- Dr2005 a scris:
- În timpul week-end-ului sunt full trenurile, nu au de ce să pună vreo ofertă.
Ambulanţele şi pompierii... stau. De aia mor atâţia cu zile.
Ce trenuri sunt full in week-end-uri spre munte ? Acum ca sunt sarbatorile si e vacanta in rest in week-end-uri cele mai lungi trenuri sunt 1621 spre munte cu 10-11 vagoane si pe retur 1634 cu oferta tarif-Regio cu 12 vagoane celelalte sunt glume de trenuri sub 8 vagoane
daca astea pot fi numite trenuri full atunci sezonierele vara ce sunt, 2-3 trenuri intr-unul singur ?
Celelalte trenuri spre/dinspre munte in week-end-uri arata cam asa :
1745/1746 = 5-6-7 vagoane.
1631/1634 = 7/12 vagoane.
1636/1635 = maxim 8-9 vagoane.
1621/1622 = 10-11/6-7 vagoane.
1645/1646 = 7/7 vagoane.
1539/1538 = 4/4 vagoane.
3001 = 6 etajate.
3003, 3006, 3008, 3010 si 3012 toate cu cate 3 etajate, in alti ani de sarbatori mai suplimentau cu 1 vagon, doua anul asta crima si pedeapsa.
Stiti exemplul ala care s-a discutat ca de acasa pana la Iasi sa mergi cu avionul nu prea se renteaza sa castigi doar 2 ore fata de tren ? E fix aceeasi poveste cu mersul la munte cu masina in loc de tren. Ca sa mergi cu trenul la munte trebuie sa ajungi cu ceva la gara ori transportul in comun ori masina care trebuie so lasi in parcare. Cum parcari nu sunt mergem cu transportul in comun de la Baicului la Gara de Nord faci 40 minute, inca 15-20 pana iei biletele la 1636 inca 5-10 minute pana urci in tren plus inca 10-15 mimute pana pleaca trenul plus 2 ore pana la Predeal plus inca 30 minute de la gara pana la cazare pai ce facem ma nene aici, cumparam masini sa le tinem acasa sa ne chinuim prin trolee murdare si trenuri aglomerate la comun cu inca 80 de insi ?
Cine are masina prefera sa scape de acest chin cu riscul de a sta in coloana 1-2 maxim 3 ore mai asculta o muzica, mai un telefon, internet etc...
Sa va dau un exemplu in data de 29 decembrie am venit de la Brasov la Ploiesti cu Isuzu Turquoaise din excursie. Mereu am un jaf de Samsung la mine unde trec localitatile prin care trecem si orele hai sa vedeti cum a aratat ziua de joi 29 decembrie pe sensul Brasov - Ploiesti.
17:17 - Livada.Postei
17:27 - Magazinul Star ca am ocolit prin centrul Vechi sa vada lumea Piata Sfatului si Poarta Schei din Isuzu.
17:35 - Saturn.
17:39 - Ram Sacele-Cheia.
17:58 - Intrare Predeal
18:00-18:06 am stat pe loc pe coloana in dreptul gari Predeal.
18:21 - Ram Rasnov.
18:56 - Azuga in dreptul gari.
19:24 - Busteni
19:30 - Poiana.Tapului.
19:40-19:48 - Benzinarie Lukoil pauza de toaleta.
19:51 - Sinaia
19:53 - Sinaia Sud.
19:55 - Ram Targoviste.
20:09 - Cosmarnic.
20:11 - Breaza.Nord
20:15 - Nistoresti
20:17 - Breaza
20:21 - Campina
20:31 - Floresti
20:37 - Lido.Garbea trecere peste 306 Buda-Plopeni.
20:40 - Petrom Metro.
20:43 - Exit DN1 prin intersectia de la iesirea spre Targoviste.
20:46 - Sosire Podul Inalt.
Cand merg pe DN1 trec mereu orele in dreptul fiecarei gari/halte exceptie Valea Larga si Posada ca soseaua e prea sus si nu le vad mai ales noaptea.
Doi la mana la radio anunta la 18:00 la stiri ca ar fi coloana pe DN1 pana la Sinaia desi noi credeam ca va fi dezastru pana la iesirea din Comarnic unde incepe DN-ul sa aibe cate 2 benzi pe sens realitatea a fost alta. Am mers bine pana la intrarea in Predeal unde a inceput distractia pana in dreptul acelui PennyMarket din Busteni cum te duci spre Telecabina spre Hotel Silva. De acolo lejereanul pana la Ploiesti ba de la Comarnic la Ploiesti si-a permis Isuzu sa mearga cu 90-100.
Explicati ce cred eu din ce am vazut : aglomeratie in Predeal din cauza celor care vin de la 3 Brazi, cei care ies dinspre partii de trece pe sub M300 si cei care vin dinspre Rasnov. Plus ca zapada pentru toata lumea exista doar la Predeal si Azuga si foarte putin pe Kalinderu de la Busteni. Cine e cazat in Poiana Tapului dar vrea la Predeal se duce acolo si invers de aceea se face aglomeratie intre statiuni. Ce vedem noi la tv cu coloanele de masini de la intrare in Nistoresti spre munte acolo e alta problema si care e maxim de 10 ori pe an cu drum Bucuresti-Predeal in 6 ore si de vreo 5-6 ori pe an cu acelasi drum in 3 ore in rest traficul e ok ca la tv se da altceva stiti cum e presa dupa astfel de stiri.
Plus ca majoritatea romanilor deja incep sa aibe masini hidramate asa ca, condusul nu mai e atat de greu. In vacanta asta am mers cu 3 masini hidramate ale prietenilor : Bmw Seria 7 luat sh cu 14.000€, WV Touran nou si ieri cu Mercedes balena din 2004 cu volan pe dreapta. Astea sunt masini de viteza nu trebuie chinuite cu viteze mici. Romanii le alearga pe unde le prinde daca e coloana sau trafic se comporta ca atare daca liber scoate ficatii din ele 130-140 asa de siguranta. Am mers cu 170 pe Autostrada cu Skoda Fabia pai cu una dasta lata si hidramata la 190 la ora zici ca mergi cu 120.
Romanul niciodata nu va merge la munte cu trenul daca are masina decat daca s-ar face 5-6 ore de la Nistoresti la Predeal dar pe ceas nu ca asa se trezeste sa spuna unul pe sticla la tv.
In plus daca ar merge la munte cu trenul trebuie sa fie autocare care sa treaca pe la gara si sa strabata toata statiunea nu ? Unde sa fie asa ceva vreodata la noi ?
Masina ramane sfanta pentru drumul spre munte cu trenul se duc cei care merg o zi la sanius/ski sau ptr poze, cei fara masini, pomanagii, cei care au cazare aproape de gara sau in grupuri.
Uitati-va pe drumurile patriei ce masini circula si daca romanii o duc rau sau bine ca deja 30-40% din masini de pe strazi trec de 10.000€. In Poiana Copos Brasov era parada masinilor scumpe am zis ca cea mai ieftina masina care am vazuto era Loganul nici macar ceva nemtesc sh dar am avut norocul sa prind si o dacie 1310.
Cam asta e cu trenul si masina cand vine vorba de munte ai masina pai mergi cu ea nu ai cumparato sa o ti in parcarea de la bloc sa te chinui cu copii sinun bagaj, doua cu troleul si cu trenul apoi pe jos pana la cazare sau la partie ca sa scutesti 1 ora fata de cat faceai cu masina fara sa te mai trambalezi prin troleu cu catel si cu purcel.
Mai sunt cazuri care se duc la munte nu doar ptr zapada vor sa vada si un oras de poveste cum e Brasov vor sa vada si un Dracula lucru care nu-l pot face cu trenul.