|
| UZ-Ucraina | |
|
+37get. florin29sv Sabik Vale_ntin marius664 ciprian71 alex.alexus.tm baiazid alex1987 LanceR cfr500 92Dragos Re6/6 alliens Katalyn TER200 apmatei Adirmvl kristi kkk riciu DUAL Adrian78 mielutu zburator Luna didinul TVlad ldh80 Nesebar dan tm Dr2005 delfinson razvan - trenuri cristi CFR mardaryroby Codrut1985 COSTACHE MIHAIL discoid21 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 05 Apr 2016, 21:26 | |
| În toate ţările din lumea asta, mersul trenurilor e scris în limba maternă a ţării sau regiunii respective. În Ungaria nu e nimic trecut în engleză, cel mult pe panourile electronice avem e scris ,,plecare" şi ,,sosire" în engleză. Doar în capitala statului şi în staţiile de legătură cu aeroporturi internaţionale e scris în mai multe limbi. În Belgia, de exemplu, în partea flamandă, absolut toate tabelele cu mersul trenurilor sunt în olandeză! Nu franceză (deşi e limbă oficială a ţării!), nu engleză, nu germană... iar anunţurile în trenurile belgiene se fac în limba majorităţii dintr-o localitate... de exemplu, Bruxelles e anunţat în franceză, olandeză, engleză (în ordinea asta), celelalte halte de lângă el sunt anunţate în franceză, iar când te apropii de Anvers deja se vorbeşte exclusiv în olandeză. Şi în Elveţia se foloseşte limba oficială regiunii, la Berna totul e în germană, la Geneva e în franceză ş.a..
De ce ar trebui Ucraina să folosească limbi străine? La noi scrie în engleză în gara din Făgăraş, de exemplu? Sau în cea din Roşiori Nord? _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 05 Apr 2016, 21:37 | |
| Nu scrie in Fagaras dar scrie in Crasna in romana si moldoveneasca plus rusa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 05 Apr 2016, 22:15 | |
| In statiile de cale ferata situate in zone turistice (si sunt destule astfel de statii in Ucraina) , ar trebui sa fie afisate panourile cu mersul trenurilor si intr-o limba de circulatie internationala- de preferinta engleza.
In statiile situate in nordul Bucovinei, sudul Basarabiei si nordul Basarabiei (aflate astazi pe teritoriul Ucrainei) , prin faptul ca exista o populatie romaneasca destul de importanta, si prin faptul ca istoric vorbind aceste teritorii au un trecut (si personal sper ca si un viitor) romanesc evident, afisarea mersului trenurilor in statii ar trebui facut si in limba romana.
Iar asa-zisa "limba moldoveneasca" si asa-zisul "popor moldovenesc" NU exista in realitate, fiind doar o inventie a propagandei sovietice si tariste.
Chiar si fostul presedinte a R. Moldova- Mircea Snegur- a declarat public- „Numele corect al limbii pe care o vorbim este româna, iar cei ce nu vor să înţeleagă – să consulte savanţii, care ştiu mai multe despre etimologia şi dezvoltarea limbii noastre.” |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 05 Apr 2016, 22:45 | |
| In Bulgaria si in Grecia panourile electronice se schimba din alfabetul chirilic in cel latin in garile mari. Este posibil ca in anumite gari sa fie la fel si in Ucraina(din ce este pe net in Rusia asa este)
De aici pina la tot ce scrii tu e cale lunga. In primul rind intr-o tara se foloseste limba oficiala pe care cetatenii ei indiferent de etnie o cunosc.
Desre limba moldoveneasca cunosc ca nu exista nu trebuie sa incepi alta teorie. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 06 Apr 2016, 15:05 | |
| - ldh80 a scris:
- Din pacate ce am remarcat in pozele prezentate pe acest topic cu garile din Ucraina:
Panourile informative cu Mersul trenurilor sunt trecute numai in limba ucraineana! Ori- mai ales pentru turisti ar trebui sa fie trecute si in limba engleza!
Iar in garile din nordul Bucovinei, nordul Basarabiei si sudul Basarabiei, aflate astazi pe teritoriul Ucrainei, panourile informative cu Mersul trenurilor ar trebui sa fie trecute si in limba romana (iar casierele UZ din aceste zone sa stie si limba romana). Daca te uitai mai atent in toate pozele postate de mine, inca de la inceputul paginii, ai fi observat tabelele electronice in limba engleza. In orasele mari, de interes turistic, exista tabele electronice unde mersul trenurilor este afisat atat in ucraineana, cat si in engleza (se schimba la catvea secunde); la fel se intampla si la megafoanele statiilor - trenurile sunt anuntate in ucraineana si engleza - asta in marile orase turistice cum ar fi Kiev/Kyiv, Odessa/Odesa, Liov/Lviv etc. Chiar si la Cernauti/Chernivtsi afisajul electronic este si in engleza. Tabelele statice, imprimate, sunt intr-adevar doar in ucraineana. In localitatile unde populatia minoritara este de peste 20%, denumirea localitatii este trecuta bilingv sau chiar trilingv; vezi exemplul orasului Slatina din Transcarpatia (ucraineana - Solotvino, romana - Slatina si maghiara - Aknaszlatina), exact ca si la noi. Gara Vadul Siret este situata langa satul Cerepcauti/Cerepkivti, sat cu populatie majoritar ucraineana. In localitatile de frontiera panourile cu informatii despre vama sau graniceri sunt si in engleza si romana. Dar informatiile ce tin de caile ferate sunt doar in limba nationala, ucraineana. La Vadul Siret o casiera vorbeste romana, iar cealalta doar intelege. Granicerii si vamesii vorbesc romana la granitele cu Romania, cum si cei romani vorbesc ucraineana. Afisajul in engleza cu alfabet latin este doar in cazul trenurilor de lung parcurs, intre marile orase, trenurile personale, locale, mai putin interesante pt turisti, sunt anuntate de regula (verbal si pe tabele) doar in ucraineana, de altfel majoritatea garilor ucrainiene, din orasele mari, au o sectiune separata pt trenurile locale (gara de trenuri locale). Nu poate fi o conditie la angajare ca un salariat al UZ sa cunoasca romana, chiar daca lucreaza intr-o zona cu comunitati romanesti (la fel cum un angajat CFR nu e obligat sa cunoasca maghiara daca lucreaza in Harghita), daca angajatul e de nationalitate romana, o cunoaste, daca nu, nu!
Ultima editare efectuata de catre delfinson in Mier 06 Apr 2016, 15:16, editata de 1 ori |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 06 Apr 2016, 15:13 | |
| - dan tm a scris:
- In Bulgaria si in Grecia panourile electronice se schimba din alfabetul chirilic in cel latin in garile mari.
Este posibil ca in anumite gari sa fie la fel si in Ucraina(din ce este pe net in Rusia asa este) Corect, exact asa este si in Ucraina, cel putin in garile mari, turistice, pe unde am fost eu: Kiev, Odessa, Liov, Cernauti, Ujgorod, Ivano-Frankivsk, Lutk etc - panourile electronice se schimba la cateva secunde, din ucraineana cu litere chirilice, in engleza cu caractere latine si invers. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 06 Apr 2016, 20:55 | |
| Va multumesc pentru aceste precizari- intradevar nu stiam ca in Ucraina in garile din marile orase mersul trenurilor este afisat si in limba engleza! Imi cer scuze! |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 08 Apr 2016, 22:50 | |
| - Dr2005 a scris:
- Î... de exemplu, Bruxelles e anunţat în franceză, olandeză, engleză (în ordinea asta),
foarte raus e face in Bruxelles, cred ca prima limba ar trebui sa fie araba, asta e rezultatul catorva decenii de incompetenta politica |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 08 Apr 2016, 22:51 | |
| - dan tm a scris:
- Nu scrie in Fagaras dar scrie in Crasna in romana si moldoveneasca plus rusa.
ce limba e moldoveneasca? nu stiu sa existe asa ceva.... |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 08 Apr 2016, 22:58 | |
| - alliens a scris:
- dan tm a scris:
- Nu scrie in Fagaras dar scrie in Crasna in romana si moldoveneasca plus rusa.
ce limba e moldoveneasca? nu stiu sa existe asa ceva.... a facut omul o gluma ) nu trebuie luat ad literam! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Sam 09 Apr 2016, 13:03 | |
| - alliens a scris:
- Dr2005 a scris:
- Î... de exemplu, Bruxelles e anunţat în franceză, olandeză, engleză (în ordinea asta),
foarte raus e face in Bruxelles, cred ca prima limba ar trebui sa fie araba, asta e rezultatul catorva decenii de incompetenta politica Ordinea ar trebui să fie: arabă, turcă, indiană, rromani, engleză (pentru turişti şi funcţionari UE), română, albaneză... abia după aia franceză şi olandeză. Dar asta e off-topic. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 20 Apr 2016, 22:35 | |
| Propuneri de mers de tren, pentru asigurarea unor legaturi bune spre Ucraina si Rusia, din Romania.
A. Pentru trenuri de scurt parcurs, care sa asigure o legatura buna intre judetul Suceava si regiunea Cernauti , deservite cu automotoare.
Aceste propuneri au fost intocmite in asa fel incat sa fie posibil pentru un calator a pleca din Suceava si a ajunge la Cernauti si a se reintoarce in Suceava aproximativ in acceiasi zi.
La fel si de la Cernauti la Suceava si retur.
De asemenea, propunerile au fost intocmite de asa natura incat sa se asigure si legaturi bune in Suceava la trenurile IR la si de la Bucuresti (in masura in care acest lucru ar fi posibil)
Necesar un automotor cu depoul Suceava Nord al CFR.
Necesar un automotor cu depoul Cernauti al UZ.
1.Tren CFR R Suceava- Vadu Siret
Suceava plecare 7.29 , Suceava Nord , 7.38/7.39, Darmanesti 7.51/7.52, Milisauti HM 8.04, Dornesti 8.23/8.24, Vicsani CFR 8.39/9.33, Vadu Siret UZ sosire 9.53.
-Legatura de la – tren IR 1755 Bucuresti Nord- Suceava (Bucuresti Nord plecare 23.25, Suceava sosire 6.21), tren IR 1857 Constanta- Suceava (Suceava sosire 6.38) si de la tren R 5561 Botosani-Suceava (Botosani plecare 5.08, Suceava sosire 7.01)
2.Tren UZ local Cernauti- Vadu Siret
Cernauti plecare 8.00, Vadu Siret sosire 9.43
3.Tren UZ local Vadu Siret- Cernauti
Vadu Siret plecare 10.30, Cernauti sosire 12.13 *incrucisare cu tren IR 381 (propus Moscova-Kiev-Bucuresti)
4.Tren CFR R Vadu Siret- Suceava Vadu Siret plecare 10.45, Vicsani CFR 11.07/11.57, Dornesti 12.10/12.11, Milisauti HM 12.26, Darmanesti 12.37/12.38, Suceava Nord 12.51/12.52, Suceava sosire 12.57 *Necesar de modificat orarul trenului IR 1752 , astfel incat sa plece din Suceava la 13.30
5.Tren CFR R Suceava- Vadu Siret
Suceava plecare 18.29, Suceava Nord 18.38/18.39, Darmanesti 18.51/18.52, Milisauti HM 19.04, Dornesti 19.23/19.24, Vicsani CFR 19.39/20.33, Vadu Siret UZ sosire 20.53. *Legatura de la IR 1753 Bucuresti- Suceava (sosire Suceava 17.53)
6.Tren UZ local Cernauti- Vadu Siret Cernauti plecare 19.20 , Vadu Siret sosire 21.03
7.Tren UZ local Vadu Siretului- Cernauti Vadu Siretului plecare 22.00, Cernauti sosire 23.43
8. Tren CFR R Vadu Siretului- Suceava Vadu Siretului plecare 22.10, Vicsani CFR 22.32/23.22, Dornesti 23.35/23.36, Milisauti HM 23.48, Darmanesti 23.59/0.00, Suceava Nord 0.13/0.14, Suceava sosire 0.19 *Necesar de modificat orarul trenului IR 1654, astfel incat sa plece din Suceava la 00.30
In privinta timpilor de mers intre Vadu Siret si Cernauti, se impun cateva precizari:
-In 1988/1989, acestia erau de 55 de minute, pentru trenurile internationale fara oprire intre Vadu Siret si Cernauti
-Intre timp probabil acest tronson s-a degradat, deoarece am vazut pe forum o postare din care reiese ca astazi un tren local UZ parcurge aceasta distanta in 1 h si 43 minute (din care 13 minute opriri in statii).
-Daca scadem aceste 13 minute, rezulta ca astazi un tren international fara oprire ar parcurge distanta Vadu Siret- Cernauti in 1 h si 30 minute!
B. Pentru calatorii de lung-parcurs, care doresc sa ajunga din Romania in Ucraina si Rusia, chiar daca unii colegi nu vor fi de acord, sustin cu fermitatea necesitatea introducerii unui tren adevarat Bucuresti- Cernauti- Kiev- Moscova, compus din vagoane noi a RZD (pe topicul RZD am observat ca si rusii produc astazi vagoane de calatori destul de moderne, inclusiv cu frana moderabila la defranare si apte pana la 160 km/h).
Dincolo de orice antipatii sau dispute de natura politica cu Rusia, acestea nu ar trebui sa fie o piedica in calea introducerii unui tren direct Bucuresti- Cernauti- Kiev- Moscova.
Acesta ar trebui sa aibe urmatorul orar:
-Orar propus pentru trenul IR 380 Bucuresti Nord plecare 6.41, Ploiesti Sud 7.32/7.34, Buzau 8.44/8.46, Focsani 9.56/9.58, Bacau 11.24/11.26, Roman 11.57/11.58, Pascani 12.27/12.28, Suceava 13.14/13.27 (schimbarea locomotivei), Suceava Nord 13.36/13.37, Dornesti 14.10/14.11, Vicsani CFR 14.26/15.20, Punct Control KPP, Vadu Siret UZ 15.40/17.43, Cernauti 19.13/19.20, via Luzhany (Lujeni) , via Verenchanka (Vranceni), via Kostryzhivka (Schit, se trece peste raul Nistru), via Chortkiv, via Kopychyntsi, Ternopil 2.15/2.30, Hmelnickii 4.30/4.35, Zhmerynka 5.50/5.51, Vnnytsia 6.35/6.38, via Kalynivka, Kazatin Pass 7.38/7.40, via Fastiv, Kiev Pass 9.54/10.00, via Nizhyn, via Bakhmach, Konotop 13.27/13.30, via Voronizh, Zernovo UZ 14.39/15.30 Suzemka RZD , via Navla, Briansk 18.13/18.15, Suhinici 20.17/20.20, via Kaluga, via Naro-Fominsk, Moscova Kievskaya sosire 0.21.
Timp total de mers Bucuresti Nord- Moscova Kievskaya= 41 h si 40 minute.
-Orar propus pentru trenul IR 381 Moscova Kievskaya plecare 3.18, via Naro-Fominsk, via Kaluga, Suhinici 6.56/6.59 , Briansk 8.54/8.56, via Navla, Suzemka RZD, Zernovo UZ 11.43/12.34, via Voronizh, Konotop 13.43/13.46, via Bakhmach, via Nizhyn, Kiev Pass 17.08/17.14, via Fastiv , Kazantin Pass 20.11/20.13, via Kalynivka , Vnnytsia 21.20/21.23, Zhmerynka 22.20/22.21, Hmelnickii 0.36/0.41, Ternopil 2.41/2.56, via Kopychyntsi , via Chortkiv, via Kostryzhivka (Schit, se trece peste raul Nistru), via Verenchanka (Vranceni), via Luzhany (Lujeni), Cernauti 10.00/10.07, Vadu Siret UZ 11.37/13.40, Punct Control KPP, Vicsani CFR 14.02/14.52, Dornesti 15.05/15.06, Suceava Nord 15.40/15.41, Suceava 15.46/15.59 (schimbarea locomotivei), Pascani 16.52/16.53, Roman 17.20/17.21, Bacau 17.53/17.55, Focsani 19.29/19.31, Buzau 20.39/20.41, Ploiesti Sud 21.51/21.53, Bucuresti Nord sosire 22.44.
Timp de mers total Moscova Kievskaya- Bucuresti Nord- 43 h si 26 minute.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 20 Apr 2016, 22:41 | |
| Evident ca un tren international Bucuresti- Cernauti- Kiev- Moscova nu ar trebui sa opreasca pe teritoriul actual al Romaniei in statii precum Mizil, Ramnicu Sarat, Marasesti, Adjud, Dolhasca, Veresti, Darmanesti sau HM Milisauti (altfel vom ajunge sa opreasca un tren international chiar si la Sascut!).
De remarcat ca in 1988/1989 trenul international "Romania Express" parcurgea distanta Bucuresti- Moscova in cca 35 de ore, dar este adevarat ca circula prin Chisinau- Razdelnaja. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 20 Apr 2016, 23:16 | |
| Propunerile sint evident foarte bune.
Dar de ce sa nu circule si asta prin Chisinau? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 20 Apr 2016, 23:51 | |
| Cu riscul de a fi off-topic: Moldova şi Ucraina nu sunt în UE. Asta înseamnă formalităţi de trecere a frontierei greoaie, paşapoarte, eventual vize, control vamal (nu confundaţi Vama cu Poliţia de Frontieră, sunt două instituţii diferite!)... proceduri care pot dura lejer o oră sau două pentru un tren de călători, asta fără să adăugăm procedurile tehnice (transbordarea vagoanelor, de exemplu).
Dacă tot suntem la capitolul propuneri, de ce nu propunem trenuri mai multe spre vecinii noştri membrii UE - Bulgaria şi Ungaria? Între cele două state practic nu ai cu ce să mergi, spre Bulgaria ai 2 perechi de trenuri pe zi (da, doar 2), spre Ungaria ceva mai multe, dar tot insuficiente. Credeţi că Giurgiu - Ruse sau Calafat - Vidin nu ar avea clienţi, la un tarif promoţional de, să zicem, 10 lei? La fel şi Oradea - Debreţin, Arad - Beckescsaba la, să zicem, 15 lei un bilet.
Cel puţin cele spre Bulgaria nu necesită revizii în parcurs, schimb de personal, schimb de locomotive, se pot face cu automotor Desiro (sau AM700 sau orice altceva), pe baza acordului de frontieră. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: UZ-Ucraina | |
| |
| | | | UZ-Ucraina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |