|
| 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
+93Ionut31 Daniel18 t1972 George CFR cristi_tgv CalinIonMihai riciu Vale_ntin AeroX laurentzu laur 133 ciprian71 ets2oltromânia mihaitzateo florin94 Dionis Michael Norbi florin.lifticariu mielutu zburator marius664 dan tm sibiustation Parazitii DUAL Nycolas Gabriel gtavicecity DB Robert sovidiu vatmanul alex.barac.5 marcelbanu NicuS Rarau cosmin_regiotrans Radu Sergiu rmn Katalin4653 Czirjak Arpad allred Desiro256 halmarius Luna membru exclus Adirmvl cfr500 basa TVlad Kriszti219 Dr2005 Teodor srazvi Andrey_tm ana imfinity AndiCFR Goanga mishu88 Gabry Gabriel kristi kkk didinul razvan - trenuri Adrian78 Mircea Condilescu Silviu Sintea Jhonyla bogdan srl cont dezactivat . lovekomotive ionut_te Vitosa Rabbit ldh80 cristi CFR sorinucu Nesebar ionyx82 mardaryroby Tomi13leu cata ionutzzz dan ciprian Amiralul LascuB_1980 jionutz mariuscfr90 Semafor Vlad loryjonel IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL tudor_vl myster2008 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6769 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 12:16 | |
| Nu stiu de unde scoti asta dar esti singurul care o tot spune pe forum. O fi doar visul tau umed. Evident, copilul asta imediat abia astepta sa ia de bun ce zici tu. Vad ca e o adevarata afinitate pentru a afirma ca totul e inutil si nu trebuie cand vede oricine ce ne lipseste. Harta TEN-T Comprehensive este aceeasi. Nu a fost nimic inutil. Inutil e ce fac astazi cei aflati in functii pe care nu le merita. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 850 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 12:21 | |
| - AeroX a scris:
Vad ca e o adevarata afinitate pentru a afirma ca totul e inutil si nu trebuie cand vede oricine ce ne lipseste.
Harta TEN-T Comprehensive este aceeasi. Nu a fost nimic inutil. Inutil e ce fac astazi cei aflati in functii pe care nu le merita. Nu am spus ca este inutil, am spus doar ca este o pierdere de banii si ca nu au adus vreun beneficiu. De ce? Intentia construiri Valcele - Rm Valce nu a fost una rea, doar ca "ieconomia" si graba indepliniri planului cincinal au adus-o in starea in care se afla acuma. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 12:26 | |
| - AeroX a scris:
- Harta TEN-T Comprehensive este aceeasi.
Pariu pe o ladă de bere românească (Bermas, dacă se poate, dar accept şi Csiki Sor) că nu e aceeaşi? https://publications.europa.eu/resource/cellar/cc3395a5-3516-11ef-b441-01aa75ed71a1.0020.03/DOC_1 A se observa şi includerea liniilor Braşov - Sibiu, Vereşti - Botoşani şi Medgidia - Tulcea. Noi am verut şi Constanţa - Mangalia, dar s-a opus Comisia. - Citat :
- Nu a fost nimic inutil. Inutil e ce fac astazi cei aflati in functii pe care nu le merita.
Tot ce s-a construit după '77 la ordinul lui Ceaşcă a fost inutil sau cvasi-inutil, cu foarte foarte puţine excepţii. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8372 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 13:51 | |
| - Dr2005 a scris:
- AeroX a scris:
- Harta TEN-T Comprehensive este aceeasi.
Pariu pe o ladă de bere românească (Bermas, dacă se poate, dar accept şi Csiki Sor) că nu e aceeaşi? https://publications.europa.eu/resource/cellar/cc3395a5-3516-11ef-b441-01aa75ed71a1.0020.03/DOC_1
A se observa şi includerea liniilor Braşov - Sibiu, Vereşti - Botoşani şi Medgidia - Tulcea. Noi am verut şi Constanţa - Mangalia, dar s-a opus Comisia.
- Citat :
- Nu a fost nimic inutil. Inutil e ce fac astazi cei aflati in functii pe care nu le merita.
Tot ce s-a construit după '77 la ordinul lui Ceaşcă a fost inutil sau cvasi-inutil, cu foarte foarte puţine excepţii. Cand spui inutil cred ca iti exprimi punctul tau de vedere si al birocratilor de la UE care cunosc in mica masura fluxurile de marfa si calatori feroviar si rutier in Romania. Nu au fost pe teren sa vada traficul rutier si feroviar. Bucuria firmelor de autocare si microbuze care cunosc mai bine decat voi si ei ceea ce vor CALATORII (CLIENTII). Sunt necesare si utile liniile intre Constanta si Varna prin Mangalia, Pitesti si Valcea prin Curtea de Arges sau pe langa vechiul amplasament, linie noua intre Targu Mures si Sighisoara si alte linii. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 15:10 | |
| Acuma daca tot facem off-topic este cred cel putin ciudat sau aberant sa incluzi pe aceasta retea "TEN-T comprehensive" linii secundare si infundate de genul Veresti- Botosani si sa nu incluzi o magistrala feroviara importanta precum Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Vaslui- Iasi!
Eu daca eram ministrul de finante as fi alocat oricati bani ar fi necesari, din bugetul de stat al Romaniei, pentru reconstructia si modernizarea (aducerea la 160 km/h, dublare, electrificare, echipare cu BLA) a intregii magistrale Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Vaslui- Iasi!, care ar trebui sa fie principala linie care sa asigure legatura Bucurestiului si a zonei Munteniei cu zona de est a Moldovei si cu Iasul! Daca UE nu vrea sa dea bani pentru reconstructia si modernizarea acestei magistrale feroviare atunci lucrul acesta trebuie facut cu bani de la bugetul de stat al Romaniei, oricat ar costa!
Pentru linia 201 ce s-ar putea face asa mai rapid ar fi: un RK serios la linie ca sa elimini toate restrictiile de viteza de la Podu Olt la Piatra Olt si sa readuci linia la VS din 1990 (cat era in 1990 VS pe aceasta linie ?), echiparea cu instalatii CED sau CE a statiilor Raureni ,Ramnicu Valcea si Lotru, echiparea cu BLA a intregii linii de la Babeni pana la Lotru si dublarea sectoarelor Babeni- Govora- Raureni- Ramnicu Valcea- Ram. Ramnicu Valcea Est si HM Cozia- Lotru. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 17:56 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Cand spui inutil cred ca iti exprimi punctul tau de vedere si al birocratilor de la UE care cunosc in mica masura fluxurile de marfa si calatori feroviar si rutier in Romania. Nu au fost pe teren sa vada traficul rutier si feroviar. Bucuria firmelor de autocare si microbuze care cunosc mai bine decat voi si ei ceea ce vor CALATORII (CLIENTII).
Sunt necesare si utile liniile intre Constanta si Varna prin Mangalia, Pitesti si Valcea prin Curtea de Arges sau pe langa vechiul amplasament, linie noua intre Targu Mures si Sighisoara si alte linii. Când spun inutil, o spun după 4 ani de inginerie mecanică, 2 de master în trenuri de mare viteză şi aproape 12 de muncă în domeniul feroviar. Deci cred că am destulă experienţă ca să mă pot pronunţa. Trenul real nu este un trenuleţ pe care să îl plimbi pe o dioramă după cum ai chef (chiar şi pe dioramă poţi avea situaţii imposibile pentru circulaţie, gen declivităţi prea mari sau curbe prea strânse). Iar "clienţii" unei căi ferate nu sunt doar călătorii (care oricum sunt subvenţionaţi), sunt şi casele de expediţii şi industria, ba uneori şi Armata. Linii exclusiv pentru călători îşi au locul în jurul marilor oraşe, pentru traficul de navetă. Şi îşi mai au locul şi pe rutele de mare viteză, care, încă, nu se pretează pentru România. Cred că s-ar putea scrie o carte pe motivul "de ce nu putem avea tren de mare viteză în România acum", dar o să mă limitez la câteva motive: relieful (traversarea Carpaţilor + zonele argiloase din Subcarpaţi), lipsa mai multor aglomerări urbane de peste un milion de locuitori ori a unor obiective care să genereze fluxuri constante de călători (nu avem în