|
| Revista presei | |
|
+70TER200 get. Capsuneanu alex.barac.5 apmatei CristyanC George CFR NicuS cristi ar rich1974 riciu laur 133 Semafor mtk aris86 Shinkasen gvd COSTACHE MIHAIL cristi CFR TVlad AndiCFR bubu Ciprian sp59 Petre_IFTE Nicolae Sabik kristi kkk CristianSM AeroX alliens Luna DAS 2011 nenuandrei Caspar Florin C cristy79 19jimmy84 Vitosa cfr500 ravers75 alex.alexus.tm Adirmvl spiderpc ets2oltromânia DPS marius664 ldh80 Warrington IonutCFR2009 florin94 didinul Andrey_tm laurentzu Vice30 mielutu zburator ciprian71 DUAL 92Dragos @ndrey cardinal Nesebar dan tm Katalyn Rarau LanceR Dr2005 Adrian78 neluadi razvan - trenuri 74 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 8:29 pm | |
| Cred ca cei care merg oricum vor merge mai des acum cu trenul. Plus altii care vor prefera sa ia trenul in loc de autocar. Cei cu masini sint prea basinosi pentru tren. Multi dintre ei. Cei mergand la distante mari vor lua avionul daca pot, deci nu cred ca o sa se mearga cu calatori agatati de vagoane.
Dar mergand pe ideea CFR Calatori, eu daca platesc bilet si daca primesc loc si e trenul plin si pe culoar (desi acum sint mai mult saloane) nu am chef sa fac slalom printre studentii beneficiari de bilete moca (pe bune, chiar folosim termenul de "pomanagiu"?) pana la baie.
PS: Daca va deveni realitate treaba o cred ca o sa fie bine daca din alea 13 etajate o sa aiba 50 de platitori Sibiu - Mangalia la vara. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Vin Ian 20, 2017 8:45 pm | |
| Aglomerate vor fi daca se merge pe aceasta capacitate.Iau cazul meu particular, ce nu beneficiez de nici o reducere in afara de cea de anticipatie.Din pricina banilor merg de 2 maxim 3 ori/an Bucuresti - Arad.Daca beneficiam de reducere 50% cu siguranta mergeam de 5-6 ori/an.Insa daca am reducere 100% va spun sincer as fi mers lunar sa-mi vad familia, prietenii.Studentii cu siguranta isi vor multiplica calatoriile cu siguranta. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:04 pm | |
| Treaba o sa fie ceva de genul, aia merg la disperare zi de zi moca in toata tara, statul nu va avea bani sa deconteze atatea pomeni si brusc CFR se trezeste intr-o gaura neagra. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:11 pm | |
| CFR-Călători a fost destul de uşor de înfrânt de "agentul economic Moş Crăciun". Am făcut vreo 3.000 de km la ultimele sărbători - clasicul 23 Dec-31 Dec. IR 1838 Tmş-Iaşi şi IR 1843 au avut aglomerări şi sute de bilete văndute în picioare/zi. Unicele insule de normalitate au fost vagoanele de clasa 1-a.
"Păpuşa" de Păuşa a fost incărcată la capacitate, iar IR 1741 a avut vagonul de clasa 1 complet plin pănă la Oradea. IR 1723 Caracal-Sibiu în parametrii lui normali slabi, însă IR 1833 între Oradea şi Timişoara foarte bine ocupat.
Dacă fără facilităţile noi au fost în trafic vagoane la limită sau depăşite (pe Timişoara-Cluj-Suceava) e greu de crezut că ar putea face faţă la noile provocări cu studenţii. De urmărit, mai ales că am asistat la o scădere de 2-4 % scădere a numărului de călătorii 2016 vs 2015. Lungul parcurs are o scădere mult mai slabă, dar de aici e evident că scurtul parcurs îşi pierde accelerat clienţii. De undeva trebuie să apară diferenţele, iar oricât ar fi de frânată pierderea de călători, e clar că se pierd din abonaţi şi navetişti. Chiar dacă se câştigă ceva călători cap-coadă sau cross-country.
Cineva care se pricepe şi are cifrele trebuie să facă un document real şi chirurgical asupra situaţiei transportului de călători pe calea ferată- |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:21 pm | |
| In caz ca subventia nu va fi decontata intr-un timp rezonabil si CFR calatori nu vrea sa se afunde intr-un hau, poate renunta cumva la aceasta dispozitie guvernamentala? Nu cunosc, dar presupun ca poate avea o obtiune ca agent economic.Am vazut prea multe intreprinderi distruse prosteste.Parca vor s-o termine sa stim o chestie.Sunt putine reusite in tara asta si sunt extrem, extrem de sceptic ca va fi o reusita.Spre exemplu, guverne la rand s-au laudat cu privatizarea reusita Dacia Pitesti.Dar pe de alta parte parca este pusa rabdarea la incercare cand vine vorba de infrastructura si cum sunt scoase masinile alea din tara.Deja am auzit ca din acest an, mai mult de jumatate din numarul de masini se vor produce in Africa.Adica cu alte cuvinte devine o mare tristete cu reusita mult trambitata. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:36 pm | |
| E corect. Oare se vor deconta cumva sau la nivel apropiat de 100% toate aceste călătorii suplimentare?? Imposibil de realizat, chiar greu de crezut până şi de cei implicaţi. E drept, foarte-foarte mulţi studenţi sunt deja obişnuiţi cu autocarele şi fac cu mâna la trenuri, întrecându-le. Dar - vorba unui coleg - gratis este mai ieftin decăt pe bani, va exista o presiune (pe perioade, anotimpuri, sărbători).
Până acum vagoanele revizuite pentru sezoniere deveneau excedentare în celelalte luni. Sau folosite chibzuit. De acum e vorba de profesionalism şi de utilizare a acelor oameni experimentaţi. Perioadă interesantă!!
Nu ştim ce iese. Nu cred că va fi un flux nemaipomenit spre calea ferată, dar dacă OTF-urile primesc un balon de oxigen şi ceva sume de bani, atunci este de lucru de acum înainte. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:48 pm | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 9:52 pm | |
| - cristy79 a scris:
- Cateva precizari ale CFR Calatori privind noile pomeni ce se vor acorda de la 01.02.2017:
http://jurnalul.ro/stiri/educatie/cfr-gata-sa-transporte-gratis-studenti-dar-n-are-cu-ce-733330.html Articolul e plin de aberaţii... Niciun operator nu are dreptul să discrimineze anumite categorii de călători, iar faza cu rutierii şi subvenţia e o invenţie, pentru că onor colegii de la Rutier şi/sau Ministerul Educaţiei nu au catadicsit să facă nişte norme de aplicare a Legii 1/2011 pentru transportul rutier, astfel că operatorii rutieri nu acordă reducerile prevăzute la art. 205 alin (2), adică cel puţin 50%. A, că unii fac tot felul de ,,oferte" cu reduceri de 10 ... 30% pentru studenţi e altă mâncare de peşte, acelea sunt oferite de operatori, nu decontate de stat. Iar tu ai mai trântit şi un set de ghilimele, ca să parcă că aberaţia aia cu ,,prioritatea" chiar a fost spusă de cineva de la CFR Călători. Din articolul ăla, aşa cum e scris de JN, rezultă că Alina Predescu a zis doar: „Avem o mare nevoie de vagoane. Un tren are între 6 și 12 vagoane, cu o medie de 1.000 de locuri. Deficitul în acest moment este de circa 350-400 de vagoane, pentru cererea de pe piață. Avem 1.200 de vagoane funcționale și am avea nevoie în acest moment de circa 1.550, ca să acoperim toată cererea. CFR Călători nu a mai putut face astfel de achiziții din 2011, din cauza problemelor bugetare. Noi nici măcar nu putem accesa fonduri europene, pentru că suntem pe o piață concurențială” şi „S-ar putea extinde măsura și pentru operatorii privați, pentru că și aceștia primesc subvenții de la stat. Trenurile private ar putea prelua o parte dintre călători, precum și transportatorii rutieri” Restul sunt extrase de prin alte articole şi înfloriri făcute de autor, pentru ca ştirile să pară cât mai şocante, o tehnică obişnuită pentru trustul din care face parte site-ul respectiv. Aşa că normal că estimarea e exagerată. De exemplu, acum câteva luni, s-a spus că e nevoie de vreo 400 de vagoane (vezi link). Anul trecut se dorea implementarea unor proiecte de 500 milioane de euro (link), dar, până la urmă, CFR Călători nu a fost eligibil. Nea' reporteru' de la Jurnalul Naţional a citit el ceva de bani, ceva de vagoane şi s-a gândit că 500 sună bine şi că momentul cu gratuităţile e bun pentru un astfel de articol. - cristy79 a scris:
- Se va reglementa probabil pana la 01.02.2017, astfel incat sa nu se blocheze casele de bilete din Gara de Nord cum s-a intamplat cu ocazia pomenii similare oferite de Ciolos la ultimele alegeri.
În niciun caz nu va fi ca atunci, să trebuiască scrise manual toate datele studentului. Sistemul va fi exact cum e cel actual, cu legitimaţia de reducere, numai că pe baza acelei legitimaţii va lua bilet gratuit la clasa a 2a şi va achita eventualele diferenţe de preţ dacă vrea la clasa I, cuşetă sau VD. Deci nu e nevoie de nicio modificare tehnică la xSell. Măsura clar va viza toţi operatorii licenţiaţi, nu se fac legi doar pentru un operator. Iar normele metodologice care, probabil, vor fi aprobate în şedinţa Guvernului din 1.02.2016 vor preciza explicit acest lucru. - neluadi a scris:
- Oare se vor deconta cumva sau la nivel apropiat de 100% toate aceste călătorii suplimentare
Normal că se vor deconta raportat la valoarea biletului întreg pentru trenul în cauză. Sper, însă, ca tariful luat în calcul să fie cel aplicat călătorilor cu bilet întreg, nu cum a fost anul trecut cu 1593, de pildă, la care pentru student încasa CFR Călători aproape dublu faţă de cât încasa de la un plătitor de bilet întreg. _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:06 pm | |
| Nu am pus ghilimelele decat ca sa arat ca am citat din articol. Faptul ca tu ai o obsesie cu trustul ala de presa e fix problema ta. Te-as ruga sa nu imi mai pui vorbe in gura, nici nu am scris numele Alinei Predescu... Sigur ca pe tine te incomodeaza platitorii de bilete, dar pe CFR Calatori te asigur ca nu ii incomodeaza avand in vedere ca vor ramane la cheremul ministerelor pt decontarea pomenilor ca sa poata supravietui. Mereu ai avut insa o slabiciune pentru asistatii social, probabil tu insuti fiind printre ei.
Pentru ca vad ca te obsedeaza inca de asta vara situatia trenului IR 1593 care a fost un succes si probabil de-aia te-a si scos din sarite: poate ne explici ce tarif se va deconta pt calatoria unui student cu trenurile IR tarifate R (si nu sunt putine, sunt peste 130 acum). La tariful IR sau la tariful R al trenului respectiv?
Eu as limita emiterea biletelor moca la trenurile IR tarifate R, acestea fiind deja supraaglomerate, multe fiind facute cu Desiro si care nu se pot suplimenta dpdv tehnic. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:13 pm | |
| Normal, toate aceste bilete se vor depune spre decontare. CFR-Călători ca operator principal, şi lângă el şi alte OTF-uri îşi vor depune periodic solicitările. Singura problemă, miez al problemei, va fi şi rezultatul acestor solicitări. Are cineva la MF şi MT siguranţa că se vor face viramentele? Sau vom introduce toţi aceşti operatori în o criză de lichidităţi şi mai mare?
Un fel de karma, sau o lovitură fatală? Poate deveni o decizie fericită, sau încă un par financiar foarte greu de îndurat. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:20 pm | |
| Fii realist, e clar o lovitura pentru orice OTF. Macar pana acum luau instant o parte din bani. Acum sa se roage la Sf. Asteapta la Stat. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:25 pm | |
| - cristy79 a scris:
- Nu am pus ghilimelele decat ca sa arat ca am citat din articol. Faptul ca tu ai o obsesie cu trustul ala de presa e fix problema ta. Te-as ruga sa nu imi mai pui vorbe in gura, nici nu am scris numele Alinei Predescu... Sigur ca pe tine te incomodeaza platitorii de bilete, dar pe CFR Calatori te asigur ca nu ii incomodeaza avand in vedere ca vor ramane la cheremul ministerelor pt decontarea pomenilor ca sa poata supravietui. Mereu ai avut insa o slabiciune pentru asistatii social, probabil tu insuti fiind printre ei.
Hai să îţi mai explic o dată: În articolul la care faci tu referire, sunt 2 citate ale unor afirmaţii ale Alinei Predescu, purtător de cuvânt la CFR Călători. Restul articolului e doar o speculaţie a autorului de la Jurnalul Naţional. - cristy79 a scris:
- Pentru ca vad ca te obsedeaza inca de asta vara situatia trenului IR 1593 care a fost un succes si probabil de-aia te-a si scos din sarite:
Da, mare succes, pentru că toate deconturile pentru facilităţi de călătorie s-au făcut la preţul întreg de IR. Normal că le-a convenit să dea reducere barosană unor călători, câtă vreme de la restul încasau tariful normal, dar ăia nu simţeau chiar tot tariful. - cristy79 a scris:
- poate ne explici ce tarif se va deconta pt calatoria unui student cu trenurile IR tarifate R (si nu sunt putine, sunt peste 130 acum). La tariful IR sau la tariful R al trenului respectiv?
Deocamdată, călătoriile reduse sunt decontate la tarif de R. Corect şi cinstit ar fi ca şi gratuităţile să fie decontate tot la tarif de R. - cristy79 a scris:
- Eu as limita emiterea biletelor moca la trenurile IR tarifate R, acestea fiind deja supraaglomerate, multe fiind facute cu Desiro si care nu se pot suplimenta dpdv tehnic.
Cum să limitezi ceva care o lege (Legea 1/2011, art. 205, alin (2^1)) spune că nu se poate limita? Asta ar fi trebuit să prevadă legiuitorul, doar că legiuitorul e preocupat cu acţiuni populiste, aşa că în loc să aprobe o HG prin care să se dea 50% reducere la elevi şi studenţi la orice clasă şi rang de tren (inclusiv VD şi cuşetă) - pentru că Legea 1/2011 nu face distincţie între rangurile de tren - a preferat să modifice o lege printr-o ordonanţă de urgenţă, fără să se gândească la consecinţe, că doar banii vin de la bugetul de stat, nu de la trezorierul PSD-ului. Documentele pentru subvenţie au plecat întotdeauna la timp de la MT. Numai că ele trebuie aprobate şi de Ministerul de Finanţe (de fapt orice cheltuială a unui minister trece şi prin pixul Finanţelor, sub o formă sau alta), chiar dacă MT e ordonator principal de credite şi are buget propriu... acolo e buba. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:29 pm | |
| Decontarea trebuie sa se faca conform rangului si tarifului aferent, ca pentru populatie CFR baga oferte pe ruta a-b e alta treaba si nu priveste pe nimeni, statul deconteaza pretul intreg conform grilei tarifare, asa e normal. Omul de rand plateste redus ca CFR le acorda facilitatii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:36 pm | |
| E vorba de bani publici aici... CFR Călători când dă o ofertă, consideră că îşi poate scoate banii pe trenul respectiv la tariful ăla. Aşa că nu ar trebui ca pentru alte categorii de călători să deconteze mai mult. Crezi că nu s-a prins nimeni de faza cu 1593 şi alte trenuri cu ,,oferte procentuale" şi cât se deconta pentru ele? Prietenii noştri de la Curtea de Conturi veghează pentru noi _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Vin Ian 20, 2017 10:44 pm | |
| Pai atunci prevad ca toate trenurile se vor tarifa Regio ca se se deconteze cat mai putin de la bugetul de stat. Daca s-ar deconta tariful IR - ar fi vorba de sume practic duble pe care ma indoiesc ca si le poate permite bugetul. Ramane de vazut: ce se va intampla cand se va intarzia din varii motive cu aceasta compensare? Cum va mai supravietui CFR-ul, de unde va mai avea bani de salarii, piese, reparatii nu mai zic de investitii? Nici nu vreau sa ma gandesc care vor fi efectele, dar sunt convins ca ei se gandesc si de-aia nu le pica prea bine pomana asta.
In fine, om trai si om vedea. Imi mentin parerea ca e o masura nesustenabila si care va adanci haosul si risca sa arunce CFR Calatori intr-o gaura neagra, poate chiar sa o trimita dupa sora ei CFR Marfa. Dincolo de principiul ca nu e normal ca unii sa mearga moca pe spinarea altora - dar in tara asistatilor social deja a devenit ceva normal. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |