 7+562, pe partea stânga si la Km 10+280, pe partea dreaptã, suprafata acestora fiind de 6.000 mp fiecare. (…) Pentru traversarea vãilor intersectate de varianta de ocolire au fost prevãzute poduri sau viaducte dupã cum urmeazã: Pod peste Valea Lohanului; Pod peste Lohan, pe breteaua Tãtãrani-Husi; Viaduct Valea Tainei; Viaduct Valea Bobesti; Viaduct Valea Popii; Viaduct Valea Recea; Pod Gherghel; Viaduct Coser; Pod Valea lui Ivan. Pentru traversarea Variantei ocolitoare de cãtre atelajele agricole, animale etc. s-au prevãzut subtraversãri. Aceste subtraversãri sunt prevãzute a se executa din beton armat cu suprastructura alcatuitã din grinzi din beton precomprimat, cu lungimea de 8 m. Acolo unde este necesar subtraversãrile respective au si rol de podete pentru descãrea apelor colectate de santurile din lungul drumului sau de pe vãile adiacente”, acestea erau datele prezentate în sedinta de Guvern din octombrie 2019. Per total, sunt 11,5 km de drum european, care vor ocoli municipiul Husi".

Recent a fost semnat un protocol de colaborare intre primaria Husi si CNAIR, in vederea actualizarii studiului de fezabilitate pentru soseaua de centura a municipiului Husi.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeSam 28 Ian 2023, 14:07

Sa ne amintim si de cei care, la momentul revolutiei din decembrie 1989, conduceau diverse intreprinderi si institutii din Husi si care au contribuit (indiferent de regimul politic de atunci), la dezvoltarea economica, sociala si culturala a orasului Husi:

-Maria Roman, prim-secretara a comitetului executiv al consiliului popular local si a organizatiei orasenesti de partid (echivalentul functiei de primar de azi);

-Vasile Munteanu, secretar cu probleme de propaganda la "comitetul orasenesc de partid Husi";

-Ioan Neamtu, director al GAS si apoi IAS Husi (incepand din 1959)

-Teodor Loghin, maistru, sef la "Sectia de Utilaj Complex SUC Husi" (astazi SC Petal SA)

-Voicu Haralambie, directorul fabricii de conserve de legume

-Gheorghe Hristea, director al ICSM (comertul de stat) , pe zona Husi

-Onose Valerian, sef grup depozite Husi, din cadrul "Uniunii Judetene a Cooperatiei de Consum" Vaslui

-Constantin Grigoras, comandantul militiei Husi;

-Rumbet, seful securitatii

-Ion Rizea, colonel, comandantul UM Chimie Husi

-Sarghie Ionel, comandantul unitatii militare de graniceri

-Petru Rapanu, locotenent, comandantul unitatii de pompieri;

-Ioan Roman, seful statiei CFR Husi, intre anii 1987- 1999

-Duduman Petru, sef autocoloana calatori Husi a ITA Vaslui

-Emil Pascal, directorul "casei de cultura"

-Rodica Rapanu, sefa a cinematografului "Dacia"

-Violeta Veturia Teodoru Bazarciug, directoarea "Muzeului orasenesc Husi"

-Constantin Donose, directorul bibliotecii orasenesti;

-Gheorghe Hoha, directorul liceului "Cuza-Voda";

-Gheorghe Moraru, directorul liceului "Agro-Industrial"

-Vasile Pandelea, directorul "Clubului pionierilor si soimilor patriei"

-Preot armimandrid Mina Dobzeu, preot paroh al bisericii ortodoxe "Sfintii Petru si Pavel"

-Victor Hariton, directorul spitalului orasenesc Husi

-Cojan Alexandru, directorul filialei Husi a "Bancii pentru agricultura si industrie alimentara".

Dupa 1990 fosta regie autonoma "Goscomloc" Husi a fost condusa de directorii Gelu Cazan si Neculai Bugeac.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeVin 03 Feb 2023, 13:45

Explicatia oferita de primarul Ioan Ciupilan pentru desele intreruperi si defectiuni din sistemul de iluminat public din Husi:

*Articol din ziarul "Vremea noua de Vaslui", scris de Alina Darie:

Misterul iluminatului nestatornic de la Huși și explicațiile primarului Ciupilan

A FI SAU A NU FI… Tevatura cu iluminatul stradal din Huși, care a ajuns deja un fel de comedie tristă pentru localnicii care stau pe străzi lăsate în beznă nopți la rând, a căpătat, iată, și prima explicație oficială din partea primarului Ioan Ciupilan. Grație unei întrebări adresate de către consilierul Cătălin Țocu, primarul Ciupilan a dat un răspuns tare alambicat, din care s-ar putea înțelege, totuși, două lucruri. Unul ar fi acela că există niște „siguranțe care tot cad”, iar funcționarii primăriei se duc noaptea și le tot ridică. A doua explicație ar fi că apar niște „scurturi”, dar nimeni nu știe de unde și nimeni nu pricepe cum. Cea de-a treia variantă, care a fost strecurată în spațiul public și care a amuzat populația, cu persoanele misterioase care ar fura siguranțele de prin posturile de transformare, a fost scoasă din calcul.

După ce atâția hușeni s-au tot plâns de faptul că sunt nopți în care străzile rămân în întuneric, iar dinspre Primărie nu vin, deocamdată, nici soluții, dar nici explicații, într-una din ședințele CL din acest an, consilierul Cătălin Țocu i-a adresat primarului Ioan Ciupilan întrebarea în cauză. „Am și eu o chestiune, dacă se poate, legată de iluminatul stradal, este o problemă în oraș de mai multă vreme. De exemplu, aseară și în alte 2-3 nopți, nu a funcționat iluminatul stradal pe strada Dobrina, în alte seri/nopți nu a funcționat în alte părți ale orașului”, a ridicat problema consilierul Cătălin Țocu. Primarul Ioan Ciupilan a dat un prim răspuns, dar destul de nesigur: „Este un sistem „cu siguranțe”, aceste siguranțe cad, probabil, și atunci… Am avut și două situații de acest fel în zona Lukoil”. „Ar fi bine totuși să informam cetățenii, că ne tot întreabă despre aceste situații, ați văzut că se nasc tot felul de speculații”, a insistat consilierul Țocu.

„Apar tot felul de scurturi care trebuie rezolvate și nu le găsim”

Și primarul Ioan Ciupilan a venit, într-adevăr, cu o explicație mai amplă, nu înainte de a spune că „nu cred că este vinovat primarul”. „Noi avem un contract cu o firmă de mentenanță, care a câștigat, altfel nu puteam să accesăm proiectul pe mediu, de schimbare a lămpilor de iluminat, avem toate sesizările înregistrate, se duce Ovidiu Popa sau alt coleg, să ridice siguranța la 2 noaptea sau la 9 noaptea… Nu știu dacă și cei de la Vaslui au alt sistem la iluminatul public, de multe ori trebuie să apelam la cei de la E-ON să ne deschidă niște posturi „Trafo” de ale lor, pentru că noi avem scoase afară sistemele din celălalt proiect , dar cad siguranțele din nou”, a susținut primarul. „Trebuie comunicat lucrul acesta, este o problemă serioasă”, a replicat consilierul Cătălin Țocu. „Avem toate informațiile, s-a dus domnul Bahnariu și a rezolvat toate problemele de pe Calea Basarabiei, de pe strada Ștefan cel Mare, sunt sisteme automate care ar trebuie să-si revină, dar apar tot felul de scurturi. Avem un sistem de iluminat pe niște rețele foarte vechi, apar tot felul de scurturi care trebuie rezolvate și nu le găsim”, a explicat primarul Ioan Ciupilan".

Acuma de ce ar tot "cadea" (s-ar deconecta) acele sigurante automate?!

Presupunand ca sunt sigurante automate de tip "MCB" (care protejeaza la scurtcircuit si suprasarcina/supracurent) cauzele deconectarii pot fi:

-Ori suprasarcina/supracurent, dar tinand cont ca, corpurile de iluminat ar fi de tip LED (asa cum zice primarul), acele corpuri de iluminat cu LED nu au un consum foarte mare de energie electrica, deci nu prea ar aveea de unde sa apara suprasarcina/supracurentul;

-Ori din cauza unor scurtcircuite , care pot fi datorate si unor cabluri vechi si foarte uzate! Acuma totusi nu cred ca niste electricieni buni nu ar putea identifica unde sunt si inlocui aceste cabluri foarte vechi, care genereaza aceste scurcircuite!

-Daca tot s-a facut un proiect cu fonduri europene si s-au montat corpuri de iluminat cu LED, de ce nu s-a avut in vedere si inlocuirea cablurilor din sistemul de iluminat public si a echipamentelor care comanda iluminatul public, din posturile de transformare si din exteriorul acestora ?!

-Este adevarat ca poate fi si problema juridica, dpdv administrativ, deoarece stalpii, liniile electrice de joasa tensiune si posturile de transformare apartin de EON/Delgaz Grid, iar circuitele care alimenteaza corpurile de iluminat, corpurile de iluminat si echipamentele de comanda si protectie a iluminatului public apartin de primarie!

-Nu ar fi mai bine ca intretinerea si mentenanta sistemului de iluminat public sa se faca direct de primarie, cu angajatii sai, "in regie proprie", fara a mai apela la firme private ? Bineinteles ca pentru asta primaria ar trebui sa angajeze cativa electricieni (si pe care sa-i plateasca bine, ca altfel nu ar veni sa se angajeze la primarie), sa achizitioneze o autoscara (fie si second-hand) si alte echipamente si scule specifice pentru aceasta activitate!

-S-a mai spus (pe facebook, in grupul "Mandru ca sunt husean") ca una din cauzele acestor dese intreruperi a sistemului de iluminat public din Husi ar fi si furtul unor sigurante tip "MPR" din echipamentele de protectie si comanda a iluminatului public! Nu prea pare realista aceasta ipoteza, deoarece:
-Ca sa scoti si sa furi o siguranta tip "MPR", mai ales cu consumatori conectati (in sarcina), iti trebuie un cleste special si in plus s-ar produce si un arc electric periculos;
-Un om obisnuit nu prea ar aveea ce face acasa cu o siguranta tip "MPR"!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeJoi 09 Feb 2023, 19:40

Un reportaj de pe facebook- din grupul "Mandru ca sunt husean", realizat de Ciprian Gavrilita, in care este prezentata starea in care au ajuns, din pacate, blocurile ANL de pe Bdul. 1 Mai, din Husi! Acestea sunt primele blocuri ANL din Husi , inaugurate in 2007. Pacat ca aceste blocuri ANL din Husi nu au fost intretinute corespunzator de primarie si au ajuns in aceasta stare!

https://www.facebook.com/ciprian.gavrilita.5/videos/869137040969016

Si un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", articol scris de Alina Darie.

"Ministrul Lucian Bode și omologul său din Moldova, Ana Revenco, vin la Albița pentru a semna acordul pentru control coordonat în PTF Albița – Leușeni"

"ACTIVITĂȚI… Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, împreună cu omologul său din Republica Moldova, Ana Revenco, ministrul Afacerilor Interne în țara vecină, vor veni joi, 9 februarie, la Albița, unde vor semna acordul pentru control coordonat în Punctul de Trecere a Frontierei Leușeni – Albița.

Înainte de a ajunge la Albița, cei doi oficiali vor fi prezenți la Iași, unde va avea loc inaugurarea poligonului de pregătire în situații de urgență pentru pompieri și personalul SMURD. „Joi, 9 februarie a.c., la Iași, va avea loc inaugurarea poligonului de pregătire în situații de urgență pentru pompieri și personalul SMURD. Evenimentul se va desfășura începând cu ora 8.30, în prezența ministrului Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, a secretarului de stat în MAI, șeful DSU, dr. Raed Arafat, și a altor oficiali”, a precizat un comunicat de presă remis în acest sens. Evenimentul va începe la orele orele 8.00. Apoi, delegația oficială va ajunge în vama Albița. „În aceeași dată, începând cu ora 11.00, ministrul Afacerilor Interne din România, Lucian Nicolae Bode, și ministrul Afacerilor Interne din Republica Moldova, Ana Revenco, vor semna acordul pentru control coordonat în Punctul de Trecere a Frontierei Leușeni – Albița".

Din articol se intelege ca, controlul vamal si de frontiera, pe sensul de intrare in Romania, se va face numai in PTF Albita si nu se va mai face si in PTF Leuseni (din Republica Moldova)!

Asadar, chiar si la o frontiera cu un "stat" non-UE, daca se vrea, se poate face un singur control (comun) vamal si de frontiera!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeJoi 09 Feb 2023, 20:10

In sfarsit a fost atribuit contractul pentru "executie lucrari terminal transport public" (viitorul garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice)!

Link SEAP http://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100214290/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeSam 11 Feb 2023, 12:33

Asadar in acest an sper (si sunt indeplinite conditiile) sa inceapa lucrarile efective la cateva obiective edilitare importante pentru Husi:

-Reluarea lucrarilor de renovare, reabilitare si punere in valoare a monumentului istoric si de arhitectura "Casa Adam Mitache"- azi sediul Muzeului Municipal Husi (finantare asigurata de Ministerul Culturii- Institutul National al Patrimoniului);

-Garajul pentru viitoarele "autobuze" electrice, statiile de incarcare electrica si achizitia celor 10 viitoare "autobuze" electrice (finantare din fonduri europene);
Acuma nu stiu cum vor reusi viitoarele "autobuze" electrice urbane sa urce dealul la Dobrina, unde este o panta destul de accentuata!

-Cresa si baza sportiva din zona "Dric-2/3", sperand ca se va termina cat mai rapid faza de proiectare (finantare asigurata de "Compania Nationala de Investitii");

Cu siguranta anul acesta se va face si finalizarea si receptia lucrarilor la cinematograful "Dacia" si redeschiderea acestuia (care va fi utilizata nu numai ca si cinematograf ci si ca sala de spectacole, concerte, piese de teatru, etc).
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeSam 11 Feb 2023, 21:43

Tovarășe, și pe feroviar nici un proiect ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitimeMier 15 Feb 2023, 20:53

Interviu cu primarul Husului, postat pe facebook pe grupul "Husi- orasul dintre vii", interviu realizat de ziaristii de la "Buna Ziua de Vaslui"!

https://www.facebook.com/bogdanhusiorasuldintrevii/videos/758280925654120

Interesanta precizarea privind protocolul de colaborare semnat intre primaria Husi si CNAIR, prin care primaria Husi s-a angajat sa reactualizeze studiu de fezabilitate pentru viitoarea sosea de centura a Husului!
Totusi cam mare optimismul ca anul viitor s-ar putea face licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor la viitoarea sosea de centura a Husului.

https://www.facebook.com/bogdanhusiorasuldintrevii/videos/758280925654120
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 48 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 48 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 47, 48, 49 ... 56 ... 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: