|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+44Bebe cristi_tgv Vitosa t1972 Dr2005 Adrian78 razvan - trenuri Peter Fodor Laurentiu Ciobanu sun20 kasapis2007 Theijs DUAL AeroX MariusM Jeorje dan tm sp59 ravers75 spiderpc Katalyn TER200 cardinal alliens Nesebar bobi ciprian71 alinx3330 marius_catalin84 marius664 cristinat @ndrey laurentzu IonutCFR2009 sorin teoiasi riciu mielutu zburator Adirmvl neluadi cfr500 DAS 2011 ldh80 Andrey_tm 48 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 09:47 | |
| - Adrian78 a scris:
- ldh80 a scris:
- Ținând cont de faptul că , între HM Bârnova și Ciurea, panta caracteristică este de 24 la mie, care ar fi tonajul maxim admis al trenului, daca ar fi tractat cu locomotivă diesel noua, în stare tehnica foarte buna ?
In anul 1984 tonajul maxim admis al trenurilor (de călători; la trenuri de marfă nu știu) era de 600 tone, în simpla tracțiune, cu locomotivă 060-DA (evident când atunci aceste locomotive se aflau într-o cu totul alta stare tehnica decât astăzi)!
Dar daca M600 ar fi electrificată, care ar fi tonajul maxim admis al trenurilor la Bârnova, daca ar fi tractate cu locomotivă 060-EA, în simpla tracțiune ? Dar in dubla tracțiune cu 060-EA ?
500t 15 vagoane pentru ca o parte din curent ar merge spre IT Cred ca daca ar fi tractiune electrica nu ar depasi 750t Pai 500 tone inseamna 10 vagoane (tonajul unui vagon de calatori plin este considerat din cate stiu 50 tone)! Numai 750 tone ar putea duce o locomotiva 060-EA la Barnova?! Ca sa facem o comparatie ar fi util de stiut forta de tractiune (in Kn) la o locomotiva 060-DA si forta de tractiune la o locomotiva 060-EA! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 12:37 | |
| Asa scrie in livret 500t (maxim 15 vagoane ) dar am văzut că 15 vagoane scrie la multe trenuri înseamnă maxim la.lungime |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 13:02 | |
| Cârligul de tracțiune la 060 EA suportă la pornire o forță de 420 kN http://www.rsco.ro/services.php?item=le5100 La 060DA e 313,81 kN, la GM parcă 324 kN Rampa de la Bîrnova e asemănătoare cu cea Câmpina - Predeal, deci e cum spune Adrian. Aici mai intervine ceva. Una e tonajul la marfă unde trenul merge cu 50-60 km/h, și alta e la călători unde se merge cu 100 km/h, mai ales să fie EA1 sau DA1. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 13:35 | |
| - Vitosa a scris:
- Cârligul de tracțiune la 060 EA suportă la pornire o forță de 420 kN
http://www.rsco.ro/services.php?item=le5100 La 060DA e 313,81 kN, la GM parcă 324 kN Rampa de la Bîrnova e asemănătoare cu cea Câmpina - Predeal, deci e cum spune Adrian. Aici mai intervine ceva. Una e tonajul la marfă unde trenul merge cu 50-60 km/h, și alta e la călători unde se merge cu 100 km/h, mai ales să fie EA1 sau DA1. Ma gandeam ca fiind diferenta mare de putere intre locomotivele 060-DA si 060-EA ar fi trebuit sa fie si diferenta mare si in privinta fortei de tractiune! Deci cam 750- 800 tone ar fi tonajul maxim admis (pentru tren de marfa) ,la Barnova, daca linia ar fi electrificata si trenul ar fi tractat cu o singura locomotiva 060-EA! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 13:50 | |
| Eu înțeleg că tu vrei să faci din rahat bici să trosnească, dar să ști că nu se poate. Și ar trebui să înțelegi că locomotivele astea sînt bătrâne și nici reparațiile nu se mai fac ca pe vremuri. Cât o să mai meargă cu recondiționatul piesei defecte? Mult nu o să mai meargă. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 20 Iul 2023, 14:57 | |
| - Vitosa a scris:
- Eu înțeleg că tu vrei să faci din rahat bici să trosnească, dar să ști că nu se poate.
Și ar trebui să înțelegi că locomotivele astea sînt bătrâne și nici reparațiile nu se mai fac ca pe vremuri. Cât o să mai meargă cu recondiționatul piesei defecte? Mult nu o să mai meargă. Stiu ca locomotivele sunt batrane, neintretinute, etc! Vroiam doar sa stiu ce tonaj maxim ar permite linia de la Barnova, daca ar fi electrificata! Acuma nu ca sunt nostalgic, dar poate era mai bine ca revolutia sa intarzie asa cu vreo 5- 6 ani, ca sa apuce sa electrifice si sa dubleze, echipeze cu BLA si linia Iasi- Vaslui- Tecuci! Ca astia care au venit dupa revolutie nici macar asta nu au reusit sa faca, pana in prezent! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 09:15 | |
| Era în plan electrificarea și dublarea M600 ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 13:12 | |
| Poate doar electrificare, ca ai deja M500 dubla alaturi.
Oricum e dubla pe multe portiuni. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 13:37 | |
| La ora actuală, de electrificare nu se aude nimic. Au schimbat macazele și liniile în Tecuci, acu au luato cu schimbat de linii traverse macaze înspre Munteni Vaslui. Vor să ridice viteza la 120 km/h până la Iași. Deși depoul Iași nu are decât un singur GM de 120 km/h Dar faptul că va fi linie de 120 km/h e un progres, nu ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 14:01 | |
| Ar fi un progres, ca la peste 70-80 se cam balangane trenul pe sine pe acolo, e inadmisibil ca IR-urile de Iasi-Bucuresti sa mearga atat de incet, ca sa nu mai vorbim de schimbarea tractiunii la Tecuci. Iasiul merita o conexiune mai rapida; bine, idem Timisoara si Cluj.
E o diferenta de la cer la pamant intre liniile modernizate in ultimii 15 ani si cele vechi, chiar si daca comparam cu linii in stare buna, la cele vechi zgomotul de rulare este mult mai mare la aceeasi viteza. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 15:13 | |
| - Vitosa a scris:
- Era în plan electrificarea și dublarea M600 ?
Daca nu venea revolutia, trebuia ca pana cel tarziu in anul 1995 intreaga linia Iasi- Vaslui- Tecuci sa fie dublata, electrificata, echipata cu BLA si toate statiile si HM-urile echipate cu instalatii CED. Mai ramasesera de echipat cu instalatii CED doar statiile Banca si Rosiesti. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 21 Iul 2023, 16:08 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Poate doar electrificare, ca ai deja M500 dubla alaturi.
Oricum e dubla pe multe portiuni. Pai si ar fi asa de greu de dublat si portiunile: Grajduri- HM Rebricea, Buhaiesti- Vaslui- HM Munteni si Barlad- Tecuci Ram. Frunzeasca ?! Ca sa nu mai stea trenurile de calatori la incrucisari! Iar cu BLA ar mai fi de echipat doar portiunile Buhaiesti- Vaslui si HM Munteni- Crasna- HM Zorleni! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 22 Iul 2023, 17:02 | |
| - Vitosa a scris:
- Deși depoul Iași nu are decât un singur GM de 120 km/h
Dar faptul că va fi linie de 120 km/h e un progres, nu ? Infrastructura feroviară publică e publică, nu e făcută cu dedicaţie pentru GM-ul Depoului Iaşi. În plus, Desiro sunt pentru 120 km/h, la fel şi motoarele de la Regio Călători. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 22 Iul 2023, 18:26 | |
| Că și multe desiro mai are depoul Iași. Două sau trei. Care fac serviciu la câteva trenuri Regio. Cât or mai merge și alea dumnezeu cu mila. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 22 Iul 2023, 19:36 | |
| - Vitosa a scris:
- Cârligul de tracțiune la 060 EA suportă la pornire o forță de 420 kN
http://www.rsco.ro/services.php?item=le5100 La 060DA e 313,81 kN, la GM parcă 324 kN Rampa de la Bîrnova e asemănătoare cu cea Câmpina - Predeal, deci e cum spune Adrian. Aici mai intervine ceva. Una e tonajul la marfă unde trenul merge cu 50-60 km/h, și alta e la călători unde se merge cu 100 km/h, mai ales să fie EA1 sau DA1. Evident condiția trenurilor de călători este accea ca tonajul sa fie demarabil din orice punct al secției, asta cu 500t este îndeplinita datorita unei porțiuni de 19/la mie în zona semnalului prevestitor al semnalului de întrare dinspre Ciurea, bucata unde ai 13 km în plin de la 21 pana la 29 la mie si toată este cu sport de rezistenta mare la demaraj, si în pădure..., pana la 8-10 vagoane am dus în simpla, dar pe sina uscata ,tren uzual de maxim 440t,cu mașina întreagă, la o viteza de circa 25 28km/h. Dacă cumva trebuia oprit, fie făceai gauri în șină dacă erai pe porțiunea cea mai grea fie îl lăsai mai încet si trageai din nou... la dubla cu 1668 la 880t deja erau probleme... . Vis a vis de EA, probabil 600t cu EA și 450t cu EA1 ca aia e și mai mofturoasa când da de frunze ,zona Barnova în opoziție cu ce de la Târgu Frumos Ruginoasa este preponderent în pădure cu declivitati mai mari dar mai scurta, însă pune multe probleme fiind și mai multa umiditate. Ca și comparație cu un x4500 urcam lejer cu 45 km/h i diferent de condițiile de aderenta, cu un VT 628.4 dacă e ud e dureros, dacă e uscat merge lejer cu 60km/h , cu x 72500 mic duce lejer 110km/h iar cu x72500 mare cu 85km/h ambele indiferent de condiții de aderență și menține atât 4500 cât și 72500 fără a nisipa șină... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |