|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+44Bebe cristi_tgv Vitosa t1972 Dr2005 Adrian78 razvan - trenuri Peter Fodor Laurentiu Ciobanu sun20 kasapis2007 Theijs DUAL AeroX MariusM Jeorje dan tm sp59 ravers75 spiderpc Katalyn TER200 cardinal alliens Nesebar bobi ciprian71 alinx3330 marius_catalin84 marius664 cristinat @ndrey laurentzu IonutCFR2009 sorin teoiasi riciu mielutu zburator Adirmvl neluadi cfr500 DAS 2011 ldh80 Andrey_tm 48 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Joi 01 Dec 2022, 17:58 | |
| Nu o sa circule nici un tren..Locomotive sint dar din cauza economiei de motorina nu o sa circule..se va repara un fir dupa care si celalalt fir..Adio circulatie. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 01 Dec 2022, 19:10 | |
| Nici nu îți trebuiau mai mult de două LDE și acopereai toate trasele IR deviate, dar problema e mai suportă podurile secției 2 locomotive legate ? Sau varianta doi, LE-urile să fi rămas la Făurei și Tecuci și să facă cale întoarsă de unde au venit. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 01 Dec 2022, 21:19 | |
| Pentru IR îţi trebuie câteva autobuze şi rezolvi. Problema e la marfă, traficul de cereale dinspre Ucraina şi păcură pentru Moldova trebuie să meargă indiferent de situaţie, or mărfurile alea nu ai cum să le transbordezi. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 01 Dec 2022, 21:44 | |
| Daca in viitor se va face linie de ecartament normal (sau incalecata) pana la Chisinau, ar fi bine sa fie din start si electrificata, ca sa poti ajunge, cu tractiune electrica, pe ecartament normal, pana la Chisinau!
Utilitatea unei linii de ecartament normal, pana la Chisinau, pentru Republica Moldova, este cred evidenta, in conditiile in care peste 60% din exporturile Republicii Moldova merg catre tarile din UE si in conditiile in care , in prezent, marea majoritate a produselor importate de Republica Moldova, pe calea ferata, provin din Romania!
Din discutiile purtate cu reprezentantii CFM, acestia ar accepta ca o eventuala cale ferata de ecartament normal, pana la Chisinau, sa fie si electrificata, iar eventualele instalatii de electrificare de pe o astfel de linie, sa fie administrate si operate de SC Electrificare SA ? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 01 Dec 2022, 23:36 | |
| - Dr2005 a scris:
- Pentru IR îţi trebuie câteva autobuze şi rezolvi. Problema e la marfă, traficul de cereale dinspre Ucraina şi păcură pentru Moldova trebuie să meargă indiferent de situaţie, or mărfurile alea nu ai cum să le transbordezi.
Pai ce mai asteptati ? Reparati linia asta la VS, electrificati... profitati de aceasta oportunitate, acum cat va da UE cu toate mainile... ajutor pentru Ucraina... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 02 Dec 2022, 00:42 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Pai ce mai asteptati ? Reparati linia asta la VS, electrificati... profitati de aceasta oportunitate, acum cat va da UE cu toate mainile... ajutor pentru Ucraina...
Păi tocmai am primit finanţare pentru M500 Ploieşti - Dorneşti. Pe Solidarity Lanes nu poţi decât proiecte mici, 50% cofinanţare, doar cu susţinerea statului terţ (adică să-şi dea Ucraina în scris că vrea) şi apelul de proiecte se încheie în ianuarie 2022, cu contractul de finanţare probabil semnat prin octombrie 2023. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 02 Dec 2022, 14:25 | |
| Dr.2005 poti detalia, finantare pentru ce fel de modernizare a M500 ? Si in ce an ar putea incepe lucrarile ? De prin 2020 se tot masoara pentru proiectare. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 02 Dec 2022, 16:40 | |
| În decembrie 2022 sau ianuarie 2023 se termină studiile de fezabilitate: https://cfr.ro/index.php/ct-menu-item-81/ct-menu-item-87/poim-project?id=5281 Ploieşti - Buzău va fi modernizată prin POT, deci ar trebui să fie gata până în 2027. Bănuiesc că şi Suceava - Dorneşti la fel, că s-au mai schimbat priorităţile în ultimii 2 ani şi a evenit mai importantă. Teoretic ar trebui să intre pe POT şi Buzău - Suceava, dar mai vedem. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 13 Dec 2022, 23:10 | |
| Pai daca tot vor (si sunt bani) sa modernizeze M500 pana la Dornesti, de ce nu o modernizeaza pana in statia de frontiera romaneasca Vicsani CFR ?!
Sper ca vreodata vor moderniza/reconstrui si M500 si M600 astfel incat sa poti ajunge cu tractiune electrica (locomotiva electrica romaneasca, evident pe ecartament normal) pana in statiile Vadu Siretului UZ si Ungheni CFM!
Ar fi mult mai usor si pentru OTF de marfa romani- sa poata sa ia trenul (cu cereale de exemplul) direct cu locomotiva electrica din statia Vadu Siretului UZ sau Ungheni CFM si cu acceiasi locomotiva electrica sa duca trenul pana la Constanta sau pana la Brazi, etc!
S-ar elimina (in special pentru OTF de marfa) "chinul" cu tractiunea diesel de la Socola la Ungheni CFM sau de la Suceava la Vadu Siretului UZ! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 14 Dec 2022, 10:10 | |
| - ldh80 a scris:
- Pai daca tot vor (si sunt bani) sa modernizeze M500 pana la Dornesti, de ce nu o modernizeaza pana in statia de frontiera romaneasca Vicsani CFR ?!
Pentru că Dorneşti - Vicşani va face obiectul altui proiect, mai mic. Apoi, la Dorneşti există staţii de traspunere, de transbordare, sunt linii mai multe, sunt agenţi economici cu linii largi (care în mod sigur pot profita de situaţie şi pot pune la dispoziţie liniile pentru preţul considerat corect de ei). A, da, să nu uit, controlul vamal pentru marfă se face la Dorneşti, nu la Vicşani. Electrificare pe Vicşani - Vadul Siret am propus şi noi părţii ucrainene. Ne-au refuzat pe motiv că n-au linii electrificate în zonă. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 14 Dec 2022, 13:16 | |
| Ma rog, ucrainienii nu vor poate si din cauza razboiului! Dar oare Republica Moldova ar fi de acord cu electrificarea liniei (evident a firului de ecartament normal) pana la Ungheni CFM ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 14 Dec 2022, 14:55 | |
| Moldova nu are electrificare deloc. La ce-i trebuie? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 14 Dec 2022, 22:56 | |
| Nu pentru Republica Moldova ar fi utila electrificarea liniei Socola- Ungheni CFM, ci mai ales pentru operatorii romani de transport feroviar de marfa, deoarece, daca ar fi electrificata linia pana in Ungheni CFM, ar baga acceiasi locomotiva electrica romaneasca pe intreaga distanta Ungheni CFM- Port Constanta (unde merg trenurile cu cereale) sau pe intreaga distanta Ungheni CFM- Brazi (pentru trenurile cu pacura/benzina/motorina) si nu s-ar mai "chinuie" OTF de marfa romani cu tractiunea diesel intre Socola- Ungheni CFM si nu ar mai pierde timpul cu schimbarea locomotivei (diesel/electrica) in Socola!
Si daca vreoadata se va intampla vreo "minune" sa aibe si CFR-Calatori rame electrice noi, trenurile 1061, 1062, 1063, 1064 si cele regio Iasi- HM Ungheni Prut ar putea fi facute cu rame electrice, in loc sa pui locomotiva diesel-electrica si un singur vagon (la 1061/1062/1063/1064)! Va dati seama cam ce economie de motorina ar face CFR-Calatori daca aceste trenuri ar putea fi facute cu rame electrice!
Pe de alta parte, pentru legatura Iasi- Chisinau mai bune sunt/ar fi poate automotoarele CFM "modernizate" de cale larga, pe distanta Socola- Chisinau (care au avantajul ca nu mai necesita schimbarea trenului in Ungheni CFM)! Cei de la CFM ar putea utiliza doua automotoare D2M de cale larga, care sa faca 3 perechi de trenuri/zi (dimineata, la pranz si seara) Socola- Chisinau. Si poate cei de la CFM ar putea pune si automotor direct (pe cale larga) Socola- Balti Slobozia. Pentru usurarea accesului calatorilor la gara Socola cei de la CTP Iasi ar putea modifica traseul liniei de autobuze urbane care ajung la gara Socola si care sa circule pe ruta Gara Iasi- Gara Socola. |
| | | sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
| Subiect: prelungirea liniei largi până la Nicolina Dum 29 Ian 2023, 23:39 | |
| România și Republica Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii!
Am discutat astăzi cu omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, despre cum ne putem dezvolta parteneriatul pe toate sectoarele de transport!
[...]
În domeniul infrastructurii #feroviare am discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Stația Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relația Ungheni - Cristeși Jijia - Socola- Nicolina.
https://www.facebook.com/grindeanusorin/
Ar putea fi finanțată prin fonduri CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei), zic eu. E o lucrare mică și care se poate termina relativ repede. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Lun 30 Ian 2023, 23:10 | |
| - sun20 a scris:
Ar putea fi finanțată prin fonduri CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei), zic eu. E o lucrare mică și care se poate termina relativ repede. Total imposibil, CEF nu finanţează linii neconforme cu STI. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |