- Vlad a scris:
- Pe Predeal nu a fost TMV, nicaieri nu "a fost" TMV. E o instalatie noua de abia montata, nu a fost scoasa nicaieri pana acum.
Pe Ploiesti - Predeal au fost scoase semnalele clasice pentru semnalizare cu 2 trepte de viteza si vor ajunge pe 501.
Ma indoiesc ca vor baga TMV pe 501 avand in vedere vitezele maxime pe acolo si traficul redus.
Cel 12 staţii CF în care vor fi modernizate instalaţiile de centralizare
electromecanică sunt situate pe secţia de circulaţie Siculeni- Adjud, astfel:
Mihăileni, Nădejdea, Livezi Ciuc, Lunca de Sus şi Lunca de Mijloc - între
staţiile CF Siculeni şi Lunca de Mijloc de pe raza Regionalei CF Braşov;
Ghimeş, Palanca, Simbrea, Goioasa, Asău, Dofteana şi Târgu Ocna - între
staţiile CF Ghimeş şi Adjud de pe raza Regionalei CF Galaţi .
Odată cu acestea se vor moderniza şi cele 9 treceri la nivel echipate cu bariere
mecanice aflate pe secţia de circulaţie Siculeni - Adjud. Acestea vor fi prevăzute cu
semibariere, automatizate (BAT cu două semibariere) şi puse în dependenţă cu noua
instalaţie de centralizare.
Instalaţiile de centralizare care urmează să le înlocuiască pe cele existente sunt
destinate pentru a comanda şi controla mişcările de circulaţie şi de manevră în staţiile
de cale ferată în condiţii de siguranţă a circulaţiei.
Macazurile sunt controlate şi manevrate electric, prin comandă de la distanţă,
folosind electromecanisme de macaz; la fel în cazul saboţilor de deraiere.
Mişcarea trenului este autorizată cu semnale luminoase electrice.
Prezenţa materialului rulant pe o porţiune de linie (echivalentă unei secţiuni
izolate) este controlată folosind detectoare ale acestuia.
Toate comenzile necesare efectuării parcursurilor (pentru manevrarea macazurilor,
a saboţilor de deraiere, stabilirea indicaţiilor semnalelor etc.) se dau de către
impiegatul de mişcare (IDM) de la un post de comandă. Indicaţiile semnalelor nu sunt
stabilite de către operatorul IDM ci de către instalaţie.
La postul de comandă se afişează, optic şi uneori acustic, informaţii privind starea
de liber sau ocupat a liniilor, poziţia macazurilor, indicaţiile semnalelor, parcursurile
comandate etc.
Toate dependenţele şi înzăvorârile dintre macazuri, semnale şi parcursuri le
realizează instalaţia de centralizare.
Deşi principiile şi tipul echipamentelor rămân aceleaşi, pentru fiecare staţie
instalaţia de centralizare este special proiectată fiecare fiind în felul ei un unicat
depinzând de particularităţile locale.
Instalaţia trebuie să garanteze siguranţa circulaţiei nu numai în condiţii normale de
funcţionare dar şi în situaţii de defectare a elementelor componente.
Instalaţia este „fail safe” aceasta însemnând că orice defecţiune (scurt circuit,
întrerupere de circuit, variaţiile tensiunilor de alimentare, influenţele unor surse de
perturbaţii etc.) în cele mai defavorabile situaţii trebuie să aibă ca efect blocarea
macazurilor pe poziţia în care se găsesc, trecerea semnalelor pe oprire, dacă anterior se
aflau pe liber, şi semnalizarea deranjamentului.
Echipamentele de interior ale instalaţiei de centralizare se amplasează în spaţii
special amenajate.
Pentru evaluarea costurilor acestor modernizări, au fost întocmite schiţele cu
semnalizarea pentru staţiile avute în vedere respectând dispozitivele de linii şi
macazuri agreate de CNCF “CFR” SA şi considerând că:
semnalizarea este de tipul Trepte Multiple de Viteză (TMV);
manevra este centralizată;
controlul stării de liber sau ocupat al liniilor şi macazurilor se face cu
numărătoare de osii.
Semnalele prevestitoare au fost amplasate la 1000m în faţa semnalelor de intrare.
Nu au fost prevăzute secţiuni de apropiere (2AD ca la instalaţiile de centralizare
electrodinamică) înzăvorârea totală a parcursului de intrare făcându-se la ieşirea
trenului din staţia de plecare (vecină).
Soluţia avizată de beneficiar - Instalaţie de centralizare electronică de linie
(CEL) - a avut în vedere obţinerea de performanţe cât mai ridicate cu costuri
rezonabile, coroborat cu rezultatele analizei cost-beneficiu.
Astfel:
Pe întreaga secţie de circulaţie va exista o singură staţie cu operator IDM care de la
un singur post de comandă va conduce toate activităţile din toate staţiile secţiei
(comanda parcursurilor de circulaţie şi manevră). Instalaţia va fi prevăzută şi cu
comandă locală.
Întrucât nu se justifică introducerea blocului de linie automat (BLA), fiind prea
oneroasă în condiţiile asigurării unor capacităţi suficiente de circulaţie,
interdependenţa între staţiile CEL se va realiza prin instalaţii de interblocare cu
numărătoare de osii. Numărătoarele de osii permit realizarea dependenţelor între
staţiile vecine fără a fi necesară introducerea cablului de semnalizare clasic,
transmiterea datelor făcându-se exclusiv prin fibră optică; se realizează astfel o
instalaţie de bloc de linie automat simplificat (B.L.A.S.) la care linia curentă se
controlează cu numărătoare de osii.
B.L.A.S. trebuie să îndeplinească toate condiţiile blocului de linie automat, cu
excepţia posibilităţii de expedieri succesive a mai multor trenuri la interval de sector de
bloc de la staţia expeditoare spre staţia primitoare, neavând semnale intermediare.
Numărătoarele de osii prezintă şi avantajul că elimină cheltuielile de întreţinere a
secţiunilor izolate, singurul dezavantaj rămânând acela că nu se controlează ruperea
şinei.
Echipamentele de exterior constau în:
Electromecanisme de macaz talonabile, cu fixătoare de vârf (înzăvorâre
exterioară) şi acţionate trifazat;
Semnale TMV;
Indicatoare luminoase alfa numerice;
Semnale de manevră;
Echipamentele exterioare aferente numărătoarelor de osii;
Echipamentele aferente trecerilor la nivel;
Inductoarele instalaţiei INDUSI.
Pentru a permite introducerea CEL, un număr de 2 macazuri existente care au
tangenta 1:10 vor trebui înlocuite cu macazuri având tangenta 1:9. Totodată vor fi
executate toate lucrările necesare pentru desfiinţarea unor macazuri şi înlocuirea cu
panouri de şina, precum şi de amplasare a traverselor speciale la macazurile care se
centralizează.
Macazurile centralizate vor fi echipate cu instalaţii de încălzire, conform
Regulamentului de Exploatare Tehnică Feroviară (RET).