Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 55 ... 64  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeLun Noi 14, 2022 10:14 pm

-Singurul semafor din Husi, montat in noiembrie 2011, la intersectia strazilor A I Cuza si Florilor. A fost montat mai mult ca sa se poata sustine si in Husi proba de traseu la examenul de conducere auto.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Singur10

De mentionat ca in 1989, in intregul judet Vaslui, existau numai 3 semafoare (doua in Vaslui, la intersectia de la intreprinderea ICIL/ILVAS si la intersectia de la "Crucea Garii" si unul in Barlad, la intersectia din fata primariei)!

De asemenea in Husi exista si 3 sensuri giratorii (la intersectia dintre strada 1 Decembrie/strada A I Cuza/strada Schit/strada Ion Alexandru Anghelus, la intersectia dintre strada Stefan cel Mare/strada Melchisedec si la intersectia dintre Calea Basarabiei/Soseaua Husi-Stanilesti).

Ar fi necesar de montat un semafor si la intersectia dintre Strada A I Cuza/Bdul. 1 Mai/Strada Stefan cel Mare/Calea Basarabiei, considerata cea mai importanta si dificila intersectie din Husi.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeLun Noi 14, 2022 10:22 pm

In anul 1956 este inaugurat actualul pod rutier Albita- Leuseni si punctul de trecere a frontierei dintre Romania si fosta URSS rutier Albita- Leuseni.
Atunci este data in folosinta cladirea veche, unde astazi functioneaza politia de frontiera, din vama Albita.
In 1978 podul rutier de la Albita este renovat.
In 1980, cu ocazia jocurilor olimpice de vara de la Moscova,pe aici a trecut "flacara olimpica".
Dar regimul de trecere a frontierei de stat, prin vama Albita, era foarte restrictiv inainte de 1989, pe aici trecand in special TIR-urile de marfa si delegatiile oficiale.
Dupa prabusirea regimului comunist din Romania (in 1989) si destramarea fostei URSS (1991) se liberalizeaza regimul de trecere a frontierei, volumul traficului prin PTF Albita crescand foarte mult in anii 90.
Intre 1996- 1999 PTF Albita este extins si modernizat, construindu-se si o cladire noua, pentru autoritatile vamale, comisionarii in vama, depozite de marfuri, cladiri pentru actuala CNAIR, sistem de semaforizare, supraveghere video, centrala termica, retea de apa-canalizare, etc.
Insa ca urmare a introducerii pasapoartelor pentru cetatenii din Republica Moldova (in 2001) si apoi a aderarii Romaniei la UE (in 2007) si introducerii obligativitatii vizelor pentru cetatenii din Republica Moldova, traficul prin PTF Albita scade.
Astazi majoritatea dotarilor din PTF Albita sunt degradate, necesitand a fi modernizate.

Cladirea noua a vamii Albita (1996- 1999)

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Anaf_v10
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeMar Noi 15, 2022 3:27 pm

-Fosta "baie comunala" din cartierul Raesti. A fost construita inainte de 1940 de catre comunitatea evreiasca. Astazi este doar o ruina. Foto Google Earth- Ioan Manoliu.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Fosta_74

-Fosta "baie comunala" din cartierul Brosteni. A fost construita dupa 1940, de catre primarie. A fost administrata de fosta "IGO" si dupa 1990 de fosta "regie autonoma" Goscomloc. Dupa divizarea si disparitia fostei "Goscomloc" a trecut in administrarea directa a primariei. Nu mai este utilizata de mult timp. Exista un proiect de renovare si reabilitare a cladirii si de infiintare acolo a unui centru social, pentru persoane fara adapost.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Fosta_75

-Cladirea de pe strada Scolii (din cartierul "Stadion"), unde, in anii 90', a functionat unul din primele internet-caffe-uri din Husi. Astazi in aceea cladire functioneaza un "after-school". Foto Google Earth- Racovanu Mihai.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Fost_i10
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeVin Noi 18, 2022 3:13 pm

Conform celor aratate pe SEAP a fost publicata (pentru a treia oara!- poate a treia oara va fi cu "noroc") licitatia pentru achizitia de "executie lucrari pentru terminal transport public" (viitorul garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice)!

 Daca in privinta unor proiecte si investitii derulate cu fonduri europene sau din alte surse (PNNR, fonduri de la bugetul de stat, fonduri de la consiliul judetean, etc) sau de proiectele si investitiile derulate in Husi de alte institutii (Compania Nationala de Investitii- pentru viitoarea baza sportiva si viitoarea cresa de pe "Dric", Institutul National al Patrimoniului- pentru "Casa Adam Mitache", de Consiliul Judetean Vaslui, de SC Aquavas SA Vaslui, etc), primaria Husi nu prea are ce face pentru urgentarea realizarii acestor proiecte sau investitii, in schimb, pentru o mai buna intretinere a cladirilor aflate in administrarea directa a primariei Husi, s-ar putea face mai bine unele lucruri!

De exemplul s-au pus mari sperante in "celebrul" PNRR (pentru obtinerea de fonduri in vederea asfaltarii strazilor care au mai ramas de asfaltat si pentru terminarea constructiei gradinitei din cartierul Corni), dar fondurile alocate au fost mult mai mici decat cele solicitate!

In schimb sunt anumite lucrari pe care le-ar putea face primaria Husi , fara a necesita sume foarte mari de bani:

-Reparatia acoperisului si hidroizolatiei de la cladirea pietei (pentru a opri infiltratiile de apa de la etajul pietei), refacerea tencuielii , a varului si a tavanului fals de la etajul cladirii pietei , pentru a putea fi utilizate si spatiile de la etajul piete!
 Este pacat ca moderna cladire a pietei (inaugurata in 2010) sa fie lasata sa se degradeze!
 Din ce mi-a spus domnul administrator al pietei a facut demersurile necesare catre consiliul local, in vederea alocarii de fonduri pentru aceste lucrari!

-Unificarea celor doua societati (SC Ecosalubrizarea Prest Srl si SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl), unde consiliul local Husi este unic sau majoritar actionar, intr-o singura societate, care sa se ocupe de tot ce inseamna gospodarirea oraseneasca si locativa in Husi (partea de salubritate care a mai ramas la primarie, intretinerea parcurilor, spatiilor verzi, mobilierului urban, fondului locativ al statului aflat in administrarea primariei Husi, trotuarelor si strazilor aflate in administrarea primariei Husi, cladirilor si instalatiilor tehnice din acestea, aflate in administrarea primariei Husi, iluminatul public).
 Unificarea celor doua societati intr-o singura societate, care sa se ocupe de toate aceste aspecte, ar duce la reducerea personalului TESA si administrativ (directori, consilii de administratie, etc) si implicit si la reducerea costurilor de functioare a societatii!

-In schimb ar fi foarte util de angajat, in cadrul unei astfel de societati unice, cativa muncitori calificati- meseriasi in constructii (2-3 electricieni, 2-3 instalatori apa-canal, 2-3 fochisti, etc) cu care primaria ar putea executa in regie proprie (fara a mai apela la firme private) lucrarile de intretinere si reparatii a instalatiilor tehnice din cladirile aflate in administrarea sa (inclusiv a instalatiilor tehnice din blocurile ANL)!

-Pentru imbunatatirea aspectului estetic si pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale, in cartierul "Stadion", ar trebui demolate de urgenta toate "magaziile" si "anexele gospodaresti" de pe langa blocuri, de pe langa gardul stadionului sau al spitalului, care, pe langa ca dau un aspect urat zonei, constituie si un adevarat focar de infectie!
 Ma refer in special la "magaziile" de pe langa cosurile de fum a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 (in spatele cladirii "Prodivex"), a celor de pe langa gardul spitalului (mai sus de terasa "Cina"), de pe langa gardul stadionului.
 S-a spus ca nu ar putea fi demolate foarte repede aceste "magazii" din cauza unor probleme de ordin juridic, insa ma indoiesc ca toti proprietarii acestor "magazii" au autorizatii de constructii sau contract de inchiriere a domeniului public!  Sunt convins ca majoritatea acestor "magazii" au fost construite ilegal pe domeniul public, fara nici un fel de autorizatie de constructie!
 In privinta spatiului din cartierul "Stadion" unde era fostul centru de butelii a firmei "DAC Petrol" am inteles ca acolo terenul este concesionat de aceasta firma pe zeci de ani! Dar chiar si asa primaria poate incerca sa ajunga la o intelegere amiabila cu patronul firmei "Dac petrol", in sensul ca acesta sa renunte la contractul de concesionare al acelui teren (pe care oricum nu il mai foloseste) in schimbul unei despagubiri juste din partea primariei!  Daca s-ar demola acel fost "centru de butelii" s-ar putea realiza o strada noua de legatura (sau cel putin o aleea pietonala mai lata) intre Aleea Stadionului si strada 1 Decembrie.

 Tot pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale in cartierul "Stadion" ar trebui construite trotuare noi pe unele portiuni si introducerea unui sens unic (in jurul stadionului), pentru autovehicule.

 In privinta proiectului de demolare a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 si de constructie in locul lor a unei parcari etajate (foarte necesara in cartierul "Stadion") , deocamdata nu s-au gasit fonduri!
 Insa acolo si din punct de vedere tehnic va fi destul de dificil de facut parcare etajata, deoarece vor trebui turnati stalpi de beton si fundatii pentru acestia foarte aproape de fundatia unor blocuri  (fostele centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 au fost construite- in anii 60 si 70- partial in subteran, foarte aproape de fundatia unor blocuri- cosurile de fum au fost construite practic "lipite" de blocuri).

-Pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale in jurul pietei (o zona foarte aglomerata), ar trebui luate cateva masuri: interzicerea comertului ambulant (care da un aspect foarte urat zonei) pe domeniul public, in special pe spatiul dintre fosta centrala termica de cartier nr. 4 si "hala noua" (comert ambulant care ingreuneaza foarte mult circulatia pietonala intre piata si strada Stefan cel Mare), mutarea acelor comercianti la etajul cladirii pietei (unde este spatiu suficient si pot fi create si conditii civilizate pentru comercianti si clienti), constructia unor trotuare in jurul pietei, halei si a blocurilor de langa piata, introducerea unui sens unic in jurul pietei si a halei.

Din pacate cladirea fostei centrale termice de cartier nr. 4 ar fi fost vanduta de primarie, ceea ce, daca este adevarat, a fost o mare greseala! Aceea cladire puteafi renovata si modernizata si transformata intr-o hala comerciala si inchiriata comerciantilor de produse de uz casnic si metalo-chimice, care astazi sunt nevoiti sa-si expuna marfa pe trotuarul de langa parcarea dinspre blocul "CEC", ingreunand foarte mult circulatia pietonala (acel trotuar fiind blocat, in mare parte, de diverse marfuri- de la utilaje agricole si de gradina pana la covoare- expuse spre vanzare).

O problema o reprezinta si cele doua "magazine" de la intrarea in hala agro-alimentara, magazine care ingreuneaza foarte mult accesul pietonal in hala agro-alimentara, estompeaza fatada halei agro-alimentare (cladire cu valoare istorica si arhitecturala, construita in 1885) si ingreuneaza si circulatia auto prin fata halei agro-alimentare!
Ar trebui demolate, dar, din pacate, printr-o hotarare de consiliul local din 2018, a fost prelungit contractul de inchiriere a domeniului public, pentru proprietarul acestor "magazine"!

-In privinta cladirilor celorlalte foste centrale termice de cartier, cladiri care astazi sunt adevarate ruine, singura solutie ar fi cred demolarea lor si constructia in locul lor a unor parcari (de exemplul in locul fostei centrale termice de cartier nr. 6, din spatele blocurilor de pe Bdul. 1 Mai, se poate amenaja o parcare).

-Deoarece in presa au aparut nu putine articole despre lipsurile destul de grave in aprovizionarea cu medicamente, materiale sanitare, etc. a spitalului municipal "Dimitrie Castroian" Husi, care este partial subordonat si CL Husi, daca legea permite, ar trebui alocate fonduri, de catre CL Husi, si pentru aprovizionarea cu medicamente, materiale sanitare, etc a spitalului din Husi.
 Tot in presa au aparut informatii ca noile echipamente medicale achizitionate pentru spitalul din Husi nu pot fi puse in functiune, deoarece reteaua electrica care exista a spitalului nu ar permite! Oare chiar primaria nu gaseste un electrician priceput care sa modifice instalatia electrica a spitalului, ca sa poata fi puse in functie aceste echipamente noi achizitionate ?!

-Ar fi cred utila infiintarea unor clase de meseriasi in constructii (electricieni, instalatori apa-canal, instalatori gaze naturale, fochisti, etc) la liceul tehnologic "Ioan Corivan" Husi. Acest lucru ar contribui la sporirea atractivitatii ofertei educationale al acestui liceu si la reducerea deficitului de forta de munca, care exista in aceste domenii , si in Husi si in general in judetul Vaslui.
 Am adresat o propunere, in acest sens, catre Inspectoratul Scolar al Judetului Vaslui.

-Montat un semafor la intersectia de la scoala nr. 2 (dintre: Strada A I Cuza, Strada Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai si Calea Basarabiei), care este considerata cea mai importanta si dificila intersectie din Husi.

-Terenul liber de pe strada A I Cuza, de langa sala sporturilor, ar fi util de achizitionat de catre primarie si acolo sa fie amenajat un parc sau un teren de fotbal, mai ales ca este si langa sala sporturilor si langa gradinita nr. 1.

Cele amintite si propuse mai sus sunt lucruri care ar putea fi realizate fara o cheltuiala foarte mare din partea primariei!  Desigur ca bugetul local al municipiului Husi nu poate suporta investitii de mare amploare (si pentru realizarea acestor investitii este nevoie de alte surse de finantare), dar macar sa se intretina ceea ce exista!

Desigur ca ar fi foarte utila pentru Husi (si pentru judetul Vaslui in general) o M600 reconstruita, modernizata, electrificata, o cale ferata Crasna- Husi functionala (macar la parametri din 1994) , o autostrada Tisita- Tecuci- Barlad- Simila- Crasna- Husi- Albita- Raducaneni- Iasi (sau macar mult promisul "drum express" Tisita- Husi- Albita) si centura ocolitoare a municipiului Husi, dar aceste lucrari (care ar contribui semnificativ la atragerea de investitori in judetul Vaslui si in Husi) depind de Ministerul Transporturilor si oricine ar fi primar la Husi nu ar putea contribui (in afara de faptul de a se duce in audienta la directorii CFR-SA si CNAIR) la realizarea acestor investitii!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeMar Noi 22, 2022 4:22 pm

In privinta traseelor actuale (4 la numar) pentru transportul urban in comun din Husi si aici ar putea fi aduse unele imbunatatiri:

-Traseele sa fie prelungite de la actualul capat de linie "fosta statie meteo" pana la parcul "Recea". Din discutia purtata cu patronul firmei "SC Anta 95 Srl" am inteles ca ar fi calatori (cel putin la sfarsitul saptamanii) si ca aceasta firma ar prelungi traseele, dar, pentru aceasta, ar trebui ca primaria sa largeasca "Drum Skate Park" (care este relativ ingust) si sa amenajeze un capat de intoarcere (cap de linie) la parcul "Recea".

-Sambata si duminca poate ar fi utila prelungirea traseelor de la actualul cap de linie "Cartier/Pensiunea Dobrina" pana la Campingul Dobrina.

-Traseul nr. 2 ar fi mai util sa circule (asa cum de altfel circula in trecut) pe strada Stefan cel Mare , in loc de Strada General Gheorghe Teleman- Bdul. 1 Mai (pe unde circula acum). Daca ar circula pe strada Stefan cel Mare s-ar mai putea infiinta inca doua statii: "Complex mestesugaresc" (langa intersectia dintre strada Stefan cel Mare si strada General Gheorghe Teleman, langa cladirea fostului complex mestesugaresc "Zorile") si "Scoala nr. 2" (pe strada Stefan cel Mare, care ar fi diferita de actuala statie "Scoala nr. 2" de pe Bdul. 1 Mai).

-Eventual daca traseul nr. 2 ar putea fi prelungit pana in satul Epureni (mai sunt cetateni sau elevi care locuiesc in satul Epureni si fac naveta la Husi)

-Pentru deservirea obiectivelor situate si pe Soseaua Husi- Stanilesti traseul nr. 4 ar trebui modificat, astfel incat sa circule astfel:
-Tur: Soseaua Husi- Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei,
Soseaua Husi- Stanilesti, Strada Episcop Grigorie Leu, Strada Nicolae Labis, Strada Doctor Nicolae Hortolomei
-Retur: Strada Doctor Nicolae Hortolomei, Strada General Nicolae Dabija, Strada Recea, Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-
Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie,
Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi.
-In acest fel s-ar putea infiinta inca 5 statii noi, pe Soseaua Husi- Stanilesti: Blocuri ANL Zona, Statia de tratare a apei, Caminul de
batrani, Zooprod, Soseaua Husi-Stanilesti (la intersectia dintre Soseaua Husi-Stanilesti/DC 32/Strada Episcop Grigorie Leu).


In prezent cele 4 trasee de transport urban in comun din Husi sunt (numerotate in ordinea aparitiei lor):

-Traseul nr. 1 Gara- Fosta statie meteo
Traseu tur: Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi- Albita.
Traseu retur: Soseaua Husi- Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I
Cuza, Strada 1 Decembrie
Statii: Gara 1, Gara 2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr. 2, PECO, Lidl, Gartek, Intersoc, Fosta statie meteo.

-Traseul nr. 2 Cartier Corni- Fosta statie meteo
Traseu: Strada Corni, Strada General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita
Statii: Cartier Corni, Cimitir catolic, Fosta scoala nr. 5, Deal Cotroceni, Dispensar Corni, Episcopie, Centru, Scoala nr. 2, PECO, Lidl,
Gartek, Intersoc, Fosta statie meteo.
*pentru o anumita perioada acest traseu mergea pana in satul Epureni

-Traseu nr. 3 Cartier Dobrina- Fosta statie meteo
Traseu tur: Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua
Husi- Albita.
Traseu retur: Soseaua Husi- Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I
Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina.
Statii: Cartier Dobrina, Fosta scoala nr. 6, Soseaua Husi- Iasi, Casa de apa, Autogara, Gara 2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr. 2,
PECO, Lidl, Gartek, Intersoc, Fosta statie meteo.

-Traseul nr. 4 Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou
Traseu tur: Sosuaua Husi-Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea
Basarabiei, Soseaua Husi- Albita, Strada Episcop Grigorie Leu, Strada Recea, Strada General Nicolae Dabija, Strada Doctor
Nicolae Hortolomei.
Traseu retur: Strada Doctor Nicolae Hortolomei, Strada General Nicolae Dabija, Strada Recea, Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua
Husi- Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie,
Strada Dobrina, Soseaua Husi- Iasi.
Statii: Blocuri ANL Podgoria, Fosta halta Podgoria, Soseaua Husi- Iasi, Casa de apa, Autogara, Gara 2, Cina, Posta, Centru, Scoala
nr. 2, PECO, Lidl, Gartek, Intersoc, Cartierul Nou.
*pe Soseaua Husi- Iasi (intre fosta halta Podgoria si intersectia cu strada Dobrina) ar fi utila infiintarea unei statii noi, deoarece
acolo s-au construit, in ultimii ani, numeroase case si vile noi.


In perspectiva se doreste infiintarea si a inca doua trasee noi, care sa deserveasca si noua zona de case "Dric-2/3". Ca o propunere si analizand si "planul de mobilitate urbana" , in care se arata si locurile unde vor fi amplasate noii statii de transport urban in comun (pe strazile: Bariera Pascal, Albita, Gheorghe Bucur, Locotenent Dragulet, Prut, Ana Ipatescu, Ciprian Porumbescu) aceste trasee ar putea fi:

-Traseul nr. 5 Cartier Dobrina- Dric 3
Traseu tur: Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Strada Toma
Kisacoff (este cel mai potrivit traseu pe strada Toma Kisacoff, deoarece este o strada destul de larga si ar fi deservite, in mod
optim, si cartierele "Raesti" si "Bulgari"), Strada Obor, Strada Dacia, Strada Ciprian Porumbescu, Strada George Emil Palade,
Strada doctor inginer Ioan Neamtu, Strada Gheorghe Melinte.
Traseu retur: Strada Gheorghe Melinte, Strada doctor inginer Ioan Neamtu, Strada George Emil Palade, Strada Ciprian Porumbescu,
strada Toma Kisacoff, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada
1 Decembrie, Strada Dobrina.
Statii: Cartier Dobrina, Fosta scoala nr. 6, Soseaua Husi-Iasi, Casa de apa, Autogara, Gara 2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr. 2,
Fosta scoala nr. 4 (statie propusa , amplasata la intersectia dintre strada Toma Kisacoff/Strada Gheorghe Bucur/Strada Locotenent
Dragulet), Statia electrica de transformare (statie propusa), Dric 1 (statie propusa, amplasata la intersectia strada Dacia/strada
Ciprian Porumbescu/strada Eremia Movila), Strada Ion Slavici (statie propusa), Strada George Emil Palade (statie propusa), Dric 2
(statie propusa), Dric 3 (statie propusa, amplasata in apropierea viitoarei baze sportive si a viitoarei fabrici de pavele).

-Traseu nr. 6 Cartier Corni- Dric 3
Traseu: Strada Corni, Strada Bariera Pascal, Strada Ana Ipatescu, Strada Dumitru David, Strada Albita, Strada Gheorghe Bucur,
Strada Toma Kisacoff, Strada Locotenent Dragulet, Calea Basarabiei, Strada Prut, Strada Moldovei, Strada Calea Basarabiei,
Strada Ana Ipatescu, Strada Toma Kisacoff, Strada Obor, Strada Dacia, Strada Ciprian Porumbescu, Strada George Emil Palade,
Strada doctor inginer Ioan Neamtu, Strada Gheorghe Melinte.
Statii: Cartier Corni, Cimitir catolic, Fosta scoala nr. 5, Parc Corni (statie propusa), Strada Ana Ipatescu (statie propusa), Strada
Dumitru David (statie propusa), Albita-1 (statie propusa), Albita-2 (statie propusa), Strada Gheorghe Frent (statie propusa),
Raesti (statie propusa), Fosta scoala nr. 4 (statie propusa), Locotenent Dragulet (statie propusa), PECO, Strada Prut (statie
propusa), Asociatia Agricola 12-14 Stejarul (statie propusa), Ceracons (statie propusa), Statia electrica de transformare (statie
propusa), Dric 1 (statie propusa, amplasata la intersectia strada Dacia/strada Ciprian Porumbescu/strada Eremia Movila), Strada
Ion Slavici (statie propusa), Strada George Emil Palade (statie propusa), Dric 2 (statie propusa), Dric 3 (statie propusa, amplasata
in apropierea viitoarei baze sportive si a viitoarei fabrici de pavele).

*Ar fi insa un traseu destul de lung si ocolit, singurul avantaj fiind acela ca ar strabate cartierele "Raesti" si "Bulgari".
Poate ar fi mai bun ca un astfel de traseu (Cartier Corni- Dric 3) sa circule pe: Strada Corni, Strada Bariera Pascal, Strada Ana
Ipatescu, Strada Toma Kisacoff , Strada Obor, Strada Dacia, Strada Ciprian Porumbescu si mai departe spre zona "Dric-2/3".

In total in Husi ar exista: 8 capete de linii (Camping Dobrina, Cartier Dobrina, Blocuri ANL Podgoria, Gara, Cartier Corni, Parc Recea, Cartierul Nou, Dric-3), 6 linii si 56 de statii de transport urban in comun.





Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeMar Noi 22, 2022 9:13 pm

In prezent microbuzele utilizate de firma "SC Anta 95 Srl" Husi, pentru transportul urban in comun, sunt parcate in incinta asa-zisei "autogarii", "sediu" si "garaj" al acestei firme, din spatele garii (Strada 1 Decembrie, nr. 56 , telefon rezervari si informatii 0235.481270).

In zona "Dric-2/3" se va construi viitorul garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice.

Conform "Mersului autobuzelor", editia 1989/1991 (probabil ultima), in Husi existau atunci 3 statii de autobuze interurbane: Filatura, ICIL si Dobrina Camping.

Dupa 1991 au mai aparut inca doua "statii" de autobuze/minibuze/microbuze interurbane in Husi: pe strada A I Cuza (langa sala sporturilor) si pe strada Corni (in apropierea Episcopiei).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeMier Noi 23, 2022 2:37 pm

Municipiul Husi este format din urmatoarele cartiere:

1. Cartierul de case "Dobrina". A aparut dupa 1890.
In acest cartier au sediul si unele institutii: Serviciul Teritorial al Politiei de Frontiera Vaslui (cu sediul la Husi), Ocolul Silvic Husi, Autogara, District Drumuri Nationale Husi, Liceul Tehnologic "Sfanta Ecaterina".
Tot in acest cartier se afla si: doua unitati turistice si de cazare (Pensiunea "Dobrina" si Motelul "Club Toma"), campingul "Dobrina", piscina "Club Toma" si piscina "Lohan", doua service-uri auto, depozitele si sediile firmelor "SC Iulvir Srl" si "SC Original Srl", un rezervor de apa potabila, o biserica ortodoxa , manastirea ortodoxa "Schimbarea la Fata", un cimitir ortodox.
In ultimii ani in acest cartier au aparut numeroase case si vile noi, iar, in 2017, sunt date in folosinta si blocurile ANL din apropierea fostei HM Podgoriile Husului.
La marginea acestui cartier se afla si padurea "Dobrina"- un loc preferat de recreere in aer liber.
Strazile din acest cartier sunt: Dobrina, Fundatura Dobrina, Fundatura Saca, Soseaua Husi-Iasi, Gheorghe Balan, Aleea Dobrina, Drum Florescu.

2. Cartierul de case "Cotroceni".
Este cuprins intre: paraul Sara, viile Episcopiei, strada Corni, dealul Turbata.
A aparut dupa 1600, prin asezarea in aceasta zona a unor “colonisti” adusi ca mana de lucru pentru nevoile curtii domnesti si ai Episcopiei (denumiti in aceea vreme “poslusnici”).
De-a lungul strazii Episcopiei exista cele mai multe case locuite de tigani din Husi (tiganii au fost adusi initial ca robi ai Episcopiei).
In acest cartier se afla si asociatia agricola "RA Agro-Corni".
Strazile din acest cartier sunt: Sara, Gheorghe Balan (partial), Petru Filip (partial), Alecu Ghitescu (partial), Dumitru Hodea, Iojup Radu, Dumitru Cotlon, Deal Cotroceni, Maior Romila, Barbu Stefanescu Delavrancea, Cotroceni, Rotundoaia, Ion Patras, Anton Adam, Melchisedec (partial), Episcopiei, Barbu Lautaru.

3. Cartierul Gara-Saca
Cuprinde casele situate pe strada Saca si pe strada Garii si blocurile vis-a-vis de spital.
Inainte de 1989 aici au fost construite cateva unitati economice, care trebuiau amplasate in apropierea statiei CFR: Depozitele de marfuri a fostei ICSM de pe strada Garii, depozitele cooperatiei de consum de pe strada Alecu Ghitescu, fostul santier "Constructorul", fosta rampa de incarcare in vagoane a "sectorului de exploatare forestiera", centrul de colectare a fierului vechi (ambele pe strada Petru Filip), un rezervor de apa potabila.
Pe strada Saca au fost construite inainte de 1989: baza de receptie a cerealelor (in 1970), moara "Ceahlaul", un centru de panificatie si depozitul PECO/Petrom.
Langa acest cartier se afla si ansamblul spitalului municipal "Dimitrie Castroian" si unitatea militara (Batalionul 202 "Aparare Chimica, Biologica, Radiologica, Nucleara" General Gheorghe Teleman Husi" (1950).
Strazile din acest cartier sunt: Garii, Saca, Drum Combinat (partial), Alecu Ghitescu (partial).

4. Cartierul de blocuri "Stadion".
Este cuprins intre: Strada 1 Decembrie, Strada Mihail Kogalniceanu, ansamblul Episcopiei Husilor, ansamblul spitalului municipal.
Inainte de 1950 in aceasta zona erau viile preotilor de la Episcopie.
In anii 50' este construit stadionul, iar, dupa 1964, sunt construite si blocurile din acest cartier.
Cartierul este bine deservit de unitati comerciale, existand: doua farmacii, aprozar, magazine, frizerie, etc.
In trecut in acest cartier mai exista si: restaurantul "Cina" (desfiintat in 2006), chiosc de ziare, chiosc loto-prono.
In 2012 este construita in acest cartier biserica ortodoxa "Sfantul Ilie".
Tot in acest cartier exista si unele institutii de invatamant: Scoala generala nr. 3 "Anastasie Panu", Colegiul National Cuza-Voda, cladirea noua a Colegiului National Dimitrie Cantemir.
Desi un cartier predominant de blocuri, exista si cateva case (pe Strada Scolii si pe Aleea Mihail Kogalniceanu) si cateva cladiri vechi, cu valoare istorica si arhitecturala: "Casa Iorgu Berea" (azi sediul "Muzeului de arta veche bisericeasca si bibliofil"), "Casa Chiritoiu" (azi sediul "Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanei"), "Casa avocat D. Gociu", cladirea veche a Colegiului National Cuza-Voda, cladirea care adaposteste biblioteca si serviciul contabil a Colegiului National Cuza-Voda.
Strazile din acest cartier sunt: Aleea Stadion, Aleea Mihail Kogalniceanu si Strada Scolii.

5. Cartierul de case "Brosteni"
Este cuprins intre: Strada 1 Decembrie, Strada Schit, Strada Sfantu Gheorghe, Strada Capitan Carp, Dealul Ochi, Dealul Motoc.
Satul Brosteni, care a existat in perioada medievala, inca inainte de 1681, aveea propria sa administratie- propriul “ureadnic” si
“vataman”.
Intr-un act din 1681 este mentionat un preot din acest sat.
In secol 17, satul si “mosia” Brosteni, cu vii, mori si gradini este daruita de domnitorul Moldovei catre Episcopia Husilor, locuitorii de pe aceea “mosie” avand obligatii materiale si fiscale catre Episcopie.
In 1875 Brostenii inca mai erau parte din mosia episcopiei.
Prin rascumpararea locurilor de case de catre locuitori, si prin inmultirea populatiei in aceea zona, aceasta se extinde, unindu-se (spre sfarsitul secolului 19) cu orasul Husi , devenind un cartier al acestuia.
Desi un cartier predominant de case, la limita sa nordica (de-a lungul strazii 1 Decembrie) s-au construit si cateva blocuri. De asemenea s-au construit si doua blocuri tip "vila", de catre fostul IAS, pe strada Dimitrie Castroian. Dupa 2000 au fost construite cateva blocuri, in acest cartier, de firma "SC Electrosanit Srl".
In ultimii ani, in acest cartier, au aparut numeroase case si vile noi, in special de-a lungul strazii Calarasi si a Drum Donea (drumul spre "castelul vechi").
De-a lungul strazii 1 Decembrie, la marginea acestui cartier, se afla si unele institutii: vechea stomatologie, caminul de copii, fosta policlinica (cladire construita in anii 50', in care astazi functioneaza serviciul public local de asistenta sociala, politia locala si un centru consultativ), clubul elevilor, primaria, cantina de ajutor social, protopopiatul Husi.
In zona strazii Capitan Nicolae Cisman se afla: cladirea EON/Delgaz Grid, cladirea vechii "uzine electrice" (astazi sediul "Fan Courier"), liceul tehnologic "Ioan Corivan", cresa, fosta "baie comunala" (baia noua), depozitul de materiale de constructii "Comcidu", magazinul "Casa Lux", clubul si restaurantul "Omnia".
In apropierea strazii Calarasi se afla cladirea veche a Colegiului National Dimitrie Cantemir si diverse dotari si constructii a acestuia (internatul scolar, cantina, vinoteca veche, vinoteca noua, muzeul viei si vinului, ferma zootehnica, livada, ateliere scolare, etc).
In acest cartier se afla si combinatul de vinificatie, construit in 1978.
La marginea acestui cartier sunt amplasate doua obiective aflate astazi in paragina: beciurile viticole si "castelul nou".
Strazile din acest cartier sunt: Schit, Capitan Nicolae Cisman, Erou Sergent Arhire Stefan, Dimitrie Castroian, Calarasi, Drum Donea, Fundatura Viilor, Fundatura Calarasi, Fundatura Stefan Ionescu, Alexandru Vlahuta, Gheorghe Vieru, Ion Cernatescu, Anton Toma, Victoriei, Fundatura Viticulturii, Drum Combinat (partial).

6. Cartierul de case "Plopeni"
Este cuprins intre: Strada Capitan Carp, Strada Sfantu Gheorghe, Strada A I Cuza, Calea Basarabiei, paraul Raesti.
Initial Plopeni a fost un sat distinct, avand administratie proprie, cu “uriadnicul” si “vatamanul” sau. Acest lucru este mentionat si intr-un document din 1662.
In 1620 satul Plopeni era unul dintre satele care faceau parte din mosia Episcopiei.
In 1662 domnitorul Moldovei Eustratie Dabija permite Episcopiei Husilor sa aduca colonisti din alte zone (sarbi si bulgari in special) sis a le permita sa se aseze pe “mosia” Episcopiei, deci si in satul Plopeni.
Astfel, in acest sat se constituie cu timpul o colonie importanta de sarbo-bulgari, mare parte din acestia fiind folositi de Episcopie ca si meseriasi.
Dupa tratatele de pace de la Svistov (1792), Bucuresti (1812) si Adrianopol (Edirne)(1829) multi bulgari din sudul Dunarii, pentru a scapa de asuprirea otomana, se refugiaza in Principatele Romane, mai ales dupa 1829. O parte din acestia s-au asezat si in satul Plopeni de langa Husi.
In prima parte a secolului 19 se produce o reducere a spatiului nelocuit dintre satele Brosteni si Plopeni si respectiv centrul orasului.
In 1847 satul Plopeni se uneste cu orasul Husi, devenind un cartier al acestuia.
Dupa 1864, prin “Legea secularizarii averilor manastiresti”, locuitorii din cartierul Plopeni rascumpara terenurile detinute de Episcopie.
In acest cartier se afla: sediul SC Petal SA, un garaj al SC Ecosalubrizarea Prest Srl, doua biserici ortodoxe ("Sfantul Gheorghe" si
"Sfantul Ioan") si cladirea unde, in 1989, erau birourile cooperatiei de consum (astazi "Salon Mira").
Strazile din acest cartier sunt: A I Cuza (partial), Ioan Voda cel Cumplit, Doctor Nicolae Lupu, Diaconu Ieremia, Nicolae Balcescu, Locotenent Gavril Teodoru, Nicolae Popa, Scarlat Rosetti, Preot Ion Coman, Plutonier Radu, General Poenaru, Zidari, Capitan Anastasiu, Valciu Zaharia, Amurgului, Plutonier Rascanu, Iancu Postu, Arion, Sfantul Ioan, Alexandru cel Bun, Petru Tomescu, Vasile Alecsandri, Maior Popovici, Motoc, Constantin David, C. Dragan, Neagoe Basarab, Costache Negri, Ivanciu Ispas.

7. Cartierul de case "Bulgari"
Este cuprins intre: Strada Toma Kisacoff, Strada Ana Ipatescu, Calea Basarabiei.
Bulgarii s-au stabilit in Husi inca din secolul 17, dar mai ales dupa 1829.
Initial s-a asezat intre paraiele Draslavat si Turbata, apoi si spre Dric.
Aveau gospodarii modeste si se ocupau cu legumicultura.
Cu timpul s-au romanizat, astazi foarte putini dintre urmasii colonistilor bulgari mai cunosc si vorbesc limba bulgara.
In acest cartier se afla: fosta scoala generala nr. 4 (desfiintata dupa 2010), fostul restaurant "Carpati" si statia de betoane a firmei "Ceracons".
Strazile din acest cartier sunt: Popa Stefan Iliescu, Locotenent Dragulet, Anton Sarbu (partial) si Libertatii.

De asemenea, tot in acest cartier, este inclusiva si "zona Gradinari", cuprinsa intre: Calea Basarabiei, Strada Moldovei si paraul Raesti.
La marginea acestei zone se afla: asociatia agricola "12-14 Stejarul" si fostul abator.
Strazile din aceasta zona sunt: Prut, Gradinari, Nicolae Polojan si Moldovei.

8. Cartierul de case "Raesti"
Este cuprins intre: aleea pietonala care face legatura intre strada Stefan cel Mare si Strada Paul Barais, Strada Paul Barais, Strada Lacramioarelor, scarile de la "Inaltare", Strada Gheorghe Frent, Strada Ana Ipatescu, Strada Toma Kisacoff, Calea Basarabiei, Strada Stefan cel Mare.
Acest cartier a aparut mai tarziu, in a doua parte a secolului 19, prin asezarea de agricultori pe valea paraului Raesti (care strabate cartierul).
In acest cartier se afla: doua biserici ortodoxe ("Inaltarea Domnului" si "Sfantul Dumitru"), blocul "UMPS" (construit in 1985, unde in trecut era complexul cooperativei mestesugaresti "Zorile"), centrul de panificatie IRIS.
In trecut in acest cartier era si fosta "baie comunala" (baia veche), construita de comunitatea evreiasca.
Cartierul este strabatut de paraul cu accelasi nume.
Tot in acest cartier se afla si o cladire monument istoric- "Casa Ralea"- unde in prezent functioneaza cabinete ale medicilor de familie.
Strazile din acest cartier sunt: Paul Barais (partial), Lacramioarelor (partial), Mihai Eminescu, Octav Hagiu, Valciu Veteranu, Gheorghe Paveliu, Gheorghe Bucur, Pavel Tacu, Anton Sarbu (partial), Avantului, Vasile Lupu, Ion Creanga, Mihai Ralea, Sfantu Dumitru, Toader Tocu, Locotenent Nicolae Teodoru, Doctor Chernbach, Nedelcu.

9. Cartierul de case "Corni".
Este cel mai mare cartier de case din Husi.
Este cuprins intre: Dealul Turbata, fostul terasament al fostei cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm Podgoriile Husului- Bucovat (care marcheaza limita nordica a cartierului), Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, aleea pietonala care face legatura intre strada Stefan cel Mare si Strada Paul Barais, Strada Paul Barais, Strada Lacramioarelor, scarile de la "Inaltare", Strada Gheorghe Frent, Dealul Dric.
Dupa cele afirmate de episcopul Melchisedec Stefanescu, pe locul actualului cartier Corni, ar fi existat un sat vechi- “acolo a fost silesce (siliste) de satul vechi la o departare de targ ca la un ceas”, probabil la inceputul secolului 15.
Nu se stie in ce imprejurare acest “satul vechi” a disparut.
Apoi, pe acel loc (“sliste”) s-au asezat asa-numiti “husiti” (adepti ai reformatorului religios Jan Hus, condamnat de biserica catolica ca “eretic” si ars pe rug in 1415), care se refugiasera din Ungaria.
“Husiti” au venit in zona Moldovei in perioada 1420- 1460 si in 1460 s-au asezat sin in zona actualului cartier Corni, dupa unii istorici numele localitatii Husi ar fi fost dat de dansii.
Acestia s-au asezat initial pe locul numit “Benta”, mai jos de actualul sat Epureni si pe acceiasi vale, dar, datorita unei molime cumplite, s-au mutat apoi spre vaile paraielor Turbata si Sara.
Initial asezarea lor s-a numit “Ieronim”, ulterior schimbandu-si numele in Corni.
Asezarea “husitilor” in apropierea curtii domnesti si a episcopiei a fost permisa de Stefan cel Mare si Sfant, de episcopii Husilor si de alti domnitori, pentru a fi folositi ca mana de lucru de catre episcopie. Dupa stabilirea “husitilor” in aceste locuri, se intensifica si cultura vitei de vie.
Propaganda catolica din secolul 16 a avut success, “husiti” fiind nevoiti, de voie de nevoie sa revina la catolicism.
La 20 august 1571 episcopul catolic Georgio Vasari informeaza autoritatile papale despre readucerea la catolicism a 2000 de “husiti” din targurile Husi, Roman si din satele invecinate acestora.
Ulterior cartierul Corni se extinde spre vest.
Pana in anii 1926- 1927 acesta a facut parte din comuna Epureni, nu din orasul Husi.
In 1926- 1927 fostul sat Corni devine un cartier a orasului Husi.
Majoritatea locuitorilor din acest cartier sunt de religie catolica, astfel incat in acest cartier se afla si cele doua biserici catolice din Husi: "Sfantul Anton" si "Sfanta Maica Maria" si cimitirul catolic (din 1880).
In trecut in acest cartier se afla si fosta Scoala generala nr. 5 (desfiintata in septembrie 2011).
La marginea acestui cartier, pe Strada Stefan cel Mare, se afla: birourile Episcopiei Husilor (intr-o cladire cu valoare istorica si arhitecturala), unitatea de pompieri, clinica veterinara, restaurantul "Imperial", magazinul "Agricultorul".
Dupa intersectia cu Strada Melchisedec exista o serie de cladiri foarte vechi, aflate intr-un stadiu avansat de degradare, cladiri care ar trebui demolate. Langa intersectia strazilor Stefan cel Mare si Paul Barais a existat vechea cladire a fostului hotel "Dobrina", demolata in preajma anului 2010.
De asemenea, tot pe strada Stefan cel Mare, exista unul din cele doua bazar-uri.
Pe strada I L Caragiale se afla: "caminul de garnizoana" (aflat intr-un stadiu avansat de degradare), un corp al scolii generale nr. 3 (construit in 1893) si un orfelinat catolic.
In acest cartier se afla si: moara "Vasuta", fostul poligon auto (in locul caruia s-arealizat un parc) si cabinete ale medicilor de familie.
Cartierul este strabatut de paraul Sara si de paraul Turbata, care, dupa ce se unesc, formeaza paraul Raesti.
La marginea acestui cartier, in apropierea strazii Stefan cel Mare, s-au construit inainte de 1990 doua camine de nefamilisti a SUC/Petal.
Dupa 1990 in acest cartier au aparut si cateva mici unitati de productie industriala: moara "Vasuta", fabrica de incaltaminte a firmei "SC Ciblim Prod Srl" (2002), "SC Dogma Impex Srl".
Strazile din acest cartier sunt: Corni, Melchisedec (partial), I L Caragiale, Sara (partial), Frunzelor, Capitan Ianculescu, Iftene Caciula, Paul Barais (partial), Maior Popescu, Hanganu, Locotenent Mucenic, Gaita Toader, Albita, Raesti, Zorilor, Aerodromului, Primaverii, Anton Sarbu (partial), Plaiului, Fantanelor, Gheorghe Gociu, Ana Ipatescu (partial), Bariera Pascal, Crucii, Dumitru David, Toamnei, Mos Ion Roata, Ion Balint, Fundatura Bariera Pascal, Eternitatii, Tomita Patras, Carta, Ion Ianos, Erou Ursan, Dumitru Dodan, Dumitru Patras, Ion Ianos, Iojub Patrascu, Frentescu, Fundatura Frentescu, Turbata, Gheorghe Doja, Anton Iacob, Vasile Croitoru.

10. Cartierul de case "Dric"
Este situat la est de strada Ana Ipatescu si la nord de strada Toma Kisacoff- Ciprian Porumbescu.
Cartierul a aparut dupa 1946.
In ultimii ani, prin acordarea de catre primarie a unor loturi de teren pentru tinerii care vor sa-si construiasca o casa, au aparut zonele "Dric-2" si "Dric-3", in mare parte pe locul unde in 1990 era terenul cultivat cu legume a fostei fabrici de conserve.
In trecut in zona acestui cartier a existat si o pista de aterizare inerbata, care era folosita ocazional de avioane sanitare.
Strazile din acest cartier sunt: Ana Ipatescu 2, Obor, Dacia, Orizontului, 22 Decembrie 1989 (in zona "Dric-1") si respectiv Costache Olareanu, Eremia Movila, Stefan Dumitrescu, Ciprian Porumbescu, Ion Slavici, Mihail Sadoveanu, Tudor Arghezi, Octavian Cotescu, General Doctor Aviator Victor Atanasiu, Ion Gheorghe Vantu, Nicolae Malaxa, Doctor Inginer Ioan Neamtu, Alecu Beldiman, Corneliu Adamesteanu, George Emil Palade, Gheorghe Melinte, Dosoftei, Drum Zachiu (in noua zona de case "Dric-2/3").
In perspectiva in aceasta zona "Dric-2/3" urmeaza a fi construite cateva obiective importante: o fabrica de pavele, o baza sportiva, o cresa noua si viitorul garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice, pentru transportul urban in comun.

11. Cartierul de case "Nou" (sau cartierul "Recea")
Constructia acestui cartier incepe din anii 1994-1995, când primaria a concesionat aici locuri pentru constructia de case, in suprafata de 300 mp/loc de casa.
Toate strazile din acest cartier sunt asfaltate si exista retele de apa, canalizare si gaz metan.
La marginea acestui cartier se afla si centrul APIA si fostul centru de combatere a daunatorilor si protectia plantelor.
Strazile din acest cartier sunt: Episcop Grigorie Leu, General Nicolae Dabija, Doctor Nicolae Hortolomei, Anastasie Panu, Ioan Gugiuman si Recea.

12. Zona centrala
Este cuprinsa intre: strada Mihail Kogalniceanu, strada Stefan cel Mare, strada A I Cuza, strada Sfantu Gheorghe, strada Schit, strada 1 Decembrie.
Constructia blocurilor din zona centrala incepe in anii 70. La sfarsitul anilor 80 sunt date in folosinta blocurile de pe strada A I Cuza.
Desi este o zona predominanta de blocuri au mai ramas si cateva case, de-a lungul strazilor: Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai si A I Cuza.
Strazile din zona centrala sunt: Bdul. 1 Mai, General Gheorghe Teleman, Florilor, Meleti Istrati, Jomir, Luceafarului, 14 Iulie, Crizantemelor, Eroilor, A I Cuza (partial), Alexandru Giugaru, Ion Alexandru Anghelus, Locotent Aviator Mitache.

13. Zona industriala
Este situata de-a lungul soselelor Husi-Albita (DN 24 B- E 581) si Husi- Falciu- Murgeni- Simila (DN 24 A).
A aparut dupa 1974, prin constructia unor fabrici si intreprinderi industriale: Fabrica de incaltaminte "Husana", Fabrica de confectii-tricotaje "Moldotex", Filatura de bumbac, Fabrica de conserve de legume, ICIL, MAT, "Sectia lemn".
Tot in aceasta zona au fost amplasate,inainte de 1989 , si unele unitati de deservire: statia electrica de transformare de 110 Kv (1976), garajul pentru transportul urban in comun, garajul de marfa a fostei ITA ("autobaza"), birourile si sediul fostei IAS, statia de tratare a apei, statia de epurare a apelor uzate, fosta SMA, sediul fostului IRIC, birourile si atelierele cooperativei mestesugaresti "Zorile", depozitele de achizitii a cooperatiei de consum, un depozit de legume-fructe, o baza de receptie a cerealelor (1960), sediul celor de la "imbunatatiri funciare" (astazi ANIF).
Tot in aceasta zona s-au construit si cateva blocuri, doua camine de nefamilisti si o cantina de intreprindere (astazi magazin chinezesc!).
Dupa 1994 majoritatea fabricilor din aceasta zona au disparut.
In schimb au mai aparut cateva unitati industriale si economice noi: "SC Enache Morarit Srl" (1993), "SC Prod Cyp Impex srl" (1994), "SC Marsemar SA" (1996), "SC Tehnoutilaj SA" (1998), etc.
Tot in anii 90', in aceasta zona, s-a construit restaurantul "Stefanel" si salonul "Mariuca" (astazi unul dintre cele mai apreciate restaurante din Husi).
De asemenea, tot in aceasta zona, exista si restaurantul si clubul "Empire".
Dupa 2000 s-au construit si cateva blocuri ANL in aceasta zona.
In ultimii ani zona s-a transformat tot mai mult din una industriala in una comerciala, aparand cateva supermarketuri aici: "Lidl" (in 2019, pe locul fostei autobaze ITA), ""CCC", "TXM", "Noriel", "Profi", "Flanco", "KIK", "Pepco" (in 2019, pe locul fostului ICIL), "Altex", "Kaufland", "Agroland Mega".

La marginea "zonei industriale" se afla si caminul de batrani (pe Soseaua Husi- Stanilesti) si principalul cimitir al orasului- cimitirul "Eternitatea".

14. O zona care se va dezvolta in viitor va fi si cea din jurul parcului "Recea", daca se vor realiza investitiile promise acolo: constructia "teatrului de vara", renovarea/modernizarea/redeschiderea strandului "Recea", amenajarea iazurilor "Recea" pentru activitati de agrement nautic.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeLun Noi 28, 2022 3:31 pm

Din ziarul "Buna ziua de Vaslui":

"Vor fi autobuze electrice la Husi pana in vara anului 2023. Primarul Ciupilan anunta si o noua licitatie pentru reabilitarea Muzeului!

Vesti bune pentru husenii din toate cartierele municipiului Husi. Primarul Ioan Ciupilan anunta ca in urma cu doar cateva zile a fost semnat contractul de achizitie pentru cele 10 microbuze electrice care vor circula prin absolut toate cartierele orasului . Statiile au fost deja montante . Conform primarului Ciupilan, autobuzele ar trebuie sa soseasca cel tarziu in vara anului viitor . Totodata, acesta spera ca licitatia pentru statia de incarcare si depoul sa fie adjudecate de un constructor. Administratia mai afirma ca pe data de 5 decembrie vor depune un proiect pentru înființarea unei ferme de panouri voltaice, iar acest lucru ar aduce un beneficiu major si care se va regasi in pretul biletelor de circulatie cu mijloacele de transport in comun noi. Conform primarului Ioan Ciupilan, elevii si pensionarii vor avea transportul gratuit:

“ Saptamana trecuta am semnat contractul de achizitionare a 10 autobuze electrice, acesta are o valoare de aproximativ 5 milioane de euro. Imi doresc sa finalizam si licitatia de la Statia de Incarcare si cu depoul (depozitul autobuzelor ) si sper ca in luna lui iunie/iulie din anul 2023 , transportul electric sa fie functional in municipiul Husi . Daca da Domnul si obtinem si finantarea pentru ferma de panouri voltaice care o vom depune pe data de 5 Decembrie, acest lucru ar inseamna ca efectiv nu vom avea decat cheltuielile pentru intretinerea masinilor si cu cei care le deservesc, ceea ce inseamna ca pretul biletului de transport in comun va fi foarte mic. Pensionarii si elevii cu siguranta vor avea transport gratuit . Este gata si noul proiect de reabilitare a Muzeului , va fi scos la licitatie de catre Ministerul Culturii si sper ca la anul vor incepe lucrarile incat sa finalizam si acest obiectiv de mare importanta pentru municipiul Husi. Tin sa mentionez ca chiar daca mi-au scos o data proiectul cu soseaua de centura, licitata, o sa incerc la anul sa o avem din nou o licitatie, indiferent daca va trebui sa fiu eu liderul sau cel care va incheia contractul de achizitii privind proiectarea si executia acestei sosea de centura. “

https://www.bzv.ro/vor-fi-autobuze-electrice-la-husi-pana-in-vara-anului-2023-primarul-ciupilan-anunta-si-o-noua-licitatie-pentru-reabilitarea-muzeului-93737?fbclid=IwAR2rpghgRL5tQQ8SoiImucvoBlRmy6AGoxAYPk6wharCcD6dVbHsK9HXvrk
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeMar Noi 29, 2022 10:01 am

A fost publicat pe site-ul oficial de achizitii publice SEAP anuntul de licitatie privind achizitia de lucrari (de executie) pentru lucrari de restaurare, consolidare si punere in valoare a monumentului istoric "Casa Adam Mitache" din Husi. Termenul limita pentru evaluare si calificare tehnica si financiara este 23 decembrie 2022.
Link SEAP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100175769
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeVin Dec 16, 2022 9:43 pm

Din pacate la Husi pretul unui bilet cu o singura calatorie de transport urban in comun a ajuns la 3 ron!

Cele 4 linii de transport urban in comun din Husi sunt, in prezent, concesionate firmelor private "SC Anta 95 Srl Husi" (liniile: Gara- Fosta statie meteo, Cartier Dobrina- Fosta statie meteo si Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou) si "SC Izvorasul Srl" (linia Cartier Corni- Fosta statie meteo)!

Frecventa de circulatie este de cca 30 minute (pe primele 3 linii) si de cca o ora (pe ultima linie). Liniile sunt deservite cu microbuze "Mercedes-Sprinter" (cele ale firmei "SC Anta 95 Srl" sunt oarecum modificate, in sensul ca par a fi "lungite" si au usa automata in partea din spate)!

Daca cele promise de primar se vor putea realiza (daca bugetul primariei Husi va permite), dupa ce transportul urban in comun va fi preluat de primarie (de societatea "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl") si vor sosi cele 10 "autobuze" electrice, pensionarii, elevii, etc. vor putea calatori gratuit cu transportul urban in comun din Husi!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeDum Ian 15, 2023 4:39 pm

O veste buna: pe site-ul oficial de achizitii publice SEAP/E-licitatie am vazut ca a fost atribuit contractul pentru achizitia de "lucrari de restaurare, consolidare si punere in valoare a monumentului istoric "Casa Adam Mitache/azi sediul Muzeului Municipal Husi", in data de 13 ianuarie 2023.

Acuma sper ca cei de la "Institutul National al Patrimoniului" (din cadrul Ministerului Culturii) sa obtina toate autorizatiile si avizele necesare pentru aceasta lucrare si sa emita ordinul de incepere a lucrarilor cat mai repede, iar firma care a castigat licitatia sa se dovedeasca serioasa!

Link SEAP/E licitatie http://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100214064/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Ian 19, 2023 10:52 pm

In cele ce urmeaza voi arata care sunt proiectele edilitare aflate in derulare in Husi dar si ce ar mai trebui facut si diverse masuri care pot fi luate pentru imbunatatirea aspectului orasului si a activitatii serviciilor publice:

1. In privinta infrastructurii feroviare si rutiere care leaga Husul de restul tarii, aici din pacate primaria Husi nu poate face prea multe:

-Nu stiu cine ar reusi sa-i convinga pe cei de la conducerea CFR-SA si a Ministerului transporturilor sa aloce fonduri pentru reparatia si redeschiderea traficului feroviar pe linia Crasna- Husi si pe cei de la CFR-Calatori sa reintroduca trenuri de calatori pe aceasta linie! Desigur ca primarul ar trebui sa se duca in audienta la conducerea CFR-SA si a CFR-Calatori, sa faca demersurile legale in acest sens, dar chiar daca ar face treaba asta (inclusiv impreuna cu primarii din comunele Cretesti si Oltenesti) nu cred ca ar aveea succes! Dar evident datoria lui este sa incerce.

-"Drumul express" Tisita- Tecuci- Barlad- Simila- Crasna- Husi- Albita se afla la stadiul de intocmire a studiului de fezabilitate

-Soseaua de centura a Husului din pacate nu stiu daca are asigurata finantarea in bugetul CNAIR; este foarte necesara pentru scoaterea din oras a traficului de autocamioane (foarte intens) spre vama Albita;

2. In privinta proiectului de reabilitare/modernizare/extindere a sistemului de apa-canalizare sper sa se termine anul acesta! De mentionat ca lucrarile la acest proiect au inceput inca din 2019 (ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in noiembrie 2018- dupa cum este mentionat pe site-ul oficial a Aquavas).
Aici un aspect foarte important ar fi cine trebuie sa faca receptia lucrarilor- ori primaria Husi (in calitate de proprietar al sistemului) ori SC Aquavas SA Vaslui (in calitate de operator al sistemului)! Este un aspect foarte important, deoarece de multe ori lucrarile executate nu au fost de calitate, aparand cazuri cand tevi de apa noi, abia montate, au inceput sa prezinte pierderi de apa, in special pe la imbinarile dintre tevi!
Ori la ora actuala, din cate stiu, primaria Husi nu are angajati instalatori apa-canal, care sa poata verifica calitatea si modul de executie a lucrarilor!

3. Pentru reducerea cheltuielilor bugetare as propune ca cele doua societati- unde Consiliul Local Husi este actionar unic sau majoritar- si anume "SC Ecosalubritatea Prest srl" si "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl"- sa fie unificate intr-o singura societate, care sa se ocupe de tot ce inseamna: partea de salubritate care a mai ramas la primarie, intretinerea parcurilor si spatiilor verzi, intretinerea fondului locativ al statului (blocurile ANL si locuintele sociale), intretinerea strazilor si trotuarelor aflate in administrarea primariei, iluminatul public si perspectiva si transportul urban in comun.
Unificarea celor doua societati intr-una singura ar duce la reducerea personalului TESA si administrativ (directori, membri ai CA, etc) si implicit si la economii bugetare.
Iar in cadrul unei astfel de societati unice angajati si cativa meseriasi in constructii (electricieni, instalatori apa-canal, fochisti, etc) cu care primarie sa execute in regie proprie lucrarile de intretinere si reparatii, fara a mai apela la firme private!
Din cele doua garaje pe care le detine in prezent "SC Ecosalubrizarea Prest srl" poate fi pastrat numai unul, care sa fie modernizat si dotat cu toate autovehiculele (ar mai trebui achizitionate doua automaturatori, utilaje de maturat trotuare si alei inguste, etc) si utilajele necesare (scule pentru reparatia si intretinerea instalatiilor electrice, sanitare, termice, etc, din cladirile aflate in administrarea primariei), pentru activitatile enumerate mai sus.
Sediul unei astfel de societati unice ar trebui sa fie la parterul blocului de pe strada Stefan cel Mare, unde in prezent se afla sediul filialei Aquavas si a societatii "SC Ecosalubrizarea prest Srl". Acolo exista spatiul destul si conditii optime pentru activitatea de birou.
Cladirea unde are in prezent sediul societatea "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" este o cladire veche, nerenovata, care nu ofera conditii optime pentru activitateade birou!

4. Este evident ca nicioadata in Husi nu va mai exista un sistem centralizat de termoficare! Cladirile celor 10 foste "centrale termice de cartier" sunt in prezent adevarate ruine si focare de infectie. Singura solutie este cred demolarea lor si realizarea de parcari (foarte necesare in Husi) in locul lor! Singura cladire care poate fi pastrata si renovata ar fi cea a fostei centrale termice de cartier din apropiere pietei, care ar trebui renovata si facuta acolo o hala pentru comerciantii de articole gospodaresti si metalo-chimice.

5. In privinta proiectului cu transportul urban in comun: deocamdata se afla in curs licitatia de desemnare a firmei care va executa lucrarile de constructie a viitorului garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice- sper ca anul acesta licitatia sa fie finalizata si sa poata incepe constructia efectiva a garajului!
In noiembrie 2022 a fost atribuit contractul pentru achizitia celor 10 "autobuze" electrice (conform celor arate pe forumul "metrou usor" singurul ofertant a fost firma BMC). "Autobuzele" electrice vor aveea o lungime cuprinsa intre 8,5- 9 m si vor fi achizitionate si statii de incarcare electrica.
Pentru o exploatare si intretinere optima a acestor "autobuze" electrice este foarte important ca acestea sa fie achizitionate cu mentenanta inclusa, deoarece, in prezent, nici societatea "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl", nici primaria Husi, nu are angajati specialisti (electronisti, electricieni) pentru intretinerea si reparatia acestora!
Au fost montate noile statii pentru transportul urban in comun, dar, pentru a nu fi vandalizate, ar trebui montata cel putin cate o camera video de supraveghere in fiecare statie!
Dupa constructia garajului, achizitia "autobuzelor" electrice si a statiilor de incarcare electrica si prelua transportului urban in comun de catre primarie pot fi modificate si traseele, care, pentru deservirea optima a municipiului Husi, ar trebui sa fie: 1 Gara- Parc Recea, 2 Cartier/Pensiunea Dobrina- Parc Recea, 3 Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou (la dus pe Soseaua Husi- Stanilesti), 4 Cartier Corni- Parc Recea (sa circule pe strada Stefan cel Mare) si 5 Cartier/Pensiunea Dobrina- Dric 2/3 (pe strada Toma Kisacoff- Strada Ciprian Porumbescu).

6. In privinta dotarilor pentru activitatea cultural-artistica situatia este relativ buna, dar poate fi imbunatatita:

-Cladirea "casei de cultura" (construita in 1892) a fost renovata si restaurata si ofera conditii destul de bune pentru activitatea cultural-artistica (este renumit ansamblul folcloric "Trandafir de la Moldova", exista trupa de teatru, etc). Din pacate un vis mai vechi al husenilor- acela de a se construi si in Husi o cladire noua pentru "casa de cultura" - nu a fost realizat, desi inainte de 1965 acest lucru a fost promis chiar de Gheorghe-Gheorghiu-Dej. Nici dupa 1968 Husul nu a beneficiat de o cladire noua pentru "casa de cultura", asa cum s-a construit la Vaslui si la Barlad.

-Lucrarile de modernizare si renovare a cinematografului "Dacia" (construit in 1983) sunt aproape finalizate;

-Pentru viitorul "teatru de vara" de la Recea exista finantare, procedurile fiind in derulare;

-Biblioteca municipala "Mihai Ralea" are un sediu modern, inaugurat in decembrie 1989, la parterul un bloc de pe strada A I Cuza. Fatada ar mai trebui un pic renovata si eventual schimbate instalatiile termice.

-A fost atribuit contractul pentru achizitia de lucrari de executie pentru renovarea si reabilitarea cladirii "Casa Adam Mitache"- azi sediul Muzeului Municipal Husi. Sper ca ordinul de incepere a lucrarilor sa fie emis cat mai repede , iar firma care a castigat licitatia (organizata de "Institutul National Al Patromoniului") sa fie una serioasa!

In afara de acesta poate s-ar gasi fonduri si pentru renovarea altor doua cladiri foarte valoaroase si care pot atrage turisti, cladiri aflate astazi in stadiul de degradare, cladiri aflate in administrarea "Colegiului National Dimitrie Cantemir": sediul "Muzeului viei si vinului" si "vinoteca veche". Pot constitui puncte importante de atractie pentru turisti, se pot face degustari de vinuri, etc.

Cel de-al treilea muzeu din Husi- "Muzeul de arta veche bisericeasca si bibliofil"- functioneaza in incinta "Casei Iorgu Berea", una dintre cele mai frumoase cladiri vechi din Husi! Cladirea se afla in administrarea Episcopiei Husilor si a fost renovata (cu fonduri stranse prin donatii, prin eforturile fostului episcop Ioachim Mares) intre anii 1999- 2004.
Din pacate in ultimii ani cladirea nu este intretinuta corepunzator si nici promovata ca obiectiv turistic: in unele locuri tencuiala a inceput sa cada de pe pereti! Ar trebui refacuta tencuiala, reconstruit gardul perimetral, realizata o toaleta si o garderoba in interiorul cladirii si montat un iluminat exterior decorativ.
Daca Episcopia Husilor nu are bani de aceste lucrari, daca existao cale legala, banii ar putea fi alocati de Consiliul Local Husi, dar cu obligatia Episcopiei Husilor de a-i utiliza strict pentru lucrarile sus-mentionate si nu in alte scopuri!

7. In privinta activitatii sportive:

-Husul dispune de un stadion modernizat in 2019, care se prezinta intr-o stare destul de buna (desi in unele locuri gardul stadionului ar trebui refacut). Intradevar, si eu imi doresc ca Husul sa aibe o echipa de fotbal in divizia C sau chiar B, dar, pentru acest lucru, trebuie gasit un sponsor privat!
Primaria Husi nu poate aloca sume foarte mari pentru sustinerea unei echipe de fotbal in divizia C sau B!

-Exista o sala de sport construita in 2004

-A fost atribuit contractul pentru proiectarea si constructia noii baze sportive din zona Dric-2/3, finantarea fiind asigurata de "Compania Nationala de Investitii". In prezent se realizeaza faza de proiectare.

8. "Centrul public local de desfacere" cuprinde cateva obiective:

-Piata agro-alimentara, beneficiind de o cladire noua, inaugurata in 2010. Din pacate, probabil datorita unor vicii de proiectare sau de executie a cladirii (cine a facut receptia lucrarii ar trebui tras la raspundere!) ,la etajul pietei, exista infiltratii de apa! Acolo trebuie refacut acoperisul si hidroizolatia, dat jos tot stratul de tencuiala de pe pereti afectat de infiltratiile de apa si de igrasie si refacut si schimbate si placile de rigips din "tavanul fals"! Este pacat ca o cladire asa noua si moderna (care are si lift pentru persoanele cu dizabilitati) sa fie lasata sa se degradeze!
Astfel ar putea fi utilizate si spatiile de la etajul pietei (care astazi stau nefolosite) si mutati acolo toti comerciantii de produse agro-alimentare, care-si vand produsele (in conditii total improprii unui comert civilizat) pe tarabele amplasate langa cladirea fostei centrale termice de cartier din apropierea pietei sau pe langa cladirea pietei!

-Hala agro-alimentara este o cladire veche, construita in 1885, dar care a fost renovata la interior. Ar trebui renovata si la exterior (in unele locuri cade tencuiala si schimbat si acoperisul) si dotata si cu unele instalatii (vitrine frigorifice noi pentru expunerea produselor lactate si din carne)
Din pacate nu pot fi demolate prea curand cele doua "magazine" de langa intrarea in hala agro-alimentara ("magazine" care ingreuneaza foarte mult accesul in hala si estompeaza fatada acesteia, care este cladire monument istoric), deoarece, in 2018, le-a fost prelungit contractul de concesionarea a domeniului public!

-Pentru a oferi si comerciantilor de produse de uz gospodaresc si metalo-chimice un spatiu care sa ofere conditii optime unui comert civilizat , primaria ar putea renova si reabilita cladirea fostei centrale termice de cartier din apropierea pietei si sa o inchirieze acestor comercianti, care, in prezent, isi vand marfurile pe tarabe sau direct de pe trotuar, sub cerul liber, in conditii total improprii unui comert civilizat si in plus (prin marfurile expuse direct pe strada sau pe trotuar) ingreuneaza foarte mult circulatia pietonala in jurul pietei!

-Exista si doua bazar-uri, dar care ar trebui complet reconstruite (asa cum s-a construit un bazar complet nou la Vaslui)

-Exista un obor de animale (la iesirea din oras, spre Recea) si tot acolo se organizeaza "balciul anual".

9. In privinta invatamantului:

-Exista 3 scoli generale cu clasele 0-8 (fata de 6 scoli generale in 1990), un "colegiul national" cu profil teoretic (din 2017 beneficiaza de un campus scolar complet nou si modern), un "colegiul national" cu profil agro-industrial-economic (aici ar trebui achizitionate unele utilaje agricole noi si reinfiintat profilul de "mecanici agricoli/tractoristi", un profil de traditie la acest liceu), un seminar, un "liceu tehnologic" (aici ar fi foarte util de infiintat cateva clase de meseriasi in constructii- electricieni, instalatori apa-canal, fochisti, instalatori gaze naturale) si "liceul tehnologic Sfanta Ecaterina" (care are si clase pentru fete cu dizabilitati).

-Se afla in faza de proiectare constructia noii crese din zona Dric-2/3, cu finantare asigurata de la "Compania Nationala de Investitii"

-"Clubul elevilor" functioneaza intr-o cladire veche, foarte frumoasa, dar care ar trebui renovata si restaurata.

10. Spitalul Municipal "Dimitrie Castroian" Husi isi desfasoara activitatea intr-o cladire noua si moderna, construita intre anii 1993- 2009, dar si in alte doua cladiri mai vechi (din 1897 si din 1937), dar renovate si restaurate.
Din pacate in ultima perioada au aparut in presa deficiente grave in activitatea spitalului Husi: lipsa reactivilor, a materialelor sanitare, a medicamentelor, atitudinea unor medici fata de pacienti, etc.
Aici ar trebui si Consiliul Local sa intervina mai ferm (spitalul este subordonat si CL Husi), inclusiv prin tragerea la raspundere a directorului spitalului- domnul Bogdan Popa.

Exista si cabinete ale medicilor de familie (in 1990 erau 4 "dispensare medicale teritoriale" si un "dispensar de intreprindere"), cca 9 farmacii umane, farmacii veterinare.

Cladirea statiei de salvare a fost renovata.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeSam Ian 21, 2023 11:45 am

11. Asistenta sociala

Exista "Serviciul Public Local de asistenta sociala", care are sediul in cladirea fostei policlinici, o cladire construita in anii 50', dar renovata prin 2010.

O cladire noua ar trebui construita si pentru cantina de ajutor social, cu dotarile corespunzatoare pentru prepararea si servirea hranei. In prezent cantina de ajutor social functioneaza intr-o cladire veche, de pe strada 1 Decembrie.

Exista si in Husi cetateni care primesc "venitul minim garantat". Acestia (care din ei sunt sanatosi si apti de munca) ar trebui obligati sa presteze ore de munca in folosul comunitati, iar care refuza sa nu mai primeasca venitul minim garantat!

O problema in Husi este si cea a locuintelor sociale. Primaria are cateva "locuinte sociale", dar, pe langa faptul ca sunt total insuficiente ca numar, acestea se afla in case si cladiri foarte vechi, aflate in stadii avansate de degradare (casa veche de langa supermarketul "Carrefour Express" de la intersectia strazilor Stefan cel Mare si Paul Barais, casa cunoscuta drept "Casa Popov-Frunzeti, azi locuinta Tilea si a primariei", etc).
Pentru cei fara locuinte ar trebui construite cateva locuinte sociale (eventual din materiale mai ieftine), undeva la marginea orasului, la iesirea spre Stanilesti sau spre Albita.
Din pacate licitatia pentru renovarea si restaurarea cladirii fostei "bai comunale" si de transformarea a acesteia intr-un centru pentru persoane fara adapost a fost anulata.

In Husi exista si un "camin de batrani" si "centru pentru persoane cu dizabilitati", ambele aflate in administrarea Consiliului Judetean Vaslui- Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Vaslui. Ambele functioneaza in cladirii construite in 1968, situate in "zona industriala", pe Soseaua Husi- Stanilesti. Insa in prezent aceste cladiri sunt degradate si nu mai ofera conditii optime pentru batrani si in plus nu au nici avizul de functionare din partea ISU.

Pentru remedierea acestei situatii poate cei de la CJ Vaslui vor gasi finantarea necesara pentru un proiect mai vechi, dar foarte necesar si util: renovarea si reabilitarea cladirii din cartierul "Stadion", cladire construita intre anii 1988- 1994 si in care, in perioada 1994- 2009, au functionat sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului si mutarea acolo a caminului de batrani.
In 2009, dupa terminarea constructiei actualei cladiri principale a spitalului, sectiile de pediatrie si boli interne au fost mutate acolo si ca urmare cladirea din cartierul "Stadion" a fost abandonata si lasata sa se degradeze. A fost lasata si fara paza , iar in interior au intrat hoti si persoane fara adapost, care au furat si distrus tot ce insemna instalatii interioare, mobilier, etc. Asta desi sediul politiei locale era si este foarte aproape!
In 2018 cladirea este trecuta din administrarea spitalului municipal Husi in cea a Consiliului Judetean Vaslui- Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Vaslui, pentru a fi renovata si a fi mutat acolo caminul de batrani.
Insa din pacate nici pana in prezent CJ Vaslui nu a gasit fondurile necesare pentru renovarea si reabilitarea cladirii!
Intradevar, astazi renovarea si restaurarea cladiri ar necesita o investitie destul de mare, deoarece acolo numai structura de rezistenta si peretii mai sunt in buna stare. In rest (tot ce inseamna: finisaje, gresie, faianta, usi, geamuri, instalatii sanitare, termice, electrice, liftul, mobilier, etc ) trebuie reconstruit de la 0.
Daca cladirea va fi renovata si restaurata va fi locul ideal si va oferi conditii optime pentru caminul de batrani, fiind si mult mai aproape de centrul orasului.
Daca acolo va fi mutat caminul de batrani este foarte important ca acolo sa nu fie mutat si centru pentru persoane cu dizabilitati si deficiente psihice, deoarece batranii au nevoie de liniste!

O problema nerezolvata este si cea a situatiei juridice a caminului de nefamilisti care inainte de revolutie a apartinut fostului santier "Constructorul"- astazi SC Recon SA. O parte din camerele din acest imobil apartin primariei, dar altele au fost cumparate de fostii chiriasi. Aceasta situatie juridica incerta a imobilului face imposibila executarea unor lucrari majore pentru renovarea sa. In prezent imobilul se afla in stare de degradare si necesita lucrari ample de renovare si modernizare, in special in ceea ce priveste instalatiile sanitare, electrice, termice.

Exista si cateva asociatii si fundatii private (unele din ele patronate de Episcopia Husilor sau de biserica catolica), sustinute financiar (partial) si de primarie, care au activitati benefice.

In cartierul Corni exista "centru comunitar integrat si centru de ingrijiri la domiciliul".

De asemenea in cladirea fostei policlinici functioneaza "centru consultativ", inaugurat prin 2012.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeLun Ian 23, 2023 3:42 pm

12. Locuri de petrece a timpului in aer liber si spatiile verzi

La capitolul parcuri Husul sta destul de bine, toate parcurile care existau in 1990 au fost modernizate (parcul "Cuza", parcul "Rodina", parcul "Pompierilor", parcul "Cercetasilor"), fiind realizate si cateva parcuri noi ("Recea", cel din cartierul Corni- amenajat pe locul unde era fostul poligon auto, cel din cartierul Brosteni).

Din pacate dupa 1990 fostul strand "Recea" a fost inchis, in prezent fiind in ruina. Se cauta surse de finantare pentru renovarea, reabilitarea si redeschiderea fostului strand "Recea". Daca se va realiza si amenajarea iazurilor de la Recea pentru activitati de agrement nautic (decolmatarea lor, consolidarea malurilor, defrisarea stufului, dotarea cu barci, hidrobiciclete, pescuit), impreuna cu strandul Recea, parcul Recea si viitorul "teatru de vara", se poate creea acolo o zona foarte interesanta pentru agrement!

Exista in schimb cateva piscine private ("Lohan", "Club Toma", "Aqua Fun").

Inainte de revolutie era renumit parcul "Motoc- 1 Mai", care era amenajat pe dealul Motoc si oferea o frumoasa panorama asupra orasului. Acolo era si o scena unde aveau loc diverse concerte in aer liber.
Din pacate dupa 1990 terenul pe care era parcul "Motoc" a fost retrocedat de primarie fostilor proprietari, parcul fiind astfel desfiintat. In prezent acolo se afla restaurantul "Regal" si clubul "Motoc".
Scarile care urca spre aceste obiective se afla in administrarea primariei, dar sunt intr-o stare de degradare avansata. Ar trebui reconstruite si montat acolo si un sistem de iluminat public eficient.

Un alt loc preferat de huseni pentru petrecerea timpului in aer liber este si padurea Dobrina, aflata in administrarea "Romsilva". In anii 80, la marginea padurii Dobrina, a fost construit, de catre OJT Vaslui, campingul "Dobrina", prevazut cu: 10 casute din lemn, teren pentru camping si sport, restaurant-bar si pista de popice.
La putin timp dupa 1990 este privatizat, fiind cumparat de grupul de firme "SC Racova Com Agro Pan Grup SA Vaslui", apartinand omului de afaceri Adrian Porumboiu.
In aprilie 2015, autoritatile fiscale (ANAF Vaslui) executa silit aceasta firma, scotand la vanzare si Campingul Dobrina din Husi.
Astfel, acesta este cumparat de firma "SC Ciblim Prod Srl Husi", care realizeaza aici o sala de nunti, demoland vechea cladire in care era bar-restaurantul.
Din pacate potentialul oferit de cadrul natural frumos (padurea Dobrina) in care este amplasat campingul Dobrina nu este valorificat corespunzator! Pentru valorificarea acestui potential ar trebui facute urmatoarele investitii: racordarea la reteaua de apa , canalizare menajera si gaze naturale publica, asfaltat drumul pana la camping, reconstruite cele 10 casute din zidarie, cu bai si cu sistem de incalzire, amenajate terenuri de sport, terenuri pentru corturi si rulote, realizat un restaurant cu specific traditional moldovenesc, etc.

In 1996, in imediata apropiere a fostei halte CFR Dobrina hc, este infiintata si manastirea ortodoxa "Schimbarea la Fata".


13. In martie 2020 colectarea gunoiului menajer a fost preluata de firma "SC Urbana SA Bistrita", in urma licitatiei organizate de ADIV Vaslui. Din pacate aceasta activitate nu se desfasoara astazi intr-un mod optim , pentru aceasta fiind necesara:

-Montarea de containere inchise si diferite, pentru colectarea selectiva a gunoiului si transportul acestuia intr-un mod selectiv de la punctele de colectare la depozitul de gunoi menajer. Este o investitie pe care trebuie sa o faca firma "SC Urbana SA Bistrita"

-Montarea de camere video de supraveghere la toate punctele de colectare a gunoiului, pentru identificarea si sanctionarea persoanelor care nu respecta colectarea selectiva a gunoiului. Aceasta investitie trebuie facuta de primarie.


14. Structuri ale ministerului apararii nationale, ministerului de administratiei si internelor, ministerul justitiei si de ordine publica

-Batalionul 202 "Aparare Chimica, Biologica, Radiologica, Nucleara" General Gheorghe Teleman Husi , infiintat in 1950
In anul 1950 este infiintata “UM Chimie Husi”, sub denumirea de "Batalionul 42 Chimic".
In anul 1965 isi schimba denumirea in "Batalionul 202 Protectie Antichimica".
In 1986 cadrele de aici participa la luarea unor masuri privind evaluarea si combaterea urmarilor accidentului de la central nuclear de la Cernobal.
In 1989 comandantul UM Chimie Husi era colonelul Ion Rizea.
Incepand din anul 2009 unitatea militara din Husi poarta denumirea de “Batalionul 202 Aparare Chimica, Biologica, Radiologica, Nucleara General Gheorghe Teleman”.
In ultimii ani unele cadre militare de la UM Chimie Husi au participat inclusiv la misiuni de lupta pe teatre de operatiuni externe, in Irak si Afganistan.
In prezent comandantul aceste unitati militare este locotenent-colonel inginer Cristinel Florin Girigan.

Cladirea principala a fost construita intre anii 1924- 1928, in stil neoromanesc. In perioada 1928- 1938, in aceasta cladire, a functionat seminarul Episcopiei Husilor.
In anul 1938 cladirea trece in administrarea Ministerului Apararii Nationale.
In anul 2022 fata cladirii este renovata.

-Politia si jandarmeria Husi, care functioneaza intr-o cladire moderna, construita dupa 1965.
Dintre comandantii politiei Husi i amintesc pe: Constantin Grigoras, Vasile Puflea si in prezent comisar David Liviu.
In prezent politia si jandarmeria Husi dispune de o dotare materiale adecvata- autoturisme de interventie, etc.

-Sectia de pompieri Husi, din cadrul ISU Vaslui.
A fost infiintata in 1850.
In 1990 aveea in dotare 6 autospeciale de interventie "Roman-Diesel" si o autoutilitara "TV". Cu multi ani in urma acestea au fost casate, fiind insa achizitionate numai doua autospeciale noi (de tipul "Volvo" si "Renault").
In prezent “sectia de pompieri Husi” este condusa de maior Bogdan Apetrei si sublocotenent Claudiu Tatarusanu.
In Husi exista si o autospeciala de interventii a SMURD.

-Serviciul Teritorial al Politiei de frontiera Vaslui, cu sediul la Husi.
In 1989 paza frontierei de stat a Romaniei era asigurata de unitatile militare de graniceri (cu militari in termen), din subordinea Ministerului de Interne.
In Husi exista o unitate militara de graniceri , in cartierul Dobrina, dupa a doua bariera de cale ferata.
In 1987 comandant al unitatii militare de graniceri din Husi era Sarghie Ionel (care a contribuit la restaurarea osuarului “Monumentului eroilor” din Husi si a unor biserici).
In anul 1998 trupele de graniceri se transforma in institutia politiei de frontiera, prin O.U.G. nr. 80 din 4 iunie 1999 s-a infiintat Politia de Frontiera Romana, infiintandu-se Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane.
Astfel se constituie Inspectoratul Judetean Vaslui al Politiei de Frontiera, cu sediul la Husi.
Dupa 2007 politia de frontiera din judetul Vaslui beneficiaza (cu sprijinul UE) de dotari tehnice moderne.
In decembrie 2011, in urma reorganizarii politiei de frontiera, se constituie “Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi”, in subordinea caruia intra si “Serviciul Teritorial al Politiei de Frontiera Vaslui” (cu sediul la Husi), avand in subordine un numar de 3 “sectoare a politiei de frontiera” (la: Dranceni/Vama Albita, Berezeni si Falciu).

-Politia Locala
În anul 1994, conform Legii nr. 26/1993 şi a Hotărarii de Guvern nr. 518/1993, se reînfiinţează "Corpul Gardienilor Publici", ca o instituţie publică prestatoare de servicii de pază şi ordine publică precum şi pentru transportul de bunuri şi valori.
Prin Legea nr. 371/2004, se înfiinţează Poliţia Comunitară în Romania.
Ulterior, publicarea în Monitorul Oficial a Legii nr. 155/2010 şi a Hotărarii Guvernului României nr. 1332/2010 a constituit baza legală pentru înfiinţarea Poliţiei Locale în România.
Seful politiei locale Husi este domnul Nastase Viorel.
Din pacate dotarea politiei locale din Husi este una deficitara si precara, existand un singur automobil de interventie. Este necesara o mai buna instruire, selectionare si dotare a politistilor locali din Husi (inclusiv cu: arme de foc letale, bastoane cu electrosocuri, statii radio, mai multe autoturisme de interventie, etc) si mai ales utilizarea mai eficienta a politistilor locali existenti. Politisti locali pot fi utilizati atat pentru asigurarea pazei la diverse institutii subordonate primariei cat si prin organizare de patrule, pentru a contribui la intarirea ordinii si linistii publice.
Sediul politiei locale se afla in cladirea fostei policlinici.

-Judecatoria Husi, ce functioneaza intr-o cladire construita in 1892.
In perioada 1950- 1968 a purtat denumirea de "judecatoria raionala Husi".
In 1968 judecatoria Husi este desfiintata, in perioada 1968- 1996 in intregul judet Vaslui functionand numai doua judecatorii, la Vaslui si la Barlad!
In 1996 judecatoria Husi este reinfiintata, tot atunci fiind infiintat si un "parchet".
Intre 1996- 1999 cladirea judecatoriei Husi a fost renovata.
Din pacate cladirea in care functioeaza judecatoria Husi a inceput sa se degradeze, nemaifiind bine intretinuta.

-Exista si 4 birouri notariale private, cabinete de avocati, de mediatori, etc.

-In cadrul primariei exista si "serviciul public voluntar pentru situatii de urgenta", cu doar doi angajati, dar fara o dotare materiala adecvata.

-In 2011 a fost realizat si in Husi un sistem public de monitorizare si supraveghere video, astazi functionand in cadrul politiei locale.

-In general in Husi rata infractionalitatii este una scazuta, orasul fiind destul de linistit.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitimeLun Ian 23, 2023 3:52 pm

15. Alte institutii:

-Ocolul Silvic Husi, din cadrul "Directiei Silvice" Vaslui. Dispune de un sediu modern, construit in anii 80', in cartierul Dobrina.
In 1989 aveea si o serie de alte activitati si unitati de productie (care livrau inclusiv la export anumite produse): o crescatorie de fazani, o sectie de producere a impletiturilor de rachita (la Lunca Banului), o plantatie de zmeura, "sectorul de exploatare forestiera".
Unele din aceste produse erau oferite, cu diverse ocazii, si salariatilor ocolului silvic.

-Agentia Locala de Ocupare a Fortei de Munca Husi, din cadrul AJOFM Vaslui.
A fost infiintata in 1991. In prezent are un sediu modern, la parterul unui bloc de pe strada A I Cuza.
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 47 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 47 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 55 ... 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: