Aici mi se pare locul cel mai indicat pentru a posta urmatoarele informatii referitoare la linia 201 si ce a fost " de capul ei " pana-n 1996.
Piatra Olt - nu stiu exact unde s-a ajuns cu discutia racordului de evitare ( 901 - triaj ), dar mecanicul cu care am vorbit, in 1983 cand a inceput sa faca naveta la Craiova mi-a spus ca nu era niciun racord.
Arcesti - avea o linia spre fabrica de ciment ( silozul de langa este o particica a fabricii, ce a mai ramas din ea ) si spre moara Arcesti, fiind si acolo silozuri. Linia se ramifica dupa semaforul de iesire inspre Piatra Olt ( nu mai are rost sa spun cap X, Y, se incurca oamenii ) si facea o curba la dreapta ducandu-se in curtea fabricii si inspre siloz. Nu mai exista in teren.
Colibasi a fost gara candva, acum nu-ti vine sa crezi ca nu a fost vreodata vreo constructie pe acolo.
Strejesti - are linie spre depozitul de armament, linia este si acum in teren si este functionala. Depozitul se afla in padure.
Zlatarei - ca tot m-a intrebat userul Jhonyla daca a avut linie spre uzina mecanica Dragasani, da, a avut. In directia Zlatarei - Dragasani, pe partea dreapta se ramifica linia spre fabrica de jenti, linie functionala ( am inteles ca au si un LDH in curtea fabricii - aici vin navetele cu rulouri de tabla am inteles ), iar in partea stanga se ramifica linia spre uzina. Linia a fost scoasa undeva prin 2000.
De Dragasani nu am prea multe informatii.
Calina - linie spre balastiera.
Zavideni - linie spre balastiera.
Fiscalia - linie spre balastiera.
Ionesti - nu avea linie spre balastiera, insa se ramifica o linie spre o fosta fabrica de ciment, la iesire spre Babeni in partea dreapta. Tot aici veneau rabele cu carbuni de la Berbesti si ii incarcau in vagoane.
Babeni - ce e si astazi.
Govora - ce e si astazi dar cu toate liniile functionale si trafic de trafic.
Riureni - aceasi situatie ca si astazi, numai ca atunci cu mult mai mult trafic.
Ramnicu Vilcea - la fel.
Bujoreni - aici se incarcau containere, inca mai este si utilajul respectiv si cateva platforme.
Daesti - nimic.
Calimanesti - la fel, iar de aici incepe partea frumoasa.
Din Calimanesti linia cobora undeva la maxim 15 metrii fata de terasamentul actual, linia fiind mutata din cauza ca Oltul incepuse sa creasca, atunci a inceput si constructia barajelor.
Pausa h. - Pausa era undeva la 15 metrii fata de unde e halta actuala si mai infata pozitionata.
Manastirea Turnu - avea 4 linii, era punctul cel mai important, de cand a fost desfiintata ca HM. au scos si BLA-urile din functiune.
KM 318 - cand linia era pe vechiul traseu, sus in munte era cariera de piatra. Piatra venea cum e la Costesti, pe benzi, o macina si cadea dupa direct in vagoane. Halta respectiva a existat si pe vechiul traseu, era pentru a aduce oamenii la munca. Si pt. cariera si pt. tuneluri.
Cozia - asa a fost mereu, la Cozia linia revine pe traseul actual.
Lotru - trafic greu cu cherestea de la fosta fabrica din Brezoi.
Betel - a fost gara.
Cornet - avea peste 10 linii si balastiera.
Balota - nimic important.
Robanesti, portiunea cuprinsa intre cele 2 semafoare de iesire masura cca. 2 km. Avea 10 linii, era cel mai important punct de incrucisare. Trecand foarte multe marfare, trebuiau multe HM-uri. Inca putin si dublau linia, pregatisera deja terasamentul intre Robanesti si Balota. Se poate vedea si astazi terasamentul liniei a doua ce trebuia doar montata. Nu stiu daca facusera studiile de fazabilitate, insa in zona cu probleme ( Raul - Vadului - Valea Fratelui ) voiau sa mute linia prin munte - sau ceva de genul am inteles - nu s-a concretizat niciodata.
Caineni - punct de incrucisare.
Riul Vadului - fost depou, 18 linii, activitate intensa, liniile coborau pana aproape de Olt, am inteles ca era ori o fabrica de cherestea ori balastiera, nu imi mai aduc aminte exact. Si cam atat, informatiile le am de la un mecanic ce a prins vremurile respective. Chiar daca tot ce am enuntat mai sus tinde spre SF, a fost cand adevarat.