Fabuloasa lumina ai prins !! felicitari si pentru restul pozelor din acesta zona deosebita!!
Multumesc! In zona aceea depresionara vremea e destul de schimbatoare iar dimineata si seara sint sanse mari sa prinzi o lumina interesanta. E mult mai bine din punctul asta de vedere decit la Bucuresti )
cata a scris:
Cantonul din Valea Uzului este tot din caramida de Ciurea insa acum este placat cu piatra de rau. Se practica acet sistem mai ales la cladirile care suferisera stricaciuni in urma razboiului (urme de gloante sau explozii) sau diverse lucrari de consolidare, din cauza ca nu poti repara caramida. Tot ce poti sa faci este sa o plachezi/tencuiesti ca sa nu se mai vada urmele.
Foarte interesant, nu ma gindisem la asta. Oricum e o solutie rar aplicata, mai des am vazut ca le-au tencuit. Nu m-ar mira insa ca unele sa fi fost tencuite la initiativa vreunuia mai destept care le-a considerat neterminate, "la rosu' )
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6957 Data de inscriere : 12/02/2009
18 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă Adjud - Comănești
Ei bine, în partea a II-a a Excursiei FeRoviaRe București Nord – Cluj-Napoca, imaginile din clipul propus mai jos conchide în cele 15 minute peisaje între Adjud și Comănești. Plecat din Țara Românească și ajuns apoi în Moldova, în fața ochilor mi s-au arătat câmpuri întregi de cereale, porumb, cartofi. Lunca Trotușului – râul care este camaradul liniei ferate până în mijlocul munților, la Lunca de Sus, județul Harghita – este un loc propice pentru agricultură.
Și tot așa, trecând de la mediul înconjurător la interiorul călduros al vagonului 21-49, trenul înainta prin stațiile de pe traseu: Adjud, Urechești, Cornățel Moldova, Bâlca, Căiuți, Borzești Bacău, Onești, Trotuș, Viișoara, Târgu Ocna, Saline, Cireșoaia, Dofteana Bacău, Valea Uzulului și Comănești. Dacă până la Borzești gările aparțin unui stil clasic, clădire paralelipipedică cu geamuri dispuse simetric, de la Borzești și până la Siculeni, arhitectura clădirilor în care așteaptă călătorii, lucrurile se schimbă brusc. Se remarcă stilul gărilor gândite de inginerul Elie Radu. Adevărate perle din tezaurul cultural al CFR-ului pot fi admirate pe linia 501, Adjud – Siculeni. Iată câteva dintre ele: Comănești, Dofteana-Bacău, Saline.
Un alt nume pe care trebuie să fie pe buzele tuturor elevilor de gimnaziu: ing. Anghel Saligny, a primit în sarcină proiectarea căii ferate Adjud – Ghimeș, în drumul său sinuos având de înfruntat apa Trotușului și Munții Tarcăului și Munții Ciucului. Numai între Adjud și Comănești, sunt 4 poduri proiectate și construite de Anghel Saligny.
Ca puncte urâte pe care le-am întâlnit pe traseu au fost stațiile Viișoara și Trotuș, niște urme atât ale scăderii traficului pe calea ferată în dauna ”sfântului asfalt”, dar și ale incompetenței și nepăsării celor care ar trebui să aibă în grijă aceste stații/halte. Colac peste pupăză, trenul nu depășește 30 km/h pe o secțiune de mai bine de 12 kilometri. Dar de îndată ajuns în Târgu Ocna îți ierți toate blasfemiile aduse CFR-ului și te bucuri de ceea ce vezi: munții împăduriți, apa meandrată a Trotușului, precum și podurile peste Trotuș sau portalurile tunelului Saline. Din gara din Dofteana-Bacău te aștepți să iasă un conte sau o contesă a vreunui comitat local, dar în fața trenului iese tot un(o) conte(să), dar care are grijă de bunul mers al trenurilor pe calea ferată.
Ar fi mare păcat dacă în viața dumneavoastră nu ați trece măcar o dată cu trenul, pe zi, pe ruta Adjud – Siculeni și mai departe către Brașov sau Cluj-Napoca. Locurile și oamenii care vă întâmpină privirile au depășit nivelul de înțelegere a unui pasionat FeRoviaR, iar admirația, respectul și plăcerea ochiului care vede traseul liniei Adjud – Siculeni poate să rămână întipărită în sufletul dumneavoastră multă, multă vreme. Dar ”peisajul austriac”, ”elvețian” sau ”nemțesc”, cum doriți să-i spuneți, abia a început să se descopere în fața curioșilor…
///..:: CFR ::..\\\
18 iunie = Excursie FeRoviaRă Comănești – Ghimeș
Trenul cu care călătoream, Personalul Mărășești – Ghimeș, avea să treacă pe o linie ferată dată în folosință în anul 1899. Depresiunea Comănești este în legătură cu Depresiunea Ghimeș prin cei 34 de kilometri de cale ferată, iar crâmpeie din această distanță sunt prezentați în clipul atașat.
Dacă de la Adjud până la Comănești peisajul predominant era de câmpie, respectiv dealuri înalte, de la Comănești către Ghimeș cerul se vede tot mai puțin, el fiind acoperit din coace și-n colo cu câte-un pisc de munte. Gările de pe traseu reflectă numărul de locuitori pe care îi deservește, în timp ce viaductele peste diferitele cursuri de râuri întâlnite impun restricții rușinoase de 20 km/h vitezei de mers a trenurilor. Pe porțiunea pasului Palanca – Ghimeș, razele minime ale curbelor încep să fie tot mai mici, iar pantele să fie tot mai energofage.
Copacii din zare nu mai sunt din ordinul foioase, ci sunt conifere, iar satele sunt din ce în ce mai răsfirate. Dar călătorii se dau jos din tren zâmbitori și fac diferite aprecieri înregistrate în clip, mulțumiți, până la urmă, că au ajuns teferi la destinație. Așa aveam să fiu și eu când am ajuns în Ghimeș: recunoscător celor care au dat naștere căii ferate, precum și celor care încă o exploatează și o întrețin.
Nu pot să nu trec mai departe fără să spun despre Ghimeș că a fost stație de frontieră de cale ferată între Vechiul Regat și Imperiul Austro-Ungar. Cele peste 5 linii din Ghimeș sunt umbrite de o gară înaltă și lungă, iar cele câteva trenuri pe care am cutezat să le înregistrez lăsau și preluau călători. Aerul era tare, cai și vaci pășteau pe dealurile din zonă, iar copii abia trecuți de 10 ani zburdau de colo-acolo și înveseleau zona. Se vorbea limba maghiară, deci influența imperiului începea să se cunoască.
Ca puncte interesante ce merită văzute: locomotivele din remiza Comănești, Tunelul de la Goioasa, Gara Ghimeș, cursul Trotușului peste care sunt construite poduri interesante și diferite unul de celălalt ca aspect. În orice caz, oricât de preocupat ai fi, peisajul dimprejur te atrage ca un magnet, cel puțin așa au procedat colegii de salon de vagon.
Vă doresc vizionare plăcută!
///..:: CFR ::..\\\
18 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă Ghimeș - Siculeni
Ei bine, dacă până aici a fost cum a fost, de la Ghimeș spre Siculeni chiar te simți altfel. Calea ferată Ghimeș - Siculeni (fost Ciceu) a fost construită din fondurile statului austro-ungar. Satele prin care trenul trece și oprește sunt: Bolovăniș, Lunca de Mijloc, Tarcău, Lunca de Sus, Utușoiu, Livezi Ciuc, Caracău, Nădejdea și Mihăileni sunt fie românești, fie ungurești, mie mixte.
Există pe site-ul cfr un reportaj foarte interesant scris de Dan Dragoș Aldea: ”Traversând Carpații Răsăriteni prin Pasul Ghimeș - Palanca”. Vi-l recomand! De acolo am aflat și eu lucruri demne de laudă celor care au depus efort pentru construcția căii ferate. Despre celebrul Viaduct Caracău vom vorbi la sfârșitul acestei descrieri, iar până atunci vreau să remarc alte lucrări de artă care pot fi întâlnite pe traseu: Tunelul Ciumani, Viaductele Utușoiu, Ladok, Trotuș și Bania, precum și arhitectura gării Livezi-Ciuc. Împrejurimile acestor punți construite de om peste dealurile și munții de acolo sunt impresionante ca peisaj, cuvintele chiar nu își mai au rostul aici. Imaginile propuse în clip îmi vor dovedi afirmația.
Totuși, voi mai preciza că pe traseul Siculeni – Ghimeș există nu mai puțin 84 de poduri și viaducte (anterior precizate), în timp ce declivitatea caracteristică este de 25 la mie. Curbele cu raza de 250 și de 300 de metri etalează formele locomotivei electrice care duduie din ventilațiile motoarelor și din compresorul de aer.
În final, așa cum am spus, voi reda câteva aspecte interesante despre Viaductul Caracău. La plecarea din stația Livezi Ciuc în direcția Siculeni vezi semafoare mecanice de generație veche (repetitor și semafor de ieșire/intrare în stație), semn că ceva începe să devină special. Trenul nu mai înaintează și mult și la un moment dat te trezești cu un ”hău” de aproape 65 de metri sub tine, iar distanța aceasta pe care trenul are încredere în cele câteva mii de tone de metri cubi de beton armat este de 265 de metri. Iar aceste cifre iau formă și maiestuozitate abia după câțiva kilometri după trecerea peste viaduct: aproape de Stația Mihăileni, dacă dorul de Moldova apasă pe umerii dumneavoastră, priviți către Est și vă apare în față chiar Viaductul Caracău. Câteva secunde au fost înregistrate și de către senzorul camerei mele, precum și de senzorul atâtor sute, poate chiar mii de oameni care au trecut și le-a plăcut ce au văzut acolo.
Unul dintre punctele de atracție ale excursiei mele din 18&19 iunie 2011, București Nord – Cluj-Napoca, a fost atins: (re)vederea Viaductului Caracău, precum și parcurgerea și ”transpunerea pe sticlă” a liniei 501, Adjud – Siculeni (fost Ghimeș).
Vă mulțumesc pentru atenție!
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Cred ca intre Lunca de Mijloc si Lunca de Sus. Am fost in Lunca de Sus in urma cu o luna, si linia era schimbata pana la iesirea din statie, spre Livezi Ciuc. Partea interesanta e ca, desi s-a schimbat integral , linia noua nu e linie sudata, ci tot cu cupoane de sina prinse de joante, cum era si inainte (in statia Lunca de Sus).
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
Are ceva calatori trenul Constanta - Satu Mare si retur?
Poate l-a vazut cineva intr-o gara.
Da l-am vazut eu in Saratel acum 2 zile , pe langa faptul ca din Saratel au urcat 7 persoane care mergeau la Medgidia si la Constanta el a venit ocupat cam 70%
_________________
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
Si eu am facut o excursie cu el (relatia Baia Mare - Livezi Ciuc si retur) si pot sa spun ca gradul de ocupare a fost de minim 50%, in medie, pana unde am coborat eu....La intoarcere a fost ceva mai gol, dar cei mai multi calatori, circulau de pe distante mari ... Este un tren nou, care in timp, poate avea din ce in ce mai multi calatori, are o trasa extraordinara... Plus ca eu am fost in data de 3, respectiv 5 ianuarie, cand oricum, nu prea umbla lume cu trenul, ca in restul anului.... Din pacate, un minus este noul tarif al trenurilor IR... Noroc ca am beneficiat de o reducere de achizitionare online, destul de consistenta...ca altfel era foarte scump
Va prezint si o panorama, cu "carligul" de la Lunca de Sus, al liniei 501
Va prezint cateva fotografii facute pe aceasta sectie, la inceputul lunii august a anului trecut. Sunt amestecate, facute in doua zile diferite (intr-una eram cu trenul, iar in cealalta cu masina)
Staţia Lunca de Sus
Vatra satului,iar in plan indepărtat, linia ferată, spre Livezi Ciuc
Vedere spre Ghimeş
...si spre Siculeni. Linia era proaspăt refacută. Ce bine arată liniile fără bălării....
Poza de pe viaductul vazut intr-o imagine anterioară, cu satul Valea Gârbea (deservit de Halta Utuşoiu)
Câteva fotografii in zona viaductului Caracău, cu o zi in urma. De menţionat, ca in şederea mea acolo, au trecut 5 marfare, intr-un interval de 2 ore şi jumatate. Nu am reuşit să le pozez pe toate, fiindca pe unul din ele m-a prins chiar sub viaduct, mâncând zmeură ) Nu mi-am imaginat că voi avea aşa noroc să prind atâtea trenuri...
Acceleratul spre Galati
Una bucata marfar
Imediat altul
Pe viaduct, surprind o impingatoare, ce se intorcea din Livezi
Si inca un marfar
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
Vin și eu cu câteva poze facută pe frumoasă noastră M 501. P.S:Superbe pozele tale.
Am și filmat aici: /watch?v=2mMB3OKNzOw , /watch?v=Thg23XXRuWo&feature=related , /watch?v=V_5hRhEygSc&feature=related ,/watch?v=YtE6QkfI4Xg&feature=related