Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt

In jos 
+93
Ionut31
Daniel18
t1972
George CFR
cristi_tgv
CalinIonMihai
riciu
Vale_ntin
AeroX
laurentzu
laur 133
ciprian71
ets2oltromânia
mihaitzateo
florin94
Dionis
Michael
Norbi
florin.lifticariu
mielutu zburator
marius664
dan tm
sibiustation
Parazitii
DUAL
Nycolas Gabriel
gtavicecity
DB Robert
sovidiu
vatmanul
alex.barac.5
marcelbanu
NicuS
Rarau
cosmin_regiotrans
Radu
Sergiu rmn
Katalin4653
Czirjak Arpad
allred
Desiro256
halmarius
Luna
membru exclus
Adirmvl
cfr500
basa
TVlad
Kriszti219
Dr2005
Teodor
srazvi
Andrey_tm
ana imfinity
AndiCFR
Goanga
mishu88
Gabry Gabriel
kristi kkk
didinul
razvan - trenuri
Adrian78
Mircea Condilescu
Silviu Sintea
Jhonyla
bogdan srl
cont dezactivat .
lovekomotive
ionut_te
Vitosa
Rabbit
ldh80
cristi CFR
sorinucu
Nesebar
ionyx82
mardaryroby
Tomi13leu
cata
ionutzzz
dan ciprian
Amiralul
LascuB_1980
jionutz
mariuscfr90
Semafor
Vlad
loryjonel
IonutCFR2009
MariusM
COSTACHE MIHAIL
tudor_vl
myster2008
97 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 27 ... 50, 51, 52  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6897
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12299
Data de inscriere : 03/11/2010

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 11:31

Care ar fi diferența , la vagoane, între încălzirea cu aer modulat și încălzirea doar cu rezistențe electrice ? Cumva la încălzirea cu aer modulat vagoanele aveau în plus și niște ventilatoare, care imprastiau aerul încălzit de rezistențele electrice ?
Vagoanele de călători de dinainte de 1990 nu aveau, în tabloul electric, și vreun releu cuplat cu un contactor, câte sa proteje instalația electrică de încălzit a vagonului, daca tensiunea furnizată de locomotivă depășea 1500 V (adică dacă tensiunea furnizată de locomotivă depășea aceasta valoare un eventual releu + contactor sa deconecteze automat vagonul de la alimentarea cu energie electrică de la locomotivă și apoi când tensiunea revenea la valoarea de 1500 V sa conecteze din nou, automat, vagonul la alimentarea cu energie electrică de la locomotivă ) ?
Mai ales că industria românească producea înainte de 1990 relee de protecție la supratensiune și contactoare, deci nu cred că ar fi fost greu de montat astfel de aparate pe vagoanele de călători!
Din poze de pe internet cu tablourile electrice a vagoanelor de călători românești de dinainte de 1989 am văzut că totuși erau montate niste siguranță electrice cu patroane fuzibile, dar acelea cred că protejau instalația electrică a vagonului numai la scurtcircuit și la suprasarcina!

Despre ce s-a făcut rău și bine înainte de 1990 cred că ar trebui deschis un topic separat, deoarece pe multe topice se spun diverse opinii și păreri despre acest lucru! Cred că ar trebui un topic separat pentru asta, că sa discutam acolo despre ce a fost bine și ce a fost rău înainte de 1989, că sa nu mai umplem alte topice cu aceste discuții!
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4075
Data de inscriere : 24/08/2017

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 14:09

Daca in acel topic s-ar mentiona si ce s-ar fi intamplat daca nu am fi avut al doilea razboi mondial, iar economia interbelica ar fi continuat pe acelasi tipar pe care au continuat tarile din Vest, ar rezulta ca nu a adus nimic bun economia comunista.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2162
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6769
Data de inscriere : 25/05/2012

