|
| Revista presei | |
|
+70TER200 get. Capsuneanu alex.barac.5 apmatei CristyanC George CFR NicuS cristi ar rich1974 riciu laur 133 Semafor mtk aris86 Shinkasen gvd COSTACHE MIHAIL cristi CFR TVlad AndiCFR bubu Ciprian sp59 Petre_IFTE Nicolae Sabik kristi kkk CristianSM AeroX alliens Luna DAS 2011 nenuandrei Caspar Florin C cristy79 19jimmy84 Vitosa cfr500 ravers75 alex.alexus.tm Adirmvl spiderpc ets2oltromânia DPS marius664 ldh80 Warrington IonutCFR2009 florin94 didinul Andrey_tm laurentzu Vice30 mielutu zburator ciprian71 DUAL 92Dragos @ndrey cardinal Nesebar dan tm Katalyn Rarau LanceR Dr2005 Adrian78 neluadi razvan - trenuri 74 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 02:08 | |
| Compatimesc firma SOFTRANS deoarece avand doar doua trenuri in prezent, vor fi neincapatoare vineri, sambata, duminica, pentru ca sunt moderne. Chiar ma intreb cum o vor scoate la capat. Regiotrans si TFC vor face fata cu numarul de trenuri din prezent mai ales ca vor fi destui care vor renunta la ei pentru vagoanele mai rapide si mai moderne ale CFR CALATORI, avand in vedere ca pana acum conta pretul scazut.
La IR-urile intre Craiova - Sibiu, Sibiu - Timisoara Nord, Timisoara Nord - Targu Mures, Cluj N. - Rm. Valcea, Bucuresti N. - Tulcea, Iasi - Brasov, Cluj Napoca - Satu Mare, + IR-urile fara tarife regio Bucuresti - Pitesti (Craiova), toate acestea si retur care vor fi mai aglomerate cu studenti, ceferisti, pensionari, si CFR CALATORI nu va face deloc profit cu ele.
Nu mai spun de IR-urile Bucuresti - Rm. Valcea si retur unde vor fi necesare trei desiro in zilele de vineri si duminica, deoarece unii vor renunta la autocare pt. tren chiar daca vor face cu 1 ora in plus. La aceste doua trenuri CFR CALATORI va observa o parte din potentialul de pasageri pe care l-ar putea castiga daca ar fi linie Pitesti - Valcea.
Dar consider ca cele mai aglomerate vor fi interregionalele 1921, 1922, 1836.
Ideal ar fi ca studenti sa calatoreasca cu cele mai putin aglomerate, sa mergem noi cei care platim bilete cu IR la tarife de regio. |
| | | get.
Numarul mesajelor : 165 Reputatie : 5248 Data de inscriere : 24/12/2010
| Subiect: reguli Sam 21 Ian 2017, 02:17 | |
| Ar trebui sa fie urmatoarele reguli: Pe baza documentului "Structura anului universitar" transmis de catre fiecare universitate acreditata din tara, se dispun urmatoarele: 1. se suspenda emiterea de bilete gratuite in perioada sesiunilor de iarna si vara, exceptand: a) biletele emise la cerere pentru studentii navetisti in limita a 80 km departare de domiciliu (dovada cu C.I, exclusi flotantii), b) cererile nominale inaintate de catre universitati pentru emiterea de bilete gratuite pentru studentii care vor efectua practica/aplicatia de teren/participari confirmate la conferinte si evenimente in alta localitate din tara, in timpul sesiunii din calendar. 2. in timpul vacantei de vara: a) la trenurile de rang superior celui Regio, studentii pot beneficia gratuit de un numar de 12 calatorii simple, in baza cupoanelor acordate, la cerere, de catre universitati, b) calatoriile cu trenurile de rang Regio sunt nelimitate, c) studentii pot beneficia de bilete emise cu 50% reducere la trenurile de rang superior celui Regio in cazul epuizarii numarului de calatorii gratuite sau in cazul neprezentarii cupoanelor. 3. in afara perioadelor mentionate mai sus: a)la trenurile de rang superior celui Regio, studentii pot beneficia gratuit de un numar de 20 de calatorii simple acordate semestrial; b) calatoriile cu trenurile de rang Regio sunt nelimitate Cum se aplica punctul 1: Pentru verificarea eligibilitatii ori se vor emite legitimatii noi (in viitor) care sa contina un numar unic de identificare pentru fiecare universitate in parte ori se aplica stampila cu numarul unic de identificare al universitatii pe legitimatia actuala, iar operatoarea de la ghiseu va apasa tasta F10 sau care o fi libera din meniul principal si va introduce numarul de pe legitimatie format din: Folosim cele 4 macroregiuni actuale: 1. N-V si Centru, 2.N-E si S-E, 3. Sud-Muntenia si Bucuresti, 4. S-V si Vest si apoi codul universitatii (ierarhizat in functie de nr. de studenti) + inca o cifra daca alte facultati din cadrul universitatii au alta data pentru sesiune. Oradea (BH). 14 - sesiune normala la majoritatea facultatilor din cadrul Universitatii din Oradea; 141 - Facultatea de Medicina si Farmacie care are alt calendar, s.a.m.d Oradea (BH). 114 - Universitatea Crestina "Partium"; 1141 daca ar avea o specializare cu alt calendar Marghita (BH) 45 - Univ. "Vasile Goldis", ramane acelasi indicativ pentru ca structura anului univ. nu are modificari la filiala din Marghita In eventualitatea ca ar aparea modificari mai multe de la an la an, pe verso se poate aplica/scrie si stampila numarul unic actualizat. Cum se aplica punctul 2: Inainte de vacanta de vara se vor acorda 12 cupoane similare celor acordate pensionarilor. Din statia de prezentare nu se va putea emite bilet pentru alte relatii decat cele cu plecare din statia de prezentare, exceptand biletul dus-intors.
Ultima editare efectuata de catre get. in Sam 21 Ian 2017, 03:09, editata de 5 ori (Motiv : adaugare) |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 07:26 | |
| Ha ha ha, ia priviti: deci cineva a stat pana la 3 dimineata sa cloceasca o idee trasnita de a limita calatoriile studentilor intr-un mod mai haotic decat era deja cu actualele cupoane care trebuie eliminate. Si el propune acum alte cupoane ... Nu se poate pricepe ideea ca scopul ar fi automatizarea procesului de cumparare bilete (online), sa nu mai avem parte de orori cumplite in perioada sarbatorilor, in garile mari, cand isi fac aparitia hoarde de calatori (printre care studentii preponderent).
Sa nu se inteleaga ca sustin gratuitatile pentru studenti in mod nelimitat, nicidecum, dar omuletul de dinainte chiar fabuleaza grav, intr-un mod deloc eficient pentru sistem. E chiar mai rau ca pana acum.
Trebuia rezolvat un banal 50% nelimitat la R si IR clasa a 2-a (sa se poata cumpara online). Era arhisuficient.
Dar din moment ce nu va fi asa atunci cel mai corect ar fi ca un OTF sa vanda un numar limitat de locuri gratuite la fiecare tren cu justificarea ca nu isi permite sa puna la dispozitie suficiente vagoane astfel incat sa mai aiba loc de studenti si alte categorii sociale de calatori. De ce sa nu aiba un OTF dreptul asta pentru a asigura un transport civilizat? De ce sa transporte oamenii ca animalele? Cum ar fi 25% - 30% din capacitatea trenului? De exemplu la 260 locuri se vand 65 bilete gratuite pentru studenti, la 70 locuri (Desiro) vreo 20. In felul asta se incurajeaza achizitionarea biletului anticipat si mai ales online, iar restul studentilor platesc 50%, astfel ca nici nu vor simti nevoia sa se plimbe in fiecare weekend aiurea (si nu doar acasa la ei). Eu asa zic ca ar fi cel mai civilizat in masura in care se va dori ca aceste gratuitati sa poata fi sustinute fizic.
Adica, sa ne gandim logic, ce satisfactie are CFR Calatori ca plimba vineri si sambata 4/5 trenuri spre Suceava numai pline de studenti? E normal in primul rand ca prioritate sa aiba in tren aia care platesc direct la CFR Calatori. Si daca mai raman locuri libere (desi asta este posibil intr-un interval ca marti-joi) nu e vreo paguba. |
| | | get.
Numarul mesajelor : 165 Reputatie : 5248 Data de inscriere : 24/12/2010
| Subiect: i-auzi Sam 21 Ian 2017, 13:29 | |
| Este absolut foarte simpla toata treaba. Pentru anul universitar 2016/2017, structura anului universitar s-a publicat de catre Universitatea din Oradea pe 14.12.2015. Deci pana la prima sesiune de examene din 23.01.2017, va rog sa va ganditi cat timp este alocat pentru implementarea acestor date in sistemele fiecarei societati feroviare. Si daca sunt in total peste 90 de institutii de invatamant superior acreditate sau autorizate provizoriu, tot au timp berechet! Ba mai mult as extinde si pentru sesiunea de restante si mariri de note neemiterea de bilete gratuite. Pentru compensarea cheltuielilor, studentii vor putea achizitiona doar bilete cu tarif integral in timpul sesiunii, intrucat se presupune ca acesta are ca ocupatie principala studiul pentru o evaluare cu nota maxima.
Referitor la "cozile de asteptare", studentii pot lua online biletul de calatorie, prezentand dovada, iar in timpul vacantei de vara i se va retine cuponul/talonul direct de catre controlor. Evident si in sistemul online se verifica eligibilitatea studentilor.
Este necesara limitarea numarului de calatorii pentru a preveni abuzurile. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 14:30 | |
| Daca se doreste achizitionarea biletului on-line poate fi posibil doar intr-o singura varianta.Prin emiterea de carduri CFR asemanatoare cu un card bancar, in care sunt introduse toate datele studentului si prin intermediul unui pin. identic platilor on-line se poate achizitiona biletul respectiv.Studentul va trebuii sa posede in timpul calatoriei acel card CFR impreuna cu biletul de calatorie.Este solutia adoptata de catre compania H-START, calatorilor ce au reduceri de transport. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 15:57 | |
| Pai si cine sa suporte costurile cu emiterea si administrarea a aproape 500.000 de carduri (cam asta e numarul total al beneficiarilor acestei pomeni nemaiintalnite in lumea civilizata)?
Sunt atatea probleme tehnice ca sa poti implementa aceasta noua pomana...Nu mai zic de efectele ulterioare care pot fi foarte grave. Si cand te gandesti ca exista un rahat cu ochi pe nume Bajdechi parca, care e toata ziua cu procese importiva CFR Calatori pe la toate curtile de apel din lume, care s-a zborsit zilele trecute ca de ce nu beneficiaza de pomana acum, imediat din secunda 2. Atitudine de cersetori, asa au fost educati probabil din familie - le dau babacii milioane sa sparga in cluburi, pe tzoale si telefoane cu mar, iar 3 lei de tren nu au si l-au pus pe terminatul ala de Bajdechi sa faca procese peste procese ca vor pomenile acum, imediat, deja CFR e in intarziere.
Nesimtirea a ajuns cat casa in tara asta, atata nerusinare nu cred ca a mai fost niciodata, toti neterminatii au drepturi si alearga dupa pomeni pe spinarea altora, adica a noastra, a prostilor. Nu avem cum sa ne revenim daca astea cica sunt noile generatii. Vai de capul lor (si al nostru)... cica trogloditii astia ne vor plati noua pensia. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 17:10 | |
| Card de calatorie, in genul acesta ma refer: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/klubkartya/start-klub-kartyacsalad-eljen-az-utazas-szabadsagaval Bine cardurile respective au un alt scop si sunt emise in altfel de conditii.Simplitatea obtinerii datelor atat a biletelor de calatorie cat si a situatiei financiare on-line. Achizitia cititoarelor de card va poate un al doilea esec dupa cardurile de sanatate.Asa ca pentru noi ramane varianta clasica si rabdarea de a cumpara bilet de la casierie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 19:09 | |
| Nimeni nu are bani să administreze 492384 (da, atâţia s-ar încadra acum la facilităţi, faţă de circa 1.000.000 câţi ar fi fost dacă această facilitate s-ar fi dat în 1990) carduri şi să doteze cu cititoare de carduri vreo 3000 de şefi de tren şi 10.000 de case de bilete. De fapt, Ministerul Educaţiei abia are bani să tipărească actualele legitimaţii şi cupoane, dar cum nu e în stare să asigure un format standard de carnet de student, oferă aceste legitimaţii.
Uitându-mă la cifrele astea, îmi vine rău. Mă refer, desigur, la scăderea dramatică a numărului de studenţi. Tinerii nu îşi mai permit o facultate. Iar după ce cresc, se apucă să scrie mesaje kilometrice pe forumuri despre pomanagii de studenţi... _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 19:15 | |
| Saracutii de ei, nu au bani de facultate dar bani de bautura, droguri si sa se calareasca prin camine au........ |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 20:16 | |
| Nebunia dupa putere PSD a aruncat in joc si aceasta promisiune prosteasca.S-au facut toate in tara sta si a mai ramas aceasta gratuitate de facut.Propunerea cu cardul era una eficienta de ambele parti.Insa ea nu poate fi pusa in practica decat intr-o tara cu nivel ridicat de viata.Acele carduri puteau fi platite totusi de beneficiari, prin intermediul unei taxe de procesare, asa cum procedeaza bancile ca doar ele stiu sa nu piarda.Pomanagii, sunt defapt victime acestei prosteli si care vor plati mai tarziu prin taxe si impozite mai piperate si desigur un trasport feroviar incert. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 20:30 | |
| Legea e lege şi se va aplica.
Să sperăm că va contribui la creşterea numărului de studenţi. _________________ :TTT:
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 21:04 | |
| Sa inteleg ca scopul acestei legi cu gratuitatea ar avea defapt un alt scop?De a atragemai multi tineri sa studieze in facultati?Seama intr-un fel cu laptele si cornul, unde pentru multi din tara asta isi trimit copii la scoala pentru scuti o masa acasa.E naucitor daca acesta este adevarul.Adica eu sa fiu conditionat de o gratuitate pentru a ma realiza in viata?Cred ca am imbatranit sau sunt depasit de situatie.In 1990 nu ma gandeam sa beneficiez de vreo gratuitate sa pot studia.A fost doar dorinta mea de a ma realiza, de a avea sansa sa lucrez intr-un domeniu unde imi place, de a-mi dezvolta aptitudinile. PSD s-a gandit doar la putere.Nu pot crede ca erau ingrijorati de numarul in scadere al studentilor. Nu sunt deacord cu ideea ca studentii sunt saraci.De ce s-a pus stampla asta pe ei?Daca PSD ar fi avut acest interes, ar fi cerut adeverinta de venit al familiei.Si ar fi beneficiat doar studentii care intr-adevar nu au bani sa se deplaseze la facultate si spre casa.S-ar fi stabilit fiecarui student o ruta personalizata si doar pe acea ruta ar fi beneficiat de gratuitate. S-ar putea sa fiu incomod cu aceste idei, dar in calitatea mea de antreprenor privat si economist imi strafulgera astfel de idei cu adevar aficiente pentru studenti dar si pentru transportator. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 21:55 | |
| - Dr2005 a scris:
- Uitându-mă la cifrele astea, îmi vine rău. Mă refer, desigur, la scăderea dramatică a numărului de studenţi. Tinerii nu îşi mai permit o facultate. Iar după ce cresc, se apucă să scrie mesaje kilometrice pe forumuri despre pomanagii de studenţi...
Nu cred ca partea financiara a dus la injumatatirea numarului de studenti ! Sa faci o facultate nu era usor nici inainte, nici dupa 1989, iar azi nivelul de trai a crescut. SOCIETATEA a facut ca tinerii sa nu-si mai doreasca studii superioare. Nu sunt locuri de munca, patronii nu te angajeaza conform studiilor, ei cer experienta pe care nu o ai, la stat posturile mai bune se ocupa cu pile. Au mai ramas tentante Dreptul, Medicina, Agronomia si IT-ul. Plus cele cateva mii de liceeni care-si permit sa studieze afara. In rest tinerii pleaca dupa BAC in Europa la munci slab calificate dupa modelul parintilor sau altor rude, vor sa castige bani repede pentru masina+casa, nu au familie, nu au copii, nu ii intereaza asigurarile si pensia. Partea care pe mine ma bucura este ca multi dintre cei care nu urmeaza o facultate au inceput sa se orienteze si spre meserii ca ospatar/bucatar, sofer de TIR, meserii care se cer in Romania si care le asigura venituri ( nu salar ) peste medie. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 22:29 | |
| - Dr2005 a scris:
- Legea e lege şi se va aplica.
Să sperăm că va contribui la creşterea numărului de studenţi. Ce gandire ........... adica conteaza cantitatea nu calitatea. Cineva avea o vorba si fara sa fac o aluzie la cineva sau sa fie o jignire dar este un adevar la ce ai zis: "Prosti cu diploma" |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Ian 2017, 22:37 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Dr2005 a scris:
- Uitându-mă la cifrele astea, îmi vine rău. Mă refer, desigur, la scăderea dramatică a numărului de studenţi. Tinerii nu îşi mai permit o facultate. Iar după ce cresc, se apucă să scrie mesaje kilometrice pe forumuri despre pomanagii de studenţi...
Nu cred ca partea financiara a dus la injumatatirea numarului de studenti ! Sa faci o facultate nu era usor nici inainte, nici dupa 1989, iar azi nivelul de trai a crescut. SOCIETATEA a facut ca tinerii sa nu-si mai doreasca studii superioare. Nu sunt locuri de munca, patronii nu te angajeaza conform studiilor, ei cer experienta pe care nu o ai, la stat posturile mai bune se ocupa cu pile. Au mai ramas tentante Dreptul, Medicina, Agronomia si IT-ul. Plus cele cateva mii de liceeni care-si permit sa studieze afara. In rest tinerii pleaca dupa BAC in Europa la munci slab calificate dupa modelul parintilor sau altor rude, vor sa castige bani repede pentru masina+casa, nu au familie, nu au copii, nu ii intereaza asigurarile si pensia. Partea care pe mine ma bucura este ca multi dintre cei care nu urmeaza o facultate au inceput sa se orienteze si spre meserii ca ospatar/bucatar, sofer de TIR, meserii care se cer in Romania si care le asigura venituri ( nu salar ) peste medie. Multi pleaca in afara pentru ca dupa ce fac un amarat de liceu si ala tras de par ca nu stiu nimic dupa 12 clase se urca pe autocar si direct in Italia/Spania/Franta/Germania de unde se intorc la 23 de ani cu mii de euro in conturi si cu masini straine, sunt mai realizati ca unu care sta aici si moare de foame prin camine sa aibe o diploma dupa 3-4 ani de "chin" timp pierdut pentru unii pe carca parintilor ca acei oameni se chinuie sa ii tina in spate oameni in toata firea la 1,80 zdraveni si in putere doar distractie au in cap pe carca parintilor. Jos palaria pentru aia care fac facultate si au si un loc de munca, aia da, chiar se chinuie sa realizeze ceva in viata si aia chiar merita un ajutor dar sunt destui care ard gazul degeaba, le tot trimite mama si tata bani in cont iar ei o ard in cluburi, pe la cursuri cand si cand iar multe lucrari le fac la comun, si uite asa a terminat o facultate, are o diploma dar nu stie nimic si asta e viitorul tarii. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |