Un articol din ziarul 'Monitorul de Vaslui" scris de Adriana Susnea:
Certitudine: magistrala CFR Iași – Bârlad – Tecuci va fi modernizată prin PNRR!
Într-un viitor nu prea îndepărtat, cetățenii care circulă cu trenul pe ruta Iași – Bârlad – Tecuci se vor putea bucura de călătorii mai rapide, întrucât magistrala feroviară M600 va intra într-un proces de modernizare cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Bârlădeanul Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și actualmente vicepreședintele Asociației „Moldova Vrea Autostradă”, a anunțat ieri, 15 iunie, că a fost lansată licitația de execuție în vederea creșterii vitezei de circulație pe magistrala feroviară M600 Iași – Bârlad – Tecuci. Potrivit acestuia, lucrările se preconizează a se derula timp de 18 luni și vor fi realizate cu fonduri PNRR.
„Investițiile pe care le-am inclus pentru sectorul feroviar în anul 2021 au ajuns în faza de lansare licitație de execuție. Menționez faptul că, în 2021, în calitate de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, am promovat interesele regiunii Moldova și am direcționat resurse financiare importante din PNRR și către investiții în sectorul feroviar din zona noastră. Investițiile totale în sectorul feroviar din PNRR cu impact asupra regiunii moldave sunt de 131 milioane de euro. Mai multe informații puteți găsi aici: https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10215768648689013. Una dintre cele mai importante lucrări ce tocmai a fost lansată prin Regionala CF Iași prevede investiții de tip «Quick Wins» – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii. Detaliile proiectului: • valoare licitație – 167 milioane lei; • durata contractului – 18 luni; • lucrări – eliminare restricții de viteză pe intervalul Tutova – Bârlad – Crasna – Munteni pe sectoare între km 286 – km 328; • scop – circulația trenurilor de călători la viteza proiectată de 120 km/h și 80 km/h pentru trenurile de marfă. Estimez că, în scenariul fără contestații, către finalul anului 2022, se poate semna și se pot demara lucrările de execuție. Menționez că voi monitoriza activ și aceste investiții în infrastructura Moldovei, alături de celelalte proiecte de interes regional din domeniul rutier”, a anunțat Covăsnianu prin intermediul contului de socializare".
Acuma este bine ca se vor face si aceste lucrari, dar nu cred ca eliminarea unor restrictii si aducerea liniei la viteza proiectata poate fi considerata "modernizare"!
O adevarata modernizare a M600 (intre Tecuci si Iasi) ar insemna: reconstructia totala a liniei pentru VS de 140 sau 160 km/h intre Tecuci si Grajduri, reconstructia liniei pe alt amplasament intre statiile Grajduri si HM Ciurea pentru eliminarea sau "indulcirea" celebrei pante/rampe de acolo, electrificarea liniei, dublarea liniei pe intreaga distanta dintre Tecuci Ram. Frunzeasca si Iasi, echiparea cu instalatii CE a statiilor si HM-urilor si cu sistem BLAI pe intreaga distanta Tecuci- Iasi! Daca linia ar fi electrificata cred ca o locomotiva 060-EA ar putea duce un tren de 2500 sau 3000 tone intre Grajduri- HM Ciurea!
Pentru judetul Vaslui ar fi utila o asemenea modernizare/reconstructie totala a M600, dar si realizarea unei autostrazi Tisita- Tecuci- Barlad- Crasna- Husi- Albita- Raducaneni- Iasi!
t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
Subiect: Modernizare Joi 16 Iun 2022, 16:06
Se va vopsi colo colo se va schimba o traversa doua si cam atit..asa sa facut si pe sectia Faurei Buzau..au anuntat cu surle si trimbite ca va fi modernizata in totalitate cu peroane innaltate etc.si la final sa inlocuit doar un fir de circulatie se este aproape cum era innainte...Aici trebuia modernizata toata sectia Iasi Tecuci Faurei si de la Faurei la Urziceni deoarece era mult mai scurta..Dar cele mai mare ciume din ministerul transporturilor aceste sectii sint...Tecuci Faurei Urziceni..Asa este la noi se fac mai economii cu inchiderea liniilor su ocolirea trenurilor pe la naiba....Sau multumit sa le declare cai ferate neiteroperabile si gata...adio trenuri...rugina si balarii..
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Magistrala 600 nu este utilizată la potențialul său, din nefericire. Unii consideră că dacă se modernizeaza magistrala 500 este suficient pentru Moldova și legăturile cu Republica Moldova, dar greșesc.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 18 Iun 2022, 21:18
Nu este vorba despre modernizare. Se va face un RK rapid, pentru a se elimina punctele periculoase. Programul se numește Quick Wins.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 19 Iun 2022, 11:02
Vitosa a scris:
Nu este vorba despre modernizare. Se va face un RK rapid, pentru a se elimina punctele periculoase. Programul se numește Quick Wins.
Cum am scris mai sus, aceste reparații sunt prea puțin pentru magistrala 600. Dacă ar fi dublată și electrificata pe întreaga distanță, s-ar majora numărul de trenuri, călători și marfă. Oricum sunt destule localități, unele au destui locuitori, linia este relativ dreaptă. Dar speranța moare ultima, conform zicalei.
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5876 Data de inscriere : 03/08/2010
Subiect: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 12 Iul 2022, 12:30
Rearview [M600] | Tecuci - Iași | octombrie 2020
sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
Subiect: linia ecartament larg Lun 26 Sept 2022, 19:37
Văd că trenul Chișinău-Iași Socola începe să meargă bine, are 2 curse zilnice, în fiecare zi a săptămânii.
Când are de gând CFR-ul să prelungească linia cu ecartament larg până în stația Nicolina? Ar fi doar 3 km de linie. Până în gara centrală din Iași poate ar fi cam mare bătaia de cap, dar până la Nicolina?...
Ar face și mai atractiv acest tren.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Când are de gând CFR-ul să prelungească linia cu ecartament larg până în stația Nicolina?
Numai după ce ne cuceresc ruşii şi ne anexează. Altfel, linii largi nu poţi să construieşti în interiorul UE, iar fiind foarte aproape de frontieră e şi total contraindicat dpdv strategic.
_________________ :TTT:
sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 02:49
Dacă era așa nu se mai refăcea linia largă spre silozul din portul Galați. Zici de parcă duci linia aia la Paris, nu un căpețel de 3 km până în magistrala Iași-București, să nu lași oamenii ăia să coboare din tren la periferia orașului.
Uite aici: Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă
MEMORANDUM cu tema: Măsuri pentru eficientizarea traficului de mărfuri şi pasageri în zona de frontieră cu Ucraina şi Republica Moldova în contextul conflictului armat din Ucraina
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 10:13
Linia largă spre Portul Galaţi exista deja. Nu s-a pus niciodată problema de realizare de linii largi noi, doar de reparaţia celor existente. Cunosc modificarea HG 1302/2021, ştiu cine şi cum a scris-o şi ştiu că este inaplicabilă în forma propusă. Este necesară o derogare de la Regulamentul 1299/2014, care nu a fost solicitată până în prezent. Tocmai de aia memorandumul vorbeşte doar liniile existente.
_________________ :TTT:
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 10:22
Dr2005 a scris:
Numai după ce ne cuceresc ruşii şi ne anexează. Altfel, linii largi nu poţi să construieşti în interiorul UE, iar fiind foarte aproape de frontieră e şi total contraindicat dpdv strategic.
Cat ar dura sa distrugi linia in caz de ceva ca sa merite sa oferi servicii proaste pana cand se vor hotara moldovenii sa treaca pe ecartament normal (peste vreo 50 de ani poate)?
Stam cu linie larga pana la Socola in camp in loc sa o prelungim la Nicolina, stam cu larga pana la Dornesti in loc sa o ducem pana la Suceava, etc. Ma rog, la ucrainieni poate Kamishin e mai destupat si prelungeste linia normala de la Vadu Siret pana in Cernauti, sa avem tren direct Suceava-Cernauti sau poate chiar Bucuresti-Cernauti.
Nu stiu, directivele astea nu ar trebui sa fie si in slujba cetatenilor?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 14:59
Depinde care cetateni, ca daca esti de alta orientare decit Bruselu...
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 15:03
Asta-i o prostie, jumatate din Italieni nici nu stiu cine-i Ursula, d-apai sa considere ca i-a umilit.
Italienii au votat cum au votat pentru ca aia dinainte au fost idioti. Simplu.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 16:54
Dr2005 a scris:
Linia largă spre Portul Galaţi exista deja. Nu s-a pus niciodată problema de realizare de linii largi noi, doar de reparaţia celor existente. Cunosc modificarea HG 1302/2021, ştiu cine şi cum a scris-o şi ştiu că este inaplicabilă în forma propusă. Este necesară o derogare de la Regulamentul 1299/2014, care nu a fost solicitată până în prezent. Tocmai de aia memorandumul vorbeşte doar liniile existente.
Pai ati putea voi de la minister sa cereti derogarea. Nu va fi o tragedie sa fie linie larga pana la Iasi sau Nicolina si respectiv pana la Suceava.
In prezent, mai putin de 1 din 50 de persoane circula cu trenurile intre Republica Moldova si Romania sau invers, foarte, foarte putin, restul pe rutier si aerian.
Iar cu Ucraina este 0.
Ideal ar fi linii cu ecartament precum in Romania pana la Chisinau, Balti, Tighina, Cernauti, Lvov.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 27 Sept 2022, 17:28
razvan - trenuri a scris:
Pai ati putea voi de la minister sa cereti derogarea. Nu va fi o tragedie sa fie linie larga pana la Iasi sau Nicolina si respectiv pana la Suceava.
Derogarea trebuie solicitată de beneficiarul lucrării, adică CFR S.A., nu pot să o cer eu cu de la mine putere, câtă vreme eu trebuie să justific cu documente ce proiect vreau şi de ce consider că e necesară o linie largă.
Hopa, s-a supărat Tov. Cristoiu! Un partid ca al Fraţii Italieni ajuns la putere e o bombă cu ceas la adresa drepturilor şi libertăţilor europene. Să nu uităm că şi Partidul Nazist al lui Hitler a ajuns la putere tot prin vot şi tot în vremuri de criză.