Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 15/12/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Vin 25 Dec 2020, 14:01
brutusel a scris:
dece nu se merge cu 160 bucuresti ploiesti?
Linia e apta de 160 pe sectorul Chitila - Brazi, dar probabil nu sunt locomotive echipate ERTMS2! https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20650960-cfr-pune-functiune-noua-instalatie-dirijare-traficului-din-cauza-lucrarilor-trenurile-spre-moldova-ardeal-intarzieri-zeci-minute-zilele-acestea.htm
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Vin 25 Dec 2020, 16:07
ravers75 a scris:
brutusel a scris:
dece nu se merge cu 160 bucuresti ploiesti?
Linia e apta de 160 pe sectorul Chitila - Brazi, dar probabil nu sunt locomotive echipate ERTMS2! https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20650960-cfr-pune-functiune-noua-instalatie-dirijare-traficului-din-cauza-lucrarilor-trenurile-spre-moldova-ardeal-intarzieri-zeci-minute-zilele-acestea.htm
Sunt vreo cateva locomotive clasa 477 la CFR Calatori dotate cu ETCS Nu e problema de ETCS pe Bucuresti Constanta nu este montat si se circula cu 160km/h
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 17 Apr 2021, 10:58
Nu e filmare integrala, dar e destul de cuprinzatoare. Intre Bod si Brasov se circula pe un fir.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 17 Apr 2021, 15:11
ravers75 a scris:
brutusel a scris:
dece nu se merge cu 160 bucuresti ploiesti?
Linia e apta de 160 pe sectorul Chitila - Brazi, dar probabil nu sunt locomotive echipate ERTMS2!
Fals, linia Chitila - Brazi este realizată de la bun început pentru 140 km/h. Nu are treabă ERTMS-ul cu viteza de 160 km/h, câtă vreme instalaţiile actuale CED/CE cu INDUSI permit viteze de maxim 160 km/h (vezi Bucureşti - Constanţa). Ce a făcut CFR S.A. anul trecut a fost interconectarea celor două tipuri de semnalizări, ca să nu se ajungă la situaţii în care semnalul e pus pe liber şi ERTMS opreşte trenul sau invers.
ERTMS-ul nu este nici acum pus în funcţiune. Punerea în funcţiune implică obţinerea autorizării de punere în funcţiune de la ASFR. Ea se poate cere doar după obţinerea certificatului de interoperabilitate de la un organism notificat (de ex. ONFR, dar se poate de la orice organism din UE). Certificatul s-a obţinut, autorizarea încă nu, dar nu ştiu de ce o lălăie atât. În fine, cu doar 37km, nu o să meargă oricum nimeni pe ETCS pe bucăţica aia. Dar experienţa autorizării acestui segment va fi utilizată la restul. Pe Curtici - km. 614 şi Vinţu - Mediaş e în curs achiziţia serviciilor de certificare cu organism notificat. Evident, după ce organismul îşi termină treaba, tot ASFR va trebui să autorizeze punerea în funcţiune.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 17 Apr 2021, 17:01
Vorbeste lumea prin targ ca CFR Calatori sa zgarcit si a luat varianta PZB limitat la 140 pentru locomotivele clasa 477
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 18 Apr 2021, 15:35
PZB în sine e limitat la 140 km/h, pentru că Germania îl mai foloseşte doar pe secţii cu semafoare mecanice, care nu suportă mai mult de 140 km/h.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 18 Apr 2021, 15:38
PZB si indusi difera? sau sint doar denumiri diferite?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 18 Apr 2021, 16:38
Dr2005 a scris:
PZB în sine e limitat la 140 km/h, pentru că Germania îl mai foloseşte doar pe secţii cu semafoare mecanice, care nu suportă mai mult de 140 km/h.
In Germania PZB90 se foloseste pana la viteza de 165km/h Am vazut ca mai exista si PZB60 si PZB80 probabil alea sa fie folosite pe secundare..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 18 Apr 2021, 17:38
Atunci e posibil să fie o problemă din soft, în sensul că la achiziţia actualelor sisteme, viteza maximă admisă pe reţeaua feroviară de la noi era de 140 km/h. Acum vreo 3 ani s-a contactat Siemens pentru resoftare şi suma pentru tot parcul de EA-uri cu aşa ceva era din 6 cifre, în euro.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 18 Apr 2021, 19:08
dan tm a scris:
PZB si indusi difera? sau sint doar denumiri diferite?
