|
| Revista presei | |
|
+70TER200 get. Capsuneanu alex.barac.5 apmatei CristyanC George CFR NicuS cristi ar rich1974 riciu laur 133 Semafor mtk aris86 Shinkasen gvd COSTACHE MIHAIL cristi CFR TVlad AndiCFR bubu Ciprian sp59 Petre_IFTE Nicolae Sabik kristi kkk CristianSM AeroX alliens Luna DAS 2011 nenuandrei Caspar Florin C cristy79 19jimmy84 Vitosa cfr500 ravers75 alex.alexus.tm Adirmvl spiderpc ets2oltromânia DPS marius664 ldh80 Warrington IonutCFR2009 florin94 didinul Andrey_tm laurentzu Vice30 mielutu zburator ciprian71 DUAL 92Dragos @ndrey cardinal Nesebar dan tm Katalyn Rarau LanceR Dr2005 Adrian78 neluadi razvan - trenuri 74 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 15:56 | |
| Ceea ce conteaza este eliminarea calatoriei fara bilet, indiferent prin ce mijloace! Nu poate exista mila sau compasiune pentru cei care calatoresc fara bilet!
Ba inca multi din ei- au fost nenumarate cazuri- agreseaza personalul CFR, distrug sau degradeaza materialul rulant, etc! Pai astia ar merita batuti ca hotii de cai, sa nu se mai ridice de jos!
Cred ca majoritatea controlorilor sau sefilor de tren ar fi de acord cu masurile propuse de mine! Ba inca astazi vad ca sunt si femei controloare de bilete! Ori nu stiu ce ar putea face o femeie controloare de bilete când gaseste vreun grup de 15-20 de tigani fara bilet!
Ar fi interesant de vazut ce pateau sau la ce riscuri se expuneau controlorii de bilet , pe vremea când circula CFR-calatori la Oltenita! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 16:16 | |
| - Warrington a scris:
- Înseamnă că personalul e supra-dimensionat, dacă pot fi scoși din birouri pentru asemenea acțiuni. Își poate imagina cineva personalul de la Deutsche Bahn sau de la Virgin Trains scos din birouri pentru acțiuni de control în teren?!
Nu, personalul nu e supradimensionat, pur şi simplu se întârzie alte lucrări de birou pentru a se trimite angajaţii pe teren. Nu o să-ţi mai răspundă ţie la petiţii în 5 zile, o să îţi răspundă în 30 (maximul prevăzut de lege), de exemplu. - Adrian78 a scris:
- Și șefii de gara au drept de control în tren
Da, dar au dreptul de a aplica doar contravenţia din HG 203/1994. Adică îţi pot da amendă (atenţie, amenda constituie venit la bugetul de stat, nu la CFR Călători), nu îţi pot încasa contravaloarea biletului la preţ de tren. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 18:16 | |
| - ciprian71 a scris:
- Ar trebui instaurata disciplina de fier,altfel nu se mai poate.Democratie prost inteleasa si daca va uitati bine la toate aceste filme gasim acei cetateni care ne ignora peste tot.In trasportul in comun,va spun sincer uneori imi este jena ca platesc calatoria, acesti indivizi se uita la mine de parca cine stie ce am facut si zambesc ca si cum doar prostii platesc.Gandesc ca au doar drepturi nu si obligatii.
Se întâmplă asta și la operatorii privați? Dacă nu, de ce nu? Nu am experiențe foarte recente, dar prin 2004-2005 mai ajungeam ocazional prin Tg.Neamț și la plecare se uita ”nașul” urât la mine când mă duceam la casierie să-mi iau bilet, iar de vreo două ori chiar mi-a spus direct să nu mă mai duc la casierie. Uneori trenul era plin, dar la casiere se vânduseră doar 8-10 bilete, restul ”cotizau” la ”naș”. Cine i-a învățat pe oameni să circule așa, nu tot personalul CFR? Cine dădea șpagă pentru angajarea la CFR, nu tot personalul CFR? ”Disciplina de fier” trebuie instaurată mai întâi în rândul personalului CFR, restul se rezolvă de la sine. Mă îndoiesc că Poliția TF nu-i oferă asistență controlorului, dacă e cazul. Dar de-obicei are el grijă să nu fie cazul. Și după ce oamenii s-au învățat așa ani întregi, e de înțeles că au trecut și la pasul următor, circulă fără să-i mai dea nimic nici ”nașului”. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 18:22 | |
| - ldh80 a scris:
- Ceea ce conteaza este eliminarea calatoriei fara bilet, indiferent prin ce mijloace! Nu poate exista mila sau compasiune pentru cei care calatoresc fara bilet!
Nu e vorba de milă sau compasiune, e vorba de costuri. Nu poți să pregătești polițiști capabili să folosească arme de foc și să-i folosești după aceea drept controlori la CFR. În Anglia toate stațiile de tren sunt cu turnicheți și de multe ori trebuie să introduci din nou biletul și la sosire, ca să ieși, nu doar la stația de plecare ca să intri. Adică există și soluții civilizate și nu vine nimeni cu justificări patetice de genul întârzierii răspunsului la petiții |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 18:51 | |
| Am calatorit destul de des pe linia 203 Brasov - Zarnesti.Este administrata de Regiotrans,exista casierii la ambele gari si este coada mereu.In tren,prezinta toti biletul iar cei ce urca din garile fara case, sunt nasii, impresionant de vigilenti, ii si aborda pe calatori si le emite pe loc un bilet dintr-un aparat electronic.Acum ce sa zic si biletul costa foarte putin, la cei 27 de km. am platit 4 lei iar din statiile intermediare nu costa mai mult de 2.50 lei.Ar fi si penibil sa nu ai bani de un bilet atunci cand te urci in tren. La intoarcere obisnuiam sa ma intorc cu Softrans Brasov- Bucuresti.Aici e la fel.Cu cateva zile imi rezervam doar locul din trenul de intoarcere si plata calatoriei o faceam in tren.La fel bilet obtinut in cateva secunde dintr-un aparat electronic.Sincer nu am intalnit pe cineva sa nu aibe bani de un bilet, costul fiind de 40 lei in acest caz. Bun in ambele cazuri nu am vazut acele fete de indivizi.Si poate in prima faza ar trebuii ca CFR sa achizitioneze pe rutele cu rata scazuta de plata a biletelor dar cu un grad de ocupare ridicat in respectivele trenuri, astfel de aparate electronice atasate la o tableta. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 19:27 | |
| https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi1v_7z7qDPAhXEPxoKHYVdB3QQFgguMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2Fstiri%2Fsci-tech%2Fauto%2Frenault-muta-in-maroc-productia-logan-mcv-571451&usg=AFQjCNEpPlY9YekmQwvQ8NjSTyf_FzIbqg Ce inseamna sa nu pui la punct infrastructura feroviara. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 21:37 | |
| Maşinile break, SUVurile şi maşinile mai mici au mare căutare în Europa, pe când berlinele nu (în Belgia în 2 zile am văzut, pe numărate, 15 berline, din care 13 Mercedes, 1 VW şi un... Logan). După mutarea asta sigur se vor extinde şi liniile de producţie de Duster şi Sandero de acolo. Loganul deja e asimilat în Rusia (Renault Logan) şi Turcia (Renault Symbol III), că acolo e la modă berlina. Tare îmi e că în 10 ani Dacia România va produce doar ceva piese, poate şi motoare iar în rest vor rămâne doar serviciile de IT şi call center, că astea necesită doar net şi telefon, la care stăm bine (din fericire). Chestia e că dacă Dacia pleacă, vor muri şi zecile de fabrici de componente.
Bine, problema asta e generală la nivelul Europei, nu are a face doar cu infrastructura. Legislaţia muncii în UE e foarte strictă, la fel şi salariile minime... marocanii ăia lucrează pe un salariu mediu de vreo 1000 lei de-ai noştri, în vreme ce muncitorii de la Mioveni au salariul mediu vreo 2500. Din diferenţa asta de salariu, îşi permite Renault să achite taxele vamale pentru a aduce maşinile produse în Maroc. Nu mai zic de legislaţia de mediu, mult mai permisivă în Maroc decât la noi.
Nu ştiu însă ce calitate au maşinile făcute în Maroc... se ştie că Loganul nostru are tablă (de Sidex?) foarte subţire, dacă atingi o maşină în parcare ai înfundat aripa (cine a păţit-o ştie la ce mă refer). Am văzut în showroom Dacia Dokker produsă în Maroc şi am rămas şocat, tabla era chiar mai subţire decât pe Loganul expus alături... chiar mi s-a părut mai îngrijit lucrat Loganul făcut la noi decât Dokkerul marocan. Sau o fi fost varianta de Dokker pentru România? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 21:52 | |
| Dar o intrebare. Cum si prin ce mijloace se reusea ca inainte de 1989 mersul cu "nasul" sa fie mult mai putin raspandit decat azi ?
Este adevarat ca inainte de 1989 ceferistii erau si mult mai uniti intre ei, mai disciplinati, formand "a doua armata a tarii"! Pai pe vremea lui nea' Nicu nu cred ca indraznea vreun tigan blatist sa sara la bataie la controlor (nici chiar pe linia Bucuresti-Oltenita)- atunci ceferistii fiind mult mai multi si mult mai uniti intre ei, daca indraznea vreun tigan sau blatist sa sara la bataie controlor, in prima statie cred ca-si lua o bataie sanatoasa tiganul de la ceilalti ceferisti!
Apoi atunci si militia TF cred ca-si facea mult mai bine datoria- nu cred ca inainte de 1989 statea mult la discutii militia TF cu cei prinsi fara bilet! Era mult mai multa ordine, disciplina si fermitate, cel putin in transportul feroviar! |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 21:59 | |
| "Nașul" nu era angajat pe bază de șpagă, ăsta era marele secret. Când angajezi oameni pentru șpaga pe care o dau, își vor scoate însutit banii pe care i-au dat drept șpagă pentru angajare. E o selecție inversă, selectezi hoții ca să îi pui paznici la tren Iar al doilea aspect e că șpaga nu se termină odată cu angajarea: ”nașii” cotizează permanent la șefii din Regională, de asta lucrurile sunt lăsate în continuare așa. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 22:12 | |
| Se mergea cu naşul la greu pe vremea aia. Doar că nimeni nu spunea nimic... naşul oricum îşi lua salariul de la stat, iar oamenii muncii trebuiau să aibă cu ce să facă naveta, nu risca nimeni să îi dea jos, că nu ştia cu cine era rudă PCR-istul şef pe întreprinderea respectivă. Alte întreprinderi cumpărau abonamente pentru muncitorii lor. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 22:36 | |
| - Dr2005 a scris:
- Maşinile break, SUVurile şi maşinile mai mici au mare căutare în Europa, pe când berlinele nu (în Belgia în 2 zile am văzut, pe numărate, 15 berline, din care 13 Mercedes, 1 VW şi un... Logan). După mutarea asta sigur se vor extinde şi liniile de producţie de Duster şi Sandero de acolo. Loganul deja e asimilat în Rusia (Renault Logan) şi Turcia (Renault Symbol III), că acolo e la modă berlina. Tare îmi e că în 10 ani Dacia România va produce doar ceva piese, poate şi motoare iar în rest vor rămâne doar serviciile de IT şi call center, că astea necesită doar net şi telefon, la care stăm bine (din fericire).
Chestia e că dacă Dacia pleacă, vor muri şi zecile de fabrici de componente.
Bine, problema asta e generală la nivelul Europei, nu are a face doar cu infrastructura. Legislaţia muncii în UE e foarte strictă, la fel şi salariile minime... marocanii ăia lucrează pe un salariu mediu de vreo 1000 lei de-ai noştri, în vreme ce muncitorii de la Mioveni au salariul mediu vreo 2500. Din diferenţa asta de salariu, îşi permite Renault să achite taxele vamale pentru a aduce maşinile produse în Maroc. Nu mai zic de legislaţia de mediu, mult mai permisivă în Maroc decât la noi.
Nu ştiu însă ce calitate au maşinile făcute în Maroc... se ştie că Loganul nostru are tablă (de Sidex?) foarte subţire, dacă atingi o maşină în parcare ai înfundat aripa (cine a păţit-o ştie la ce mă refer). Am văzut în showroom Dacia Dokker produsă în Maroc şi am rămas şocat, tabla era chiar mai subţire decât pe Loganul expus alături... chiar mi s-a părut mai îngrijit lucrat Loganul făcut la noi decât Dokkerul marocan. Sau o fi fost varianta de Dokker pentru România? Dacia importa si tabla din Slovacia |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 23:29 | |
| - Dr2005 a scris:
- Se mergea cu naşul la greu pe vremea aia. Doar că nimeni nu spunea nimic... naşul oricum îşi lua salariul de la stat, iar oamenii muncii trebuiau să aibă cu ce să facă naveta, nu risca nimeni să îi dea jos, că nu ştia cu cine era rudă PCR-istul şef pe întreprinderea respectivă. Alte întreprinderi cumpărau abonamente pentru muncitorii lor.
In cazul muncitorilor navetisti, din cate stiu, inainte de 1989, costul abonamentelor pe CFR li se retineau automat de catre intreprinderi, pe statul de plata! Deci acestia chiar sa fi vrut sa fi mers cu "nasul", nu aveau cum! Apoi pretul biletelor de tren fiind destul de mic in comparatie cu salariile, nimeni nu prea aveea interes sa riste sa mearga cu "nasul" (era mult mai rentabil sa-ti cumperi un bilet de cativa lei, decat sa risti sa platesti o amenda de sute de lei). Oricum, pretul mic al biletelor era compensat dpdv financiar de CFR, prin incasarile foarte mari obtinute din transportul de marfa. Eu ma refeream la altceva. La faptul ca inainte de 1990, ceferistii fiind mult mai multi, mai uniti, si avand un prestigiu in societate mult mai mare ("a doua armata a tarii"), erau mult mai rare cazurile in care personalul CFR sa fie agresat. Inainte de 1989, tata a calatori cu trenul (cand a fost la contractari de marfa la Gaesti sau Targoviste), inclusiv cu trenurile curse-muncitoresti pe acele rute! Si desi acele trenuri erau pline de muncitori navetisti, care dupa iesirea din schimb aveau nelipsita sticla de tuica "Ochii lui Dobrin", totusi erau cuminti- in sensul ca toti aveau abonamente, nici unul nu mergea cu "nasul", nu faceau scandal, nu distrugeau vagoanele, etc! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 21 Sept 2016, 23:42 | |
| Îţi spun eu că mai toată lumea mergea cu naşul. Şi ai mei când erau studenţi şi plecau la munte, se înţelegeau cu naşul, în 99% din cazuri funcţiona, deşi odată i-a dat jos în Tg. Jiu şi au făcut noaptea acolo.
Tatăl tău când mergea la contractare avea ordin de deplasare, deci unitatea unde lucra îi deconta transportul. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 22 Sept 2016, 07:39 | |
| Este adevarat ca unitatea i deconta transportul!
Insa o intrebare- conform legii, inainte de 1989, care era sanctiunea care i se putea aplica unui controlor de bilete prins ca a luat spaga ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 22 Sept 2016, 07:43 | |
| Putea risca desfacerea contractului de munca (cu celebra litera i) si sa faca inchisoare ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |