Bucureşti, 12 septembrie 2024
Investim 274 MILIOANE LEI pentru MODERNIZAREA a 7 PODURI de CALE FERATĂ de pe linia CF ADJUD - SICULENI
A fost lansată licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de reabilitare și reconstrucție a 7 poduri de cale ferată, situate pe linia CF ADJUD - SICULENI, obiective incluse în programul Lucrări de reabilitare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată de pe raza SRCF Galați - etapa a II-a.
Valoarea financiară totală estimată a contractelor de reabilitare și reconstrucție a celor 7 poduri este de 273,59 MILIOANE lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 - 2027.
Achiziția publică, structurată în 7 LOTURI, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare și reconstrucție a următoarelor 7 poduri de cale ferată, situate pe linia CF ADJUD - SICULENI, astfel:
→ LOTUL 1: Pod CF situat între stațiile CĂIUȚI - BÎLCA, la km 18+755 - reabilitare pod, cu tablier nou, metalic, de cale dublă, cu deschiderea de 11 m și reabilitarea terasamentului pe 60 m de linie dublă;
→ LOTUL 2: Pod CF situat între stațiile BORZEȘTI - ONEȘTI, la km 32+381 - reconstrucție pod nou de cale dublă, cu deschiderea de 6 m și reabilitarea terasamentului pe 20 m de linie dublă;
→ LOTUL 3: Pod CF situat între stațiile ONEȘTI - TG. OCNA, la km 38+530 - reconstrucție pod nou de cale simplă, cu 2 deschideri de 50 m, respectiv 100 m și reabilitarea terasamentului pe 1.260 m linie simplă;
→ LOTUL 4: Pod CF situat între stațiile TG. OCNA - DOFTEANA BACĂU, la km 53+480 - reconstrucție pod nou de cale simplă, cu 4 deschideri de câte 34 m și reabilitarea terasamentului CF pe 20 m linie simplă;
→ LOTUL 5: Pod CF situat între stațiile ASĂU - GOIOASA, la km 82+980 - reconstrucție pod nou de cale ferată simplă, cu deschiderea de 43,40 m și reabilitarea terasamentului pe 400 m de linie simplă;
→ LOTUL 6: Pod CF situat între stațiile PALANCA - GHIMEȘ, la km 105+929 - reconstrucție pod nou de cale simplă, cu deschideri de 65 m, respectiv 70 m, cu calea în cuvă de beton și reabilitarea terasamentului pe 20 m de linie simplă;
→ LOTUL 7: Pod CF situat între stațiile GHIMEȘ - BOLOVĂNIȘ, la km 110+461 - reconstrucție pod nou de cale simplă, cu deschiderea de 12 m și reabilitarea terasamentului pe 20 m de linie simplă.
Obiectivele generale prevăzute în contractele de reabilitare și reconstrucție a celor 7 lucrări de artă sunt:
→ îmbunătăţirea siguranţei traficului feroviar;
→ creşterea eficienţei activităţii de operare şi de întreţinere;
→ eliminarea riscurilor sau restricţiilor asociate, cum ar fi: restricţii de viteză și de tonaj, limitări de viteză și de gabarit, riscuri de inundaţii etc.;
→ eliminarea şi reducerea costurilor generate de accidentele şi incidentele feroviare;
→ diminuarea efectelor adverse asupra mediului.
Durata de valabilitate a contractelor va fi cuprinsă între 78 luni și 82 de luni de la semnare, pentru cele două etape - elaborare proiect tehnic și execuție lucrări, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate - preț.
Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro, termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 16 octombrie 2024 pentru toate loturile.
Arhivă foto CFR Infrastructura
Așadar aproape toate podurile cu probleme vor fi reparate. Se va redeschide firul 2 între Căiuți și Urechești (închis în 2019 din cauza unui incident la un pod în capătul X al stației) și se vor scurta timpii de mers. E un început timid, însă bine-primit. Încă sunt probleme cu câteva podețe (Târgu Ocna cap X, cu 15km/h, podul și tunelul de la Goioasa, podul de la Dofteana) dar sperăm că le vor rezolva în “faza a doua” a proiectului (din câte știu, aveau în plan să repare 20 de poduri și un tunel de cale ferată)