Folosesc tot inductorii probabil diferenta este de data de temporizarea V-urilor, cand dai cu butonul depasire ordonata la ind de 2000hz trebuie sa ai sub 40km/h, ai viteza restrictiva, si Start la plecarea de pe loc
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Lun 19 Apr 2021, 09:49
Stai să vezi la STM-ul ERTMS-PZB cum e... nu poţi să dai depăşire ordonată decât cu locomotiva oprită, pentru că se consideră că e o situaţie de avarie care nu apare în mod curent. După aia te ţine sistemul la 20 km/h până ajungi la următorul semnal şi până îţi trece tot trenul de el (că introduci lungimea trenului şi nu te lasă să accelerezi până nu iese tot trenul de pe zona cu restricţie de viteză; nici restricţiile alea la TN ,,doar locomotiva" nu se mai pot ţine, dacă ai marfar cu 50 de vagoane, treci cu 5 km/h cu tot trenul).
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Lun 19 Apr 2021, 11:38
Pai eu stiu ca nu sunt compatibile unu cu altu adica noi avem ordin de serviciu sa mergem cu ETCSul izolat cand intra locomotiva in Romania ca daca nu le da peste cap semnalizarea la astia.. Iar cand s-au facut teste pentru ETCS sa izolat instalatia indusi/PZB In Germania si in alte tari probabil se comuta automat de pe PZB pe LZB si ETCS In Olanda cand se întra pe ETCS2 pe Highspeed se aude de doua ori atenționarea ca sa intrat pe ETCS
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 06 Mai 2021, 18:07
Cica se lucreaza la repunerea in circulatie a supratraversarii de la rafinaria Brazi, abandonata de vreo 20 de ani:
Daca o sa am timp, merg zilele astea sa fotografiez minunea.
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Lun 10 Mai 2021, 14:11
Am fost ieri sa vad cu ochii mei minunea de la Brazi. Intr-adevar se lucreaza si chiar lucrarile sint foarte avansate. Incep seria de fotografii de la ultimile linii ale statiei Brazi. Limita intre liniile vechi si cele noi este in dreptul acelor vagoane garate:
Mergem inspre racord, privind mereu in urma:
In dreapta e o linie infundata. Sa fie oare linie de scapare?
In stinga, desi acoperita de vegetatie, e o linie de evitare:
Aici au intrerupt deocamdata instalarea liniei pentru a permite trecerea camioanelor cu materiale catre locul de depozitare din dreapta:
Mai departe incepem sa urcam pe rambleul pregatit sa primeasca straturi noi de piatra sparta:
Si in dreptul strazii ce vine de la est din sat si subtraverseaza rambleul, apar sinele si traversele:
Privire in urma:
Inca putin de mers si de aici balastul e complet:
Podul e in proces de reparatie:
M-am intrebat cind a fost oare construit acest racord. Dupa halul in care e finisat podul - adica nefinisat, lasat cu urmele cofrajelor tego, am banuit ca e construit in ultimii ani ai epocii de aur.
Continuam spre rafinarie:
Chiar linga macaz au amenajat o trecere la nivel pentru utilajele agricole:
Surpriza, apare si un tren:
Ne intoarcem. In dreapta sint niste traverse mai noi ce au fost scoase din cale pentru a face loc noului macaz dar si unele vechi fabricate in 1988. Asadar, de atunci trebuie sa dateze constructia.
Dintr-una din noile traverse instalate iese o tablita. O fi normal sau a ajuns accidental in amestecul de beton?
Ajuns pe pod, am o mare surpriza placuta: vin doua Sulzere, ambele fluieroase! Mai spre sud, la trecerea la nivel, au si suierat! Ca pe vremuri, o mare placere.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Mar 11 Mai 2021, 08:28
A cui este linia a CFR-ului sau a Petromului? Vad un macaz automat, inseamna ca e manevrat din statia Brazi?
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II
M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II