România nici Comisia Europeană, nici NATO, nici Vaticanul, nici sediul ONU), lipsa standardizării în domeniu (tot ce e peste 200 km/h e neacoperit de STI, nu există interoperabilitate între AVE, TGV, ICE şi FreciaRossa, chiar dacă unele trenuri au fost cumva "bibilite" să poată circula, limitat, şi pe alte reţele), salariile prea mici pentru ca un călător să îşi poată permite un tarif nesubvenţionat la tren, costurile de operare foarte mari generate de opririle în staţii cu flux redus de călători. Deşi recunosc că nu am diplomă în geologie, nu e deloc greu să îţi dai seama că relieful are un rol major în dezvoltarea infrastructurii. Atât Subcarpaţii Getici, cât şi sudul Depresiunii Colinare a Transilvaniei au zone întinse de argile, pe care nu prea poţi să faci nimic... se vede asta şi la drumuri. De aia nici nu s-au construit căi ferate pe acolo în epoca în care era ieftin să se construiască. Mangalia - Varna e în zona de protecţie ecologică a Mării Negre. De fapt, chiar şi pentru lucrările de pe Constanţa - Mangalia au trebuit derogări de la legislaţia de mediu. În plus, bulgarii nu prea vor... altfel, noi am propus extinderea asta peste tot pe unde am putut... Comisia Europeană a refuzat, pe motiv că trebuie să vrea şi bulgarii, acum încercăm cu turcii ca alternativă la transportul pe apă. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 17:59 | |
| - ldh80 a scris:
- Eu daca eram ministrul de finante as fi alocat oricati bani ar fi necesari, din bugetul de stat al Romaniei, pentru reconstructia si modernizarea (aducerea la 160 km/h, dublare, electrificare, echipare cu BLA) a intregii magistrale Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Vaslui- Iasi!, care ar trebui sa fie principala linie care sa asigure legatura Bucurestiului si a zonei Munteniei cu zona de est a Moldovei si cu Iasul!
Daca UE nu vrea sa dea bani pentru reconstructia si modernizarea acestei magistrale feroviare atunci lucrul acesta trebuie facut cu bani de la bugetul de stat al Romaniei, oricat ar costa! Hai că-l sun acum pe Boloş să-i zică lu' Isărescu să dea drumul la imprimantă, să scoatem vreo 25 miliarde lei până mâine pentru lucrare! - ldh80 a scris:
- Pentru linia 201 ce s-ar putea face asa mai rapid ar fi: un RK serios la linie ca sa elimini toate restrictiile de viteza de la Podu Olt la Piatra Olt si sa readuci linia la VS din 1990 (cat era in 1990 VS pe aceasta linie ?), echiparea cu instalatii CED sau CE a statiilor Raureni ,Ramnicu Valcea si Lotru, echiparea cu BLA a intregii linii de la Babeni pana la Lotru si dublarea sectoarelor Babeni- Govora- Raureni- Ramnicu Valcea- Ram. Ramnicu Valcea Est si HM Cozia- Lotru.
Linia 201 va fi ridicată la standardele TEN-T. CED e un sistem perimat, pentru care nu se mai produc relee de vreo 5 ani. În România se produceau doar la Electromagnetica, ce le-a scos din producţie, reprofilându-se pe tehnologia LED (înţeleg că le pot face manual, la comandă, la vreo 500 euro/bucata), iar importul din Ucraina şi Rusia nu mai este posibil. La ora actuală, tot ce se înlocuieşte pe reţeaua CFR se face cu relee recuperate din modernizările de pe coridoare. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 18:02 | |
| Și totuși alții construiesc linii in desert la.Polul.Nord plus că am văzut atât în Spania Turcia linii de mare viteză prin relief asemănător cu subcarpatici noștrii. Haideti să depășim anumite reticente că suntem.in secolul 21 nu mai construim linii cu tehnologie din anii 70-80 Mi se pare ciudat cum orice proiect este strâmbat și trebuie să treacă prin Clujul lui Boc un primar cu realizări direct proporționale.cu înălțimea lui |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 11 Sept 2024, 23:40 | |
| - Adrian78 a scris:
- Și totuși alții construiesc linii in desert la.Polul.Nord plus că am văzut atât în Spania Turcia linii de mare viteză prin relief asemănător cu subcarpatici noștrii.
Eşti tu sigur că au relief cu aceeaşi alcătuire ca al nostru? Aşa şi Cehia plină de deluşoare, doar că sunt din gnais. Dacă te uiţi pe harta reţelei feroviare din Spania, o să vezi că în E nu ai linie pe direcţia N-S decât de-a lungul mării: https://www.adif.es/en/informacion-al-usuario/mapa Nu ştiu dacă o avea legătură cu geologia sau doar cu distribuţia locuitorilor în zonă, cred că merită studiat mai mult. Tot apropo de Spania, ei sudează liniile la temperatura şinei de 37 grade C, de aia nu li se dilată la 60 suficient cât să dea restricţie de viteză. Dar, na, marea parte din Spania vede temperaturi sub zero grade C doar la televizor. _________________ :TTT:
Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Joi 12 Sept 2024, 10:32, editata de 1 ori |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 03:18 | |
| - Dr2005 a scris:
- Linia 201 va fi ridicată la standardele TEN-T.
Cand? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 09:10 | |
| Scrie în Regulament. Fiind Comprehensive, ar trebui până în 2050. _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6769 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 09:30 | |
| Eu ma uit la harta gasita de pe pagina principala si NU e tot aia ce arata Dr2005. E tot cea care e publicata de mai bine de 10-15 ani. De unde stim ca e aprobata "versiunea" aia din asa-zisul regulament din iunie? Si de ce Dumnezeu e mai ok sa faci ocol pe la Caracal? Adica eu nu zic sa nu faci o modernizare si pe restul de linie 201 si 101 la standarde TEN-T (e bine sa fie incluse), dar de ce sa dai de tot la o parte linia 219? Adica de ce sa lasi o rana si o paguba in vistieria statului? Daca n-o incluzi pe TEN-T atunci ce fonduri mai gasesti altadata pentru a construi linii noi in Romania? Asta era cea mai buna sansa pentru ea. Pentru ca fara bani europeni nu ai alte sanse sa investesti in Romania la orice lucrare feroviara mare (cum deja se observa).
Deci efectiv ma uit la docomentul cu revizia pe care l-ai mai aratat nu stiu cand anul trecut si pe langa faptul ca e scris intr-o engleza stalcita si neargumentat (!) la modul "asa vrem", chiar zici ca e scris la betie! "Rammicu Vaalcea" wtf. Daca mai traia ieconomistul Ceausescu erati demult impuscati toti. Pe bune!
Cea mai buna sansa pentru Valcele - Rm Valcea era sa fie parte din TEN-T, dar voi propuneti apendice din niste fundaturi de linii secundare fara mare importanta in a reprezenta orice fel de culoar de transport. Adica serios ce e bataia asta de joc !? Ce dificultati geologice mai? Ce e aberatia asta? Avem ingineri care lucreaza chiar acum la autostrada A1 in zona similara geologic si spun ca linia e realizabila 100% chiar si pe acelasi terasament cu solutiile si banii care se pot aloca acum. Oameni care chiar lucreaza in constructii, nu sunt guru in tastaturi experti in geologie de acasa si de la birou. Vorba lui Adrian78, ce au construit alte natii e de-a dreptul halucinant. Chiar am fost recent pe Bar-Belgrad si acolo ramai marcat pe viata. Cate ziduri de sprijin si rambleuri cimentate n-au aia si in munte in loc de viaducte...iar noi ne vaitam ca se misca un deal. Era bine daca puteam construi calea ferata doar prin aer dar poate si acolo gaseam probleme. Nu mai zic de coridoreala actuala (core) care n-a fost stas nici asta, a produs intarzieri semnificative, iar constructia caii ferate a fost aproape refacuta din temelii cu fel si fel de tuneluri si viaducte inghitind la bani de iti vine rau, nu mai zic de fantezia de tunel de 10 km planuita la Predeal care e perfect ok, dar Valcele - Rm Valcea era naspa pentru ca trebuia sa mai faca eventual inca un tunel de 3 km sau o serie mica de viaducte in loc de rambleuri clasice si niste ziduri de sprijin care cedasera la o ploaie mai zdravana. Si nu mai zic ca trecea prin localitati mai bine populate si importante economic si era si o ruta mai scurta (decat M200-200A-300).
Pentru cine n-are chef sa citeasca - zic doar atat: Rolul UE e mai nou sa ajute niste fundaturi in Romania la care nu se uita nici CFR / statul roman? Sau sa modernizam niste linii care chiar faciliteaza in mod real acest culoar european? Ce a facut regimul comunist n-a fost inutil deloc, ba fix in regimul comunist ne-am dezvoltat feroviar cel mai mult cu tot cu refactia liniilor si productia de material rulant, deci inutili au fost doar cei de dupa care n-au fost in stare sa termine - iar dupa cum se dovedeste acum - nici n-au vrut si atat.
@Adirmvl mai devreme de 2030 n-ar incepe, fii sigur. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 10:31 | |
| Probabil de aia ajungem.la.preturile de 57 de mil de.euro/km pentru autostrada A8 din cauza reliefului când în alte țări standardul e pe.la.20mil/km pentru zona de munte Cred că dacă s-ar reconstrui linia Vâlcele -Pitesti ar ajunge la.preturi de Hyperloop.Dupa ce că avem.costuri.imense termenii de execuție sunt dublii In Masterplanul lui pește prăjit nu ar trebuit să reiasă că pe niste secții înfundate ar trebui un RK.gen QuickWins pentru că oamenii aia plătesc niste abonamente și este inuman să facă 50 de km într-o oră jumatate
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi 12 Sept 2024, 10:34, editata de 1 ori |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8372 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 10:32 | |
| Nu va dura mult si autostrada intre Pitesti si Sibiu va fi finalizata, chiar daca vor fi multe tuneluri, poduri, viaducte.
Daca s-ar vrea, s-ar face si tuneluri pe o cale ferata intre Arges si Valcea, pe cel mai scurt traseu posibil.
Cum am spus mai sus la alt mesaj, momentan caile ferate nu reprezinta o prioritate pentru demnitarii din Romania, se observa usor, lucrarile de reparatii si modernizare se desfasoara foarte lent, se aloca putini bani in raport cu ceea ce este necesar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 11:03 | |
| - AeroX a scris:
- Eu ma uit la harta gasita de pe pagina principala si NU e tot aia ce arata Dr2005. E tot cea care e publicata de mai bine de 10-15 ani.
De unde stim ca e aprobata "versiunea" aia din asa-zisul regulament din iunie? Si de ce Dumnezeu e mai ok sa faci ocol pe la Caracal? Adica eu nu zic sa nu faci o modernizare si pe restul de linie 201 si 101 la standarde TEN-T (e bine sa fie incluse), dar de ce sa dai de tot la o parte linia 219? Adica de ce sa lasi o rana si o paguba in vistieria statului? Daca n-o incluzi pe TEN-T atunci ce fonduri mai gasesti altadata pentru a construi linii noi in Romania? Asta era cea mai buna sansa pentru ea. Pentru ca fara bani europeni nu ai alte sanse sa investesti in Romania la orice lucrare feroviara mare (cum deja se observa). Nu ştiu în ce pagină te uiţi tu, dar mai oficială decât Jurnalul Oficial al UE nu poate să fie. Poftim, dacă vrei să mai dai tu câteva click-uri şi să ajungi în aceeaşi pagină: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ro/TXT/?uri=CELEX%3A32024R1679 - AeroX a scris:
- Ce dificultati geologice mai? Ce e aberatia asta? Avem ingineri care lucreaza chiar acum la autostrada A1 in zona similara geologic si spun ca linia e realizabila 100% chiar si pe acelasi terasament cu solutiile si banii care se pot aloca acum. Oameni care chiar lucreaza in constructii, nu sunt guru in tastaturi experti in geologie de acasa si de la birou. Vorba lui Adrian78, ce au construit alte natii e de-a dreptul halucinant. Chiar am fost recent pe Bar-Belgrad si acolo ramai marcat pe viata. Cate ziduri de sprijin si rambleuri cimentate n-au aia si in munte in loc de viaducte...iar noi ne vaitam ca se misca un deal. Era bine daca puteam construi calea ferata doar prin aer dar poate si acolo gaseam probleme.
Da, apreciez mereu comparaţia unui traseu prin MUNTE - https://en.wikipedia.org/wiki/Dinaric_Alps - din calcare cu unul prin DEAL argilos. Dacă vrei calcare, găseşti pe Defileul Jiului şi poţi să vezi acolo ce se poate construi pe ele... că şi linia noastră de pe Valea Jiului are tuneluri, ziduri de sprijin, viaducte şi linii cocoţate pe versanţi. Ce lucrează acum la A1 om trăi şi om vedea cum o ieşi... eu nu am speranţe prea mari că autostrada o să iasă cum trebuie în zona aia. Nu ar fi prima dată când se fac autostrăzi pe studii din birou, vezi zona Aciliu de pe A1, care a fost făcută prost de la început, apoi a fost refăcută şi... "surpriză mare" inclusiv acum alunecă. Iar în zona aia se ştia şi se vedea cu ochiul liber că toate dealurile alunecă la prima ploaie cu tot cu drumurile de pe ele. De aia băieţii fac un tunel între Curtea de Argeş şi Tigveni. Rămâne de văzut mai departe ce o să le iasă. - AeroX a scris:
- Ce a facut regimul comunist n-a fost inutil deloc, ba fix in regimul comunist ne-am dezvoltat feroviar cel mai mult cu tot cu refactia liniilor si productia de material rulant, deci inutili au fost doar cei de dupa care n-au fost in stare sa termine - iar dupa cum se dovedeste acum - nici n-au vrut si atat.
Astea sunt momentele în care mă bucur şi mai tare că regimul comunist a picat. Singurul lucru care mă deranjează e că pentru ţinerea românilor în Evul Mediu din '48 şi până în '89 au plătit doar Ceauşeştii. Erau mulţi care meritau rafala de AK-47 (după legea de atunci), toţi care au susţinut megalomania lui Ceaşcă din ultimii 10 ani de domnie meritau să fie lângă el la zid. Adevărata "refacţie" a liniilor şi dezvoltare a căilor ferate s-a făcut la începutul anilor '70, când încă mai erau în CFR oameni cu cap, formaţi în perioada interbelică. De aia avem locomotive sub licenţe occidentale, de aia avem electrificare pe model occidental (şi nu 3 kV c.c. ca la ruşi), de aia era cât pe ce să avem vagoane cu cutie de inox în '65 (prototipul a ajuns vagon de lucru şi îl găsiţi prin Depoul BC) dar nu s-a vrut politic şi s-a mers pe copiat Y-uri. Tot de aia avem INDUSI german. În anii '80 s-a ales praful, cu toate proiectele trase din pix de Ceaşcă (inclusiv Vâlcele - Rm. Vâlcea) şi cu "asimilarea" în producţia naţională a tuturor componentelor, de se ajunsese să se inverseze numerele între locomotivele din '65 şi cele din '85 ca să fie tăiate acestea din urmă. În anii '80 a scăzut şi calitatea vagoanelor, s-a trecut de la încălzire cu aer modulat la simple rezistenţe electrice montate în lungul vagonului... cred că numai Dumnezeu ştie câte vagoane au luat foc din cauza asta, pentru că rezistenţele respective nu aveau nicio protecţie, iar EA-urile nu furnizau 1500 V stabilizat, pentru că nici tensiunea în linia de contact nu era stabilizată la 25 kV, ci varia între 19,5 şi 27 kV. Când alţii făceau locomotive cu motoare de c.a. şi reglare continuă, noi încă făceam EA-uri cu graduator. Şi experimente feroviare ratate s-au mai făcut, gen ramele Ep-ului. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
| |
| | | | 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |