| M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|
+134cardinal Vale_ntin AeroX Sabik bobi Capsuneanu alliens saint aris86 Theo A. florin94 laurentzu neluadi Andrei Cts Theijs deconectat spiderpc Katalyn Semafor buldozer2 mariushal marius664 lifetec Luca tgv nokia2010 dan tm mielutu zburator 92Dragos MRBFCRB stefan_br Razvan Tudor Adirmvl ionutsever spsdc7 florin29sv membru dezactivat , ALEXCFR Cont.dezactivat calin941-2 stefanb.steff @ndrey DanyCfrPascani Norbi Simply18 baiazid boldalexandru KOSTYK chatnoir401 NicuS liviulav33 DUAL sorin riciu kristi kkk AlexandruC kasapis2007 Luna Katalin4653 Rarau popovici Kriszti219 Andrey_tm Balto bostanescu gigel user dezactivat... basa manuela iuli.hard razvan - trenuri cfr500 AlexD nenuandrei electrica912 Vitosa AndiCFR halmarius alinx3330 Dr2005 DAS 2011 Adrian78 George33 MariusM TVlad falex didinul alexmorph3us sorinucu redeme Mihay iDorin adycfrbucuresti DPS cont dezactivat . alexandruh ravers75 IonutChircu VeV danny96 ATM ldh80 Cobra cristi CFR yo8scr mureseanu_976 jionutz ionutz85 Marius Iulian Bogdan-CFR mihaiuc catalinu' didi cont inactiv mi.tudor Axwell21 srazvi biokosmy cata Codrut1985 gica38 bogdan srl Costin.H mishu88 Nesebar cortexedge IonutCFR2009 membru inactiv marius_catalin84 lovekomotive Vlad marius_m Ionutz Lde 2100 mardaryroby myster2008 138 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3611 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 27 Mar 2017, 00:07 | |
| Am trecut astăzi cu 1574. Am constatat ca intre Buzău si Ploiești sud au apărut restrictii cu nemiluita. La iesire din Buzău, la intrare in Ulmeni, la iesire din Săhăteni, peste ambele poduri de peste râuri între Mizil si Valea Călugărească. In dreptul corpului gării in Valea Călugărească pe ambele fire directe este restrictie de 5 km/h. Si bineînțeles, la intrare in Ploiești Sud. Jalnic. Nici nu e de mirare că 10661/2 si 10659/0 nu pot ajunge la timp intre aceste două statii. |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 27 Mar 2017, 00:21 | |
| Aia de 5 e de pe 10 martie parcă. E urâtă dar toate trenurile recuperează până la București, respectiv Buzău. Aia de la ieșire din Buzău de când e? Nu era pe 14 martie. |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 27 Mar 2017, 00:25 | |
| S-a paradit rau 500, intre Ploiesti si Buzau era praf, acum au bagat si mai multe trenuri ca nu erau de ajuns. |
|
| |
Theo A.
Numarul mesajelor : 206 Reputatie : 3120 Data de inscriere : 30/11/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 27 Mar 2017, 07:57 | |
| Nu numai intre Ploiesti si Buzău dar si intre Rimnic si Focșani trenul merge încet. M am uitat intr un mers din 2004 un tren Acc. Făcea de la București la Focșani 2h 30 acum un tren cu opriri si in Mizil si Rimnic face 3h 10 minute iar ce doua trenuri IR(Express 10659 si 10661) fac 2h 50 daca nu au întârzieri . In concluzie linia e făcută praf intre Ploiești si Focșani. |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 27 Mar 2017, 23:18 | |
| 500 o să intre curând în reparații de primăvară, în fiecare an se întâmplă ca în perioada asta să fie praf și pulbere, din cauza marfarelor supratonate, a trenurilor în stare tehnică necorespunzătoare și a iernii și gerului. După reparații va fi mai bine.
|
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 01:00 | |
| Nu uita de şinele neconforme GOST-65. _________________ :TTT:
|
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 07:37 | |
| In ce sens sunt neconforme acest tip de sine (GOST-65) ?
Sunt de calitate mai slaba, se rup mai des, etc ? |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 09:41 | |
| Citez din raportul OIFR (actual AGIFER): ,,În perioada 01.10.2010-01.02.2011 pe secţia de circulaţie delimitată de staţiile CFR Adjud şi Bacău, pe linia curentă firul I şi II, între km 248+000 - 300+000 s-au produs un număr de 61 defecţiuni tehnice ale constituientului de interoperabilitate „şină de cale ferată” manifestate prin ruperea şinelor, înregistrându-se un număr de 32 şine rupte pe firul I de circulaţie şi un număr de 29 şine rupte pe firul II de circulaţie. În cursul lunilor august şi septembrie 2011 s-au mai rupt 2 şine, numărul total de şine rupte înregistrate la finalul lunii septembrie 2011 fiind de 63 buc. şine. Ruperea şinelor s-a produs la temperaturi negative înregistrate în perioada de iarnă, dar şi la temperaturi pozitive înregistrate în perioada vară-toamnă. În secţiunea de rupere s-a constatat formarea unei pete de culoare argintie sau de culoare închisă, specifică defectului 20, clasificat conform prevederilor Instrucţiei pentru determinarea defectelor şinelor şi pentru verificarea şinelor în cale nr. 306/1972. Pe aceeaşi secţie de circulaţie, între aceleaşi staţii şi pe aceeaşi zonă kilometrică, la verificarea nedistructivă a şinelor efectuată cu defectoscopul ultrasonic în luna octombrie 2010, au fost desoperite un număr de 237 şine defecte, care în conformitate cu prevederile din Instrucţiei pentru determinarea defectelor şinelor şi verificarea şinelor în cale nr. 306/1972 se clasifică ca şine defecte de categoria I. Pe timpul derulării acţiunii de investigare la verificarea nedistructivă a şinelor în cale efectuată în luna septembrie 2011 au mai fost descoperite un număr de 371 şine defecte de categoria I, astfel încât numărul total de şine defecte de categoria I la finalul lunii septembrie 2011 a fost de 608 şine. Toate aceste şine de categoria I au acelaşi tip de defect şi acelaşi mod de evoluţie cu defectul care a condus la ruperea celor 63 de şine. Toate şinele rupte şi şinele defecte de categoria I, la care s-a făcut referire sunt şine tip R65 fabricate de Azovstal din Ucraina (fosta URSS) în perioada 1989-1991. Aceste şine au fost introduse în cale cu ocazia lucrărilor de reparaţie capitală (RK) executate în perioada 1989-1992."
Aşa că s-au luat mai multe probe şi s-au trimis prin diverse laboratoare:
,,Pentru cele 12 epruvete încercate s-au obţinut rezistenţa la rupere şi alungirea. Valorile rezistenţei la rupere s-au situat sub nivelul minim de 1190 N/mm2 (MPa), iar alungire a depăşit valoarea de 10%"
,,Se constată faptul că în cazul probei extrase din cuponul 1 IV concentraţia de carbon (0.8329) nu este în limitele impuse pentru cazul oţelului 900 A."
,,Pentru cele patru probe analizate, pe întreaga suprafaţă a lor, se gasesc o serie de pori (cu diametrul cuprins între 1 şi 6 μm), care ne sugerează existenţa unor defecte încă din faza iniţială de producţie a şinei (defect de structură a materialului supus laminării). Printr-o analiză EDS efectuată pe aceste probe, s-a înregistrat o cantitate mare de oxigen, fapt ce întăreşte presupunerea existenţei unei zone oxidate în structura materialului, provenită din faza de producţie a şinei. Aceste defecte iniţiale, care pot fi de dimensiuni foarte mici, s-au segregat şi s-au propagat pe o suprafaţă mai mare în timpul exploatării, sub acţiunea ciclică a traficului materialului rulant. Această concluzie este întărită de faptul că microstructura zonelor aflate de o parte şi de alta a fisurii este asemănătoare, neexistând indicii clare ale unor modificări radicale în structură."
,,Măsuri referitoare la şina tip R65 fabricată de Azovstal din Ucraina (fosta URSS) în perioada 1989-1991 1. Inventarierea pe întrega reţea feroviară a tronsoanelor de linie construite cu şină tip R65 produsă de Azovstal din Ucraina (fosta URSS) în perioada 1989-1991, verificarea lor amănunţită pentru identificarea eventualelor şine cu defecte similare celor apărute pe linia Adjud-Bacău şi stabilirea în consecinţă a măsurilor care se impun pentru asigurarea siguranţei feroviare. 2. Identificarea aparatelor de cale care au fost construite cu şine având acelaşi producător şi stabilirea în consecinţă a măsurilor care se impun pentru asigurarea siguranţei feroviare."
Desigur, din 2011 până acum nu a luat nimeni nicio măsură, aşa că şinele continuă să crape pe M500.
Găsiţi raportul complet (şi foarte interesant pentru pasionaţii de încercări metalografice) pe pagina AGIFER - http://www.agifer.ro/rap-finale-ro/rap-finale-ro.html, în arhiva aferentă anului 2011, cu denumirea ,,Raport def subs sine Bacau 2010 2011.pdf". _________________ :TTT:
|
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 09:43 | |
| Producătorul şinelor încă există şi pare să îi meargă bine. Cine ştie câte astfel de bombe cu ceas or fi prin România şi prin fosta URSS.
https://azovstal.metinvestholding.com/en/activity/products _________________ :TTT:
|
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 23:15 | |
| Vorba unui unchi profesor la Metalurgie: "astea sint facute dupa principiul "ce-o iesi" (adica C-O2-I-Si - Carbon, oxigen, iod, siliciu...) |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mar 2017, 23:58 | |
| Șina ca șina, că e praf, dar și marfarele supratonate sau neconforme dpdv tehnic sunt o problemă...
|
|
| |
florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3611 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 09 Apr 2017, 21:47 | |
| Astazi pe firul 1 intre Mizil si Sahateni s-au schimbat cupoane de sina. 5003 l-a asteptat putin pe 1574. |
|
| |
Theo A.
Numarul mesajelor : 206 Reputatie : 3120 Data de inscriere : 30/11/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 18 Apr 2017, 22:21 | |
| Ce se întâmplă cu trenurile 10661\10650/9 au mereu întârzieri până la 30 minute ?? |
|
| |
aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3447 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 21 Apr 2017, 21:29 | |
| IR 108659 Bucuresti - Suceava are o întârziere de 25 minute in Bacau.
A întârziat expresul și îl tine la linia 1 pe R 5425 Mărășești - Iași, de la 21:13. Ăștia la Bacău anunță întârzierea după 10 minute de la ora sosirii trenului. |
|
| |
Theo A.
Numarul mesajelor : 206 Reputatie : 3120 Data de inscriere : 30/11/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 21 Apr 2017, 22:48 | |
| De mai bine de o lună aceste trenuri au întârzieri. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
| |
|
| |
| M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|