|
| 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
+93Ionut31 Daniel18 t1972 George CFR cristi_tgv CalinIonMihai riciu Vale_ntin AeroX laurentzu laur 133 ciprian71 ets2oltromânia mihaitzateo florin94 Dionis Michael Norbi florin.lifticariu mielutu zburator marius664 dan tm sibiustation Parazitii DUAL Nycolas Gabriel gtavicecity DB Robert sovidiu vatmanul alex.barac.5 marcelbanu NicuS Rarau cosmin_regiotrans Radu Sergiu rmn Katalin4653 Czirjak Arpad allred Desiro256 halmarius Luna membru exclus Adirmvl cfr500 basa TVlad Kriszti219 Dr2005 Teodor srazvi Andrey_tm ana imfinity AndiCFR Goanga mishu88 Gabry Gabriel kristi kkk didinul razvan - trenuri Adrian78 Mircea Condilescu Silviu Sintea Jhonyla bogdan srl cont dezactivat . lovekomotive ionut_te Vitosa Rabbit ldh80 cristi CFR sorinucu Nesebar ionyx82 mardaryroby Tomi13leu cata ionutzzz dan ciprian Amiralul LascuB_1980 jionutz mariuscfr90 Semafor Vlad loryjonel IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL tudor_vl myster2008 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 11:31 | |
| Care ar fi diferența , la vagoane, între încălzirea cu aer modulat și încălzirea doar cu rezistențe electrice ? Cumva la încălzirea cu aer modulat vagoanele aveau în plus și niște ventilatoare, care imprastiau aerul încălzit de rezistențele electrice ? Vagoanele de călători de dinainte de 1990 nu aveau, în tabloul electric, și vreun releu cuplat cu un contactor, câte sa proteje instalația electrică de încălzit a vagonului, daca tensiunea furnizată de locomotivă depășea 1500 V (adică dacă tensiunea furnizată de locomotivă depășea aceasta valoare un eventual releu + contactor sa deconecteze automat vagonul de la alimentarea cu energie electrică de la locomotivă și apoi când tensiunea revenea la valoarea de 1500 V sa conecteze din nou, automat, vagonul la alimentarea cu energie electrică de la locomotivă ) ? Mai ales că industria românească producea înainte de 1990 relee de protecție la supratensiune și contactoare, deci nu cred că ar fi fost greu de montat astfel de aparate pe vagoanele de călători! Din poze de pe internet cu tablourile electrice a vagoanelor de călători românești de dinainte de 1989 am văzut că totuși erau montate niste siguranță electrice cu patroane fuzibile, dar acelea cred că protejau instalația electrică a vagonului numai la scurtcircuit și la suprasarcina!
Despre ce s-a făcut rău și bine înainte de 1990 cred că ar trebui deschis un topic separat, deoarece pe multe topice se spun diverse opinii și păreri despre acest lucru! Cred că ar trebui un topic separat pentru asta, că sa discutam acolo despre ce a fost bine și ce a fost rău înainte de 1989, că sa nu mai umplem alte topice cu aceste discuții! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4075 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 12 Sept 2024, 14:09 | |
| Daca in acel topic s-ar mentiona si ce s-ar fi intamplat daca nu am fi avut al doilea razboi mondial, iar economia interbelica ar fi continuat pe acelasi tipar pe care au continuat tarile din Vest, ar rezulta ca nu a adus nimic bun economia comunista. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6769 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 14:48 | |
| Aia e acum, sa se pregateasca MPGT pentru pista de bicicleta in locul liniei 219, n-are Romania fonduri nici pentru o pista oricum. Linia a fost bine gandita, partea negativa a fost mereu lipsa banilor. N-are importanta ce se abereaza in rest. Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri. Inginerii romani care au lucrat la santierele din perioada comunismului erau printre cei mai exceptionali, dar in mintea celor de acum a venit Ceasca si a ordonat ceva sa existe doar din ambitia lui. Nu este adevarat. Totul a fost fundamentat. Traseul a fost in linii mari foarte bine ales pe Valea Tutanei pentru a scurta distantele intre Ramnicu Valcea si Pitesti si pentru a mentine aliniament pentru 120 km/h si declivitate minima (de asta au facut viaductul Topolog, nu doar ca sa se flexeze cu el) intrucat tractiunea cu o singura locomotiva era o cerinta eliminatorie la acea vreme. Dar lasa, sa bage bani balamuc in Balota si Predeal, sa le faca pe ambele noile tuneluri Gotthard-style de 200 km/h de Romania. Acolo se justifica banii, nu se mai gasesc dificultati de niciun fel. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 850 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 15:54 | |
| - AeroX a scris:
Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. . Sa nu uitam ca si in valea oltului linia ar fi fost atat dublata cat si electrificata. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4075 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 17:00 | |
| - AeroX a scris:
- Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri.
Eu zic ca ar fi avut soarta Deva-Brad dupa cativa ani de utilizare. Si nici nu cred ca ar fi ajuns vreun tren sa mearga cu 120 pe acolo, tot din cauza problemelor din teren. Cu tehnologia de acum si bagat bani, s-ar putea redeschide, problema e ca trebuie si electrificata toata distanta de la Chitila la Vintu de Jos ca sa fie rentabila. Ori prioritatile acum sunt altele. Mai degraba sa zicem mersi ca au fost bagate Valea Oltului si Tulcea in Ten-T, ca altfel le pastea inchiderea de linie. LE: Valea Oltului eu nu o vad dublata vreodata, mai ales daca se construieste si autostrada pe acolo. Poate doar pe portiuni, pentru incrucisari, insa unde sunt tunelele, mai greu. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 19:04 | |
| AeroX se baga bani in magistrale care generează trafic de marfa Linia 100 generează același trafic că pe M800 daca nu mai mare.Eu zic că ar trebui bani alocați pentru toate liniile.si aduse la.um.standard de minim 100 km/h dar la.noi.prioritatile.sunt.pensiile.salariile.bugetariilor și tot felul de programe gen Anghel.Saligny de sifonat miliarde de euro
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Vin 13 Sept 2024, 23:06, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 22:45 | |
| - AeroX a scris:
- Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri.
Linia a fost în exploatare... a rezistat vreo 2 luni - AeroX a scris:
- Inginerii romani care au lucrat la santierele din perioada comunismului erau printre cei mai exceptionali, dar in mintea celor de acum a venit Ceasca si a ordonat ceva sa existe doar din ambitia lui. Nu este adevarat. Totul a fost fundamentat. Traseul a fost in linii mari foarte bine ales pe Valea Tutanei pentru a scurta distantele intre Ramnicu Valcea si Pitesti si pentru a mentine aliniament pentru 120 km/h si declivitate minima (de asta au facut viaductul Topolog, nu doar ca sa se flexeze cu el) intrucat tractiunea cu o singura locomotiva era o cerinta eliminatorie la acea vreme.
Degeaba sunt inginerii buni, dacă nu au voie să spună "nu se poate" la ce li se ordonă de sus! Ideea nici măcar nu a fost originală a lui Ceaşcă, au mai făcut şi alţii studii pe acolo, inclusiv armata germană în cel de-al Doilea Război Mondial. Deci dacă nici pe vreme de război, când resursa umană era, practic, nelimitată (soldaţi, prizonieri), iar cea materială era aproape nelimitată (se putea rechiziţiona orice) nu s-a făcut lucrarea... Mai mult, diferenţa de teren se vede şi în modul în care au mers lucrările de pe restul tronsonului în cauză... Bucureşti - Piteşti s-a dublat imediat, Rm. Vâlcea - Cozia cu tot cu tuneluri s-a făcut şi el imediat, pe Sibiu - Vinţu a rămas doar o bucăţică nedublată tot pe motive de alunecări de teren, numai Vâlcele - Rm. Vâlcea nu a putut fi finalizată. Că de Cozia - Podu Olt nu se apucaseră încă, pentru că se aştepta înlocuirea podului de la Proieni şi a celor de la Podu Olt (astea încă sunt cele originale), care trebuiau făcute odată cu finalizarea regularizării Oltului (care nu s-a mai finalizat...). - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu zic ca ar fi avut soarta Deva-Brad dupa cativa ani de utilizare. Si nici nu cred ca ar fi ajuns vreun tren sa mearga cu 120 pe acolo, tot din cauza problemelor din teren.
Dacă vrei să îţi faci idee cum ar fi arătat, îţi recomand o excursie pe linia Băbeni - Alunu, care e construită pe acelaşi tipic, în acceaşi perioadă şi pe acelaşi tip de sol. Viteza maximă nu a fost niciodată mai mare de 30 km/h, pe mare parte din secţie e 15 km/h sau mai puţin, alunecrile de teren şi deraierile sunt la ordinea zilei, dar linia e menţinută în circulaţie din simplul fapt că la Berbeşti e ditamai cariera de cărbune. În câţiva ani, când s-o termina cu termocentralele, se va închide şi cariera şi în secunda 2 dispare şi linia. După alunecările de teren care au pus cruce liniei, s-a început realizarea unor viaducte în zonele cele mai afectate. Ghici ce, s-au înclinat şi pilele de la viaducte. Dar pentru că nici Guvernul, nici SNCFR, nici urmaşul SNCFR-ului (adică CFR S.A.) n-au avut cojones să anuleze proiectul în anii '90, a apărut contractul păgubos cu Secol, semnat înainte de aderarea la UE, cu garanţii de stat (că era voie atunci), la care încă se emit facturi şi pe care nicio instanţă nu a reuşit să îl anuleze. Nu mai ştiu pe câţi ani era, ca să calculez peste câţi ani putem declara proiectul oficial desfiinţat. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 22:50 | |
| Despre importanța modernizării și electrificării liniilor 201 și 101 dar și continuarea proiectului 219 am și eu o opinie. Linie la câmpie, nu urci munții nu trebuie să desfaci trenul în cupluri. Și dacă s-ar face și linia 219, traseul ar scurta cu mult distanța Constanța Port - Curtici. Să vă dau și un exemplu, PSP Cargo aduce (căzănar) Războieni - Palas prin Vințu de Jos - Sibiu - Râmnicu Vâlcea - Caracal. Și am întrebat și eu dar de ce nu merge prin Deda - Siculeni - Adjud - Buzău - Fetești sau de ce nu merge prin Deda - Brașov - Ploiești Sud - Buzău - Fetești sau să o fi luat spre Chitila - București Băneasa, și am primit răspuns: lipsă locomotive electrice, traseu mai scurt și nu mai plătești atâta TUI (care de la 1 martie s-a scumpit cu 15%). Ce mai avem pe 201 (@adirmvl ajută-mă), Oltchimul mai funcționează? Era ceva combinat și la Govora. Apoi mergem pe 101, la Slatina mai funcționează combinatul? La Golești îți vin navetele de la uzina Dacia Mioveni sau navetele de la Argeșel. La Titu îți vin navetele de la combinatul Oțelinox Târgoviște. Hopa uite importanța electrificării 201/101. Bașca ar fi necesară și electrificarea rutei Titu - Târgoviște. Avantajele electrificării, automat aici vorbim și despre modernizarea liniei, descongestionezi linia 100, scapi și să mai desfaci marfarele în cupluri (Brașov - Câmpina), descongestionezi și linia Ploiești - București secție sarurată ziua cu atâtea trenuri de călători, marfa mai având liber (doar) noaptea. În paranteză am notat doar deoarece le mai strecoară și ziua între 2 călătoare. Când e loc. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 22:57 | |
| În Franța funcționează bine-merci termocentrale pe cărbuni, România le închide pe ale ei fiindcă așa dictează UE țărilor astea mai slabe și care stau la mâna întinsă. Păi ori e lege pentru toți ori nu mai e ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 850 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 13 Sept 2024, 23:13 | |
| - Dr2005 a scris:
Dacă vrei să îţi faci idee cum ar fi arătat, îţi recomand o excursie pe linia Băbeni - Alunu, care e construită pe acelaşi tipic, în acceaşi perioadă şi pe acelaşi tip de sol. Viteza maximă nu a fost niciodată mai mare de 30 km/h, pe mare parte din secţie e 15 km/h sau mai puţin, alunecrile de teren şi deraierile sunt la ordinea zilei.
Off topic: In timpul vizitei catre sectia 220, mai exact zona statiei Albeni am observat ca liniile erau foarte serpuite (pe alocuri cu pierderi de piatra sparta) iar zona de langa era impanzita de sonde petrolifere. Din discutiile cu angajati ai CFR nici aici viteza nu a depasit mai mult de 30km/h. Iar statiile urmau sa aiba in dotare sisteme CED (a se vedea topicul cu statia Albeni) Avem si cazuri mai bune de linii construite in asa zisa "epoca de aur" cum ar fi Pascani - Targu Neamt. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 14 Sept 2024, 00:10 | |
| Băbeni - Alunu a fost echipată cu instalaţii SBW recuperate de la modernizarea magistralelor. La fel şi Vâlcele - Rm. Vâlcea, tot cu instalaţii SBW a fost echipată. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 14 Sept 2024, 21:43 | |
| Vitosa nu știu dacă se mai transporta ceva pe calea.ferata de la.Oltchim Ceva trenuri cisterna vin de la.Borzesti Bacău la.Raureni da alea.is pentru Uzina Soda Govora Ar trebui să înceapă.si trenurile de.sare TFG de la.Ocnele Mari.pentru Ungaria PSP Cargo au și acuma tren Vințu de Jos Constanta pe M200-201-101 |
| | | alexspn
Numarul mesajelor : 50 Varsta : 21 Localizare : Bacău, România Reputatie : 953 Data de inscriere : 08/06/2022
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 14 Sept 2024, 22:57 | |
| - Adrian78 a scris:
- Ceva trenuri cisterna vin de la.Borzesti Bacău la.Raureni da alea.is pentru Uzina Soda Govora
Navetele de Răureni - Borzești circulă pe M100 - M500 - Adrian78 a scris:
- PSP Cargo au și acuma tren Vințu de Jos Constanta pe M200-201-101
Ce navetă au? cazane? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 15 Sept 2024, 00:27 | |
| Da PSP cazane de uree Era vorba ce trenuri ajung la.Raureni pe M201 nu pe.unde vin. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 20 Sept 2024, 12:21 | |
| - Vitosa a scris:
Ce mai avem pe 201 (@adirmvl ajută-mă), Oltchimul mai funcționează? Era ceva combinat și la Govora. Oltchimul merge, dar stiu ca dupa privatizare s-a renuntat la unele sectii. Din pacate USG nu mai functioneaza (a se vedea cifra de afaceri https://www.listafirme.ro/ciech-soda-romania-sa-1467188/) din ceva cauza. Zic din ceva cauza pentru ca in presa a aparut ca ar fi scumpit CET-ul aburul la un nivel la care functionarea USG ar fi devenit nerentabila. Alro da, mai merge. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
| |
| | | | 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |