Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 31 Aug 2022, 20:00
Chiar daca ar fi trecuta pe (sau si pe) ecartament normal calea ferata Vadu Siretului- Cernauti, daca tot o ora ar face trenul de la Vadu Siretului la Cernauti, nu cred ca ar fi atractiv pentru calatori!
Chiar si in 1989, conform "Mersului trenurilor 1988/1989", trenurile internationale de calatori de atunci ("Bulgaria Express", "Sofia Express" si "Marea Neagra") parcurgeau distanta Vadu Siretului- Cernauti, in lungime de 40 km, fara oprire, in 55 de minute! Deci rezulta si atunci o viteza medie intre Vadu Siretului- Cernauti de doar 40 km/h!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 01 Sept 2022, 14:32
Dupa terminarea acestui razboi si daca schimburile comerciale intre Ucraina si Romania se vor intensifica (daca UE va permite, si dupa terminarea razboiului, importul fara restrictii de marfuri din Ucraina, in spatiul UE) poate Ucraina va aveea in vedere si modernizarea (electrificarea, dublare, echipare cu BLA a liniei si cu instalatii CE a statiilor si reconstructia liniei pentru VS de 120 km/h la marfa si 160 km/h la calatori) principalei linii de cale ferata de legatura cu Romania, pe traseul:
Ternopil (in prezent pana aici/de aici au ucrainienii linie dubla electrificata)- Velika Berezovitsa- Kopychyntsi- Vygnanka- Chortkiv- Belaya Chortkovskaya- Zalishchyky (inainte de 1939 era statia de frontiera poloneza cu Romania; locul unde se trece raul Nistru)- Kostryzhivka- Stefaneshty (Stefanesti)- Verenchanka (Vranceni)- Luzhany (Lujeni)- Ram. Cernauti Nord- Cernauti- Cernauti Gradina Publica- Hlyboka- Vadu Siretului UZ.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 01 Sept 2022, 16:28
Obligatoriu va fi sa prelungeasca linia normala de la Vadul Siret pana la Cernauti. Vadu Siret e in mijlocul nicaieriului, oare cum de s-au gandit sa faca statie de transpunere acolo cand puteau sa o faca in oras?
Iar viteza poate fi crescuta fara probleme, e de porc sa mai ai viteze medii de 40 pe trase fara opriri, si un microbuz pe curbe mult mai stranse e mult mai rapid.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 01 Sept 2022, 18:00
Laurentiu Ciobanu a scris:
Obligatoriu va fi sa prelungeasca linia normala de la Vadul Siret pana la Cernauti. Vadu Siret e in mijlocul nicaieriului, oare cum de s-au gandit sa faca statie de transpunere acolo cand puteau sa o faca in oras?
O staţie de transpunere e o instalaţie industrială, la urma urmei. Necesită spaţiu, produce zgomot, nu are ce să caute în oraş. În plus, pe vremuri astfel de instalaţii aveau scop strategic, trebuiau să poată fi uşor păzite de privirile indiscrete.
Laurentiu Ciobanu a scris:
Iar viteza poate fi crescuta fara probleme, e de porc sa mai ai viteze medii de 40 pe trase fara opriri, si un microbuz pe curbe mult mai stranse e mult mai rapid.
Tot sistemul feroviar rusesc (că Ucraina nu a investit prea mult după '91) a fost gândit din start pentru cantitate, nu pentru calitate. Locomotive triple, curent continuu la electrificare (că e mai ieftin şi au destul loc în ţară să pună substaţii din 10 în 10 km), vagoane cu boghiu Diamond (deci frână asimetrică) şi distribuitor Matrosov cu frână nemoderabilă la slăbire (că e mare URSS-ul, poţi să faci drumul de frânare de 3 - 4 km, nu de 1200m ca la noi) şi masă de 25t/osie, faţă de 21t/osie la noi şi 22,5t/osie standard TEN-T, cu anumite linii experimentale cu până la 30t/osie. Evident, marfa are prioritate faţă de călători, iar pentru asigurarea mobilităţii populaţiei, trenurile de lung parcurs rar merg de mai mult de 2 ori pe săptămână şi sunt sub capacitate ca să nu cumva să meargă oamenii să facă manifestaţie împotriva lui Putin/Lukaşenko/Nursultan şi alţi actuali sau foşti dictatori. Oricum biletul de tren îl iei doar cu buletinul de identitate, dacă vrea FSB-ul să te dea jos pe drum, te găseşte imediat. Ăsta e sistemul sovietic, păstrat de aproape toată fosta URSS... şi nici Ucraina nu era culmea libertăţii şi democraţiei, doar că Zelenski a încercat să fie un pic mai rebel faţă de Moscova şi lui Putin nu i-a plăcut.
_________________ :TTT:
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 01 Sept 2022, 18:36
Da dar macar rusii intretin liniile alea. Ma uitam inainte de 24 februarie pe youtube la "Vagabond", tipul care merge clandestin cu trenurile de marfa si ma enervam cind vedeam podurile din mijlocul Siberiei vopsite stas, fara rugina si fara restrictii de viteza. Merg la aia marfarele de rup, nu se tiriile ca la la noi. De gari, ce sa mai spun, nu mizerie, nu graffiti, nimic. Imi si imaginez un MSERO luind un pulan pe spinare de la militie, prins "in exercitiul functiunii". Nu zic ca e bine cu un regim dictatorial dar uneori exasperarea te face sa iti dorest pentru o clipa "o tiranie ca-n Rusia".
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 05 Sept 2022, 10:04
Dr2005 a scris:
O staţie de transpunere e o instalaţie industrială, la urma urmei. Necesită spaţiu, produce zgomot, nu are ce să caute în oraş. În plus, pe vremuri astfel de instalaţii aveau scop strategic, trebuiau să poată fi uşor păzite de privirile indiscrete.
Tot sistemul feroviar rusesc (că Ucraina nu a investit prea mult după '91) a fost gândit din start pentru cantitate, nu pentru calitate. Locomotive triple, curent continuu la electrificare (că e mai ieftin şi au destul loc în ţară să pună substaţii din 10 în 10 km), vagoane cu boghiu Diamond (deci frână asimetrică) şi distribuitor Matrosov cu frână nemoderabilă la slăbire (că e mare URSS-ul, poţi să faci drumul de frânare de 3 - 4 km, nu de 1200m ca la noi) şi masă de 25t/osie, faţă de 21t/osie la noi şi 22,5t/osie standard TEN-T, cu anumite linii experimentale cu până la 30t/osie. Evident, marfa are prioritate faţă de călători, iar pentru asigurarea mobilităţii populaţiei, trenurile de lung parcurs rar merg de mai mult de 2 ori pe săptămână şi sunt sub capacitate ca să nu cumva să meargă oamenii să facă manifestaţie împotriva lui Putin/Lukaşenko/Nursultan şi alţi actuali sau foşti dictatori. Oricum biletul de tren îl iei doar cu buletinul de identitate, dacă vrea FSB-ul să te dea jos pe drum, te găseşte imediat. Ăsta e sistemul sovietic, păstrat de aproape toată fosta URSS... şi nici Ucraina nu era culmea libertăţii şi democraţiei, doar că Zelenski a încercat să fie un pic mai rebel faţă de Moscova şi lui Putin nu i-a plăcut.
Statia de transpunere putea fi facuta langa oras, langa depouri, statii de reparatie, etc. Era si mai simplu cu asigurarea personalului, a materialelor, etc, fata de o statie undeva la tara unde trebuia sa cazezi personal, etc. Dar in fine, poate se gandesc pe viitor.
De sistemul feroviar rusesc stim ca e facut sa nu stimuleze transportul de calatori, se vede ca s-au inspirat si ai nostri din el prin politicile de alungare a calatorilor de la tren, e un cosmar logistic daca vrei sa-ti organizezi o calatorie de la Galati la Targu Ocna, de exemplu sau un tur al tarii cu personalul. Referitor la "te gaseste FSB-ul imediat", asta era in teorie, din ce zicea Soljenitin in "Arhipelagul Gulag", oameni cautati de KGB pentru a fi trimisi in Siberia au scapat mutandu-se binemersi in oblast-ul vecin, unde au trait fericiti pana la adanci batraneti, la mutare nu i-a intrebat nimeni si nu a verificat nimeni de ce respectivii s-au mutat sau daca erau pe vreo lista de urmarire.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: UZ-Ucraina Sam 29 Oct 2022, 18:11
Se reia circulatia trenurilor intre Chisinau-Kiev si retur momentan o zi cu o zi, in zile pare dus, in zile impare intors. Pe viitor se vrea deschiderea si pe relatia Chisinau-Odesa-Chisinau!
Era bine si un tren Kiev-Bucuresti-Sofia si retur!
_________________
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 23 Noi 2022, 21:47
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 14 Dec 2022, 19:41
Are si UZ glume in program.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 14 Dec 2022, 20:07
La cum îs ei acuma la noi nu ar mai circula nimic.. Probabil locomotiva aia înlocuiește un vagon motor
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 14 Dec 2022, 21:48
Adrian78 a scris:
La cum îs ei acuma la noi nu ar mai circula nimic.. Probabil locomotiva aia înlocuiește un vagon motor
Clipul nu e de anul asta.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 15 Dec 2022, 22:43
Carer ati fost prin Cernauti, asa de slab e traficul de calatori in gara aia ca au doar 2-3 linii pentru pasageri?
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 13 Mar 2023, 21:28
O intrebare: daca mai are cineva fotografii cu acel vagon direct UZ Kiev- Bucuresti, care fusesera introdus in 2016 ?
Daca nu gresesc acel vagon era mai modern, putand circula cu maxim 160 km/h si mai ales putea fi incalzit electric de locomotivele CFR (cand circula atasat la fostul tren CFR Bucuresti- Vadu Siretului UZ era legata intre acel vagon UZ si vagoanele romanesti si cupla electrica/cablul de la priza electrica dintre vagoane)
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014