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 14:48

Aia e acum, sa se pregateasca MPGT pentru pista de bicicleta in locul liniei 219, n-are Romania fonduri nici pentru o pista oricum.  Twisted Evil
Linia a fost bine gandita, partea negativa a fost mereu lipsa banilor. N-are importanta ce se abereaza in rest.
Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri.
Inginerii romani care au lucrat la santierele din perioada comunismului erau printre cei mai exceptionali, dar in mintea celor de acum a venit Ceasca si a ordonat ceva sa existe doar din ambitia lui. Nu este adevarat. Totul a fost fundamentat. Traseul a fost in linii mari foarte bine ales pe Valea Tutanei pentru a scurta distantele intre Ramnicu Valcea si Pitesti si pentru a mentine aliniament pentru 120 km/h si declivitate minima (de asta au facut viaductul Topolog, nu doar ca sa se flexeze cu el) intrucat tractiunea cu o singura locomotiva era o cerinta eliminatorie la acea vreme.
Dar lasa, sa bage bani balamuc in Balota si Predeal, sa le faca pe ambele noile tuneluri Gotthard-style de 200 km/h de Romania. Acolo se justifica banii, nu se mai gasesc dificultati de niciun fel.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 850
Data de inscriere : 04/08/2023

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 15:54

AeroX a scris:

Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. .
Sa nu uitam ca si in valea oltului linia ar fi fost atat dublata cat si electrificata.

Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4075
Data de inscriere : 24/08/2017

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 17:00

AeroX a scris:
Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri.

Eu zic ca ar fi avut soarta Deva-Brad dupa cativa ani de utilizare. Si nici nu cred ca ar fi ajuns vreun tren sa mearga cu 120 pe acolo, tot din cauza problemelor din teren.

Cu tehnologia de acum si bagat bani, s-ar putea redeschide, problema e ca trebuie si electrificata toata distanta de la Chitila la Vintu de Jos ca sa fie rentabila.

Ori prioritatile acum sunt altele. Mai degraba sa zicem mersi ca au fost bagate Valea Oltului si Tulcea in Ten-T, ca altfel le pastea inchiderea de linie.

LE: Valea Oltului eu nu o vad dublata vreodata, mai ales daca se construieste si autostrada pe acolo. Poate doar pe portiuni, pentru incrucisari, insa unde sunt tunelele, mai greu.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18766
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24347
Data de inscriere : 05/10/2010

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 19:04

AeroX se baga bani in magistrale care generează trafic de marfa
Linia 100 generează același trafic că pe M800 daca nu mai mare.Eu zic că ar trebui bani alocați pentru toate liniile.si aduse la.um.standard de minim 100 km/h dar la.noi.prioritatile.sunt.pensiile.salariile.bugetariilor și tot felul de programe gen Anghel.Saligny de sifonat miliarde de euro


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Vin 13 Sept 2024, 23:06, editata de 1 ori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 22:45

AeroX a scris:
Daca Revolutia se intampla mai tarziu cu doi ani probabil azi aveam linia in exploatare. Cu toate economiile si neajunsurile macar trageau de ea pana o aduceau in parametri.
Linia a fost în exploatare... a rezistat vreo 2 luni Laughing

AeroX a scris:
Inginerii romani care au lucrat la santierele din perioada comunismului erau printre cei mai exceptionali, dar in mintea celor de acum a venit Ceasca si a ordonat ceva sa existe doar din ambitia lui. Nu este adevarat. Totul a fost fundamentat. Traseul a fost in linii mari foarte bine ales pe Valea Tutanei pentru a scurta distantele intre Ramnicu Valcea si Pitesti si pentru a mentine aliniament pentru 120 km/h si declivitate minima (de asta au facut viaductul Topolog, nu doar ca sa se flexeze cu el) intrucat tractiunea cu o singura locomotiva era o cerinta eliminatorie la acea vreme.
Degeaba sunt inginerii buni, dacă nu au voie să spună "nu se poate" la ce li se ordonă de sus! Ideea nici măcar nu a fost originală a lui Ceaşcă, au mai făcut şi alţii studii pe acolo, inclusiv armata germană în cel de-al Doilea Război Mondial. Deci dacă nici pe vreme de război, când resursa umană era, practic, nelimitată (soldaţi, prizonieri), iar cea materială era aproape nelimitată (se putea rechiziţiona orice) nu s-a făcut lucrarea...
Mai mult, diferenţa de teren se vede şi în modul în care au mers lucrările de pe restul tronsonului în cauză... Bucureşti - Piteşti s-a dublat imediat, Rm. Vâlcea - Cozia cu tot cu tuneluri s-a făcut şi el imediat, pe Sibiu - Vinţu a rămas doar o bucăţică nedublată tot pe motive de alunecări de teren, numai Vâlcele - Rm. Vâlcea nu a putut fi finalizată. Că de Cozia - Podu Olt nu se apucaseră încă, pentru că se aştepta înlocuirea podului de la Proieni şi a celor de la Podu Olt (astea încă sunt cele originale), care trebuiau făcute odată cu finalizarea regularizării Oltului (care nu s-a mai finalizat...).

Laurentiu Ciobanu a scris:
Eu zic ca ar fi avut soarta Deva-Brad dupa cativa ani de utilizare. Si nici nu cred ca ar fi ajuns vreun tren sa mearga cu 120 pe acolo, tot din cauza problemelor din teren.
Dacă vrei să îţi faci idee cum ar fi arătat, îţi recomand o excursie pe linia Băbeni - Alunu, care e construită pe acelaşi tipic, în acceaşi perioadă şi pe acelaşi tip de sol. Viteza maximă nu a fost niciodată mai mare de 30 km/h, pe mare parte din secţie e 15 km/h sau mai puţin, alunecrile de teren şi deraierile sunt la ordinea zilei, dar linia e menţinută în circulaţie din simplul fapt că la Berbeşti e ditamai cariera de cărbune. În câţiva ani, când s-o termina cu termocentralele, se va închide şi cariera şi în secunda 2 dispare şi linia.


După alunecările de teren care au pus cruce liniei, s-a început realizarea unor viaducte în zonele cele mai afectate. Ghici ce, s-au înclinat şi pilele de la viaducte. Dar pentru că nici Guvernul, nici SNCFR, nici urmaşul SNCFR-ului (adică CFR S.A.) n-au avut cojones să anuleze proiectul în anii '90, a apărut contractul păgubos cu Secol, semnat înainte de aderarea la UE, cu garanţii de stat (că era voie atunci), la care încă se emit facturi şi pe care nicio instanţă nu a reuşit să îl anuleze. Nu mai ştiu pe câţi ani era, ca să calculez peste câţi ani putem declara proiectul oficial desfiinţat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14507
Data de inscriere : 08/01/2011

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 22:50

Despre importanța modernizării și electrificării liniilor 201 și 101 dar și continuarea proiectului 219 am și eu o opinie. Linie la câmpie, nu urci munții nu trebuie să desfaci trenul în cupluri. Și dacă s-ar face și linia 219, traseul ar scurta cu mult distanța Constanța Port - Curtici.
Să vă dau și un exemplu, PSP Cargo aduce (căzănar) Războieni - Palas prin Vințu de Jos - Sibiu - Râmnicu Vâlcea - Caracal. Și am întrebat și eu dar de ce nu merge prin Deda - Siculeni - Adjud - Buzău - Fetești sau de ce nu merge prin Deda - Brașov - Ploiești Sud - Buzău - Fetești sau să o fi luat spre Chitila - București Băneasa, și am primit răspuns: lipsă locomotive electrice, traseu mai scurt și nu mai plătești atâta TUI (care de la 1 martie s-a scumpit cu 15%).
Ce mai avem pe 201 (@adirmvl ajută-mă), Oltchimul mai funcționează? Era ceva combinat și la Govora.
Apoi mergem pe 101, la Slatina mai funcționează combinatul? La Golești îți vin navetele de la uzina Dacia Mioveni sau navetele de la Argeșel. La Titu îți vin navetele de la combinatul Oțelinox Târgoviște. Hopa uite importanța electrificării 201/101. Bașca ar fi necesară și electrificarea rutei Titu - Târgoviște. Avantajele electrificării, automat aici vorbim și despre modernizarea liniei, descongestionezi linia 100, scapi și să mai desfaci marfarele în cupluri (Brașov - Câmpina), descongestionezi și linia Ploiești - București secție sarurată ziua cu atâtea trenuri de călători, marfa mai având liber (doar) noaptea. În paranteză am notat doar deoarece le mai strecoară și ziua între 2 călătoare. Când e loc.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14507
Data de inscriere : 08/01/2011

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 22:57

În Franța funcționează bine-merci termocentrale pe cărbuni, România le închide pe ale ei fiindcă așa dictează UE țărilor astea mai slabe și care stau la mâna întinsă. Păi ori e lege pentru toți ori nu mai e ?
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 850
Data de inscriere : 04/08/2023

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 13 Sept 2024, 23:13

Dr2005 a scris:

Dacă vrei să îţi faci idee cum ar fi arătat, îţi recomand o excursie pe linia Băbeni - Alunu, care e construită pe acelaşi tipic, în acceaşi perioadă şi pe acelaşi tip de sol. Viteza maximă nu a fost niciodată mai mare de 30 km/h, pe mare parte din secţie e 15 km/h sau mai puţin, alunecrile de teren şi deraierile sunt la ordinea zilei.


Off topic: In timpul vizitei catre sectia 220, mai exact zona statiei Albeni am observat ca liniile erau foarte serpuite (pe alocuri cu pierderi de piatra sparta) iar zona de langa era impanzita de sonde petrolifere. Din discutiile cu angajati ai CFR nici aici viteza nu a depasit mai mult de 30km/h. Iar statiile urmau sa aiba in dotare sisteme CED (a se vedea topicul cu statia Albeni)
Avem si cazuri mai bune de linii construite in asa zisa "epoca de aur" cum ar fi Pascani - Targu Neamt.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 00:10

Băbeni - Alunu a fost echipată cu instalaţii SBW recuperate de la modernizarea magistralelor. La fel şi Vâlcele - Rm. Vâlcea, tot cu instalaţii SBW a fost echipată.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18766
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24347
Data de inscriere : 05/10/2010

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 21:43

Vitosa nu știu dacă se mai transporta ceva pe calea.ferata de la.Oltchim
Ceva trenuri cisterna vin de la.Borzesti Bacău la.Raureni da alea.is pentru Uzina Soda Govora
Ar trebui să înceapă.si trenurile de.sare TFG de la.Ocnele Mari.pentru Ungaria
PSP Cargo au și acuma tren Vințu de Jos Constanta pe M200-201-101
Sus In jos
alexspn

alexspn


Numarul mesajelor : 50
Varsta : 21
Localizare : Bacău, România
Reputatie : 953
Data de inscriere : 08/06/2022

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeSam 14 Sept 2024, 22:57

Adrian78 a scris:
Ceva trenuri cisterna vin de la.Borzesti Bacău la.Raureni da alea.is pentru Uzina Soda Govora

Navetele de Răureni - Borzești circulă pe M100 - M500

Adrian78 a scris:
PSP Cargo au și acuma tren Vințu de Jos Constanta pe M200-201-101

Ce navetă au? cazane?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18766
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24347
Data de inscriere : 05/10/2010

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 00:27

Da PSP cazane de uree
Era vorba ce trenuri ajung la.Raureni pe M201 nu pe.unde vin.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13108
Data de inscriere : 06/04/2012

201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitimeVin 20 Sept 2024, 12:21

Vitosa a scris:

Ce mai avem pe 201 (@adirmvl ajută-mă), Oltchimul mai funcționează? Era ceva combinat și la Govora.

Oltchimul merge, dar stiu ca dupa privatizare s-a renuntat la unele sectii. Din pacate USG nu mai functioneaza (a se vedea cifra de afaceri https://www.listafirme.ro/ciech-soda-romania-sa-1467188/) din ceva cauza. Zic din ceva cauza pentru ca in presa a aparut ca ar fi scumpit CET-ul aburul la un nivel la care functionarea USG ar fi devenit nerentabila. Alro da, mai merge.
Sus In jos
Continut sponsorizat





201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt   201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt - Pagina 51 Icon_minitime

Sus In jos
 
201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
Sus 
Pagina 51 din 52Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 27 ... 50, 51, 52  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 219 : Valcele - Ramnicu Valcea
» Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele)
» Utilizarea vehiculelor pe linia 201 Piatra Olt–Băbeni–Podu Olt
» Ramnicu Valcea - Sibiu 12.08.2009
» Plecari/sosiri Ramnicu Valcea

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-
Mergi direct la: