Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Lun 10 Aug 2020, 10:30
Nici nu era de asteptat altceva.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Lun 10 Aug 2020, 12:52
AeroX a scris:
Toata treaba e sa se renunte la conceputul asta fandosit de "Trenul Tineretului" si sa existe separat un tren cu etajate Bucuresti - Mangalia si cu asta s-a rezolvat tot. Sa faca pentru el ce livret vor dori. Sa-i puna si Malaxa, sa-l faca de 70 km/h. Nici nu-mi pasa. E destinat pentru gratuitati un astfel de tren.
Păi oricum e făcut pentru tineretul din Bucureşti. Iar un drum din Bucureşti până în Mangalia nici nu durează foarte mult, orele de sosire şi plecare sunt numai bune pentru week-end-uri la mare... că sunt etajate contează mai puţin, important e să încapă tot poporu' în tren şi să nu rămână la peron, deci cantitate, nu calitate.
Prelungirea la Sibiu e un fel de 5 în 1 (Bucureşti, Piteşti, Slatina, Rm. Vâlcea, Sibiu). Preţul mai mic compensa pentru ocolul de juma' de Valahie şi întoarcerea ca la Ploieşti făcută la Piatra Olt (na, aşa e geografia României, cu puţine treceri prin Meridionali şi prin Subcarpaţii Getici şi toate strict N-S). Acum Sibiul are tren direct cu litoralul prin Braşov, dar CFR Călători se încăpăţânează să plimbe trenul ăsta până la Sibiu, din comoditate şi din lipsa unei remize de locomotive la Rm. Vâlcea (în mod sigur cea veche nu mai e funcţională) sau Piatra Olt (acolo e de Marfă).
AeroX a scris:
Avea si rang Regio Express. Acum RE-ul a ajuns mai mult cam orice Regio la care poti rezerva loc.
Rangul RegioExpres(s) nu există, e o invenţie a lui CFR Călători, din păcate tolerată politic. OMTI 153/2011 zice clar că nu există nici regio expres, nici rezervare obligatorie la trenuri regio. E un abuz asupra călătorilor, dar dacă nimeni nu îi dă în judecată...
_________________ :TTT:
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Lun 10 Aug 2020, 13:45
Harta retelei CFR nu inseamna geografia Romaniei cu mersul trenului via Piatra Olt. Vorbim de cu totul altceva. E problema CFR ca n-a fost in stare sa mentina linia de Valcele. Si sezonierul care e prin Brasov... nu mege decat pana la Constanta. In schimb cel de pe Valea Oltului merge la Mangalia.
Cat despre rangul "Regio Express", ziceam ce era trenul inainte, avea tarif si mers specific, nu ma intereseaza pe mine ce face CFR Calatori cu rangurile decat atunci cand tarifeaza ridicol de mult (adica IR-urile cu Desiro si etajate fara oferte). "Jefuirea" de 1 leu obligatoriu nu ma intereseaza prea mult cum se practica astazi. Calatorii sa se sesizeze pentru compuneri cu vagoane de navetisti si tarife absurd de mari. Si ar putea face asta prin simpla decizie de a nu mai merge. Ca doar se stie ce face CFR Calatori cu petitiile si reclamatiile. Daca va uitati la mersul trenului prin 2014 (ex) cand era RE ... si durata lui din 2020 cand e IR, s-ar putea sa va dea cu virgula rau de tot. Era mai sprinten inainte. Si mai ieftin. Nu mai zic ca "noul sezonier" de astazi spre Sibiu are stationari super largi in destule statii unde inainte nu statea mai mult de 1-2 minute. In Rm Valcea sta...in Lotru sta...in Caineni sta...misto. Un tren IR, ce sa mai.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Lun 10 Aug 2020, 14:19
AeroX a scris:
Harta retelei CFR nu inseamna geografia Romaniei cu mersul trenului via Piatra Olt. Vorbim de cu totul altceva. E problema CFR ca n-a fost in stare sa mentina linia de Valcele. Si sezonierul care e prin Brasov... nu mege decat pana la Constanta. In schimb cel de pe Valea Oltului merge la Mangalia.
Cat despre rangul "Regio Express", ziceam ce era trenul inainte, avea tarif si mers specific, nu ma intereseaza pe mine ce face CFR Calatori cu rangurile decat atunci cand tarifeaza ridicol de mult (adica IR-urile cu Desiro si etajate fara oferte). "Jefuirea" de 1 leu obligatoriu nu ma intereseaza prea mult cum se practica astazi. Calatorii sa se sesizeze pentru compuneri cu vagoane de navetisti si tarife absurd de mari. Si ar putea face asta prin simpla decizie de a nu mai merge. Ca doar se stie ce face CFR Calatori cu petitiile si reclamatiile. Daca va uitati la mersul trenului prin 2014 (ex) cand era RE ... si durata lui din 2020 cand e IR, s-ar putea sa va dea cu virgula rau de tot. Era mai sprinten inainte. Si mai ieftin. Nu mai zic ca "noul sezonier" de astazi spre Sibiu are stationari super largi in destule statii unde inainte nu statea mai mult de 1-2 minute. In Rm Valcea sta...in Lotru sta...in Caineni sta...misto. Un tren IR, ce sa mai.
"Specialistii" din CFR "stiu" ei cum sa incurce mersul trenurilor, la noi nu ai sa vezi ceva bun, la noi dupa revolutie a fost scump si prost si din an in an tot mai prost, ingramadit de prost, exagerat si cum vrei sa ii spui dar tot asa se merge din prost in mai prost iar daca spui ceva imediat se gasesc scuze drept dovada geografia tarii e de vina ca intre Pitesti si Valcea mintile luminate in loc sa termine linia 219 si sa o mentina in functiune au distrus-o cum de altfel s-a tot distrus toata tara. Evident daca spui ceva imediat se gasesc scuze si orice ai spune e aici cineva care la orice pas ia apararea incompetentilor, apara prostia si ajuta la continuarea prostiei sa puna stapanire pe toate domeniile. In alte tari se consolideaza dealurile, se stabilizeaza solurile mai putin stabile pentru construirea autostrazilor si cailor ferate, Serbia de exemplu o tara mica si afectata de razboi este un imens santier si culmea nu este in UE dar construieste de la 0 cale ferata de 200 km/h pentru coridorul european, celalate linii principale le face si pe ele cu linie noua pentru viteze normale si decente, si nu are rost sa mai dam exemple de tari care nu sunt in UE dar trenurile merg brici si se intretine calea ferata la parametri normali, la noi daca mergi pe calea ferata nu o vezi de balarii, pe vremuri cand se deschideau geamurile nu aveai treaba sa scoti o mana pe geam, sa iesi cu capul sa te uiti, acum noroc ca geamurile sunt fixe pentru ca balariile zgaraie tabla vagoanelor, nu mai taie nimeni balariile, nu mai ingrijeste nimeni nimic, aici nici nu se intretine ce am avut dar sa construim altceva nou. Nu ne trebuie va spune un "specialist", noua ca tara nu ne trebuie nimic, cai ferate nu, autostrazi nu, stati asa in prostie ca stati bine si lumea accepta scuzele de 2 bani. Ferice de cei ce pleaca in Germania/Franta/Spania/Austria/Anglia si alte tari dezvoltate, nu va mai intoarceti fratilor ca aici chiar nu aveti ce sa faceti, si nu se vede nici o dezvoltare, nici o modernizare, nici o evolutie.
Daca nu introduceau pe vremuri trenul in tara asta si continuau comunistii cu reteua de cai ferate sa o dezvolte, si mai rau daca pe acele vremuri aveam "specialistii" din ziua de azi care gasesc scuze la orice plan de modernizare sa nu se faca, SI IN PREZENT IN ROMANIA SE CIRCULA CU POSTALIONUL!
Astia sunt specialistii din ziua de azi, mentin mortaciunea malaxoare in circulatie nemuritoare si baga scuze ca e bine si ca asa e normal in schimb alte tari au panza de paianjen la caile ferate si reteua de autostrazi la fel este o panza de paianjen iar trenurile lor alearga cu 300 km/h si noi cica sa ne multumim cu malaxorul si cu dezastro, locomotive din 60-70 si vagoane 20-68 chipurile modernizate de zici ca esti in Congo iar viteza de deplasare asa mai incetut pe la 40 km/h sa nu ne ia cu rau.
Vai si amar de tot ce se intampla pe aici.
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Lun 10 Aug 2020, 15:55
AeroX a scris:
Harta retelei CFR nu inseamna geografia Romaniei cu mersul trenului via Piatra Olt. Vorbim de cu totul altceva. E problema CFR ca n-a fost in stare sa mentina linia de Valcele.
Cum ar fi putut menţine ceva ce nu a fost niciodată finalizat, pentru că a fost proiectat prost de la bun început? În situaţia pur teoretică în care linia s-ar fi menţinut în circulaţie, ar fi arătat ca Băbeni - Alunu. Numai că Vâlcele - Rm. Vâlcea nu avea o carieră de suprafaţă pe traseul ei care să justifice investiţiile în menţinerea ei măcar pentru circulaţia cu 15 - 30 km/h. Nu mai zic că ar fi deraiat într-o veselie trenurile pe ea. Iar la un vagon de marfă cu cărbune nu se face mult tam-tam, însă când ar fi zburat un Sulzer de pe rambleu la ieşirea din Tunelul Gibei ar fi stat altfel lucrurile.
Citat :
Si sezonierul care e prin Brasov... nu mege decat pana la Constanta. In schimb cel de pe Valea Oltului merge la Mangalia.
Ai legătură la Constanţa şi invers şi, cu tot cu o oră în Constanţa, tot faci mai puţin decât cu trenul direct. Bine, avantajul etajatelor era că mergeai pe timp de noapte.
Aştept să văd vreo ţară non-UE cu infrastructură certificată de organisme notificate din lista NANDO. Că altfel... şi India are linii de 160 - 200 km/h, dar înainte să te sui într-un tren din ăla faci 10 mătănii la statuia lui Shiva sau a lui Buddha ori te duci la moschee (în funcţie de religie).
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Sam 15 Aug 2020, 22:56
Adirmvl a scris:
Acum ce compunere are grupa de Sibiu?
Dacă am văzut bine, mai devreme a trecut prin Vâlcea cu GM 21-76 21-76. Daca n-am vazut bine, are doua 21-86.
Oricum, cu doua vagoane parea ca nu gafaie GM-ul. Macar atât.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Joi 20 Aug 2020, 20:04
Am pus aici câteva poze cu noul sezonier la compunerea fără etajate (IR 12923-2 grupa Craiova - Sibiu de la IR 1991 Mangalia - Timișoara). Acum are două vagoane salon 21-76 (fabricație AVA).
De la anul să pună tot etajate când va circula via Pitești - Slatina... Dacă nici măcar această ocazie nu le va da de gândit...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 23 Aug 2020, 02:04
Normal ar fi sa circule tot anul nu doar sezonier cum de altfel si Timisoara si Arad si Oradea sa circule tot anul asa cum Iasi si Suceava au tren direct la Constanta tot anul asa trebuie si din Ardeal/Banat fara schimbare.
Revenim la 1923/1924, ca si compunere ideal ar fi 2 vagoane normale, 20-76, 21-76/86, si o cuseta! Bucuresti-Mangalia-Bucuresti grupa eventual din 21-31. Nu mai este tren cu oferta sa fie nevoie de capacitate mare, este acelasi pret ca si restul IR deci compunerea trebuie sa fie tot una de aceeasi forma ca si restul IR.
_________________
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 04 Iul 2021, 18:26
Foarte slab utilizat vagonul de dormit, au fost zile cand a mers cu 0 Mangalia-Sibiu, in rest 2-4-6 calatori maxim. Din 19 Iulie il scoate, ramane doar cu etajatele.
_________________
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 04 Iul 2021, 22:29
La ce preturi is..
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 04 Iul 2021, 22:56
In weekend mai este cautat. Vineri seara in Gara de Nord m-am uitat si erau mai bine de jumatate de cabine ocupate spre Sibiu, nu dormeau destui, erau afara pe culoar si stateau la conversatii. Urmarisem dinainte si pe site ca nu mai erau decat 4-6 locuri libere in ziua aia. In alte zile insa abia doar 4-6 locuri se dau. Am si filmare asa in treacat.
Daca vrea CFR Calatori sa fie plin in fiecare zi trebuia sa bage cuseta. Plus ca abia e inceputul lui iulie. Ce ar fi vrut din primul an de circulatie sa fie asa de cautat dormitorul zilnic ca sa fie plin si in doua saptamani din iunie cand nici n-au luat majoritatea vacante sau concedii. E de neam prost sa-l scoata fix in mijlocul sezonului tocmai cand cererea putea creste din motive evidente. Sa puna o cuseta in loc macar. Nu nimic. Nu mai zic de tipul de vagon si pretul cerut pentru o ruta anevoioasa / ocolitoare si cum altii ar prefera mai bine sa plece cu masina in timpul zilei si sa faca jumatate din timp si cu alti bani. Sibiu nu e totusi Timisoara, Arad sau Oradea, Satu Mare, etc. adica mult mai departe si pe varianta auto.
Daca nu venea nimeni niciodata la acel dormitor mai ziceam. Nu poti sa-l scoti doar asa din lacomie ca nu e plin in fiecare zi.
Se apropie de acelasi grad de ocupare ca dormitorul de Sighetu Marmatiei in functie de zile lucratoare sau weekend. Se poate verifica pe site...la locurile libere ramase in functie de zile.
Nu asa trebuie procedat. Trebuia sa-l lase orice ar fi. Se tragea linie la finalul sezonului si vedeau daca anul urmator se mai justifica sa-l mentina. Dar aici de la bun inceput trebuia bagat vagon cuseta.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 04 Iul 2021, 23:56
Dacă îl scot, pot să mai pună un etajat de la Bucureşti, ăla sigur o să meargă full.
_________________ :TTT:
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
In alte tari de prin vest un bilet la clasa 2-a sare de 100 de euro asa ca nu cred ca la noi e scump! E chiar ieftin transportul feroviar. Benzina si motorina este la fel ca in toata Europa si cu toate astea lumea nu renunta la masina, deci bani au! Un mecanic castiga 10.000 pe luna la marfa privata. Sunt si oameni saraci in tara asta dar sunt si cu bani. Am vazut bilete la dormitor Bucuresti-Mangalia si Mangalia-Bucuresti, Bucuresti-Sinaia, Brasov-Bucuresti, deci sunt oameni cu bani.
Si la clasa e cam gol, inca nu a ajuns la varf de sezon. Si da trebuia mentinut un sezon, dar e posibil sa il scoata si pentru ca nu are clima, si omul plateste 250 pe un bilet iar in vagon cand urci sunt 50 de grade.
_________________
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Mier 21 Iul 2021, 14:56
Pe 10 iulie 2021, IR 1923 (Mangalia) - Bucuresti Nord - Pitesti - Slatina - Rm Valcea - Sibiu surprins in Titu la o lunga stationare dupa ce a ajuns timpuriu circuland pe firul din stanga. In pozele astea avem si ambele vagoane de dormit (si de pe perechea care mergea spre litoral). Pe IR 1923 / 8006 era 71-31 111
Pe IR 1924 / 8005 (surprins in Pitesti) era 71-31 089
Continut sponsorizat
Subiect: Re: IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia
IR 1912/1914 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia